Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zmiana oleju a zawory

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:53, 12.04.2016

Witam. Właśnie dziś zmieniłem olej w hani 2.4 2003 rok z oleju jakiegoś atf 10w40 na którym dwa dni temu były ustawiane zawory na olej shell helix ultra 5w30 (http://allegro.pl/sh...0160412194532:s)
I zauważyłem że na ciepłym silniku słychać jak stukają zawory. Dlaczego? Czy ponowne ustawienie zaworów pomoże? Czy nic się nie stanie z silnikiem?
  • 0

#2 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 12.04.2016

Ten Shell jest rzadszym olejem to może być bardziej słychać. Stukają czy lekko klepią? Przy ręcznej regulacji zaworów nigdy nie będzie idealnie cicho, chyba że wszystkie będą podparte ;)


  • 0

#3 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:28, 12.04.2016

Nie tłuką się ,ale słychać cykanie. Nie wiem czy dobry olej wybrałem. Raczej jeżdżę krótkie trasy więc uznałem że ten olej będzie idealny, częste odpalanie. Martwić się czy nie?


  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:56, 12.04.2016

A co ma olej do pracy zaworów regulowanych na ,,śrubki,, To nie hydraulika że jakość oleju może mieć wpływ na głośną lub cichą ich pracę


  • 0

#5 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:11, 12.04.2016

To nie tani olej.Tylko się zastanawiam czy nie uszkodzę silnika.


  • 0

#6 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:42, 13.04.2016

A co ma olej do pracy zaworów regulowanych na ,,śrubki,, To nie hydraulika że jakość oleju może mieć wpływ na głośną lub cichą ich pracę


Moze miec. Ale czy 10w40 vs 5w30 bedzie tak słyszalne? Moze w serii K - tak. Ja potwierdzam - lepkość ma wpływ na "akustykę " silnika

Użytkownik pitou edytował ten post 01:49, 13.04.2016

  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:20, 13.04.2016

I zauważyłem że na ciepłym silniku słychać jak stukają zawory. Dlaczego? Czy ponowne ustawienie zaworów pomoże? Czy nic się nie stanie z silnikiem?

 

Zalałeś odpowiedni olej ale jest rzadszy to klawiatura głośniej pracuje, zresztą możesz za jakiś czas pojechać jeszcze raz na sprawdzenie luzu zaworowego, może mechanik się nie popisał.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:45, 13.04.2016

Po przejściu na 0W20 też u mnie głośniej silnik pracował. Wróciłem deko wyżej na 0W30. Pobór najmniejszy, praca cichsza.


  • 0

#9 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:03, 13.04.2016

Chyba zainwestuje w szczelinomierz i sam ustawie. W sumie to to samo jak w maluchu.
  • 0

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:28, 13.04.2016

Chyba zainwestuje w szczelinomierz i sam ustawie. W sumie to to samo jak w maluchu.

 

 

i to będzie najlepsze wyjście, bo robota prosta


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:40, 13.04.2016

Chyba zainwestuje w szczelinomierz i sam ustawie. W sumie to to samo jak w maluchu.

Stawiam ,że będzie co poprawić .Tylko na spokojnie dobrze podsuwaj listki ,nieraz wydaje się ,że jest wystarczjąco ciasno a jak dobrze podejdziesz szczelinomierzem to okazuje się ,że lata luźno

Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:40, 13.04.2016

  • 0
                       

#12 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 13.04.2016

Stawiam ,że będzie co poprawić .Tylko na spokojnie dobrze podsuwaj listki ,nieraz wydaje się ,że jest wystarczjąco ciasno a jak dobrze podejdziesz szczelinomierzem to okazuje się ,że lata luźno

I robi cyk, cyk, cyk i mocy nie ma :D


  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:42, 13.04.2016

Lepkość nie ma nic do pracy zaworów i stałej wartości luzu po regulacji powtórzę się to nie hydraulika


  • 0

#14 timur

timur
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:54, 13.04.2016

u mnie to samo-płukanka i wymiana oleju i słychać delikatny klekot(jezdziłem na fuch titan gt1 5w30 i posepiłem wlałem elf evolution 5w30-zrobiłem oczywiscie najpierw  płukanke )przeraziłem się i pojechałem do mechanika -zdjeta miska ,sprawdzone wszystko ok-zdjęta klapa, regulacja i wszytko ok-doszliśmy do  wniosku ze spróbujemy wlać 10w40 i zobaczymy -zalany dzisiaj valvoline maxlife 10w40,zrobione jakies 10km i mysle ze jest lepiej ale napisze za jakis tydzien jak troche pojezdze-mam nadzieje ze to winna oleju :)


Użytkownik timur edytował ten post 17:55, 13.04.2016

  • 0

#15 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:28, 13.04.2016

Taka zmiana oleju nie powinna mieć aż tak dużego wpływu na głośność pracy silnika chyba, że jego dni są już policzone.

Co do narastania stukania zaworów po czasie od regulacji, to pewien forumowicz miał taki problem i okazało się, że... poluzowała mu się jedna nakrętka kontrująca.

timur, to na pewno nie wina oleju i na twoim miejscu bym tak nimi nie "żonglował".


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq