Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czyszczenie EGR 2.2 i-ctdi

VII egr czyszczenie 2.2 i-ctdi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2255 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 91
Super

Napisano 15:17, 16.04.2016

W 6 poście jest wszystko co trzeba czyścić :)


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#17 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:20, 16.04.2016

Najbardziej zasyfiony to jest wlot do kolektora dolotowego zaraz przy przepustnicy.

Tutaj jest manual dot. EGR-a

http://hondakarma.co...lean-n22a1.212/

http://typeaccord.co...ning-on-i-ctdi/


Użytkownik dieselinside edytował ten post 15:21, 16.04.2016

  • 0

#18 nie2dampi

nie2dampi
  • Klubowicz
  • 191 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 16.04.2016

Dziękuję

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#19 nie2dampi

nie2dampi
  • Klubowicz
  • 191 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 17.04.2016

Dziś obadalem u siebie EGR. Zawór sprawny, czyli normalnie zamknięty, jednak chciałbym zapytać innych którzy ta.operacje mają za sobą czy ten zawór ma być bardzo szczelny. U mnie delikatnie przepuszcza. Sprawdzałem metoda usta/zawór. Generalnie zawór czysty. Rury delikatnie przykopcone.


Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 18:14, 17.04.2016

  • 0

#20 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 19.04.2016

Dzisiaj jeszcze raz rozebrałem swój stary EGR i pstryknąłem kilka fotek. U mnie coś go przyblokowało, tak jak pisałem wcześniej. Po rozebraniu na części pierwsze, wyczyszczeniu i delikatnym przesmarowaniu zaczął działać jak należy. Górna pokrywka cewki jest zaciśnięta opaską, którą musiałem rozciąć. Pokrywka ma dookoła oring gumowy. Wymyśliłem, że przy składaniu delikatnie ją posmaruję silikonem i przewiercę 4 otwory dookoła pokrywy, skręcając całość wkrętami do metalu. Moim zdaniem bez obawy można go rozebrać na części pierwsze i co za tym idzie pozwoli nam to na bardzo dokładne wyczyszczenie, w szczególności tego ruchomego trzpienia i części do której przylega trzpień.

90fe1185c27215fdmed.jpg

a9af1ef76f3da53fmed.jpg

0e506e1f67c2c42fmed.jpg

27b415154900b1d0med.jpg

8785ce691d5b281amed.jpg

753606269dea31ffmed.jpg


  • 0

#21 nie2dampi

nie2dampi
  • Klubowicz
  • 191 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:11, 20.04.2016

Fajniej że pstrykneles fotki. Napisz proszę o szczelności tego zaworu po wyczyszczeniu i zmontowaniu :-)
  • 0

#22 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 21.04.2016

20160421_164449_zpsjylpiqgy.jpg
wyjalem swoj egr... czy powinno to lekko chodzic ? Mozna to paluchami rozruszac itd ? Bo zawalony syfem jak ja pierdziele a chcialem to porzadnie doczyscic
  • 0

#23 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:58, 25.04.2016

Ostatni też czyściłem EGR i dolot. W dolocie tłusta sadza, ile się dało to wygrzebaliśmy, bez demontażu kolektora. EGR w miarę czysty, małe czyszczenie, plus sprężone powietrze i OK.

 

wyjalem swoj egr... czy powinno to lekko chodzic ? Mozna to paluchami rozruszac itd ? Bo zawalony syfem jak ja pierdziele a chcialem to porzadnie doczyscic

 

U mnie też paluchami można rozruszać, choć stawia opór.

Ale jedno pytanie; czy jak zawór jest zamknięty to jest zlicowany z obudową (patrząc przez kwadratowy wlot) czy powinien lekko wystawać powyżej obudowy?


  • 0

#24 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:58, 25.04.2016

To ja nie pomoge bo moj wyglada calkowicie inaczej w polifcie wiec nie wiem jak jest u was
  • 0

#25 luk_kub

luk_kub
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:BB
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:41, 01.06.2016

Wczoraj czyściłem EGR plus demontaż kolektora dolotowego i dokładne czyszczenie. Też mam pytanie odnośnie szczelności EGR, gdy jest zamknięty ma być całkowicie szczelny? U mnie jest minimalna szczelina.


  • 0

#26 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 17.03.2017

Dzisiaj jeszcze raz rozebrałem swój stary EGR i pstryknąłem kilka fotek. U mnie coś go przyblokowało, tak jak pisałem wcześniej. Po rozebraniu na części pierwsze, wyczyszczeniu i delikatnym przesmarowaniu zaczął działać jak należy. Górna pokrywka cewki jest zaciśnięta opaską, którą musiałem rozciąć. Pokrywka ma dookoła oring gumowy. Wymyśliłem, że przy składaniu delikatnie ją posmaruję silikonem i przewiercę 4 otwory dookoła pokrywy, skręcając całość wkrętami do metalu. Moim zdaniem bez obawy można go rozebrać na części pierwsze i co za tym idzie pozwoli nam to na bardzo dokładne wyczyszczenie, w szczególności tego ruchomego trzpienia i części do której przylega trzpień.

90fe1185c27215fdmed.jpg

a9af1ef76f3da53fmed.jpg

0e506e1f67c2c42fmed.jpg

27b415154900b1d0med.jpg

8785ce691d5b281amed.jpg

753606269dea31ffmed.jpg

kolego i złożyłeś go na starych uszczelkach ?  ewentualnie gdybyś miał rozbierać drugiego egra to też byś go rozcinał czy czapke byś pozostawił ? 


  • 0

ACCORD VII GEN 2,2  CAŁY NA CZĘŚCI 


#27 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 17.03.2017

Robiłem jakiś czas temu u kumpla i tam ten pierścień rozgięliśmy śrubokrętem, a przy składaniu poszło trochę masy uszczelniającej, później dociskałem go w imadle, a na końcu obstukałem młotkiem i wyglądał prawie jakby nie był ruszany. Wszystko skręcone na starych uszczelkach, nowych niestety nie było, ale wszystko gra i buczy jak trzeba do tej pory. Dodatkowo przeszlifowaliśmy delikatnie papierkiem na wiertarce ten grzybek z trzpieniem, pod światło troszkę przepuszczał.


Użytkownik dieselinside edytował ten post 22:04, 17.03.2017

  • 0

#28 Azathoth

Azathoth
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Edinburgh
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Honda Accord Executive
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:48, 20.03.2017

Czesc czyscilem dzisiaj przepustnice  EGR, MAF i MAP sensor, jak wszystko zlozylem wywalalo blad P1401

errorP1401.jpg

 

Wiec jeszcze raz wszystko odkrecilem przeczyscilem sprawdzilem przewody/wtyczki itp.

Dalej wywala ten blad.

Za kazdym razem jak go skasuje wlacze silnik pochodzi troche i kontrolka check engine.

Jeszcze zrzut ramek

Blad01.png

Odlaczylem aku na jakas godzinke, pozniej podlaczylem, skasowalem bldy i mala przejazdzka autko smiga wszystko git wracam do domku, zachamowalem pochodzil na niskich obrotach i znow kontrolka i ten sam blad. Tylko ze zamrozone ramki juz sa inneL

blad02.png

 

Ma ktos pomysl co i jak? EGR strasznie ciezko chodzi musialem go lekko kluczem podwazyc zeby sie ruszyl do wyczyszczenia.

Aha jak pojawia sie ten blad obroty sa max do 2500 (tryb serwisowy) czy jak to sie nazywa...
I dzwiek jest taki dziwny jakbym mial sportowy wydech glosny.

Jeszcze raz MAF i MAP sensor wyczyscic?

 

Jeszcze byl blad P041 Uklad napedowy exhaust gas recirculation flow insufficient detected - ale po skasowaniu z ECU juz sie nie pojawia.
Pewnie jak bym caly czas jezdzil na wysokich obrotach bez hamowania itp to by ylo OK.

Kiedys mialem podobny blad czujnik polozenia pedalu gazu czy cos podobnego i po kilku skasowaniach poprostu przestal sie pojawiac. Moze tu sie tez jakos wyreguluje z czasem? ;]]]]


  • 0

Azathoth


#29 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:50, 21.03.2017

Mając rozebrany EGR sprawdziłeś jak chodzi ten grzybek podłączając bezpośrednio do akumulatora? Wszystkie połączenia wlotu powietrza dobrze skręcone?


  • 0

#30 Azathoth

Azathoth
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Edinburgh
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Honda Accord Executive
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:00, 21.03.2017

Ten cholerny grzybek bardzo ciezko sie ruszal, ale nie podlaczalem nigdzie. Tzn wpiolem wtyczke i przekrecilem kluczyk nic sie nie zmienilo. To trzeba ktores konkretne kabelki podpiac?
Wlot powietrza wszystko dobrze skrecone sprawdzone 2 razy. Dzisiaj jechalem okolo 10 minut wszystko smigalo zatrzymalem sie silnik chodzil okolo 5-8 minut i pojawil sie blad.
Po czyszczeniu widac wyrazna poprawe autko szybciej sie zbiera na niskich obrotach.


  • 0

Azathoth






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, egr, czyszczenie, 2.2 i-ctdi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq