Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyciek oleju za kołem pasowym

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:08, 05.05.2016

Witam! Jak w tytule mam dość duży wyciek za kołem pasowym napędowym. Podejrzewam że simering puścił bo mokra jest cała ścianka boczna za kołem pasowym mokry jest także przegób wewnętrzny tak jakby rozbryzgiwało przy większych obrotach.

 

Moje pytanie jest takie: jak bardzo trudna jest jego wymiana. czy podpowie ktoś jak najprościej to zrobić, jakie narzędzia do tego trzeba i czy w warunkach domowych w garażu z kanałem da się to zrobić...No i czy tylko oryginalny wchodzi w gre?Będę wdzięczny za podpowiedzi.


  • 0

#2 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:30, 05.05.2016

Sprawdź jeszcze filtr oleju i zawór Vtec bo może tam jest wyciek.
Może jeszcze klapka rewizyjna od napinacza rozrządu.
  • 0

#3 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 05.05.2016

Da się zrobić bez większych trudności, tyle że trzeba mieć czym zablokować koło pasowe do odkręcenia śruby. Ja dorabiałem sobie przyrząd. Stary uszczelniacz wydłubiesz bez problemu, nowy wszedł u mnie dość lekko, wciskałem go palcami, dałem pastę żeby siedział pewniej. Ja założyłem corteco bo był dostępny u mnie w sklepie na miejscu, numer 19035223B. Przejechałem ok 100km na razie i jest sucho , wcześniej tez naświnione olejem było wszędzie.


Użytkownik scorpio33 edytował ten post 18:57, 05.05.2016

  • 0

#4 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:13, 05.05.2016

sprawa jest prosta, wrzucasz wysoki bieg i ktoś wciska hamulec a Ty odkręcasz śrubę koła pasowego (wersja jeśli nie posiadasz blokady koła pasowego). Wyciągasz stary uszczelniacz, wbijasz nowy (mój wchodził ciasno, był oem-owy), zakładasz koło pasowe, skręcasz do kupy i cieszysz się jak małe dziecko ;-) szkoda, że nie jestes z moich okolic, chętnie bym pomógł ;-)


  • 0

#5 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:45, 05.05.2016

Sprawdź jeszcze filtr oleju i zawór Vtec bo może tam jest wyciek.
Może jeszcze klapka rewizyjna od napinacza rozrządu.

Filtr oleju i zawór vtec juz wykluczyłem natomiast o tej klapce nie pomyślałem a ona ma jakieś uszczelnienie uszczelke czy cos?

 

 

Da się zrobić bez większych trudności, tyle że trzeba mieć czym zablokować koło pasowe do odkręcenia śruby. Ja dorabiałem sobie przyrząd. Stary uszczelniacz wydłubiesz bez problemu, nowy wszedł u mnie dość lekko, wciskałem go palcami, dałem pastę żeby siedział pewniej. Ja założyłem corteco bo był dostępny u mnie w sklepie na miejscu, numer 19035223B. Przejechałem ok 100km na razie i jest sucho , wcześniej tez naświnione olejem było wszędzie.

A czy napewno jest potrzebna taka blokada? a jakbym spróbował popuścić śrube jak jeszcze pasek jest założony na włączonym biegu i zaciągniętym ręcznym?


  • 0

#6 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 05.05.2016

Próbuj, ale jak nie była jeszcze ruszana to w fabryce jest tak doj...na że bez metrowej rurki na przedłużkę do klucza nie podchodź. A blokada prosta, luknij na to http://www.tegger.co...afaq/cranktool/ . Szerokość takiego elemntu który wchodzi w koło pasowe to 50mm, już nie pamiętam co tam kupowałem w hydraulicznym, czy jakąś redukcje czy coś podobnego i do tego dospawany kawał płaskownika.

Klapka nie ma uszczelki, jest ułożona na paście, ale jak jej nie odkręcałeś to wątpię żeby z niej zaczęło cieknąć.


Użytkownik scorpio33 edytował ten post 20:07, 05.05.2016

  • 0

#7 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:01, 05.05.2016

sprawa jest prosta, wrzucasz wysoki bieg i ktoś wciska hamulec a Ty odkręcasz śrubę koła pasowego (wersja jeśli nie posiadasz blokady koła pasowego). Wyciągasz stary uszczelniacz, wbijasz nowy (mój wchodził ciasno, był oem-owy), zakładasz koło pasowe, skręcasz do kupy i cieszysz się jak małe dziecko ;-) szkoda, że nie jestes z moich okolic, chętnie bym pomógł ;-)

O to mi właśnie chodziło...juz pomogłeś dobrą radą...mam jeszcze jedno pytanie czy po odkręceniu koło pasowe zejdzie mi bez żadnego problemu w rekach?nie trzeba żadnego ściągacza?

 

 

jak dokręcaliście koło pasowe po wymianie uszczelniacza?mieliście klucz dynamometryczny?czy na czucie?


Użytkownik AGENT edytował ten post 22:09, 05.05.2016

  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 06:40, 06.05.2016

Koło zejdzie bez sciągacza i jest na klinie. Niczego nie przykręcasz na pałę od tego masz klucz dynamometryczny i kątowy w zależności od potrzeby.Jaki masz kod silnika ?

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 06:41, 06.05.2016

  • 0

#9 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:38, 06.05.2016

Koło zejdzie bez sciągacza i jest na klinie. Niczego nie przykręcasz na pałę od tego masz klucz dynamometryczny i kątowy w zależności od potrzeby.Jaki masz kod silnika ?

k20a6


  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:49, 06.05.2016

K20A6 od 2003 -2008

Według AUTODATY 25Nm + 90 stopni

dokręcasz kluczem dynamometrycznym potem znaczysz sobie kreskę na łbie śruby (np mazakiem) i kole pasowym (tak aby kreski się zgadzały i od tego momentu wykonujesz ruch 90 stopni) po wykonaniu tego ruchu patrzysz czy kreska na łbie śruby jest na 90 stopniach od stałej kreski na kole pasowym.Musisz mieć zablokowane koło pasowe przy dokręcaniu


  • 0

#11 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:34, 06.05.2016

K20A6 od 2003 -2008

Według AUTODATY 25Nm + 90 stopni

dokręcasz kluczem dynamometrycznym potem znaczysz sobie kreskę na łbie śruby (np mazakiem) i kole pasowym (tak aby kreski się zgadzały i od tego momentu wykonujesz ruch 90 stopni) po wykonaniu tego ruchu patrzysz czy kreska na łbie śruby jest na 90 stopniach od stałej kreski na kole pasowym.Musisz mieć zablokowane koło pasowe przy dokręcaniu

kurcze no to teraz to juz nie wiem bo w serwisówce wyczytałem że 42Nm + 90 stopni

 

 

zresztą narazie to nie ważne bo jak narazie nie mogę tego koła odkręcić. założyłem metrową rure i nadal nie puściło a boje się żeby czegoś nie uszkodzić...


  • 0

#12 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 06.05.2016

A nie mówiłem ? Wyprawa do sklepu z gadżetami hydraulicznymi, i wydane 10 zł na kawałek szpeja + spawarka i masz pewną blokadę a nie cudowanie z blokowaniem hamulcem na biegu. Przerabiałem to kiedyś w civic'u to myślałem ze albo sprzęgło albo skrzynia nie wytrzyma


  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 08:48, 07.05.2016

Tak jak kolega pisze nie łatwo odkręcić tą śrubę :) ja używam takiego klucza 

http://www.ebay.co.u...YoAAOSwEppUQUT8


  • 0

#14 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:25, 07.05.2016

macie racje panowie i zablokowałem koło pasowe a itak nie moge odkręcić...coś mi się wydaje że już tylko klucz pneumatyczny mnie ratuje...bo napewno tam jest prawy gwint?


  • 0

#15 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:06, 08.05.2016

Na pewno prawy, porządna nasadka i przedłużki i nie spotkałem się z przypadkiem żeby nie poszła. 

Dodam ze nasadka sześcio, a nie dwunastokątna - te zdaża się ze obrobią łeb śruby przy użytej dużej sile.


Użytkownik scorpio33 edytował ten post 09:45, 08.05.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq