Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
216 odpowiedzi w tym temacie

#46 owsikk

owsikk
  • Klubowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:34, 08.08.2016

Samo ustawianie szczelinomierza "z lekkim oporem" daje duże pole do niepoprawnego ustawienia. Nie włożenie szczelinomierza idealnie prostopadle między śrubę a trzpień, również powoduje błędne odczucie oporu. Ustawienie idealnie znaków na kołach rozrządu, przy uwzględnieniu, że silnik mamy pochylony. Jest już tyle zmiennych, które trzeba wziąć pod uwagę podczas ustawiania zaworów... kolejna sprawia,że zaczynam myśleć o tym jak o jakiejś mistycznej czynności dostępnej tylko najwyżej wtajemniczonym mechanikom. a wcale tak nie jest - i zacznijmy propagować samodzielne ustawianie zaworów, bazując na wiedzy z manuala tu dostępnego, który w zupełności laikowi wystarczy do poprawnej regulacji. 

 

Nikogo nie obraziłem i nikomu nie staram się narzucić swojej metody ustawiania zaworów. Zgadza się, czasem w swoich wypowiedziach jestem na granicy obrażenia, będę zachowywać większy umiar.
Faktem jest również, że jeśli ktoś pisze głupoty to staram się to pokazać.

 

Jest wiele czynników, które wpływają na prawidłowe zmierzenie luzu zaworowego. Na pewno jednym z nich NIE jest nieprecyzyjne ustawienie znaków na wale czy na wałkach. Zwróć uwagę, że wałki rozrządu krzywkę mają mniej więcej na połowie obwodu. Resztę stanowi część walcowa. Luzy ustawia się właśnie pomiędzy częścią walcową, a nie na wzniosie krzywki, toteż masz duże pole na rozjazd w znakach.

Reszta o której pisałeś jest jak najbardziej prawdą i jeśli dałoby się, dałbym lajka.


Użytkownik owsikk edytował ten post 10:35, 08.08.2016

  • 0

#47 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:31, 08.08.2016

Korzystając z dobroduszności moderatora zanim zamknie temat w *cenzura*u chciałem zapytać Cię owsikk o szczegóły Twojego know how. Jakiej wielkości "wyklepania" zauważyłeś w swojej karierze? Jaka jest zależność pomiędzy wielkością "wyklepania" ( różnica pomiędzy "rzeczywistą" wielkością luzu wg Twojej metody a wskazaniami szczelinomierza ) a innymi cechami silnika (przebieg, odstępy pomiędzy regulacjami, historią). Od jakiego momentu życia silnika nie ma sensu wg Ciebie regulować luzów wg manuala?
  • 0

pzdr


#48 owsikk

owsikk
  • Klubowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:19, 09.08.2016

Aktualnie tylko takie kwiatki znalazłem. Reszta zaworów już na złomie.

Przepraszam za jakość zdjęć, ale telefon miał problem z wykonaniem ostrego zdjęcia nawet na trybie makro. Zrobiłem co mogłem.

 

Najgorszy jaki znalazłem pod ręką. Wyklepany punktowo.

20160809_075009_zpsj5ejeejr.jpg

 

20160809_075819_zpsttp7sjow.jpg

 

 

Wyklepany zawór na dużej powierzchni, dodatkowo promieniowe rozwarstwianie się - ten na pierwszym planie.

20160809_075915_zpsbrfuyj1b.jpg

 

20160809_075925_zpsxubou67f.jpg

 

Zdegradowana powierzchnia zaworu, należy przeszlifować.

20160809_080003_zpsojepywvc.jpg

 

Niestety nie ma złotego środka przy jakim przebiegu zaczynają się uwidaczniać wady materiałowe i wady obróbki cieplnej. Jak zawsze, czym większy przebieg, tym gorzej.
Tu na prawdę nie chodzi o zawrotne przebiegi ponad 300kkm. Przy przelocie 150kkm to już normalne.

 

Nie mam możliwości zmierzyć zagłębienia, ale obiecuję, że jak będę miał to zmierzę.

Powiem od siebie, że wszystkie głowice jakie do mnie trafiają idą do obróbki i trzpienie zaworów profilaktycznie są szlifowane.


Użytkownik owsikk edytował ten post 07:25, 09.08.2016

  • 0

#49 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Administrator
  • 4815 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 75
Super

Napisano 07:27, 09.08.2016

póki co obserwuje ale jak za mocny hejt będzie polecą warny bany i iskry i zamknę pirydolnyk...


  • 0

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen


#50 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:01, 09.08.2016

Jaki hejt? Od wczoraj od 11:34 stała się to rzeczowa konwersacja :-P
Wszystyko fajnie, zdjęcia nawet wyraźne tylko brakuje wielkości defektu. Na tym pierwszym i drugim tego wgłębienia jest ze 2 setki (0,02mm) więc całe nic. Można zmierzyć czujnikiem zegarowym z odpowiednią końcówką lub optycznie. Podejrzewam że taki ubytek został uwzględniony przy pisaniu wytycznych ustawiania luzów zaworowych przez konstruktora. Ciekawe jak wyglądają te co są w koszu. Pozostałe zdjęcia przedstawiające wyrobienie czoła trzpienia nie wywołują zgrozy, w tym przypadku szczelinimierzem śmiało mierzy się poprawny luz. No ale to są moje odczucia na podstawie oględzin zdjęć. Aha, zasadnicze pytanie: z jakiego silnika to wyciągnąłeś - bo głębiejnjak pokrywa zaworów jeszcze nie kopałem.
  • 0

pzdr


#51 owsikk

owsikk
  • Klubowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:43, 09.08.2016

Silniki na których głównie operuję to k20a2 (2.0 200 KM) i k24a3.

 

Zawory które sfotografowałem znalazłem na szybko w piwnicy za namową wolka dzisiaj rano (pozdro ziooom :D, 6.00 rano idealna na minispota). Bardziej wyklepane przypadki, które były dodatkowo zwihrowane od temperatury poleciały na złom, żeby nie robić zamieszania. Te ze zdjęć jeszcze są proste, więc po zeszlifowania nadają się do użycia.

 

Cały pic polega na tym, że uszkodzeń trzpieni zaworów nie widać dobrze spod dźwigienki zaworowej. Ustawiając zatem na szczelinomierz, nie zawsze mierzy się poprawnie.

Jestem praktykiem, nie teoretykiem.


  • 0

#52 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5778 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 56
Super

Napisano 10:09, 09.08.2016

powiem tak - to w jaki sposób ustawiasz luz zaworowy?  jeśli ustawiasz go perfekcyjnie i wiesz bez rozbierania silnika jak wutarty jest trzpień zaworu? bardzo mnie to interesuje

 

Robienie z regulacji zaworów czynności mistycznej i owianej tajemnicą jest totalną bzdurą - ustawia się tak jak podaje manual hondy- plus do tego dochodzi doświadczenie po wielokrotnej regulacji- które sprawia, że odrazu można wychwycić poprawnie ustawiony luz . Laikowi zabiera to po prostu więcej czasu, ale jeśli obok ma kogoś kto wie o co chodzi, bardzo szybko czai jaki ten luz powinien być.

 

To jakim szczelinomierzem da się ustawić luz na zaworach zależy od budowy głowicy. Skoro operujesz w silnikach K20 i K24 to tak masz rację ustawienie na płaskim szczelinomierzy jest wg mnie również niemożliwe, tam nawet na wygiętym trzeba dobrze wiedzieć i wyczuć odpowiednia powierzchnię.

Natomiast w silnikach F serii czy w D serii a nawet R serii można spokojnie ustawic na płaskim szczelinomierzu poprawnie.  Oczywiście i tak lepszy jest wygięty bo lepszy komfort pracy.

 

Wiem natomiast tylko jedno- już nie raz poprawiałem zawory które podobno były ustawiane , przez specjalistów, hondiarzy, fanatyków, ludzi owianych mistycyzmem   - i powiem tak do tego trzeba się przyłożyć i nie spieszyć i robić to na zimnym silniku a nie na lekko przestudzonym.  A raz ci wszystcy specjaliści ustawiają wszystkie za ciasno (cholera wie czemu) a ostatnio miałęm przypadek gdzie w K20 wydechowe były ustawione na 0.45mm!!! - czemu? A cholera wie - a człowiek szukał milion przyczyn złej pracy silnika i niepoprawnych korekt LPG - lekko się zdziwił jak mu pokazałem czarno na białym jak ustawione ma wydechowe. A ssące były za ciasno :/


Użytkownik Seth edytował ten post 10:10, 09.08.2016

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#53 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4163 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 112
Super

Napisano 10:19, 09.08.2016

Co do ustawień zaworów w k20 i k24- polecam zawsze po ustawieniu przelecieć jeszcze raz zawory i posprawdzać, nie wiem czemu ale zawsze jakiś jest do skorygowania, nie tylko ja mam takie spostrzeżenia😉
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#54 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5778 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 56
Super

Napisano 10:20, 09.08.2016

Co do ustawień zaworów w k20 i k24- polecam zawsze po ustawieniu przelecieć jeszcze raz zawory i posprawdzać, nie wiem czemu ale zawsze jakiś jest do skorygowania, nie tylko ja mam takie spostrzeżenia

 

Potwierdzam:) Ale to dobra praktyka generalnie przy regulacji w każdym silniku


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#55 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:21, 09.08.2016

Do pytania o sposób ustawiania "na ucho" dorzucę jeszcze pytanie czy odchyłka od ustawiania zgodnie z manualem od ustawiania "na ucho" jest na tyle istotna że warto zawracać tym sobie głowę?, w sensie czy jest po prostu skopana robota za każdym razem czy tylko w skrajnych przypadkach. Pytam czy jesteś świadom różnicy bo wymiar ewidentnie jest inny przy "wyklepanym" trzpieniu.
  • 0

pzdr


#56 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 717 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H23
  • Wersja:ES
  • KM:~200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:01, 09.08.2016

Ale panowie jakie ustawianie "na ucho" ? Albo szczelinomierz albo czujnik zegarowy. Nie widze innego sposobu aby ustawić poprawnie zawory.

Ewentualnie w niektórych silnikach można wkładać szczelinomierz pomiędzy wałek rozrządu a krzywkę i to pozwoli wyeliminować "wyklepane zawory". Ale tutaj już trzeba przeliczać szczeline ze względu na "rocker arm ratio".


Użytkownik h1tman edytował ten post 11:55, 09.08.2016

  • 0

vtecyo.jpg


#57 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:24, 09.08.2016

Jesteś h1tman w o tyle lepszej sytuacji ode mnie że już wiesz że nie widzisz. Ja jeszcze nie. Chcę poznać metodę "na ucho" dokonać subiektywnej oceny. Może doświadczalnie się przekonać i bogatszy o tą wiedzę, przemyślenia "lepiej" dokonywać kolejnych regulacji.

Użytkownik tolakowy edytował ten post 11:25, 09.08.2016

  • 0

pzdr


#58 owsikk

owsikk
  • Klubowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:39, 09.08.2016

Panowie, zapewniam Was, że podczas ustawiania zaworów z moim otoczeniu nie gra żadna muzyka i maksymalnie skupiam się na robocie.

Na końcu zawsze przekręcam wałem kilka razy i koryguję do skutku ;-) Cała operacja trwa około 1.5 godziny.

 

Myślałem o czujniku zegarowym, ale nie rozwiązałem kwestii mocowania i odpuściłem.

Można mierzyć szczelinę po drugiej stronie dźwigni, tj. między rolką i krzywką tak jak wspomniał h1tman, aczkolwiek w tym przypadku dochodzi błąd przeliczenia i do tego jak sami zauważycie szczelinomierz stosunkowo łatwo "wtacza" się po rolce i ciężko na tej podstawie oceniać opór toczenia.


  • 0

#59 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:47, 09.08.2016

Mocowanie? - spróbuj z rączką przegubową ze statywem magnetycznym ;-)
Owsikk nie trzymaj nas w napięciu i napisz jak rozpoznajesz rozmiar luzu "na ucho".
  • 0

pzdr


#60 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5778 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 56
Super

Napisano 12:11, 09.08.2016

nie istnieje pomiar "na ucho" - to już jakas kpina powoli zaczyna się robić i tworzenie kolejnych debilnych teori których tu nie brakuje na tym forum


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq