Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wysokie wolne obroty

VI opadające obroty 2tys iac przepustnica

Najlepsza odpowiedź dawidk25 , 06:09, 28.04.2016

No więc rozwiązanie na problem z opadającymi obrotami i utrzymającymi się czasem na 1,5k było ostatecznie poluzowanie linki gazu oraz czyszczenie EGR. Jeśli chodzi o odpalanie silnika po dłuższym postoju to pomogła regeneracja reduktora (parownika) od LPG.

Wszystkim serdecznie dziękuje za pomoc, bez Was pewnie dłubałbym przy tym znacznie dłużej :)

Po tych wszystkich operacjach jakie zostały wymienione w tym wątku mój accord przyspiesza płynnie na każdym biegu a i wysokie prędkości nie są dla niego straszne. Mam nadzieję, że już nic dziwnego się nie wydarzy- a nawet jeśli to wiem że mogę na Was liczyć. Jeszcze raz WIELKIE (OGROMNE)  DZIĘKI!!!!!!!!!!!!!!

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 19.04.2016

Witam, ostatnio stałem się (prawie) szczęśliwym posiadaczem Hondy Accord VI 1.8 2001r. Wszystko wydawało się być piękne, niestety do tygodnia po zakupie  :depresja:

Mój accord od samego początku ma problem z odpalaniem na zimnym silniku, bardzo rzadko odpali za 1szym razem, częściej na 2 (chyba że podczas odpalania przytrzymam pedał gazu to wtedy odpala ZAWSZE na pierwszej próbie). Podczas jazdy po rozgrzaniu silnika obroty na luzie opadają do ok.200-400 i dobijają do ponoć prawidłowych 750. Po przejechaniu większej ilości kilometrów i dobrego dogrzaniu silnika obroty na luzie zawieszaja się czasem to na 2 tys a czasem falują od 1,5tys do 2 tys.. Po przeczytaniu wielu postów na tym forum w samochodzie poczyniłem parę kroków zaradczych:

-wymiana kopułki zapłonowej

- regulacja zaworów

-czyszczenie przepustnicy

-czyszczenie IAC

-sprawdzenie  szczelności wszystkich wężyków (jeden miał dziury- wymieniony)

- sprawdzanie błędów (nic nie wykryto, check i tak nie świecił)

- rozrząd wymieniał poprzedni właściciel niecałe 10tys  km temu

 

Reset acu był robiony po wymianie każdej z w/w elementów.

 

Po zrobieniu tego wszystkiego obroty zaczeły stanowczo mniej opadać, a falowanie ustało. Dalej martwi mnie,że po dobrym nagrzaniu silnika obroty na luzie wynoszą czasem ok 2tys i nie chcą spadnąć. Wyłącze/Włącze silnik to spadają na 1,5tys i dalej trzyma. Gdy pojawia się problem z tymi obrotami mam wrażenie że podczas przyspieszania w okolicach właśnie 2tys obrotów wyczuwam malutkie szarpnięcia (tylko wtedy jak jest mocno rozgrzany)

 

Posiadam instalacje lpg, odpiąłem elektrozawór, do baku wlałem stp do czyszczenia wtryskiwaczy, przejechałem ponad 80km na benzynie i też nie to nie dało. Wysokie obroty trzymają zarówno na gazie jak i na benzynie. Jeśli chodzi o jakieś szczególne spadki mocy to według czujnika OBD 2 na gazie jest 10,8 do setki, a i przy wyższych prędkościach ładnie przyśpiesza.

 

 

 

Moim poprzednim samochodem był accord V  2.0l  z 1999r. też z instalacja lpg. Obroty opadały do tego stopnia że gasiło silnik- tam też wszystko wymieniałem, niestety  bezskutecznie.

 

Bardzo proszę o pomoc, już naprawdę nie wiem co jest nie tak  :depresja:

 

 

 

 


  • 0

#2 toki

toki
  • Klubowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:35, 19.04.2016

Hej, a jak masz ze spalaniem?

Egr czyściłeś? Bo część objawów wskazuje że to on może być przyczyną, ewentulanie zwróciłbym też uwagę na przepływomierz


Użytkownik toki edytował ten post 21:39, 19.04.2016

  • 0

#3 lukaszek811

lukaszek811
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Grójec
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:05, 19.04.2016

Witam proponuje sprawdzić czy linka od gazu ci się nie zacina ja tak miałem.


  • 0

#4 ADAM 83

ADAM 83
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Vti
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Ek4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 19.04.2016

Icv do przejrzenia,przepustnica tez,sprawdzić zawory,egr do sprawdzenia ew czyszczenia. Błędów może i nie masz ale jak w parametrach te podzespoły pracują to jest ważne. Egr jak by co mam icv tez się znajdzie jak co to pisz.
  • 0

#5 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:09, 20.04.2016

Dziękuję za porady, nie spodziewałem się że tak szybko dostanę odpowiedzi :)

Co do przepustniczy czyściłem ją osobiście, a potem jeszcze 2 mechaników- więc tu RACZEJ nie dopatrywałbym się jakiegoś brudu. EGR, przepływomierz (ale to chyba tylko w dieslu jest?) oraz linke gazu postaram się sprawdzić dziś bądź jutro u mechanika przy okazji wymiany uszczelki pod IAC (jest sztywna i raczej swe lata już ma)

Zawory były regulowane i po tym spadki obrotów były znacznie mniejsze, a po czyszczeniu IAC wlaściwie przestało się to dziać.

Co do ICV co to jest i gdzie to znaleźć?

Co do spalania to wynosi ono koło 10,5-11,5 gazu, co do benzyny to nie mam pojęcia.

 

O wszelki poprawach i dalszym ciągu zabawy dam znać na bieżąco :)

 

Icv do przejrzenia,przepustnica tez,sprawdzić zawory,egr do sprawdzenia ew czyszczenia. Błędów może i nie masz ale jak w parametrach te podzespoły pracują to jest ważne. Egr jak by co mam icv tez się znajdzie jak co to pisz.

 

 Dzięki za ofertę. Posprawdzam wszystko i  jak coś to dam znać :)


Użytkownik dawidk25 edytował ten post 04:19, 20.04.2016

  • 0

#6 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 20.04.2016

Po dzisiejszej wizycie u mechanika, został zauważony delikatny luz przy przepustnicy w miejscu oznaczonym na zdjęciu:

205a9918aa7f85dagen.jpg

 

Z stąd kolejne pytanie- czy owy luz może powodować moje objawy(opadające obroty jednak są, czasem odapala za 1 razem czasem nie, czasem trzyma na luzie 2 tys obrotów) ? Mechanik stwierdził że trzeba wymienić przepustnice. Co wy na to? Czy przepustnica od 2.0 pasuje do 1.8? 

 

Zawór ERG dalej nie sprawdzony. Gdy silnik trzyma 2tys obrotów dociśnięcie zaznaczonej części (tak jakbym puszczał pedał gazu) powoduje powrót na normalne obroty.

 


  • 0

#7 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 653 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:58, 20.04.2016

Przeprowadziłeś za każdym razem po resecie kompa procedurę nauki wolnych obrotów ? Luz jest na obrocie ? To chyba nie Twoja przpeustnica ? No i pewnie Wam chodzi o IACV (idle air control valve)a nie tak jak piszecie ICV czy IAC.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 17:03, 20.04.2016

  • 0

#8 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 20.04.2016

Luzu na obrocie nie ma, po prostu chodzi delikatnie na boki (minimalnie). Reset był wykonywany. Teraz czekam aż auto sie schłodzi, wyciagne bezpiecznik, wsadze i zostawie auto na wolnych obrotach do podwójnego włączenia się wentylatora. Efekty opiszę wieczorem.

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:08, 20.04.2016

Po dzisiejszej wizycie u mechanika, został zauważony delikatny luz przy przepustnicy w miejscu oznaczonym na zdjęciu:
205a9918aa7f85dagen.jpg

Z stąd kolejne pytanie- czy owy luz może powodować moje objawy(opadające obroty jednak są, czasem odapala za 1 razem czasem nie, czasem trzyma na luzie 2 tys obrotów) ? Mechanik stwierdził że trzeba wymienić przepustnice. Co wy na to? Czy przepustnica od 2.0 pasuje do 1.8?

Zawór ERG dalej nie sprawdzony. Gdy silnik trzyma 2tys obrotów dociśnięcie zaznaczonej części (tak jakbym puszczał pedał gazu) powoduje powrót na normalne obroty.


Sprawdź sobie czujnik położenia przepustnicy. Miernik i schemat w rękę i zmierzyć napięcie na jego wyjściu przy maks i min otwarciu motylka. Oraz czy ono płynnie się zmienia między skrajnymi położeniami. Najlepiej jakbyś miał przepustnicę na podmiankę i zobaczyć czy będzie różnica.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#10 klaus

klaus
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 20.04.2016

Też sugeruje tak jak lukaszek811 sprawdzenie linki gazu. Miałem ten sam problem na rozgrzanym silniku w lecie.

Następnym razem jak zauważysz zwiększone obroty na luzie spróbuj "podnieść" pedał gazu nogą - jak obroty spadną do normalnych to masz przyczynę.


  • 0

#11 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 653 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:32, 20.04.2016

To linki się przycinają czy na pedale jakiś opór powstaje? Nie wiem czemu ale linki stalowe w moto w serwisówce jest napisane że można smarować płynem hamulcowym.


  • 0

#12 KUDŁY

KUDŁY
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 20.04.2016

Też sugeruje tak jak lukaszek811 sprawdzenie linki gazu. Miałem ten sam problem na rozgrzanym silniku w lecie.
Następnym razem jak zauważysz zwiększone obroty na luzie spróbuj "podnieść" pedał gazu nogą - jak obroty spadną do normalnych to masz przyczynę.


W moim acco było identycznie. Wystarczyło odkręcić parę obrotów nakrętke kontrującą linke przy przepustnicy i spokój ;-)

Użytkownik KUDŁY edytował ten post 19:33, 20.04.2016

  • 0

#13 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 20.04.2016

Po nauczeniu hondy wolnych obrotów auto dostało jakby większego kopa. Niestety nie wiem czy obroty opadają gdyż po dodaniu gazu zatrzymaly się na 1.5k. Jutro zwrócę uwagę na ten pedał gazu chociaz jak narazie nic nie zwróciło mojej uwagi. W każdym razie jak popcham tą linkę gazu to obroty spadają na ok 800. Jutro spróbuję tam wszystko wyczyścić/przesmarować i pokręce tą nakrętką. Będę informował na bieżąco :D

Ps. Ta przepustnica ze zdjęcia nie jest moja- znaleziona na google grafika

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka

Użytkownik dawidk25 edytował ten post 21:47, 20.04.2016

  • 0

#14 ADAM 83

ADAM 83
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Vti
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Ek4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 20.04.2016

Icv w hondzie to silniczek krokowy. Luz na przepustnicy nie ma nic wspólnego z dopalaniem ale z obrotami jak najbardziej tak. SPR. EGR
  • 0

#15 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:24, 21.04.2016

W moim acco było identycznie. Wystarczyło odkręcić parę obrotów nakrętke kontrującą linke przy przepustnicy i spokój ;-)

A propo podnoszenia pedału gazu nogą- dzisiejsze obserwacje pokazują właśnie to o czym piszecie. Obroty momentalnie opadaja na 200 po czym wracaja na prawidlowie ok. 800. Zaraz jade do gościa od klimy która wymaga dopieszczenia a potem pobawie się z tą linką.

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, opadające, obroty, 2tys, iac, przepustnica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq