Mam pewne zapytanie, być może problem. Wraz z uruchomieniem silnika w moim samochodzie włącza się wentylator na chłodnicy po czym po kilku sekundach się wyłącza. Trochę dziwna sprawa bo na zdrowy rozum wentylator powinien się włączyć przy temperaturze w okolicy 100 stopni celcjusza. Dodam jeszcze, że działo się tak samo przy temperaturach znacznie niższych niż obecnie. Czy problemem może być uszkodzony któryś z czujników temperatury? Zauważyłem jeszcze, że taka sytuacja nie zdarza się przy wyłączonym nawiewie (OFF). Wystarczy włączyć lekki nadmuch na AC OFF i spowrotem to samo.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 21:23, 09.05.2016
#2
Napisano 20:49, 10.05.2016
#3
Napisano 11:07, 11.05.2016
To normalka masz klima włączoną i chłodzi się skraplacz. Jakbyś się pokusił i poszukałem to było to wałkowane w każdej generacji accorda.
Nawet przy temperaturach rzędu kilku stopni celcjusza jest potrzeba chłodzenia skraplacza? Jak dla mnie dziwna sprawa. Nie wiem może wcześniej nie zwracałem uwagi na ten wentylator albo po prostu zaczął pracować znacznie głośniej
#4
Napisano 16:10, 12.05.2016
#5
Napisano 11:17, 12.06.2016
Nawet jak masz 4 na plusie to się kręci. Przy niskich temperaturach wentylator ma wolno bieg i się kręci wolniej oraz analogi wwyższych temperaturach szybciej. Jest to logiczne i z technicznego punktu widzenia oczywiste.
Witam. Ja mam podobnie przy VIII Od odpalenia silnika zaczynają pracować obydwa wentylatory i samochód jest bardzo głośny i tak wyłączają sie i włączają w odstepie 10sekund... to też normalne? Dodam że zaczeło się to po wymianie pękniętej rurki klimy. Wczesniej tego nie słyszałem a mimo uszkodzonej rurki klima chłodziła bez hałasu...
#6
Napisano 16:47, 13.06.2016
Witam. Mam podobnie. od odpalenia oba wentylatory zaczynają pracować i tak co 10 sekund włączają się i wyłączają. to wszystko działa bardzo dłośno! to normalne?
#7
Napisano 17:07, 13.06.2016
wychodzi na to, ze chyba tak, bo mam to samo i jest to mega wkurzajace ;/ Dlatego czasami to juz wole bez klimy jechac.
#8
Napisano 19:23, 13.06.2016
Czuje sie jak bym jechał fiatem ducato (moj firmowy) bo tak samo głośno chodzi
#9
Napisano 20:32, 30.05.2017
też to mam i też mam pewność, że na 99% wcześniej tego nie było - tzn. wkur..., głośnego i częstego włączania się wentylatorów co 10 sekund; ale może mam schizy...
nie jestem już w stanie zweryfikować ile zostało nabite czynnika - w kwietniu tego roku - ale w czwartek jadę do innego zakładu na ponowne wypompowanie i nabicie czynnika, ale już bogatszy o wiedzę, ile go ma być;
wcześniej klimę nabijało raz ASO, ale ASO już nie ma, i w tym roku zawitałem do NORAUTO - po raz pierwszy do samochodu dotykał się ktoś spoza serwisu Hondy; koleś latał, sprawdzał, czegoś szukał i myślałem, że to oczywista oczywistość taki serwis klimy, ale po lekturze forum wyszło na to, że niekoniecznie...
jadę teraz do innego klimatyzatora (polecanego i znanego na naszym rynku) i dam znać czy przeszło po nabiciu czynnika wg. książki
dodam, że klima chłodzi tak jak trzeba, żadnych niepokojących objawów nie ma, ale już sąsiad się pytał co mi tak się często ten wentylator załącza mam też wrażenie, że przydusza silnik jeśli akurat ruszam i włączą się wentylatory
pojadę, nabiję jeszcze raz i będę miał pewność że tak ma być... ...a przynajmniej będę miał pewność, że to nie przez złą ilość czynnika
pozdrawiam
#10
Napisano 08:45, 01.06.2017
i problem zniknął - jak ręką odjął!;
teraz klimy właściwie nie słychać, a wentylatory kiedy się włączają - to delikatnie szumią;
także wycie wentylatorów zaraz po przekręceniu kluczyka, i potem regularnie co ok. 10 sekund to na pewno nie jest normalne zjawisko; trafiliście po prostu na jakiegoś Janusza, który przeładował wam układ zbyt dużą ilością czynnika - wszystko przez przeciążoną sprężarkę i zbyt duże ciśnienie w układzie (co potwierdził też dzisiejszy mechanik);
ja wcześniej byłem niby w NORAUTO, nie u jakiegoś przysłowiowego Zdziśka w garażu, ale jak widać to nie gwarancja, że wszystko będzie dobrze zrobione - nawet coś takiego jak nabicie klimy
wcześniej też przy ruszaniu - kiedy akurat włączyły się wentylatory - przymulało silnik; efekt małego szarpnięcia występował też w momencie, kiedy zdjęliśmy nogę z gazu i kiedy po chwili włączała się sprężarka z wentylatorami; teraz też tego nie ma;
aha i to na pewno nie ma związku z temperaturą na zewnątrz -
pozdrawiam
Użytkownik piotr2012 edytował ten post 11:02, 01.06.2017
#11
Napisano 16:11, 29.11.2017
- Wlaczam zaplon i w tym momencie oba wentylatory pracuja dosc szybko przez ok 4sek.
- Na zewnatrz jest 3'C
- Silnik zimny
- Na pewno nie jest to wina klimy, bo jest ona wylaczona i odpowiednio w lecie byla nabita.
- Chlodnica klimy w sierpniu wymieniona na nowa.
- Uklad chlodzenia silnika odpowietrzony, napełniony.
Podejzewam ze moze czujnik cieczy chlodzacej jest uszkodzony. Co o tym sadzicie? I pytanie czy w/w czujnik jest on z przodu silnika, za kolektorem ssacym z jednym przewodem? Wczesniej nie bylo tego problemu...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Wentylator chłodnicy
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych