Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
204 odpowiedzi w tym temacie

#166 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:04, 13.05.2019

Zależy, ile kilometrów zrobiłeś na tych świecach...
Czy elektroda nadżarta jest, to ciężko stwierdzić z tego zdjęcia, raczej źle według mnie nie wygląda.

Masz lpg czy nie? Jeśli nie masz a silnik równo pracował i nadal pracuje to według mnie, teoretycznie możnaby dalej jeździć na tej i pozostałych świecach (jeśli przebieg na nich nie przekroczył tego, co mówi instrukcja obsługi).
Jeśli lpg jest, to nie zaszkodziłoby wymienić tych świec trochę wcześniej odnosząc się jednak do tego, ile kilometrów na nich zrobiłeś ogółem...

Świece wymienię. Nie wiem ile km na nich jest zrobione. Auto kupiłem fakt, że od wuja, ale generalnie choć pewne na 100% to zaniedbane i mechanik do którego jeździł widząc starszego gościa był bezlitosny... :(

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 07:38, 13.05.2019

  • 0

#167 Heromin

Heromin
  • Moderator
  • 473 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:33, 13.05.2019

Co do jazdy autostradami z prędkościami 160 km/h +/- i zaciesniającymi się zaworami, wydaje mi się, że nie zawsze ten luz musiałby się koniecznie kasować przy tych prędkościach. Odnośnikiem nawet niech będzie silnik 2.0 i ten 2.4 w siódmej generacji, wersje w automacie. Na swoim przykładzie, jadąc wersją 2.0 w zasadzie silnik (żeby utrzymać w miarę płynną jazdę 160 km/h) zmuszany jest do większego wysiłku, vtec załącza się częściej a tym samym i wyższe obroty i ogólnie czuć, że trzeba zmusić silnik do intensywnej pracy żeby zachować stałą prędkość auta. Wystarczą nawet nieduże wzniesienia i jazda na tempomacie, plus dodatkowi pasażerowie. Obroty wtedy są rzędu 2.5-około 5 tys i wpływac to może na ewentualne szybsze zacieśnienie luzów, choć nie musi przy założeniu idealnej mieszanki i dobrego wyregulowania instalacji.

Natomiast silnik 2.4 z taką prędkością oraz w tych samych warunkach na tej samej trasie pracuje w zasadzie na obrotach 3 tys. rzadko kiedy powyżej tych obrotów. Wczoraj A2 przejechałem płynnie, w zasadzie te 170 kilometrów od Poznania do granicy jadąc 160 km/h było utrzymywane cały czas, może ze dwa razy tylko przy przyspieszaniu wskoczyły obroty trochę ponad 4 tys.
De facto, ten silnik przy tej prędkości pracuje bez wysilenia i względem 2.0 nie "męczy się" a to może raczej też mieć wpływ na to, że luzy mogą się później, lub w ogóle nie kasować przy tym stylu jazdy.
Plus do tego odpowiedni skład mieszanki, poprawna regulacja gazu, itp.

Jest więc tak wiele czynników składowych jazdy prędkościami autostradowymi, że trudno do końca określić, czy te luzy skasują się szybciej czy też nie.

Plus sposób jazdy, używanie wysokich obrotów przy skrzyniach manualnych (w automatach też zresztą), że czasami na drogach krajowych z mniejszymi prędkościami silnik może mieć ciężej jak na autostradzie, bo płynna i szybka jazda wymaga używania wysokich obrotów.
  • 0

#168 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5767 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 55
Super

Napisano 18:08, 13.05.2019

Wlasnie nie wiem czemu nikt nie slucha sie jak mowie, ze sruby p9krywy d9kreca sie do pierwszego oporu, a uzywanie dynamometrucznego konczy sie wlasnie ukreceniem szpilek :)
  • 1

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#169 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:22, 13.05.2019

Wlasnie nie wiem czemu nikt nie slucha sie jak mowie, ze sruby p9krywy d9kreca sie do pierwszego oporu, a uzywanie dynamometrucznego konczy sie wlasnie ukreceniem szpilek :)

Szpilka kupiona,czeka w paczkomcie :).
Jutro będę skręcał ponownie ale tym razem zgodnie z Twoją poradą.


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 18:23, 13.05.2019

  • 1

#170 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2568 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 18:24, 13.05.2019

Czasem jest tak, że ktoś przed nami przeciagnie gwint i wtedy nie ma reguły... Juz 2 razy mi się zdarzyło... Raz u grzyba w K20 gdzie odrobinę siły wystarczyło przyłożyć i zostala nakrętka a drugi raz u mnie w f20, gdzie po zdjęciu widać że gwint z głowicy po prostu wyszedł

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#171 Gnyk

Gnyk
  • Klubowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 10.06.2019

Witam panowie mam pytanko, czy ktoś z was ma godny polecenia warsztat gdzie mógłbym wyregulowac luzy zaworów z woj. Lubuskiego lub pobliskiego.
  • 0

#172 perszing81

perszing81
  • Klubowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:35, 11.06.2019

A ja mam pytanie odnośnie regulacji zaworów przy lpg, czy trzeba demontować listwę wtryskową gazu żeby ściągnąć pokrywę zaworów?


  • 0

#173 slasz129

slasz129
  • Klubowicz
  • 1134 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:227KM 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:39, 11.06.2019

Zależy jak masz założone.
U mnie akurat nie trzeba

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#174 perszing81

perszing81
  • Klubowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:49, 12.06.2019

Tak to wygląda:
https://m.fotosik.pl...ba5d258ee9ac40b
Wydaje sie ze da rade? Bo nie wiem nawet jak te wtryski się demontuje
  • 0

#175 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:23, 12.06.2019

Moim zdaniem wyjdzie, pokrywe trzeba szarpnac, zeby sie zluzowala a potem ruchy lewo-prawo, potem wycisniesz sie przez te lpg (najwyzej wtyczki powypinasz, ale mam wrazenie, ze pokrywa przyhaczy o waz, a to juz jest elastyczne). Ciekawie zrobione btw, u mnie lpg standardowo w jednym, skupionym miejscu i dalej od pokrywy. Czytaj wyzej tylko co seth pisal, pierwszy opor jak skrecasz pokrywe, inaczej bedziesz szukal szpilek:) Tak samo nakretki zaworow, manual mowi cos ala 14-20nm max, ale widzialem, ze wytrzymuja duzo wiecej:P Nawet jak nie ma lpg to najbardziej irytujaca jest ta rura z obejma z lewej, od wspomagania o ile dobrze kojarze:P


  • 0

#176 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1325 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 31
Super

Napisano 07:34, 13.06.2019

Tak to wygląda:
https://m.fotosik.pl...ba5d258ee9ac40b
Wydaje sie ze da rade? Bo nie wiem nawet jak te wtryski się demontuje

Mam tak samo zamontowane wtryski i pokrywa wychodzi bez problemów. Wtryski prawdopodobnie masz połączone z kolektorem kawałkiem elastycznego węża więc nie będzie problemu z ich odgięciem w tył, jednakże przy samej już regulacji zaworów ssących mogą utrudniać dojście szczelinomierzem. 

 

Co do rury wspomagania to stosuję pomysł Edsona - wąż odkręcam od pompy wspomagania - to chwilka roboty a znacznie ułatwia wyjęcie pokrywy i przy okazji nie musimy mocno odginać węża od wspomagania co zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. 


  • 0

#177 perszing81

perszing81
  • Klubowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:38, 13.06.2019

Dzięki za pomoc, w weekend będę ogarniał - z tym wężem to chyba dobry pomysł bo on mocno przeszkadza.

Swoją drogą Japońce dali trochę d... z tym dostępem do zaworów w VII gen. Skoro przewidują częstą regulację co 40tys na PB (średnio raz na dwa lata) to pokrywę powinno się łatwo ściągać...


  • 0

#178 sky83

sky83
  • Klubowicz
  • 703 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:05, 13.06.2019

Wg mnie nie jest tak źle w Acco VII, w Jazzie podobno trzeba podszybie ściągać.


  • 0

#179 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4117 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 111
Super

Napisano 10:51, 13.06.2019

Panowie.. Pikuś..

Najwięcej roboty jest w j35/j37..

😉
A w jazzie to i połówkę ssacego trzeba zrzucać

Użytkownik Edson edytował ten post 10:55, 13.06.2019

  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#180 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2568 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 10:57, 13.06.2019

W starszym nawet cały ssący c45f437d1153e65321e21ac7d9b3f745.jpg5d1ff958b66faae076e2988aa8b3ad80.jpg

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq