Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przewód podciśnienia - za co odpowiedzialny ?

VI podciśnienie przewód podciśnienia kolektor

Najlepsza odpowiedź lipson , 14:56, 11.04.2016

To jest przewod do regulatora cisnienia paliwa. Zrob jak powinno być a pozniej regulacja biegu jalowego. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:54, 11.04.2016

Witam,

 

Jak na załączonej fotce, ostatnio zauważyłem, że mam uszkodzony ten przewód. Nie wiem od czego on jest i za co jest odpowiedzialny. Oryginalny był postrzępiony ze starości. Po założeniu nowego tego jak na zdjęciu auto słabo chodzi na wolnych, spada dziwnie do 300 obrotów / min i potem wyrównuje do 500. Kultura pracy jest gorsza. Tak jak przy źle wyregulowanych zaworach. Po wypięciu tego przewodu, czyli tak jak miałem dotychczas ( stary był nieszczelny ) auto chodzi ok. Idzie tam jakieś podciśnienie z kolektora jak się palcem ruszy bo zasysa powietrze. Można jeździć bez tego przewodu jak dotychczas?

 

Poniżej fota z założonym przewodem ( obecnie jeżdżę z wypiętym ).

1WN07g3.jpg

 

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc.


Użytkownik markoluk edytował ten post 14:55, 11.04.2016

  • 0

#2 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:56, 11.04.2016   Najlepsza odpowiedź

To jest przewod do regulatora cisnienia paliwa. Zrob jak powinno być a pozniej regulacja biegu jalowego.
  • 0

#3 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:56, 11.04.2016

O spoko, dzieki za szybką odpowiedź. Jak wyregulować bieg jałowy? W 6 genie chyba sie tego nie ustawia a może o czyms nie wiem. Robilem naukę i wyjmowałam bezpiecznik ale nic nie pomoglo. Jeździłem tak też chwilę ale jakoś slabo chodził na wolnych.
  • 0

#4 wiesiek.żurek

wiesiek.żurek
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Kobyle Kąty
  • Silnik:2
  • Wersja:kabriolet
  • KM:dwa kunie
  • Paliwo:PB
  • Rok:1980
  • Nadwozie:zardzewiałe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 11.04.2016

Powiedz kolego dlaczego przepustnica była zdejmowana i czemu jest zaglutowana na "sulikon"? Czyściłeś zawór wolnych obrotów?

Jak jest lewe powietrze i pracuje dobrze to może znaczyć za bogato daje paliwa, dobrze rozumuje?

Zakreć zawór na butli, wypal gaz. Popraw wszelakie wężyki, nieszczelności (zakładamy, że zawór wolnych obrotów się nie przycina) i wtedy reset ECU, wyłączamy wszelkie odbiorniki prądu i praca na wolnych na obrotach do zagrzania. Jak teraz po przełączeniu na lpg będzie źle, to strojenie ew. wymiana zużytych elementów.


Użytkownik wiesiek.żurek edytował ten post 18:49, 11.04.2016

  • 0

#5 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:38, 12.04.2016

Była czyszczona przepustnica i założona nowa uszczelka z aso, zawsze daję małą ilość silikonu aby ją uszczelnić, nie ma tam żadnych przedmuchów, wszystko jest szczelne. Silikonu zawsze troszkę wyjdzie jak się skręci przepustnice. Zawór wolnych obrotów był czyszczony i świeci się jak psu j.. Cały układ jest ogarnięty, nowe świece, kable (NGK), kopułka, palec, zaślepiony EGR ( obd1 ), wyczyszczony zawór vtec, nowe filtry od gazu i powietrza, niedawno zmieniony olej. Tylko zawory jakieś 20 tyś km temu regulowane. Na PB i LPG jest tak samo. Zauważyłem, że mi dużo benzyny pali. Gazu jakieś 11 L.

 

Zerknę dokładnie do tych wężyków. Może coś jest poluzowane lub nieszczelne.

 

Edit:

Dobra, sprawdziłem dzisiaj wężyki - wszystkie ok. Okazało się, że na pierwszym cylindrze od lewej świeca była słabo dokręcona i na fajce miałem trochę oleju. Pozamieniałem miejscami z drugą świecą, dokładnie je dokręciłem. Założyłem przewód od podciśnienia i zrobiłem naukę wolnych obrotów.

 

Teraz przy schodzeniu z obrotów jest ok, nie spada poniżej środkowej skali i tak trzyma. Mam nadzieje, że teraz będzie mniej benzyny palić.


Użytkownik markoluk edytował ten post 14:24, 12.04.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, podciśnienie, przewód podciśnienia, kolektor

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq