Ci którzy piszą że co 10 k km trzeba regulować zawory to ja nie wiem co oni regulują. Pisałem gdzieś że napiszę o swoich doświadczeniach z gazem i zaworami więc piszę. Po 20 k km od regulacji zdjąłem pokrywę i wszystkie zawory szczelinomierz wchodził na ciasno na ssących 0,25 na wydechowych 0,3. Po następnych 20k km znowu dekiel w dół i tym razem było 5 zaworów do regulacji: 2 ssące i 3 na wydechu, a 11 było ok. Dodam że to była drobna korekta nie że 0,15 nie wchodziło. Więc nasuwa mi się pytanie co regulujecie po tych 10 k km?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować
#151
Napisano 20:51, 18.04.2019
#152
Napisano 21:01, 18.04.2019
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#153
Napisano 21:08, 18.04.2019
Decyzja co ile i tak należy do właściciela - jego własność jego kasa..
Mam lpg i zajrzę (bo dopiero raz to robiłem) co roku - w lecie dla przyjemności, czyli co ok 10kkm. I nikogo ani nie namawiam aby tak robił, ani się nie zdziwię jak ktoś będzie to robił rzadziej.
#154
Napisano 22:18, 18.04.2019
Jak ktos reguluje dopiero jak ma roznice w luzie zaworowym na poziomie 0.15 to powodzenia w dalszym uzytkowaniu tego silnika
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#155
Napisano 05:41, 19.04.2019
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#156
Napisano 14:16, 19.04.2019
U mnie po tych 40 k km była różnica mniej niż 0,05. 0,25 wchodziło ale już 0,30 nie. Tak więc to jest kosmetyka, pewnie następne 20 k km bym przejechał bez tych korekt i nic by się nie stało.
#157
Napisano 15:08, 19.04.2019
Tylko nie pisz, że u każdego tak będzie, bo przy lpg przecież najistotniejsze jest wystrojenie.. I jakbyś polatal trasy po 160km/h to zobaczył byś jak wydechowe się zacisniaja..
Trochę jednak w tej kwestii mam większe doświadczenie
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#158
Napisano 20:08, 19.04.2019
Nie będę czekać do następnego lata, bo robię dokładnie tak jak piszecie - nie zastanawiam się, czy luzy uciekły i śpię spokojnie.
#159
Napisano 21:19, 19.04.2019
Niestety nie jest mi dane jeździć autostradami. Tylko drogi powiatowe i wojewódzkie, więc za bardzo na dłuższą metę nie da rady jechać 160. Instalację mam STAGA z dotryskiem benzyny więc to może i dzięki temu te luzy tak się nie kasują. Co do mojego wyczucia i mierzenia to używałem szczelinomierza i starałem się żeby był prostopadle ułożony - zresztą okaże się. Jak silnik wybuchnie to znaczy że coś spierdzieliłem.
#160
Napisano 21:25, 19.04.2019
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
#161
Napisano 09:27, 20.04.2019
Pozatym ja nie probuje ci udowodnic jak u ciebie wygladaja luzy zaworow po 10-20-40 tys.
Wiec i ty nie twierdz po swoim jednostkowym przypadku jak wygladaja luzy w innych silnikach. Przypadki sa rozne- w jednym po 100tys nie ma co regulowqc w innym po 10tys jest - wiele jest czynnikow i zmiennych
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#162
Napisano 18:23, 20.04.2019
Ja nikomu nic nie udowadniam napisałam tylko swoją opinię. Napisałem o tym że nie trzeba regulować zaworów co 10k km bo takie czytałem opinie w wielu tematach o regulacji.To tak jak z olejem każdy zrobi wedle swego uznania( jedni leją 0w20 a inni 5w50). Myślę że jest dużo osób nie świadomych tego że trzeba zawory regulować w hondach i też jeżdżą aż kończy się to źle, ale nie wolno popadać w paranoję co do tego luzu zaworowego. Jeżeli ustawię 0,32 na wydechu to na pewno mi samochód się nie zepsuje bo nawet oni podają widełki 0,25-0,29, a 0,03 to mniej niż grubość włosa.
Na dotrysk benzyny nie narzekam. Może i facet nie umiał wystroić tego nie wiem nie jestem znawcą. Najważniejsze że wszystko ładnie chodzi i nic złego się nie dzieje (na razie 75 k km). Z tego co pamiętam ustawiał ją podczas jazdy i dotrysk załącza się przy iluś tam tyś obrotów około 15%. Mam swój wiek więc raczej nie pałuję silnika że z każdych świateł but w podłogę. Honda najczęściej łapie duże obroty podczas wyprzedzania. Paliwa w miesiącu leję 10 l benzyny 98 dynamic na lotosie, w lato myślę że nawet mniej.
#163
Napisano 14:06, 21.04.2019
Ustawienie przy 230 tys. Wcześniej latem pierwszy raz przy 215 tys. ustawiał mi przemkowal, ja obserwowałem i się przyuczałem.
Robiłem też wedle instrukcji Setha, który zamieścił tu manual ustawiania zaworów i mam nadzieję, że dobrze je ustawiłem. Dziś zrobiona już jazda próbno-świąteczna w drodze do rodziny, jakieś 30 kilometrów i mam nadzieję, że będzie ok. Silnik pracuje równo i nie ma problemów z zapalaniem. Check żaden nie wyskoczył, wydechy ustawione na 0.30 a ssące na 0.25, szczelinomierz wchodzi z lekko wyczuwalnym oporem.
Mam nadzieję, że wycieków oleju też nie będzie, dokrecalem wszystko na wyczucie, bez zbytniej przesady.
Silikon dałem w miejscach gdzie był on poprzednio.
Większość kilometrów zrobiłem na trasach szybkiego ruchu i na autostradach, prędkości 140-170 km/h, rzadko kiedy powyżej, czasami krótkotrwałe odcinki 200+.
Ssące były w normie, tylko dwa miały problem z włożeniem 0.25, 0.20 weszło gładko. Cztery wydechowe były na jakieś 0.20-0.23 bo gładko 0.20 weszło, natomiast 0.25 wejść nie chciało. Reszta wydechowych na miarę tolerancji, 0.30 wchodziły z mniejszymi lub większymi oporami.
Gaz naprzemiennie tankowałem w Polsce i w DE, bo te trasy robię głównie.
Mi się wydaje też, że czasami nie mamy wpływu na to, że zmniejsza się luz zaworowy jeżdżąc na lpg, to zależy od jakości gazu na stacjach, nawet nie wiadomo jak dobrze gaz byłby wyregulowany, to jego gorszy skład może zniweczyć dobre wyregulowanie mieszanki. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Tankując lpg w DE miałem parę razy taki przypadek, że nie wyjeżdżając gazu do końca, silnik przełączal się automatycznie na benzynę. Gdy po chwili przełączalem na gaz, jeszcze udało mi się na nim przejechać 20-30 kilometrów. Co ciekawe, na polskim gazie nigdy to nie wystąpiło. Może to kwestia ciśnienia na reduktorze, tego nie wiem, tak tylko przypuszczam. A może kwestia tego, że w DE już letni gaz był a w PL nie. W tym czasie temperatura zewnętrzna oscylowala w granicach 3-10 stopni i problem ten wystąpił w przeciągu ostatnich 6 tygodni. Check jednak nigdy się nie zapalił i auto cały czas miało i ma dobrą moc, jak na ten silnik i na budę kombi.
Za niecałe 3 tys. km mam przegląd instalacji lpg, to wspomnę o tym wszystkim gościowi, może jednak trzeba byłoby podnieść lekko ciśnienie na reduktorze, a może trochę mapę zrobić bogatszą, zobaczymy co powie. Ale ogólnie tragedii nie ma.
Wcześniej przy około 217 tys. km dwa razy miałem checka, to było przed pierwszym przeglądem instalacji po jej założeniu, z odczytu błędu wynikło, że na wolnych obrotach była za uboga mieszanka, może reduktor musiał się ułożyć i może to miało też wpływ na to, że zaworki trochę się zacieśnily...
#164
Napisano 23:12, 09.05.2019
Również dołączam się grona samoregulujacych zawory. . W sumie trwało to u mnie pół dnia. Autko ma 150 kkm nalotu i luzy zaworowe były wszystkie w normie. Wałki wyglądały jak na foto. Trochę przebarwione. Niestety przy dokręcaniu pokrywy ukręciła się jedną szpilka. Byłem zaskoczony ponieważ dokrecałem kluczem dyna z ustawionym wstępnie 9 Nm. Nic to, szpilka zamówiona. Zawory: wydechowe 0,30 na luźno, ssące 0,25 troszkę ciaśniej. Na drugim foto jest świeca , czy kwalifikuje się do wymiany ( elektroda trochę podrzarta)?
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik JerzykTor edytował ten post 23:30, 09.05.2019
#165
Napisano 00:44, 13.05.2019
Czy elektroda nadżarta jest, to ciężko stwierdzić z tego zdjęcia, raczej źle według mnie nie wygląda.
Masz lpg czy nie? Jeśli nie masz a silnik równo pracował i nadal pracuje to według mnie, teoretycznie możnaby dalej jeździć na tej i pozostałych świecach (jeśli przebieg na nich nie przekroczył tego, co mówi instrukcja obsługi).
Jeśli lpg jest, to nie zaszkodziłoby wymienić tych świec trochę wcześniej odnosząc się jednak do tego, ile kilometrów na nich zrobiłeś ogółem...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
VII
Mechanik →
Silniki →
Problem z zaworamiNapisany przez xKrzysiuuu , 03 lut 2024 VII, Zawory, Accord7 |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych