Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czyszczenie EGR 2.2 i-ctdi

VII egr czyszczenie 2.2 i-ctdi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 10.04.2016

Witam.

Przymierzam się do czyszczenia EGR. Mam pytanie do tych co już to robili, czy podczas czyszczenia EGR odkręcał ktoś cewkę sterującą, przykręconą na 4 torxy? Po odkręceniu tych torxów wyjdzie normalnie do góry, czy lepiej tego nie ruszać?

770db621aa770702gen.gif


  • 0

#2 nie2dampi

nie2dampi
  • Klubowicz
  • 191 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 10.04.2016

przyłączam sie do pytania :-)


  • 0

#3 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 10.04.2016

Dziwne, że nikt nie chce się wypowiedzieć w temacie, zapewne nie jeden dobierał się do swojego EGR-a.


  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:45, 10.04.2016

Jak odkręcisz kolanko na dole to już zobaczysz klapkę EGR'a, która blokuje wysunięcie do góry, nie musisz dobierać się do górnej części bo jeszcze uśmiercisz zawór ;)

 

W I-CTDI EGR zazwyczaj nie jest bardzo zabrudzony, gorzej wygląda wlot do kolektora ssącego gdzie jest mnóstwo szlamu ze sprężarki.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:04, 10.04.2016

Jak odkręcisz kolanko na dole to już zobaczysz klapkę EGR'a, która blokuje wysunięcie do góry, nie musisz dobierać się do górnej części bo jeszcze uśmiercisz zawór ;)
 
W I-CTDI EGR zazwyczaj nie jest bardzo zabrudzony, gorzej wygląda wlot do kolektora ssącego gdzie jest mnóstwo szlamu ze sjakprężarki.


Jak najbardziej racja. U mnie z kilogram szlamu bylo w dolocie, a same kanaly dolotowe mialy moze z centymetr średnicy. Warto tez specjalnym sprayem przeczyscic przeplywomierz.
  • 0

#6 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2143 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 88
Super

Napisano 09:07, 11.04.2016

Bo temat już był wałkowany kilkakrotnie. Także wystarczyło poszukać.

 

 

http://typeaccord.co...ning-on-i-ctdi/

http://www.accordklu...-2500rpm/page-2


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#7 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 11.04.2016

Jak najbardziej racja. U mnie z kilogram szlamu bylo w dolocie, a same kanaly dolotowe mialy moze z centymetr średnicy. Warto tez specjalnym sprayem przeczyscic przeplywomierz.

I ssący też odkręcałeś?


  • 0

#8 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 11.04.2016

Dzisiaj wyjąłem EGR, nie obyło się bez problemów. Dolna śruba od chłodniczki spalin nie chciała puścić, w końcu się obkręciła, używałem trzech różnych kluczy nasadowych. Musiałem odkręcić chłodnicę spalin i wyjąc całość. Po wyjęciu okazało się, że EGR nie był do końca domknięty i tu zapewne był problem z mocą auta. Od samego początku jak kupiłem auto, miałem wrażenie, że nie idzie tak jak powinien. Nie był, aż tak mocno zawalony jak wejście dolotu kolektora. Poczyściłem wszystko, wydłubałem ile się dało tego nagaru. Po przeczyszczeniu dałem napięcie z prostownika i cisza, EGR nie miał ochoty drgnąć. Skoro nie chciał się ruszyć to wspomogłem go małym pierdzielnięciem w imadło i się odezwał. Po odłączeniu przewodu i ponownym podpięciu znów nie chciał ruszyć, więc spisałem go na straty, coś nie halo musi być chyba z cewką. Teraz szukam drugiego, na moim jest oznaczenie Siemns EN01 0625B 389565. Na allegro jest sporo EGR-ów do 2.2i-ctdi tylko różnią się oznaczeniem. Pytanie czy szukać drugiego dokładnie z takim samym oznaczeniem, czy bez różnicy byle by był od 2.2 i-ctdi N22A1?


  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:56, 12.04.2016

Nie przejmuj się oznaczeniem na zaworze, byle był od I-CTDI.

 

A tak w ogóle to od 2006 roku powinieneś mieć EGR na podciśnienie, "zaokrągliłeś" sobie rok produkcji w profilu ? ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 12.04.2016

I ssący też odkręcałeś?

 

Mój kumpel to robił, z tego co pamiętam to odkręcał kolektor ssący.


  • 0

#11 zizu_91

zizu_91
  • Klubowicz
  • 154 postów
  • Skąd:LZA/RZ
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:179KM 390 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:20, 12.04.2016

a jakimi środkami czyścicie go ?


  • 0

jest ->2vx0kg2.jpg<-

był: Accord VI 1.8 LS


#12 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 13.04.2016

Ja do czyszczenia dolotu (kolektor EGR) używam benzyny ekstrakcyjnej, nafty, a ostatnio środka do czyszczenia kominków radzi sobie chyba najlepiej z tych specyfików.

Z racji tego, że zamówiony EGR jeszcze nie dotarł,a ten mój nie dawał mi spokoju postanowiłem go rozebrać prawie na części pierwsze. Rozciąłem te metalową opaskę, poodkręcałem co się dało, cewkę, trzpień. Wyczyściłem trzpień, jak to się mówi prawie do białego, przesmarowałem smarem miedzianym, delikatnie rozciągnąłem sprężynkę, która byłą w środku. Poskładałem go do kupy, podłączyłem napięcie i zaczął skubany działać tak jak trzeba, za każdym razem po podaniu napięcia. Chwilowo został zamontowany do auta i banan na twarzy :D , auto w końcu ciągnie jak głupie praktycznie od samego początku. Musiałem tylko skleić dekielek górny, gdzie wchodzi wtyczka zasilająca, dodatkowo zabezpieczyłem sprężyną, nic innego nie było pod ręką. Pisałem o tym w moim temacie, że Honda od samego początku jak ją kupiłem nie szła tak jak moje poprzednie Volvo V50 2.0D  136KM, nie czułem aż takiego pierdzielnięcia do przodu jak miało Volvo.

Teraz w końcu  inna bajka, ciągnie jak głupi. :dres:

Niestety nie zrobiłem fotek jak był rozebrany, ale jak dojdzie drugi to tego jeszcze raz rozbiorę i pstryknę fotki.

Mój chwilowy patent ze sprężynką.

8cbf031b1263482fgen.jpg?t=1460566831


Użytkownik dieselinside edytował ten post 18:04, 13.04.2016

  • 0

#13 nie2dampi

nie2dampi
  • Klubowicz
  • 191 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:31, 16.04.2016

Witam.

Przymierzam się do czyszczenia EGR. Mam pytanie do tych co już to robili, czy podczas czyszczenia EGR odkręcał ktoś cewkę sterującą, przykręconą na 4 torxy? Po odkręceniu tych torxów wyjdzie normalnie do góry, czy lepiej tego nie ruszać?

770db621aa770702gen.gif

 

 

Czyli reasumując należy odkrecić nakrętki  nr 13 (2szt) i srubę nr 17 oraz

2 sruby trzymajacy element nr 8 ??


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 13:32, 16.04.2016

  • 0

#14 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 16.04.2016

Czyli reasumując należy odkrecić nakrętki  nr 13 (2szt) i srubę nr 17 oraz

2 sruby trzymajacy element nr 8 ??

Dokładnie tak. Element nr 8 to uszczelka pomiędzy chłodnicą spalin i EGR. Trzeba jeszcze pozbyć się obudowy filtra powietrza, żeby mieć dostęp do nakrętek 13 i śruby 17.

3b3da429c79d5c30a1f41cfb90aefda9-1056x52


Użytkownik dieselinside edytował ten post 13:55, 16.04.2016

  • 0

#15 nie2dampi

nie2dampi
  • Klubowicz
  • 191 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 16.04.2016

Bardzo dziękuję ;-)

A napisz jeszcze proszę które elementy (korzystając z rysunku) były zasyfione i wymagaly czyszczenia. Szczerze to przed chwilą chciałem się za to zabrać. Ale platanina roznosci w tym silnika ostudzila mój zapał :-D

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 14:20, 16.04.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, egr, czyszczenie, 2.2 i-ctdi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq