Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wysokie wolne obroty

VI opadające obroty 2tys iac przepustnica

Najlepsza odpowiedź dawidk25 , 06:09, 28.04.2016

No więc rozwiązanie na problem z opadającymi obrotami i utrzymającymi się czasem na 1,5k było ostatecznie poluzowanie linki gazu oraz czyszczenie EGR. Jeśli chodzi o odpalanie silnika po dłuższym postoju to pomogła regeneracja reduktora (parownika) od LPG.

Wszystkim serdecznie dziękuje za pomoc, bez Was pewnie dłubałbym przy tym znacznie dłużej :)

Po tych wszystkich operacjach jakie zostały wymienione w tym wątku mój accord przyspiesza płynnie na każdym biegu a i wysokie prędkości nie są dla niego straszne. Mam nadzieję, że już nic dziwnego się nie wydarzy- a nawet jeśli to wiem że mogę na Was liczyć. Jeszcze raz WIELKIE (OGROMNE)  DZIĘKI!!!!!!!!!!!!!!

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:44, 21.04.2016

Icv w hondzie to silniczek krokowy. Luz na przepustnicy nie ma nic wspólnego z dopalaniem ale z obrotami jak najbardziej tak. SPR. EGR

Jak już piszesz to pisz dokładnie. IACV. (albo czytaj przynajmniej posty - już kolega się zastanawiał o czym ktoś napisał) W Hondzie silniczka krokowego nie ma i nie było. Po polsku to zawór wolnych obrotów/zawór kontrolujący wolne obrote.

 

Sinik krokowy steruje przepustnicą - przez nią jest podawane cały czas powietrze do silnika. W Hondzie chyba zainteresowani widzieli gdzie jest zawór - to przez niego jest podawane powietrze do silnika - przepustnica jest cały czas zamknięta (jak gaz nie jest wciśnięty). Tak w skrócie to działa.

 

http://autokult.pl/8...-funkcjonowanie


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 15:55, 21.04.2016

  • 0

#17 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 21.04.2016

Przyczyną tych falujących obrotów jak i momentami trzymania na 1,5 czy 2 tys raczej zdecydowanie jest ta zacinająca się linka gazu. Wyjąłem linke, rozkręciłem ten kołowrotek do którego jest ona zaczepiona. Wszystko ładnie poczysciłem i przepsikałem smarem odpornym na wysokie temperatury. Po tym zabiegu WSZYSTKO chodziło idealnie, sztywne obroty, nic nie trzyma, nic nie faluje. Cieszyłem się jak dziecko, myślałem ze problem z głowy. Niestety. po przejechaniu ok. 40km linka znów zaczeła się przycinać, a obroty delikatnie opadać. Wydaje mi się że ta linka przycina się minimalnie. Gdy jest przycięta OBD2 ScanMaster pokazuje poziom otwarcia przepustnicy na 10 lub 11%- zależy jak wysoko się zatnie ta linka, natomiast gdy podciągne nogą pedał gazu wskazuje już tylko 9% i tak zostaje dopóki znowu nie wcisne gazu (wted znów zatrzymuje się na 10-11%).  Macie jakiś patent na to jak to dokładnie przeczyścić bądź wysmarować lub coś pokręcić?  Generalnie wygląda to tak jakby ta sprężyna która odpowiada za powrót linki gazu po puszczeniu pedała była po dobrym zagrzaniu silnika zbyt słaba by ,,odbić" do końca linkę. Da się ją jakoś wzmocnić?


Użytkownik dawidk25 edytował ten post 20:37, 21.04.2016

  • 0

#18 klaus

klaus
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 21.04.2016

Spróbuj "poluzować" delikatnie linkę tak jak proponuje kudły.


  • 0

#19 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:33, 21.04.2016

Albo faktycznie zacina Ci sie linka, moze pod pancerzem sie rozdarla, albo TPS do sprawdzenia jak Pegal pisal. Przy zamknietej przepustnicy wartosc powinna być bliska 0 a nie 11.
  • 0

#20 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 08:35, 22.04.2016

Zajrzyj na forum do działu: Zrob to sam

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#21 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 22.04.2016

Poluzuję tą linkę a jak to nic nie da to dokładnie posprawdzam a jak będzie do wymiany to zrobię dokładnie tak jak jest opisane w dziale zrób to sam. Efekty opiszę jak tylko się za to zabiorę co przy aktualnym braku czasu może mi trochę zająć ;(

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka

Użytkownik dawidk25 edytował ten post 09:46, 22.04.2016

  • 0

#22 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:11, 22.04.2016

Albo faktycznie zacina Ci sie linka, moze pod pancerzem sie rozdarla, albo TPS do sprawdzenia jak Pegal pisal. Przy zamknietej przepustnicy wartosc powinna być bliska 0 a nie 11.

raczej nie, u mnie przy zamkniętej ELM wskazuje co około 9,8% nie pamiętam dokładnie, dlatego że podczas regulacji TPS ustawia się przy zamkniętej na 0,45v a przy otwartej na 4,5v.

pozdr


  • 0

#23 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:45, 24.04.2016

Wyczyściłem egr. Było w nim tyle sadzy że możnaby wydłubywać śrubokrętem. Poluzowałem także linkę od gazu. Po przejechaniu ok 25km wszystko było ok, obroty nie spadały i nie zatrzymywały sie na 1,5k. Mam nadzieję że tak już zostanie ;) Do zrobienia pozostała jeszcze sprawa odpalania na zimnym silniku. Czasem łapie za 2 razem, a przeważnie za 1 jak przytrzymam pedał gazu (i dlugo pokręcić). Jak ciepły to odpala od strzała. Podejrzewam przepuszczający reduktor od lpg. Odłącze gaz i zobaczymy czy to coś zmieni.

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka
  • 0

#24 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:51, 25.04.2016

Po odłączeniu elektrozaworu mój accord po nocy stania odpalił od strzału! Może to być ten reduktor?

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka

Użytkownik dawidk25 edytował ten post 05:51, 25.04.2016

  • 0

#25 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:45, 25.04.2016

Pewnie tak, trzeba wymienić membrany.


  • 0

#26 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:13, 25.04.2016

Reduktor czy wtryski?

Przecież żeby wtryskiwacz się otworzył trzeba dać zasilanie.

Może wtryski puszczają.

Ja tez mam problem z porannym uruchamianiem ale czy to reduktor to wątpię.


  • 0

#27 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:15, 25.04.2016

Nabyłem oryginalny zestaw naprawczy do reduktora oraz kabelek do diagnostyki z komputerem od lpg. W weekend prawdopodobnie ,,naprawie" reduktor, wymienie filtry gazu oraz wgram nowe mapy do lpg (te aktualne średnio się pokrywały z mapami od Pb). Mam nadzieję że wszystko pójdzie zgodnie z planem :D

 

 

PS. Dziś jadąc jakieś 50km po te bajery do lpg obroty stały jak stać powinny, obroty nie opadają ani nie stoja na 1,5k. Wychodzi na to że regulacja linki gazu oraz wyczyszczenie EGR pomogło :D

Zostało już tylko uporać się z tym lpg.


Użytkownik dawidk25 edytował ten post 00:20, 26.04.2016

  • 0

#28 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:09, 28.04.2016   Najlepsza odpowiedź

No więc rozwiązanie na problem z opadającymi obrotami i utrzymającymi się czasem na 1,5k było ostatecznie poluzowanie linki gazu oraz czyszczenie EGR. Jeśli chodzi o odpalanie silnika po dłuższym postoju to pomogła regeneracja reduktora (parownika) od LPG.

Wszystkim serdecznie dziękuje za pomoc, bez Was pewnie dłubałbym przy tym znacznie dłużej :)

Po tych wszystkich operacjach jakie zostały wymienione w tym wątku mój accord przyspiesza płynnie na każdym biegu a i wysokie prędkości nie są dla niego straszne. Mam nadzieję, że już nic dziwnego się nie wydarzy- a nawet jeśli to wiem że mogę na Was liczyć. Jeszcze raz WIELKIE (OGROMNE)  DZIĘKI!!!!!!!!!!!!!!


Użytkownik dawidk25 edytował ten post 06:10, 28.04.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, opadające, obroty, 2tys, iac, przepustnica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq