Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#196 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:10, 01.07.2019

dokladnie przy LPG to instalacja ma ogromny wplyw na to czy zawory sie zaciesniaja po 5 czy po 30 tys km

co do odpinania weza wspomagania, ja tego nie robie nigdy, tyle samo zajmie jego odpiecie co 3 minuty umiejetne jego odchylenie.
ba uwazam ze wiecej pierd.. z odpinaniem tego weza niz to warte
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#197 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:20, 01.07.2019

A ja odpinam, węże są coraz bardziej zużyte, często są nieszxzelnosci przy czujniku.. Przez odpiecie węża unikam jego nadmiernego naciagniecia /ewentualnego uszkodzenia/..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#198 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:44, 01.07.2019

zrobcie wy z jeden film z regulacji, ja dopiero zamierzam uzyc dymanometra, bo sily, ktorych z reguly uzywam sa zdecydowanie za duze wedle tego co jest w manualu :)


  • 0

#199 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:45, 01.07.2019

Ale siły do czego? Bo pokrywy dynamo nie ma co dokrecac jeśli nie masz nowych kompletów uszczelek, a kontry na regulacji też odkręcasz na wyczucie bo dynamo nie podejdzie :D

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#200 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:50, 01.07.2019

pokrywy to sie nie dokreca, mam na mysli kontry bo tam naprawde mozna stosowac rozne kombinacje, male dynamo podejdzie przy k20a6 na przedluzce, tylko te momenty rzedu 14-20 wydaja sie nieduze 

 

ps: ja mam jedna dziwna kontre na 2 cyl., z reguly dokrecam to tylko ten cylinder robi cyrki, ze powoduje rozbicie calej regulacji i sie tluke z tym ostatnim w nieskonczonosc az zaskoczy


Użytkownik pepedombo edytował ten post 23:56, 01.07.2019

  • 0

#201 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:24, 11.07.2019

Po regulacji zaworów i przeglądzie lpg zauważyłem wyższe spalanie. Podskoczyło o 1l z 11,7 na 12,7. Co myślicie zjebałem regulację?
  • 0

#202 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:46, 11.07.2019

Jak nie byles nachlany i nie uzywales przy okazji szczelinomierzy w notacji imperialnej (w calach) to watpie zebys odlecial z regulacja w kosmos:) Predzej gaziarze podregulowali cos, moze upaly, moze wiecej klimy, jak ty to w ogole zmierzyles:) Ja tam wole jak jest wyzsze, niz za niskie.


  • 0

#203 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:06, 12.07.2019

Nachlany nie byłem, ale to pierwsza regulacja w życiu więc zakładam że szału nie było. Pytanie jak bardzo trzeba się postarać żeby tak znacząco wzrosło spalanie? Czy to wogule możliwe jest żeby zawory miały aż taki wpływ na spalanie? W swojej historii nie zauważyłem nigdy po regulacji u mechaników żeby spalanie się zmieniło.
Jak co to poszukam innej przyczyny - np większe opory na pasku osprzętu bo ostatnio coś słychać jakby buczenie alternatora na wolnych obrotach.
  • 0

#204 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 07:58, 13.07.2019

przy regulacji zaworów trzeba zwrócić uwagę aby na siłę nie wpychać listków szczelinomierza, bo jak ktoś się uprze to każdy listek na siłę tam wepcha nawet ten największy, trzeba to robić z czuciem. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#205 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:34, 13.07.2019

przy regulacji zaworów trzeba zwrócić uwagę aby na siłę nie wpychać listków szczelinomierza, bo jak ktoś się uprze to każdy listek na siłę tam wepcha nawet ten największy, trzeba to robić z czuciem. 

No to myślę nabiera się wraz z doświadczeniem ;-)

Pojadę do zaufanego mechesa niech oceni jak było...

 

No i było słabo. Może 4 z 16 były OK - pewnie te których nie ruszałem :-) reszta rozjazdy w jedną i druga stronę.

Wydaje mi się że brak wyczucia. Mam listki 0,25 i 0,3 starałem się tak ustawić luz na ssących żeby 0,25 jeszcze wchodził a 0,3 już nie. Na wydechu 0,3 wchodził a 0,35 nie.

Jak dla mnie jest to trudny temat i jak ktoś nie ma wprawy ani osoby od której się tego nauczy to nie zrobi tego dobrze.


Użytkownik perszing81 edytował ten post 22:13, 01.08.2019

  • 0

#206 FeMn!

FeMn!
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:.
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 23.07.2019

Witam,
Wczoraj regulowalem zawory.Wydechowe były bardzo ciasne, więc poluzowalem zgodnie z manualem. Ssących praktycznie nie ruszałem. Tak jak wcześniej silnik pracował cicho tak teraz zaczął lekko klekotac. Czy to w tym przypadku może być normalne? Zawory może były tak podparte i w ogóle nie słyszalne. Czy jeszcze raz rozbierać i sprawdzić?
VII 2.0 lpg

Edit
Ok, przeczytałem cały temat. Już wiem że tak może się dziać i jest to normalne

Użytkownik FeMn! edytował ten post 11:53, 23.07.2019

  • 0

#207 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:11, 01.08.2019

Tez wczoraj zajrzalem, obstawiam okolo 20k przelotu (lpg) i nie moglem wlozyc 0.3, a robilem na 0.32 wydech. Chyba zaczne zagladac czesciej :P 


  • 0

#208 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:57, 03.08.2019

Siema, teraz czas u mnie na zawory, dlatego mam pytania. 
Jaki najlepiej szczelinomierz kupić, aby jak najdokładniej i najwygodniej mierzyć luzy? Moje propozycje:
1. https://allegro.pl/o...1-00-7954623265

2. https://allegro.pl/o...1-00-7193729810

3. https://allegro.pl/o...05-1-7221660828

Jaki silikon polecacie kupić?

Czy potrzebuję jeszcze coś prócz wyżej wymienionych rzeczy i uszczelki? Oczywiście klucze i śrubokręty mam :D 


  • 0

#209 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:28, 03.08.2019

Nr 1
Silikon wysokotemp a najlepiej masę uszczelniająca np renzosil
  • 0

#210 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:34, 03.08.2019

Że swojej strony polecam szczelinomierz z większą ilością listków, tak aby zawierał np: 0.2, 0.23, 0.25, 0.28, 0.3 ... do tego rurkową 10, srubokręt który do niej wejdzie, klucz dynamometryczny wychylny oraz miska magnetyczna na śrubki.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 22:37, 03.08.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq