Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#31 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 04:06, 29.04.2016

Ciekawe, bo u Ciebie na benzynie słychać cykanie, a przy załączonym lpg cichnie, u mnie jest odwrotnie na benzynie cisza szum/ delikatne cykanie, a na lpg głośniej jest popukiwanie.cykanie. Chyba wtryskiwacze.

Pewnie wtryski. U mnie też te od LPG są cichsze od benzynowych. A mam Barracudy.


  • 0

#32 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:17, 29.04.2016

fuegos
Zwracam honor faktycznie luz na cieplym sie zwieksza- jeblem jak lysy glowa o kant kuli
Swiadczy o tym chociazby fakt ze jak sa duzo za ciasno ustawione to na zimnym ciezko odpala i nawet gasnie. Po rozgrzaniu pracuje poprawnie.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#33 Indii

Indii
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:25, 29.04.2016

Jaki olej stosujecie w swoich Hondach ? ja nie do końca taki jak zaleca producent, ale z doświadczenia wiem, że jest on lepszy przy tzn. "pałowaniu". Ma wyższą odporność na wysoką temperaturę - również wtedy zapewnia smarowanie. Olej to VR1 5w-50. Pomimo przebiegu 215 000 km nadal pełen syntetyk i nie przeszedłem na 10w40 :D


  • 0

#34 Jackal333

Jackal333
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ch6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 29.04.2016

Pewnie wtryski. U mnie też te od LPG są cichsze od benzynowych. A mam Barracudy.

Też właśnie posiadam barracudy, ale jest odwrotnie jak przełączam na benzynę to cichnie wszystko. Powinno tak być? Czy coś jest nie tak i lecieć do gazownika?


  • 0

#35 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:42, 29.04.2016

Hej :)

Kolego Indii, to nie wątek olejowy, więc proszę o niezaśmiecanie (posty zostaną jutro usunięte)...

Ponadto powiedz mi proszę, jakie znaczenie ma temperatura, skoro ta w trakcie pracy jest bardzo zbliżona (chyba, że startujesz w rajdach swoim samochodem), a odpowiada za to układ chłodzenia (chyba, że w Twoim samochodzie jest niesprawny)?

ja nie do końca taki jak zaleca producent, ale z doświadczenia wiem, że jest on lepszy przy tzn. "pałowaniu". Ma wyższą odporność na wysoką temperaturę - również wtedy zapewnia smarowanie.

Olej to VR1 5w-50. Pomimo przebiegu 215 000 km nadal pełen syntetyk i nie przeszedłem na 10w40 :D

Sam sobie odpowiedziałeś - masz olej niedopuszczony przez producenta, ale to Twój samochód i możesz wlewać co Ci się żywnie podoba, nawet rzepakowy, czy Kujawski...

A propos nie zmieniania na coś innego niż syntetyk, to żaden wyczyn, bo nikt normalny nie będzie zmieniał nawet przy 500tys. km...

 

Pozdrawiam i proszę na przyszłość o chwilę refleksji przed kliknięciem przycisku 'Napisz'

Tomek


P.S. tutaj masz wątek olejowy - poczytaj, a wszystkiego się dowiesz... Olej silnikowy - jaki zalać nowy temat
  • 0

#36 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:45, 29.04.2016

Pewnie wtryski. U mnie też te od LPG są cichsze od benzynowych. A mam Barracudy.

 

W moim systemie, Diego G3 i KME silver, zalozone wtryski to OMVL REG FAST. Na zimnym silniku sa dosc glosne, poza tym przy temp. ponizej 15 st. rozgrzewaja sie "na sucho" zanim reduktor osiagnie temp. pracy i przelaczy na gaz. Na cieplym sa praktycznie nieslyszalne. Jednakze z wnetrza auta, silnik na LPG pracuje glosniej niz na benzynie. Mam wrazenie ze cos gdzies opiera i rezonuje bo to nieprzyjemne zjawisko wystepuje tylko przy pewnych obrotach. Musze sie dobrac i to ogarnac... Poki co jestem mile zaskoczony spalaniem bo przy predkosci 100-110 km/h auto wciaga 8l/100km LPG.

 

 

 

Też właśnie posiadam barracudy, ale jest odwrotnie jak przełączam na benzynę to cichnie wszystko. Powinno tak być? Czy coś jest nie tak i lecieć do gazownika?

 

Mysle ze jak auto jezdzi poprawnie na benzynie i LPG oraz EML sie nie zapala to nie ma powodow do obaw.

 

Nie znam historii serwisowej swojego auta, mam je dopiero od miesiaca. Wydaje mi sie ze nie bylo zbyt wiele jezdzone na benzynie i moze stad sie bierze dosc glosna praca wtryskiwaczy. STFT i LTFT w normie wiec nie biore do bani.  Wtryskiwacze w innych benzyniakach z mojej stajni, pracuja znacznie ciszej. Polecam zakup modulu diagnostycznego, i monitorowanie parametrow na wlasna reke. Nawet najprosztszy OBD Bluetooth z Torque na androida daje rade. Do bardziej zaawansowanych zastosowan polecam chinskie klony HDS'a i Delphi 150e. Tanie i dobre :)

 

 

 

fuegos, dnia 28 Kwie 2016 - 15:56, napisał: snapback.png


Slyszalem tylko z opowiesci o silnikach w ktorych podobno luz zaworowy sie zmniejsza jednakze nigdy z takowym sie nie spotkalem.


 

To zaglądnij do Daewoo Tico.

Tam luz się zwiększa :D

 

wYQY2bf.jpg

 

No jest to dokladnie co powiedzialem. Nie spotkalem sie jeszcze z autem gdzie luz zaworowy na cieplym silniku bedzie mniejszy od tego na zimnym.


Użytkownik fuegos edytował ten post 11:28, 29.04.2016

  • 0

#37 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:02, 03.06.2016

A według mnie to luz zaworowy się i zwiększa i zmniejsza. Zależy od obciążenia. Gdy się zapie.... to luz się zmniejsza bo zawory są znacznie bardziej rozgrzane niż na luzie.  Inaczej to dla czego wydechowe się ustawia luźniej niż ssące?

 

Gdy zgasimy silnik to zawory mają temperaturę głowicy  i się mniej rozszeąają niż aluminium wiec luz jest większy (niż na zupełnie zimnym silniku). Nie sprawdzi nikt luzu na silniku pod obciążeniem tylko najpierw trzeba go zgasić :)


Użytkownik h1tman edytował ten post 14:01, 28.06.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#38 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:16, 28.06.2016

Około 10 tys. km temu miałem regulowane zawory. Mam odczucie, że teraz silnik "klepie" bardziej, gdy jest ciepły. Kiedyś było raczej na odwrót - "klepał" bardziej na zimnym... :D Mam się czym martwić? Chyba nauczę się sam je regulować, bo podobno aż takie trudne to nie jest... ;)


  • 0

#39 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:09, 02.07.2016

Około 10 tys. km temu miałem regulowane zawory. Mam odczucie, że teraz silnik "klepie" bardziej, gdy jest ciepły. Kiedyś było raczej na odwrót - "klepał" bardziej na zimnym... :D Mam się czym martwić? Chyba nauczę się sam je regulować, bo podobno aż takie trudne to nie jest... ;)

sam reguluj to jest ok 40 min roboty.


  • 0

CB9 CB7 CC1


#40 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:48, 07.08.2016

A według mnie to luz zaworowy się i zwiększa i zmniejsza. Zależy od obciążenia. Gdy się zapie.... to luz się zmniejsza bo zawory są znacznie bardziej rozgrzane niż na luzie.  Inaczej to dla czego wydechowe się ustawia luźniej niż ssące?

 

Gdy zgasimy silnik to zawory mają temperaturę głowicy  i się mniej rozszeąają niż aluminium wiec luz jest większy (niż na zupełnie zimnym silniku). Nie sprawdzi nikt luzu na silniku pod obciążeniem tylko najpierw trzeba go zgasić :)

 

Masakra jakaś. Czytam wątek i nie wierzę jakie kwestie są tutaj poruszane. Test 2-złotówki, jaki olej zalać, co jeszcze? Może wrzućcie linki do youtube z utworami muzyki który słuchacie podczas analizowaniu dlaczego w Hondach ustawia się luzy zaworowe.

 

h1man rozwaliłeś system. "luz zaworowy się i zwiększa i zmniejsza. Zależy od obciążenia." jeśli to Twoje wewnętrzne przemyślenia, zachowaj proszę dla siebie. Jeśli wyczytałeś w jakiejś mądrej księdze, zrób skan i zamieść. Luz zmienia się, ale w funkcji temperatury.

Dlaczego po stronie wydechowej ustawia się większe luzy? Bo zawory wydechowe są mniejsze i mają łatwiej spełnić swoje zadanie w silniku. Ssące mają średnicę 35mm, wydechowe mają tylko 30mm. Strona ssąca w silnikach NA ma za zadanie napełnić cylinder powietrzem przy cisnieniu atmosferycznym. Muszą działać precyzyjnie, stąd relatywnie mały luz zaworowy. Zawory wydechowe opróżniają cylinder, ale to tłok wypycha spaliny z cylindra, stąd zawory mogą mieć mniejsze średnicę, a luz zaworowy może być większy, tudzież układ może działać mniej precyzyjnie.

 

Ponadto zawory wydechowe rozgrzewają się do wyższej temperatury za sprawą spalin, które przepływają obok nich. Stąd jak koledzy wyżej spostrzegli, zmiana luzu w funkcji temperatury, musi być większy, aby układ działał prawidłowo na zimnym i gorącym silniku.


  • 0

#41 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:25, 07.08.2016

Jak sam stwierdziłeś na zaworach wydechowych ustawia się większą przerwę niż ssących bo są ogrzewane przez spaliny i przez to mają znacznie wyższe temperatury niż ssące.  

Ktoś tu wcześniej przytoczył, że luzy zaworowe się zwiększają wraz z temperaturą bo rozgrzał silnik, zgasił, zmierzył luzy i zobaczył, że są większe. Tylko, że po zgaszeniu ich temperatura szybko spada do temperatury głowicy a więc ich długość się zmniejsza tym samym luz jest większy. Co innego gdy ciśnie się auto na autostradzie i mają temp kilkaset stopni.... Wtedy luzy są mniejsze.

 

Z resztą Honda podaje jaki luzy trzeba ustawiać i jak i tego się trzeba trzymać. Każą ustawiać szczelinomierzem > ustawiam szczelinomierzem, nie na ucho, nie na fazy księżyca tylko szczelinomierzem.


Użytkownik h1tman edytował ten post 06:58, 08.08.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#42 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:36, 08.08.2016

Pisalem Ci PW, ze jak masz wyklepane koncowki zaworow od kulistych powierzchni sruby regulacji, plaskim szczelinomierzem nie zmierzysz poprawnie luzu.

Poza tym pisze się "każą" a nie "karzą".

Instrukcja zaleca ustawiać zawory w punkcie gdzie mają o tym pojecie, a nikt nie powie swojego know how. Każde narzędzie w ręku laika jest bezużyteczne.
  • 0

#43 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:56, 08.08.2016

Nie rób z tego czarnej magii.

Zawsze, można ustawiać luz na czujnik zegarowy albo ustawić szczelinomierzem i potwierdzić czujnikiem zegarowym ale dla mnie to przerost formy nad treścią.

Sekretne know how ustawiania zaworów - dobre.


Użytkownik h1tman edytował ten post 07:58, 08.08.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#44 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:39, 08.08.2016

Sekretne know how ustawiania zaworów - dobre.

Nie hejtuj proszę tego, czego nie rozumiesz.


  • 0

#45 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 09:30, 08.08.2016

owsik radzę zmienić ton wypowiedzi, nie wyśmiewać, i udowadniać na każdym kroku swoją wyższość. 

Widzę, że za misję przyjąłeś sobie rozpowszechnienie swojego magicznego sposobu ustawiania zaworów na ucho. Bardzo nam miło, ale rób to trochę grzeczniej. Mi również niedawno wysłałeś PW - opryskliwe, wywyższające, na granicy obrażania kogoś - puściłem mimo uszu. Ale widzę, że to takie Twoje "know how" postępowania z ludźmi, i prowadzenia dyskusji. Więc bardzo proszę o bardziej wyważone wypowiedzi.

 

 

Co do luzu zaworowego. Dlaczego skoro od innych wymagasz popierania swoich słów jakimiś publikacjami/książkami, sam tego nie robisz? Czy może to jest tylko Twoja teoria, i jeszcze nie zdążyłeś z tego doktoratu napisać? 

Jeśli ustawiamy luz zaworowy w zakresie 0.24mm - 0.28mm to naprawdę myślisz, że wytarcie powierzchni stycznej (jeśli występuje) na poziomie 0.01mm(czyli duże w tym wypadku) ma znaczenie, a inżynierowie projektujący te silniki tego nie przewidzieli?

 

Samo ustawianie szczelinomierza "z lekkim oporem" daje duże pole do niepoprawnego ustawienia. Nie włożenie szczelinomierza idealnie prostopadle między śrubę a trzpień, również powoduje błędne odczucie oporu. Ustawienie idealnie znaków na kołach rozrządu, przy uwzględnieniu, że silnik mamy pochylony. Jest już tyle zmiennych, które trzeba wziąć pod uwagę podczas ustawiania zaworów... kolejna sprawia,że zaczynam myśleć o tym jak o jakiejś mistycznej czynności dostępnej tylko najwyżej wtajemniczonym mechanikom. a wcale tak nie jest - i zacznijmy propagować samodzielne ustawianie zaworów, bazując na wiedzy z manuala tu dostępnego, który w zupełności laikowi wystarczy do poprawnej regulacji. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq