Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Klekot i wibracje silnika

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
72 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 13.04.2016

Witam, wydaje mi się że silnik ostatnio jakoś dziwnie klekocze, a w dodatku na niskich obrotach ma dziwne wibracje zarówno na gazie jak i benzynie. Obroty nie spadają tylko jakby nim "szarpało", dopiero powyżej 1500 obr/min jest równa praca. Szczególnie odczuwalne jest to na kierownicy.

Poniżej link do nagrania z dźwiękiem. Regulację zaworów robiłem jakieś 15k km temu. Wymieniłem teraz również świece, pierwsza od strony akumulatora była uszkodzona:

https://zapodaj.net/...6f4806.jpg.html

Natomiast pozostałe wyglądały jak ta niżej.
https://zapodaj.net/...7b930f.jpg.html

Nagranie:

https://youtu.be/jI5ZmeROG9g

 

W pierwszej kolejności podjechać na regulację zaworów, czy proponujecie coś innego sprawdzić?

 

Pozdrawiam


Użytkownik Bulek1989 edytował ten post 18:11, 13.04.2016

  • 0

#2 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:50, 13.04.2016

A jak silnik odpala? Opornie czy od strzała?


  • 0

#3 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:15, 13.04.2016

http://www.fotosik.p...3aaa3c5c5e.html

 

Poczytaj też to:

http://www.iskra-kie...wiec-,3434.html


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 17:16, 13.04.2016

  • 0

#4 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 13.04.2016

A jak silnik odpala? Opornie czy od strzała?

Z rozruchem nie ma najmniejszego problemu, odpala od strzała.

 

PS. Źle opisałem zdjęcia ale już poprawiłem.


  • 0

#5 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:31, 13.04.2016

Przepraszam, że się wtrącam, ale... co tu się stało :bojesie: Czy ta świeca jest z aluminium?

ae63ad76f4806.jpg


Użytkownik kslavek edytował ten post 18:32, 13.04.2016

  • 0

#6 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:45, 13.04.2016

Wygląda to na ubogą mieszankę.


  • 0

#7 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 13.04.2016

Przepraszam, że się wtrącam, ale... co tu się stało :bojesie: Czy ta świeca jest z aluminium?
ae63ad76f4806.jpg


Też nie wiem co się stało, świece z NGK byly wsadzone.
  • 0

#8 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:00, 13.04.2016

Mieszanka za uboga. Obawiam się że nie obejdzie się bez remontu co najmniej głowicy mogło również uszkodzić tłoki.


  • 0

#9 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:23, 13.04.2016

Z tego co wyczytałem, to jest parę przyczyn takiego wyglądu świecy...

1. Zły olej ( nie wiem jaki to ma związek ze świecami)

2. Świeca jest za "gorąca", dobrać odpowiednią= producenta.

3. Paliwo złej jakości lub dobiera złą mieszankę (sonda).

 

Może zanim rozpoczniesz remonty itd zrób rzeczy, które mogą być kluczowe i mniej uszczuplają kieszeń.

 

Edit.

Teraz się dobrze przyjrzałem świecy. Bulek1989 widzisz też, że Twoja świeca ma stopioną elektrodę? To, że gaz ma większą temperaturę spalania to już dawno wiadomo, a widzę, że jeździsz na LPG. Może napisz czy tankujesz na stacji gdzie nikt nie dociera, a jest tam najtaniej?


Użytkownik Thunder edytował ten post 20:24, 13.04.2016

  • 0

#10 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 13.04.2016

1. Olej leje Fuchs Titan SuperSyn 5W40

2. Świece NGK ZFR6F-11

3. Tankuję cały czas na Statoil (akurat mam pod domem), sonda była wymieniana jeszcze przez Skubiszka od którego kupiłem hanie, jakieś 3-4 lata temu.

 

Dodam jeszcze że aktualny przebieg 330 tys. a na gazie jest przejechane 120tys.


Użytkownik Bulek1989 edytował ten post 22:50, 13.04.2016

  • 0

#11 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:02, 13.04.2016

A może coś nie tak z wtryskiwaczem na tym cylindrze?


Użytkownik kslavek edytował ten post 21:04, 13.04.2016

  • 0

#12 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:25, 13.04.2016

2. Świece NGK ZFR5F-11

mam nadzieje że to tylko literówka ale w accordach masz świece ZFR6F-11 a to mała acz znaczna różnica

Użytkownik Bojar edytował ten post 22:25, 13.04.2016

  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#13 Bulek1989

Bulek1989
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:146
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 13.04.2016

mam nadzieje że to tylko literówka ale w accordach masz świece ZFR6F-11 a to mała acz znaczna różnica

 

Oczywiście masz rację, to tylko literówka, już poprawiam :) z "5" jest bodajże do 1.8


Użytkownik Bulek1989 edytował ten post 22:51, 13.04.2016

  • 0

#14 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 06:16, 14.04.2016

też idzie 6 do 1.8. Co do tego stukania - jeszcze raz sprawdź zawory. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#15 czaro.czeslaw

czaro.czeslaw
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:forum
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 14.04.2016

Mam podobny problem, tylko jeszcze dochodzą nierówne obroty .  Silnik cięzko ma sie wkręcić na obroty,    >  Świeca nr 2 jest mokra od oleju,  była wymieniana uszczelka pod zaworami i gniazdami  swiec,  ale nadal jest mokra i jest szarpanie   tak jak by nie chodziła na 2 cylindrze.    Kolor świecy nie wypalona  bialutka, nie jest kakaowa jak pozostałe.  a wszystkie świece wymieniałem tydzień temu NGK


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq