Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nieszczelna klimatyzacja

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 23.04.2016

Witam. Ostatnio byłem u mechanika na nabicie klimy w świeżo kupionym aucie, klima była pusta. Mechanik podłączył auto pod maszyne i maszyna stwierdziła ze instalacja jest szczelna, wiec nabił (150zl koszt) po dwóch tygodniach auto przestało chłodzić. podejrzewam nieszcselnosc. I jak teraz do niego pojade na ogarnięcie tego, czyli załatanie nieszczelnosci, to powinien mi dac jakis upust na powtorne nabicie?


  • 0

#2 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:14, 23.04.2016

Próbę szczelności przeprowadza się azotem z butli. Maszyna robi próżnię następnie po określonym czasie sprawdza się czy podciśnienie w układzie nie zmienia wartości. Powinien dodać barwnika do układu w celu łatwiejszego zlokalizowania wycieku. Moim zdaniem pieniądze stracone. Ten mech. nie jest w stanie poprawnie zająć się klimatyzacją w twoim samochodzie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:17, 23.04.2016

Weług maszyny wyszło że szczelna, dlatego nabił gazem, ale zaznaczył że w razie czego dał barwnika. 2 tygodnie i klima nie chłodzi :( czyli nieszczelność?


  • 0

#4 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:34, 23.04.2016

Próżnia nie jest wiarygodna. Jak jest barwnik to nie ma na co czekać tylko lampa i sprawdzać.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 23.04.2016

czyli według ciebie 150zł w plecy? powie ze nie jego wina? sory ze tak pytam, ale to moje drugie auto, ale pierwsze z klimą :)


  • 0

#6 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:33, 23.04.2016

Jak układ jest pusty to należy zakładać że jest to wynik awarii, co oczywiście nie wyklucza możliwości, że komuś się nie chciało serwisować i zwykłe nabicie wystarczy. Po to są odpowiednie procedury nie mówiąc o tzw ludzkim podejściu. Jedź do niego niech szuka. Jeżeli czynnik uciekł w dwa tygodnie to nieszczelności raczej duże. To musi ogarnąć ktoś kumaty.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:17, 23.04.2016

Stawiam na wężyk kompresor-skraplacz (czyli mówiąc niepopranym językiem chłodnica klimatyzacji). to typowa usterka w tym modelu. Ew sam skraplacz mógł skorodować


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#8 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:39, 24.04.2016

ale mechanik poradzi sobie z tym bez problemu? żeby nie było tak ze zrobi, i znow ucieknie gaz :) mozliwe ze bede musiał wymieniac chłodnice klimy?


  • 0

#9 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:20, 24.04.2016

zrobiłem foto tej rurki, i na niej widac jakby wyciek tego gazu (jakiś tłusty olej)

http://www.fotosik.p...71dbf31406b60c4


Tak patrze po ile chodzą takie chłodnice, i znalazłem taką

http://www.iparts.pl...272-945823.html

nadaje się taka? czy lepiej troche dołożyc?

http://atmil.pl/chlo...-vi-p-244.html 

http://www.czesciaut...hermotec/182736

a ta rurka co pokazałem na foto to jest w komplecie z chłodnicą? czy trzeba jej szukać osobno?


http://atmil.pl/chlo...i-vi-p-244.html


czy to ta rurka? http://allegro.pl/ho...5822051291.html


  • 0

#10 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:59, 24.04.2016

Jak dodał barwnika to trzeba lampa poświecić - może to z czego innego nakapało. Kolejna sprawa - jak klima była pusta i nie działała to trzeba (teoretycznie) wymienić osuszacz - czy jak to się zwie - urządzenie się psuje bez czynnika chłodzącego (na TVN turbo jakiś program oglądałem - bodajże kup i zrób - ile w tym prawdy nie wiem)


  • 0

#11 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:43, 01.05.2016

wężyk ewidentnie nieszczelny na łączeniu z przewodem aluminiowym. Nie występuje razem z "chłodnicą klimy" (skraplacz to poprawna nazwa). Z osuszaczem daj sobie na tym etapie naprawy spokój. Jak klima ruszy i będzie dobrze działała to zostaw. Możesz wymienić gdy będzie się osuszacz oszraniał (znaczy wtedy, że jest przytkany)


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#12 guzbi

guzbi
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • SkÄ…d:PiÅ„czów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:13, 13.07.2016

Podłączam się do pytania - czy taka chłodnica klimatyzacji będzie ok czy lepiej dołożyć?
http://atmil.pl/chlo...i-vi-p-244.html
I czy podpasi ona do Liftbacka (CH7) bo nie ma informacji.

Oraz czy przewody klimatyzacji są takie same w każdym accordzie vi gen i czy podpasują od Anglika?


  • 0

#13 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:18, 13.07.2016

czy pasuje pytaj sprzedawcy. zdjęcie może być tylko poglądowe i ciężko na 100% to określić. ad przewodów to poza dieslem (mało spotykana wersja więc nie mam rozeznania) to wszystkie accordy 6 gen mają takie same przewody ale od anglika pasuje tylko jeden (między kompresorem a skraplaczem ) mimo, że wygląda inaczej i inaczej jest prowadzony


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#14 guzbi

guzbi
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • SkÄ…d:PiÅ„czów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:13, 13.07.2016

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze pytanie o jakość części KAGER. Miał ktoś i może się podzielić informacja? Czy lepiej dołożyć do czegos pewniejszego?
  • 0

#15 lukardo84

lukardo84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Chorzów
  • Silnik:1.9
  • Wersja:V
  • KM:116km
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:57, 22.06.2018

Chciałbym się podpiąć pod temat. Otóż z klimą w koim accordzie zmagałem się odkąd mam to autko. Wymieniałem już 3 razy skraplacz (ostatni raz rok temu). Po ostatnim nabiciu czynnik wyleciał w kilka dni. Okazało się, że nieszczelny jest przewód klimatyzacji, ten, który idzie od osuszacza i jest na nim ulokowany zaworek do nabijania. Udało mi się znaleźć używkę na szrocie. Niestety. Mechanik stwierdził, że nie da się za cholerę odkręcić starej rurki... No i ch...j. Chyba muszę się pożegnać z klimatyzacją... Czy macie jakiś pomysł na tę sytuację. Rurki są aluminiowe, więc łatwo je złamać siłując się ze śrubą... Chyba lipa. Nic już nie zrobię. Auto ma już 22 lata i jakiś gruby serwis typu wyciąganie połowy bebechów odpadq, bo przekroczy to wartość auta. Chciaĺem dojeździć jeszcze jeden sezon w chłodzie, ale trzeba się będzie chyba pocić niestety...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq