Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#241 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:49, 01.07.2021

Silnik R18Z4 bez LPG

Producent przewiduję regulację co 100 tysięcy

Przebieg podczas regulacji: 66888. 

 

7298466300_1625125448_thumb.jpg 

 

 

Wynik:

 

--> Zawory wszystkie 16 sztuk do korekty!

 

Wyglądało to tak :

 

 

- Wydechowe był 0,35/ nominał  0,25

 

- Ssące były 0,28/ nominał 0,20 

 

 

Największa różnica? to kultura pracy silnika pod obciążeniem na wolnych obrotach, przed regulacją po nagrzaniu silnika czuć było minimalne wibracje, które po włączeniu np klimy się jeszcze bardziej nasilały, obecnie czy z klimą czy bez nie wiadomo że silnik pracuję, nie raz się łapię na tym że zapomniałem start/stop z dezaktywować i silnik nie pracuję, a chodzi tylko dosłownie bezszelestnie i bez najmniejszych wibracji.

 

Reasumując następna regulacja po 40/50 tysiącach.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#242 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:15, 03.07.2021

Ladnie widac, ze jednak sie rozlazi. Na szczescie nie ma wielu przypadkow, ze komus glowica wyskoczyla. Czasem zastanawia mnie, do jakiego punktu trzeba doprowadzic honde, zeby silnik sie rozsypal. Jest tyle osob, ktore nie zagladaja pod pokrywe, ze mala bania. Po obserwacjach mam wrazenie, ze predzej rozrzad zacznie tluc o slizgi, niz wywali cos od zaworow, choc regulacji nie neguje bo ma byc i widac.


  • 0

#243 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:29, 24.07.2021

 

Kolejna zdziwiona osoba z R-serią i wszystkie zawory do regulacji po 55 tysiącach, Honda dalej jak Amen w pacierzu powtarza "100 tysięcy"   :diabelgrin:

Przy okazji manual dla wszystkich. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#244 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:51, 27.07.2021

Qrde, mi w Jazzie na liczniku 65tys się zbliża. Może też by zaglądnąć. Na razie nie wiem jak są wartości dla mojego silnika.
  • 0

#245 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:35, 27.07.2021

Dla wszystkich L12/L13/L15

 

Intake:  0.15-0.19 mm (0.006-0.007 in.)

Exhaust:  0.26-0.30 mm (0.010-0.012 in.)

 

Manual: 

 

http://www.hondafitj...0000MBAT00.HTML

 

Podaj kod silnika dla pewności. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#246 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:57, 27.07.2021

L13B2. Ja mam dohc, manual jest do sohc. Ale luzy są to już sobie poradzę

Użytkownik podlez edytował ten post 21:00, 27.07.2021

  • 0

#247 Tomi Wo

Tomi Wo
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:35, 12.08.2021

Witam . Właśnie odebrałem auto po regulacji luzów zaworowych przy przebiegu 258 tyś. Obecne ustawienia to 0.25 ssące i 0.30 wydechowe. Nie wiem jakie były wcześniej . Przed regulacją pod pokrywą było cichutko a teraz MASAKRA. Te zawory nie stukają one NAPIER... JAKBY SILNIK DIESLA TAM SIEDZIAŁ.  To jakaś lipa wyszła  nie? Wysłałbym filmik z tą pracą zaworów  ale jakiś problem występuje.


  • 0

#248 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:45, 12.08.2021

Ustaw sam. Kto Ci to robił?
  • 0
                       

#249 kaliope

kaliope
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV R20A9
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:38, 31.03.2022

Po regulacji zaworów i przeglądzie lpg zauważyłem wyższe spalanie. Podskoczyło o 1l z 11,7 na 12,7. Co myślicie zjebałem regulację?

 

U mnie też skoczyło spalanie i mocno zgłębiłem temat. Znalazłem wiele takich wpisów na różnych forach Hond krajowych i zagranicznych. Wniosek jest jeden. Jeśli się za mocno skręci zawory, to silnik więcej pali. Trzeba się trzymać górnej granicy luzu zaworowego. Większy luz też jest zdrowszy. 

 

 

Tu gość to tłumaczył na angielskim forum:

If you have he valve lash adjusted too tight you'll be holding the valves open too long causing the car to use more fuel. Also, it'll generally idle like crap or feel sluggish on acceleration.

 

Czyli jeśli zawór ssący ma za mały luz, to jest otwarty dłużej i silnik zużywa więcej paliwa (więcej mieszanki wpada). Do tego silnik drży na wolnych obrotach i jest ospały przy przyspieszaniu.   


Użytkownik kaliope edytował ten post 21:55, 31.03.2022

  • 0

#250 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:43, 31.03.2022

"Sssce 0.20, wydech 0.25/puls minus 0,02 " tak jest dla r18 i r20.


Następny raz ustawie te 0,02 więcej żeby było luźniej i dam znać jak wyszło. Chodź na spalanie r18 nie narzekam i nie zmieniło się po regulacji.

Dzięki za ciekawe informacje.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#251 kaliope

kaliope
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV R20A9
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:24, 01.04.2022

fuegos
Zwracam honor faktycznie luz na cieplym sie zwieksza- jeblem jak lysy glowa o kant kuli
Swiadczy o tym chociazby fakt ze jak sa duzo za ciasno ustawione to na zimnym ciezko odpala i nawet gasnie. Po rozgrzaniu pracuje poprawnie.

Niepotrzebnie. Jest tak jak mówiłeś na początku. Przy rozgrzanym silniku luz jest mniejszy, a nie większy. 

Po to jest luz na zimnym, że jak się silnik rozgrzeje, trzon zaworu się wydłuża i luz maleje, nawet do zera.  

 

Jeśli nie ma nic luzu na zimnym, to na gorącym zawór się wydłuży i będzie cały czas niedomknięty. To proste i oczywiste. Ssące nie trzymają wtedy kompresji, a wydechowe się przepalają.  


Użytkownik kaliope edytował ten post 19:50, 01.04.2022

  • 0

#252 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8878 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 23:01, 01.04.2022

Niepotrzebnie. Jest tak jak mówiłeś na początku. Przy rozgrzanym silniku luz jest mniejszy, a nie większy.
Po to jest luz na zimnym, że jak się silnik rozgrzeje, trzon zaworu się wydłuża i luz maleje, nawet do zera.

Jeśli nie ma nic luzu na zimnym, to na gorącym zawór się wydłuży i będzie cały czas niedomknięty. To proste i oczywiste. Ssące nie trzymają wtedy kompresji, a wydechowe się przepalają.

Mierzyłeś luzy? Bo nie wiem czy wiesz ale to zależy od konstrukcji silnika i nie zawsze luz się zmniejsza jak rośnie temperatura.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#253 kaliope

kaliope
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV R20A9
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:21, 02.04.2022

Nie mierzyłem. 


  • 0

#254 kaliope

kaliope
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV R20A9
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:05, 05.05.2022

Poprawiałem luzy zaworowe i od razu spalanie spadło. Wiele osób już się zastanawiało co jest grane, czemu wzrosło spalanie po regulacji i nikt nie znał odpowiedzi. Odpowiedź jest taka, że im mniejszy luz na ssącym tym większe spalanie i tyle. 

 


  • 0

#255 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:14, 05.05.2022

To na jakie wartości ustawiłeś dokładnie teraz zawory ? 0,02 więcej tak jak przewiduję zakres tolerancji? 

No i o ile to spalanie spadło ? :P różnica pewnie minimalna... 

 

Lpg nie masz,to za 15/20 tyś pewnie by się same takie wartości ustawiły :) 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq