Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Zawory, czemu w Hondzie trzeba regulować

all_gen zawory regulacja luz zaworowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#181 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:05, 13.06.2019

Mam tak samo zamontowane wtryski i pokrywa wychodzi bez problemów. Wtryski prawdopodobnie masz połączone z kolektorem kawałkiem elastycznego węża więc nie będzie problemu z ich odgięciem w tył, jednakże przy samej już regulacji zaworów ssących mogą utrudniać dojście szczelinomierzem.

Co do rury wspomagania to stosuję pomysł Edsona - wąż odkręcam od pompy wspomagania - to chwilka roboty a znacznie ułatwia wyjęcie pokrywy i przy okazji nie musimy mocno odginać węża od wspomagania co zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia.

Nic nie cieknie po odkręceniu węża od pompy?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#182 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:17, 13.06.2019

Zrób to umiejętnie, to dużo nie pocieknie
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#183 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:13, 13.06.2019

Jak już chcecie koniecznie bawić się z odłączaniem węża wspomagania to polecam woreczek foliowy + trytytka, odpinamy wąż ciśnieniowy i wkładamy do torebki i zacieśniamy trytytką. Inaczej na pewno spadnie parę kropel oleju w okolice pompy i alternatora. 


W starszym nawet cały ssący c45f437d1153e65321e21ac7d9b3f745.jpg5d1ff958b66faae076e2988aa8b3ad80.jpg

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Ile to ma świec zapłonowych? Widzę że grzechotki Yato...:-) Też mam identyczne.


  • 0

#184 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:33, 13.06.2019

Edson i sky83 dzięki za podpowiedzi. Rozumiem że odpowietrzy się samo.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#185 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 12:35, 13.06.2019

Jest 8 i prawdopodobnie nie były ruszone od dobrych 100tys bo niestety przy odkrecaniu czuć że chcą są urwać. Będziemy robić do nich podejście w kolejny weekend

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#186 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:25, 14.06.2019

Ja bym olal zabawe z wezem, da sie go odgiac, najlepiej druga osoba jakby pomogla (za pierwszym razem, ja to na ta rure nawet nie patrze tylko wyciagam pokrywe), to nie rura od filtra powietrza ze peka jak balon:)


Użytkownik pepedombo edytował ten post 15:27, 14.06.2019

  • 0

#187 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:37, 15.06.2019

Dało rade bez odpinania węża - zaciągnąłem go trytytkami do rurki od klimy i pokrywa pięknie wyszła. Na zaworach tragedii nie było - na dwoch garach troche za ciasne ale myślę że jeszcze sie mieściły w dolnych granicach normy, ale ze przy lpg piszecie ze sie zacieśniają to zwiększyłem nieco luz ( ssanie 0,25 wydech 0,3). Namęczyłem sie troche z wyczyszczeniem uszczelki bo była na calej dlugosci usmarowana silikonem, nie wiem czemu tak? W manualu jest zeby smarowac tylko w dwoch miejscach... Wogule silikon byl praktycznie wszedzie musialem sie troche naskubac.
  • 1

#188 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:28, 16.06.2019

Być może ktoś dał silikon po całości bo uszczelka puszczała i "przyżydził" na kupnie nowej.
Teraz jak dałeś starą obserwuj czy nie leci z niej.
  • 0

#189 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:54, 16.06.2019

No możliwe, ostatnio regulowali mi mechaniki we wrześniu - nic nie mówili o uszczelce, ale być może nie chciało im się zamawiać nowej. Wizualnie to ta uszczelka ładnie wyglądała - bede obserwował czy się nie poci
  • 0

#190 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:16, 27.06.2019

Sprawdziłem luzy w swojej siódemce, tym razem w 2.4 po 15 tys jazdy na lpg i źle nie było, bo wszystkie wydechowe mieściły się w normie, w dolnej ale się mieściły, listki 0.25 wchodziły lekko i praktycznie bez żadnego oporu, można zaryzykować stwierdzenie, że przedział 0.26 był tym, na którym były te luzy, ssące też w normie, tej górnej blisko 0.25.
Poprzednio luzy sprawdzał i regulowal Edson i widać, że solidnie wykonał tą regulację. Dzięki mu bardzo za to.
Styl jazdy najczęściej trasy krajowe i autostrady z prędkościami rzędu 120-200 km/h, skrzynia automatyczna, rzadko kiedy przekraczam 5 tys obrotów, nie wspominając o czerwonym polu, którego praktycznie mój silnik nie zna.
Jakiejś specjalistycznej regulacji na AFR nigdy nie robiłem, tylko raz podczas jazdy była ona robiona, ale kilometrów dużo też nie robiliśmy, trochę jazdy po mieście, poza nim w zakresie różnych obrotów silnika. Nawet wtryskiwacze jakoś specjalnie fachowo nie są założone, bo od nich idą przewody jeszcze i dostęp do ssacych jest bardzo dobry. Za to komponenty są dobrze dobrane.

Teraz ustawiłem na 0.28 wydechy, 0.3 już nie wchodzi a ssące na 0.23.
Następną regulację zrobię za 20 tys. kilometrów.

Co do nakrętek/śrub pokrywy zaworów, to jak ktoś pisał, do pierwszego oporu i koniec, trzeba według mnie nieźle się natrudzic, żeby je ukręcić...
  • 0

#191 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:09, 27.06.2019

Dzięki za miłe słowo, samych tylko regulacji zrobiłem już setki. Pozdrawiam.
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#192 yunior81

yunior81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Silnik:1,4
  • Wersja:S
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:31, 28.06.2019

.
Jakiejś specjalistycznej regulacji na AFR nigdy nie robiłem, tylko raz podczas jazdy była ona robiona, ale kilometrów dużo też nie robiliśmy, trochę jazdy po mieście, poza nim w zakresie różnych obrotów silnika. Nawet wtryskiwacze jakoś specjalnie fachowo nie są założone, bo od nich idą przewody jeszcze i dostęp do ssacych jest bardzo dobry. Za to komponenty są dobrze dobrane.

 

 

W instalacji LPG nie chodzi o specjalistyczną regulację tylko o prawidłowe strojenie a przez kilka kilometrów nie da się tego porządnie zrobić. Zacząłem ten wpis trochę od dupy strony, ale najpierw bez porządnego montażu (kolega Edson widział ;) go w mojej byłej Hondzie)  nie da się porządnie wystroić instalacji, co nie oznacza, że auto będzie jeździło na "lekkim wrzucie" pod maskę.

Mojemu koledze z pracy ten sam gazownik, montując instalacje do KIA Optima 2017r. 2,0 163KM (w dniu montażu było roczne auto z przebiegiem 20 tysięcy km) stroił instalację przez ok 50 kilometrów w nowym samochodzie :idea:

A porzadnie wystrojona instalacja ma bezpośredni wpływ na to, jak często będą regulowane zawory.


Użytkownik yunior81 edytował ten post 06:43, 28.06.2019

  • 1

#193 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:35, 28.06.2019

Ja przy regulacji LPG zrobiłem z 40Km.
I zawory regulowalem prawie co 30 tysi bo wcześniej nie było sensu .

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#194 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 16:25, 28.06.2019

W formie ciekawostki Wam powiem, że zrobiłem swoim acco 81500km i jak było ustawione 0,25 / 0,3 tak jest. Jazda głównie po trasach, auto spala +20% lpg vs wskazania kompa...


  • 0

#195 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:58, 28.06.2019

U mnie te 10kkm wynika z pory roku - w lecie (garaż blaszak) to sama przyjemność podłubać w samochodzie.
Nie będę czekać do następnego lata, bo robię dokładnie tak jak piszecie - nie zastanawiam się, czy luzy uciekły i śpię spokojnie.

I zajrzałem (po 12,5kkm)- luzy takie jak ustawiałem (0,20; 0,25) nic nie musiałem korygować.
Jazda spokojna - większość trasa.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, zawory, regulacja, luz zaworowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq