Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stuknięcie w momencie zaciągania ręcznego podczas jazdy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:29, 21.02.2010

Witam
Mam takie pytanie do Was, czy jak jadąc powoli, delikatnie podciągacie ręczny to w momencie załapania klocków macie takie stuknięcie, uderzenie czy coś w tym rodzaju?
Zastanawiam się czy to normalne.
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:35, 21.02.2010

To nie jest normalne.Wymieniałeś ostatnio klocki? Wydaje się że (nawet jak nie wymieniałeś) klocki mają luz.Niestety trzeba zdemontować koła i poprawić osadzenia klocków-poodginać sprężyny.
  • 0

#3 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:41, 21.02.2010

To nie jest normalne.Wymieniałeś ostatnio klocki? Wydaje się że (nawet jak nie wymieniałeś) klocki mają luz.Niestety trzeba zdemontować koła i poprawić osadzenia klocków-poodginać sprężyny.


Klocki były zmienione przez poprzedniego właściciela. Na przeglądzie przed zakupowym na Ordona odkręcili mi wszystkie koła i sprawdzali zawieszenie i hamulce i nie zwrócili na nic uwagi. Jeżeli tak nie macie to jutro będę musiał rozebrać tył i zobaczyć. Właśnie efekt jest taki jakby klocek miał luz i przy dociśnięciu do tarczy się przesuwał i stukał o zacisk.
  • 0

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:48, 21.02.2010

A czy czasem w tourerach to nie ma bebnow jako reczny?
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:52, 21.02.2010

Jeżeli tak jest to tak czy inaczej trzeba sprawdzić naciąg okładzin-jest tam regulacja.Przyszło mi do głowy jeszcze jedna rzecz,a mianowicie trzeba by na kanale sprawdzić mocowania linek,a w szczególności miejsca w których one wychodzą z podłogi.Są tam gumy które mogły wypaść z otworów podłogi.
  • 0

#6 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:55, 21.02.2010

A ja myśle że to mogą być poduszki drążka stabilizatora
  • 0

#7 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:16, 21.02.2010

A ja myśle że to mogą być poduszki drążka stabilizatora


Wymieniałem, więc to odpada.

Mikołaj z tyłu mam tarcze. Z zasady w autach z ABS stosuje się tarcze z tyłu a accord ma ABS w standardzie. Nie wyobrażam sobie żeby we współczesnym aucie klasy accorda stosowano bębny, tym bardziej Tourerach gdzie waga jest większa.
  • 0

#8 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 23:20, 21.02.2010

też mam to denerwujące puknięcie, wymieniałem gumy stabilizatora i się nic nie zmieniło. Wydaje mi się że to sam mechanizm zaciągania ręcznego, ale nie sprawdzałem tego bo łapie elegancko, tyle że niezbyt przyjemnie to słychać. Odgłos wydaje się spod podłogi bagażnika, a nie z okolicy kół (czyli np. klocki), ale tak jak mówie - nawet nie wchodziłem pod niego w tym celu.
  • 0

#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:22, 21.02.2010

Trigger, tarcze tarczami, ale do postojowego ma bebny na 100%, sprawdzialem w ESM.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#10 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:23, 21.02.2010

nawet nie wchodziłem pod niego w tym celu

To trzeba wejść i sprawdzić mocowania i gumki o których pisałem.
  • 0

#11 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:38, 21.02.2010

nawet nie wchodziłem pod niego w tym celu

To trzeba wejść i sprawdzić mocowania i gumki o których pisałem.


Jutro albo pojutrze sprawdzę i jak coś to opiszę dla potomnych.

A co do dźwięków to z doświadczenia wiem że nie można im ufać bo potrafią się nieść i słyszymy je z zupełnie innego miejsca niż nam się wydaje.
  • 0

#12 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:40, 21.02.2010

Podczas jazdy,żadnych niepokojących dźwięków nie słyszysz? czyli linka,bądź klocki i innego wytłumaczenia tej usterki nie widzę :ok
  • 0

#13 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:22, 22.02.2010

Podczas jazdy,żadnych niepokojących dźwięków nie słyszysz? czyli linka,bądź klocki i innego wytłumaczenia tej usterki nie widzę :ok


Więc skoro hamując normalnie "z pedała" tego dźwięku nie słychać, a tylko przy ręcznym, to musi to być jednak coś związane z ręcznym.
Mikołaj nie wiedziałem o co Ci chodzi dopóki sam nie zaglądnąłem w ESM i faktycznie tylne koła mają zarówno tarcza jak i bębny więc jest co się zepsuć. Dzisiaj się za to biorę.
Dzięki Panowie za pomoc.
  • 0

#14 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:43, 22.02.2010

jak Ci się uda coś namierzyć, to daj znać - chętnie skorzystam i poprawie u siebie to pukanie
  • 0

#15 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:36, 22.02.2010

faktycznie tylne koła mają zarówno tarcza jak i bębny więc jest co się zepsuć. Dzisiaj się za to biorę.

To się pięknie nazywa tarczobębnami :) Często stosowane rozwiązanie - z tego co się orientuję, dodatkowo często jest to tak zrobione, że pozostawia "luz", który chroni np. przed przymarzaniem - nie sprawdzałem jeszcze w acco, ale w poprzednim aucie tak to właśnie działało przy ręcznym i też było słychać podobny dźwięk. Samochód na zaciągniętym ręcznym można było lekko ruszyć (2-3 cm) w przód lub w tył zanim się zblokował całkiem/powrócił do położenia "0".
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq