Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#16 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:08, 28.04.2016

odniose sie jeszcze do samego testu 2zł, nie wiem czy sensowne było tworzenie teorii o naturalnych drganiach silnika które powodują że zdrowe auto nie przejdzie tego testu, należało jedynie zastanowić się dlaczego silniki accordów 6 gen tak łatwo przechodzą test, a 7 gen. już nie. A więc może przyczyna leży w zastosowaniu łańcucha rozrządu w 7 gen przez co silnik stał się trwalszy (rozrządu nie trzeba wymieniać i pasek nam sie nie zerwie), ale odbiło się to na jego kulturze pracy.


Użytkownik Maxell edytował ten post 12:10, 28.04.2016

  • 1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#17 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 28.04.2016

Test monety jest wart tyle samo co pomiar czasu na 1/4 przy pomocy zegarka wskazowkowego.

 

Myslalem ze kazdy tutaj traktuje go jako zart... nie?

 

A co bedzie jak moj 2.4 7 gen. mniej sie trzesie i przejdzie bzdurny test monety? Bedzie to swiadczylo o tym ze mam lepszy, bardziej prawidlowo wyregulowany silnik, czy taki ktory nie spelnia normy i wkrotce czeka go niechybny koniec?

 

O kant dupy pobic takie testy Panowie.

 

Zero miarodajnosci wynikow, zero powtarzalnosci, zero metodyki i logiki w dzialaniu.


Użytkownik fuegos edytował ten post 12:28, 28.04.2016

  • 0

#18 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:34, 28.04.2016

Pozwolę sobie pozostać przy moim zdaniu. Wielu producentów dopuszcza regulację na ciepłym silniku podając zawsze niższe wartości luzu. Czy w Hondzie jest inaczej? Ja raczej nie będę przeprowadzał testu i jak w ostatnio modnym Trybunale Konstytucyjnym, mam odrębne zdanie, bo pewnie mnie przegłosujecie ;)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#19 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:59, 28.04.2016

Pozwolę sobie pozostać przy moim zdaniu. Wielu producentów dopuszcza regulację na ciepłym silniku podając zawsze niższe wartości luzu.

 

Nie wierze. Troche sie naregulowalem zaworow i luz na cieplym zawsze byl podawany wiekszy. Poza tym regulacja na cieplym jest malo dokladna bo 1 regulowany bedzie znacznie cieplejszy od tego ostatniego wiec jak tu ustawic zeby wszystkie byly po rowno? Ustawia sie na zimnym, a kontrola moze zostac przeprowadzona na cieplym i luz napewno bedzie wiekszy.


  • 0

#20 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:29, 28.04.2016

luz na ciepłym jest zawsze mniejszy - fizyka się kłania 

zwykle metal się rozszerza pod wpływem ciepła, chyba że honda ma jakies kosmiczne konstrukcje


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#21 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:45, 28.04.2016

Dziękuję Mirkowi za szalenie ciekawy wątek zawierający informacje o których nie miałem pojęcia, a które uspokoiły sporo moich przesadzonych obaw. (dręczył mnie ten klekot/cykanie po regulacji zaworów, a olej wiadomo, "rzadki" bo lepkość zalecana przez producenta)  No i dzięki fuegos za uzupełnienie tych informacji. Szacun Panowie. Odetchnąłem z ulgą po teście 2 zł :diabelgrin:

Ale czytając go dalej, coraz dalej, zaczynam sie nieźle bawić. Obawiam się, że wątek ten podzieli los olejowego. W sensie, że utworzy się z niego kolejna "Moda na sukces" Jestem na to przygotowany i już się cieszę na coraz ciekawszą (a to nie oznacza merytorycznej) lekturę.

Jestem przygotowany:

 

3898460-8864152835-_zps6b9e5e22.gif


luz na ciepłym jest zawsze mniejszy - fizyka się kłania 

zwykle metal się rozszerza pod wpływem ciepła, chyba że honda ma jakies kosmiczne konstrukcje

Fizyka działa w obie strony. Więc wysokość zaworu też się zwiększa, prawda?


  • 0

#22 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 28.04.2016

luz na ciepłym jest zawsze mniejszy - fizyka się kłania 

zwykle metal się rozszerza pod wpływem ciepła, chyba że honda ma jakies kosmiczne konstrukcje

 

O jakim luzie mowisz?

 

Luz zaworowy zwieksza sie po rozgrzaniu silnika. Sprawdzales? Napewno nie, skoro piszesz, ze sie zmniejsza. Ja sprawdzilem to na wielu silnikach i dlatego jestem w 100% pewny swojej wiedzy.

 

No wlasnie klania sie tutaj brak znajomosci tabeli rozszerzalnosci cieplnej i konstrukcji silnika

 

W przypadku luzu zaworowego, bedzie sie on zwiekszal wraz ze wzrostem temperatury, gdyz w komorze spalania panuje najwyzsza temperatura wiec i rozrzerzalnosc znajdujacych sie tam elementow jest najwieksza. Porzadnie rozgrzany grzybek zaworu i jego gniazdo, sa wstanie powiekszyc luz na krzywce do 0.1mm od wyjscowej wartosci. Ponadto gniazdo zaworu osadzone jest w aluminium ktorego rozszerzalnosc jest 2x wieksza od stali. Wplyw duzo nizszej temperatury panujacej w innych miejscach silnika ma znikomy wplyw na rozszerzalnosc i kasowanie sie badz powiekszanie roznego rodzaju luzow.

 

 

Wyobraz sobie 2 tulejki. jedna srednicy zewnetrznej 10mm, druga srednicy wewnetrznej 10.01mm. 

 

W temp. 20st. tulejki pasuja so siebie idealnie i mozna bez wiekszego oporu przesuwac jedna w drugiej.

 

podgrzejesz mniejsza i nagle okaze sie ze jej srednica sie zwiekszyla i nie da sie jej juz wlozyc w wieksza tuleje

 

podgrzejesz wieksza to mniejsza bedzie luzno przelatywac na wylot, bez zadnego oporu

 

wcisnij wieksza tuleje w korpus z innego materialu, np. aluminium i ja podgrzej, zobaczysz ze mniejsza tulejka nagle zacznie byc za duza.

 

 

 

Podobnie dzieje ze z zaworami. Rozumiesz o co chodzi?

 

Zwiekszajace swoja objetosc gniazdo zaworu, nie pozwala zaworowi schowac sie tak gleboko jak w niskiej temperaturze, do tego dochodzi zwiekszona objetosc grzybka, glowicy i w rezultacie zyskujesz te ~0.1 na krzywce...

 

Slyszalem tylko z opowiesci o silnikach w ktorych podobno luz zaworowy sie zmniejsza jednakze nigdy z takowym sie nie spotkalem. Rozciaganie sie zaworow tez mnie jeszcze nie uraczylo swoja prezencja. Moze tak sie dzieje w silnikach wykonanych z plasteliny ale napewno nie w porzadnej japonskiej konstrukcji.

 

W Hondzie i wiekszosci silnikow jakie znam luz zaworowy zdecydowanie sie powieksza wraz ze wzrostem temperatury. Koniec i kropka.


Użytkownik fuegos edytował ten post 16:01, 28.04.2016

  • 0

#23 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 16:12, 28.04.2016


Hej :)

Obawiam się, że wątek ten podzieli los olejowego.
W sensie, że utworzy się z niego kolejna "Moda na sukces" Jestem na to przygotowany i już się cieszę na coraz ciekawszą (a to nie oznacza merytorycznej) lekturę.

Obyś nie miał racji, bo w przeciwnym wypadku, Twoje przepowiednie mogą się spełnić... wolałbym jednak, aby była tutaj dyskusja merytoryczna, bo taki był cel wydzielenia postów Kolegów z innego wątku...

Pozdrawiam i czuwam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#24 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:38, 28.04.2016

Fuegos - zwracam honor.

Sie jednak "sędzia" mylił :)

Ja też swego czasu się naregulowałem  szczególnie w Ładzie i została mi taka książka; "Jeżdżę samochodem Łada 1500" autorstwa J.Jeznacki.

Strona 15 wiersz 4,5,6

Luz miedzy zaworami i dźwigniami

-na zimno 0,15 mm

-na gorąco 0,20 mm

:B


  • 0

#25 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:50, 28.04.2016

to ostatnie wyjaśnienie   fuegos to mnie przemawia  i trudno się z tym nie zgodzić.


  • 0

#26 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8878 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:31, 28.04.2016

 

 

Slyszalem tylko z opowiesci o silnikach w ktorych podobno luz zaworowy sie zmniejsza jednakze nigdy z takowym sie nie spotkalem. 

To zaglądnij do Daewoo Tico.

Tam luz się zwiększa :D

 

wYQY2bf.jpg


  • 0

#27 Jackal333

Jackal333
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ch6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 28.04.2016

U mnie glowica tez zrobila sie minimalnie glosniejsza od tego co bylo przed regulacja, a bylo podparte. Lecz nie jest to jakies klepanie luznych zaworow! Prawda jest ze glosnosc pracy silnika jest subiektywnym odczuciem sluchajacego. Co jak co, gluchy nie jestem i moge stwierdzic ze silnik po regulacji pracuje cicho na tle innych konstrukcji.

 

Nagralem krotki filmik, na ktorym slychac prace silnika na roznych paliwach

 

https://www.youtube....h?v=-O79KgzcCW0

 

Auto uruchamia sie na benzynie, po czym przelacza automatycznie na LPG w 10s

 

Reczne przelaczenie na benzyne w 32s

 

Reczne przelaczenie na LPG w 48s

 

Co myslicie?

Ciekawe, bo u Ciebie na benzynie słychać cykanie, a przy załączonym lpg cichnie, u mnie jest odwrotnie na benzynie cisza szum/ delikatne cykanie, a na lpg głośniej jest popukiwanie.cykanie. Chyba wtryskiwacze.


  • 0

#28 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:05, 28.04.2016

@Drizzit - o jakim zaleceniu piszesz? W instrukcji do VII gena jest pewna dowolnosc ktora mozna zastosowac.


Użytkownik verul edytował ten post 21:05, 28.04.2016

  • 0

#29 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:08, 28.04.2016

Panowie trzymajmy się danych fabrycznych ustalonych przez producenta dla określonego silnika. Ja jeżeli ustawiam zawory to korzystam ze skarbnicy wiedzy w postaci Autodaty. Tam  jest wszystko zawarte. Jeżeli kogoś interesują takie dane to odsyłam do lektury. Kilka tomów Autodaty to około 2 tyś zł lub jak kto woli forma elektroniczna abonamentowa ponad 2 tyś na rok. Po opanowaniu tej wiedzy nikt się nie będzie zastanawiał nad głupotami tylko zrobi jak nakazuje informacja.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:09, 28.04.2016

  • 0

#30 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:40, 28.04.2016

Jak bede otwieral warsztat samochodowy to na pewno skorzystam. A poki co, skoro masz ta skarbnice wiedzy to zamiast ja reklamowac, moze lepiej by bylo zdradzic co ona na ten temat mowi? Bo 2tys po to zeby samemu zawory regulowac to troche duzo.


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq