Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
228 odpowiedzi w tym temacie

#211 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 04:56, 04.08.2019

Taki szczelinomierz byłby najlepszy z listkami 0.28 itd, ale wtedy nie jest gięty tylko prosty. Wiec tak źle i tak niedobrze.
Klucz dynamometryczny wychylny do dokręcania pokrywy zaworów? I dlaczego wychylny?
  • 0

#212 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4360 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 127
Wzorowa

Napisano 05:38, 04.08.2019

Podchodzisz jak do operacji.. Dynanometryczny nie jest potrzebny.. Wszystko już było opisane z tym tematem
  • 0

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki tu kliknij http://www.accordklu...-na-zamówienie/ https://www.yamamoto...zedazsamochodow

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji, wulkanizacja - etc Warszawa ul. Jeleniogórska 8 - 4Performance, tel.: 789 170 933..


#213 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1578 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 44
Super

Napisano 06:23, 04.08.2019

Wiesz Edson, robiłeś to pewnie już dziesiątki jak nie setki razy, i pewnie dałbyś rade nawet po ciemku bez latarki. Ale jak ktoś robi to pierwszy raz i nie ma jeszcze wyczucia, to taki klucz może uratować śrubki przed urwaniem jednocześnie dając poczucie pewności że są wystarczająco dokręcone.

 

Wychylny dlatego że jest tani bo kosztuje ok 30zl. Proste narzędzie które przyda się do innych prac.
Listki szczelinomierza możesz dogiąć kombinerkami


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 06:56, 04.08.2019

  • 0

#214 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:25, 04.08.2019

Szczelinomierz mozna kupic imprialny i mamy listki bliskobsrodkowych wartosci luzu.

https://s.click.alie....com/e/bzLWrq9E

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#215 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:00, 04.08.2019

Podchodzisz jak do operacji.. Dynanometryczny nie jest potrzebny.. Wszystko już było opisane z tym tematem

 

Po prostu chcę wykonać wszystko poprawnie, z należytą dokładnością. ;) 

 

Wiesz Edson, robiłeś to pewnie już dziesiątki jak nie setki razy, i pewnie dałbyś rade nawet po ciemku bez latarki. Ale jak ktoś robi to pierwszy raz i nie ma jeszcze wyczucia, to taki klucz może uratować śrubki przed urwaniem jednocześnie dając poczucie pewności że są wystarczająco dokręcone.

 

Wychylny dlatego że jest tani bo kosztuje ok 30zl. Proste narzędzie które przyda się do innych prac.
Listki szczelinomierza możesz dogiąć kombinerkami

 

Dzięki wielkie za odpowiedzi i pomoc! ;)


  • 0

#216 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4360 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 127
Wzorowa

Napisano 09:49, 04.08.2019

Wiesz Edson, robiłeś to pewnie już dziesiątki jak nie setki razy, i pewnie dałbyś rade nawet po ciemku bez latarki. Ale jak ktoś robi to pierwszy raz i nie ma jeszcze wyczucia, to taki klucz może uratować śrubki przed urwaniem jednocześnie dając poczucie pewności że są wystarczająco dokręcone.

Wychylny dlatego że jest tani bo kosztuje ok 30zl. Proste narzędzie które przyda się do innych prac.
Listki szczelinomierza możesz dogiąć kombinerkami


Przy użyciu klucza dynanometrycznego nie raz urywali śrubki..byly o tym posty.. Z wyczuciem mała grzechotka 1/4 cała do pierwszego oporu, tyle
  • 0

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki tu kliknij http://www.accordklu...-na-zamówienie/ https://www.yamamoto...zedazsamochodow

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji, wulkanizacja - etc Warszawa ul. Jeleniogórska 8 - 4Performance, tel.: 789 170 933..


#217 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5935 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:49, 16.08.2019

naprawde ja to juz pisalem setki razy
tu nie trzeba zadnego doswiadczenie
krecimy gwintem , idzie lekko i nagle pyk opor nie idzie- no i koniec, nie ma zadnego - " a jeszcze dokrece mocnej"
to naprawde nie fizyka kwantowa

i jak wuzej Edek
Nie jeden juz zerwal gwint uzywajac dynamometrycznego na tych srubach
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#218 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:03, 12.11.2019

Opinia od amatora który zrobił pierwszy raz regulację bez wprawy  :

1) nakrętki pokrywy dokręcam solidnie z wyczuciem ale bez mocowania się grzechotką 

2) nakrętki na śrubkach regulacyjnych również solidnie bez szczypania się ale bez dociągania jak szpilki w kołach :)

3) szczeliniomierz tylko gięty i w moim przypadku zostawiłem listki tylko od 0.20-0.40 reszta tylko utrudnia wysuwanie ich i wydłuża prace

4) bez pośpiechu sprawdzać szczeliniomierzem bo bywa sytuacja że wydaje się ciasno a przez słaby dostęp listek jest krzywo przesuwany i w rzeczywistości szczelina jest większa

5) po dokładnym przelocie wszystkich zaworów jeszcze jedna rundka korekcyjna


  • 0

#219 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:19, 13.11.2019

Siema, na dniach biorę się za regulację zaworów i mam jeszcze pytanie. Oczywiście będę ustawiał wartości luzów zaworowych pomiędzy skrajnymi wartości tzn 0,23 i 0,30 i po tym zabiegu z przebiegiem kilometrów (po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów od regulacji) wartości zaworów będą się zmniejszały, tzn będą poniżej 0,23 i 0,30, czy zwiększały, powyżej tych wartości? Silnik K20Z2 na benzynie. ;)


Użytkownik rudi0018 edytował ten post 11:20, 13.11.2019

  • 0

#220 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:14, 13.11.2019

U mnie wszystkie były ciaśniejsze niż powinny ale gdzieś czytałem że potrafi się rozjechać też w drugą stronę. 


  • 0

#221 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 567 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 27
Super

Napisano 12:32, 13.11.2019

Masz lpg to najczęściej luzy maleją - i zdecydowanie częściej trzeba sprawdzać niż na pb.

Na pb (o to pytano) tak nie jest - tu raczej się zwiększają (ale czasami nie) i to po wielu tysiącach kilometrów (patrz w instrukcji jaki jest interwał kilometrowy regulacji).
  • 0

#222 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:09, 14.11.2019

A jednak, jednym się zwiększają luzy, a innym zmniejszają, a jakie zdanie mają osoby, które na co dzień regulują zawory? :D 


  • 0

#223 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4360 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 127
Wzorowa

Napisano 18:28, 14.11.2019

Ehhhh

Setki silników już regulowałem od k-serii po l-serie..

Rizjezdza się na plus przeważnie na samym pb, szczególnie widoczne przy silnikach R-serii... Na minus przy lpg.. Szczególnie widać to na silniku k24z3..

Tyle
  • 1

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki tu kliknij http://www.accordklu...-na-zamówienie/ https://www.yamamoto...zedazsamochodow

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji, wulkanizacja - etc Warszawa ul. Jeleniogórska 8 - 4Performance, tel.: 789 170 933..


#224 megipan

megipan
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 14.11.2019

A nie myśleliście o użyciu czujnika zegarowego na statywie magnetycznym do ustawiania luzu zaworowego , ponoć naj dokładniej jest tak właśnie.


  • 0

#225 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2580 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 52
Wzorowa

Napisano 21:06, 14.11.2019

Nie ma sensu, po to jest margines +/-0.02.mm żeby mieć bufor bezpieczeństwa

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq