Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

alternatywny olej w automacie

VII auto

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:09, 06.04.2016

Witam ponownie,

 

Jakze ogromne bylo moje zdziwienie, kiedy wczoraj otwarty przeze mnie temat zostal zamkniety z takim oto komentarzem:

 

 

Statom (http://www.accordklu...r/65818-statom/) właśnie napisał odpowiedź w temacie, który obserwujesz zatytułowanym 'alternatywny olej w automacie'.

------------------------------

----------------------------------------
Hej :)
Kolego czy użyłeś przed założeniem wątku wyszukowarki?
Odpowiem sam - nie, bo inaczej nie byłoby tego tematu... a przecież zakładając temat potwierdzałeś wyczerpanie tej drogi.

Pozdrawiam i zamykam
Tomek

wysłane z fona
 
 
Kolego Statom,
 
Nie jestem swiezakiem i prosze wiedz ze umiem korzystac z wyszukiwarki. W tym przypadku zastosowalem wiele roznych hasel lecz nie znalazlem odpowiedzi na postawione pytanie. Chyba ze nie umiem szukac... ;)
 
W jedym z watkow ktos napisal ze nalezy stosowac olej oryginalny - i tyle! Zero konkretow.
 
Prosze o przywrocenie zamknietego tematu, gdyz informacje zawarte na forum nie sa wyczerpujace.
 
Pozdrawiam

  • 0

#2 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:30, 06.04.2016

kolego nie jesteś świeżakiem a masz 2 posty

 

Zalecenia Hondy co do stosowania oryginalnego oleju ATF  nie biorą się z kosmosu. Kilku-kilkudziesięcu kolegów mających automaty zauważało dziwną pracę na oleju "alternatywnym". Skrzynie na początku pracowały poprawnie po czym zaczynały szarpać, przeciągać biegi czy je tracić. Nie wiem czy jest znana całkowita specyfikacja oleju hondy ale różnica w cenie jest na tyle nie wielka, że absolutnie bym nie ryzykował zalewać automatu czym innym zwłaszcza, że na ATF takie objawy nie występują i skrzynie pracują wręcz lepiej niż przed zmianą. Zapytaj kolegę WEST- miał automata 430 tys przebiegu i zmieniał oliwe na oryginał. 

 

Czy teraz jest to już bardziej wyjaśnione ? 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#3 wiesiek.żurek

wiesiek.żurek
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Kobyle Kąty
  • Silnik:2
  • Wersja:kabriolet
  • KM:dwa kunie
  • Paliwo:PB
  • Rok:1980
  • Nadwozie:zardzewiałe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 06.04.2016

Temat został zamknięty pewnie dlatego, że każdy taki temat konkluzją, że tylko i wyłącznie ATF czyli oryginał. Wlewanie zamienników to w najlepszym przypadku pogorszona praca skrzyni. W Hondach trzeba wlewać MTF (manual), ATF (automat), PSF (wspomaganie) oryginalne, gdyż unikamy problemów.


  • 0

#4 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 06.04.2016

kolego nie jesteś świeżakiem a masz 2 posty
 
Zalecenia Hondy co do stosowania oryginalnego oleju ATF  nie biorą się z kosmosu. Kilku-kilkudziesięcu kolegów mających automaty zauważało dziwną pracę na oleju "alternatywnym". Skrzynie na początku pracowały poprawnie po czym zaczynały szarpać, przeciągać biegi czy je tracić. Nie wiem czy jest znana całkowita specyfikacja oleju hondy ale różnica w cenie jest na tyle nie wielka, że absolutnie bym nie ryzykował zalewać automatu czym innym zwłaszcza, że na ATF takie objawy nie występują i skrzynie pracują wręcz lepiej niż przed zmianą. Zapytaj kolegę WEST- miał automata 430 tys przebiegu i zmieniał oliwe na oryginał. 
 
Czy teraz jest to już bardziej wyjaśnione ?

 
Moze jestem nowy na forum accordkubpolska ale od wielu lat korzystam z innych forow ;)
.
 
Zadalem pytanie bo np. skrzynia AISIN  seria AW55-50 z ktora mialem do czynienia, pracuje znakomicie na oleju Ravenol Type T-IV, aczkolwiek niezbyt poprawnie na innych olejach, ktore spelniaja niby kompatybilna norme JWS3309.
 
Z powodzeniem stosuje produkty Ravenol od wielu lat i z czystym sumieniem moge stwierdzic ze ich jakosc jest na bardzo wysokim poziomie. Dlatego pytanie z poprzedniego watku bylo:
 
Czy ktos stosowal Ravenol ATF Type Z-1? http://www.ravenol.d..._Z1_Fluid_1.pdf
 
 
Na zdrowy rozsadek, to czy naprawde oryginalny olej DW-1 jest taki wyjatkowy?

 

Temat został zamknięty pewnie dlatego, że każdy taki temat konkluzją, że tylko i wyłącznie ATF czyli oryginał. Wlewanie zamienników to w najlepszym przypadku pogorszona praca skrzyni. W Hondach trzeba wlewać MTF (manual), ATF (automat), PSF (wspomaganie) oryginalne, gdyż unikamy problemów.


Tak w gwoli scislosci ;)

ATF- Automatic Transmission Fluid - generalna nazwa olejow do skrzyn automatycznych (zarowno oryginalow jak i zamiennikow)

MTF - Manual Transmission Fluid - generalna nazwa olejow do skrzyn manualnych (zarowno oryginalow jaki i zamiennikow)

PSF - Power Steering Fluid - generalna nazwa olejow do ukladow wspomagania ukladu kierowniczego (zarowno oryginalow jak i zamiennikow)

Użytkownik fuegos edytował ten post 12:10, 06.04.2016

  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:34, 06.04.2016

Pisząc ATF MTF PSF na forum accorda w domyśle wiadomo ( chyba ) i jest oczywiste ,że chodzi o płyny HONDA :-)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 13:17, 06.04.2016

  • 0
                       

#6 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 12:54, 06.04.2016

Hej :)

 
Tak w gwoli scislosci ;)
ATF- Automatic Transmission Fluid - generalna nazwa olejow do skrzyn automatycznych (zarowno oryginalow jak i zamiennikow)
MTF - Manual Transmission Fluid - generalna nazwa olejow do skrzyn manualnych (zarowno oryginalow jaki i zamiennikow)
PSF - Power Steering Fluid - generalna nazwa olejow do ukladow wspomagania ukladu kierowniczego (zarowno oryginalow jak i zamiennikow)

Kolego, gwoli ścisłości, tak się szczęśliwie składa, że w przypadku Hondy produkty te dokładnie tak się nazywają... jeśli chodzi o resztę, to skoro jesteś mądrzejszy, to jaki jest cel zadania pytania?

Żeby udowodnić swoją teorię, czy mieć potwierdzenie, że dobrze robisz zalewając inny olej niż OEM?

Koledzy dobrze Ci radzą pisząc o stosowaniu oryginalnych produktów w tym konkretnym wypadku, a Ty na siłę będziesz twierdził, że jest inaczej...

Zapytam ponownie: po co w takim razie zadajesz pytanie? Wlej co uważasz i już...

Owszem kilku Kolegów zalewało nie OEM'owe oleje z pozytywnym skutkiem (przynajmniej przez jakiś czas), ale zdecydowanie więcej było niezadowolonych testerów.

Cała, pozostała reszta (zdecydowana większość) stosuje w przypadku tych trzech rodzajów produktów, płyny OEM i jest zadowolona...

 

Skoro jesteś takim bywalcem forów internetowych, to czemu mimo zamknięcia poprzedniego tematu z wyraźnym podaniem przyczyny, zakładasz kolejny zamiast skontaktować się ze mną, czy którymkolwiek innym Administratorem/Moderatorem, aby wyjaśnić wątpliwości i powody takiej a nie innej decyzji?

 

Pozdrawiam i z zamknięciem tego tematu wstrzymam się do ew. Twojej odpowiedzi

Tomek

 

P.S. proszę nie zakładaj trzeciego tematu w tej sprawie


  • 0

#7 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:12, 06.04.2016

Wyjasnijmy kilka spraw:

- Gdybym uwazal sie za madrzejszego od innych ten watek wogole by nie powstal

- Jak juz wczesniej napisalem ATF,MTF i PSF sa ogolnie przyjetymi nazwami (troche aut przewinelo sie przez moje rece). W przypadku Hondy takie plyny nazywaja sie odpowiednio ATF Z-1 zastapiony przez ATF DW-1, MTF-3 oraz PSF-S aczkolwiek spotkalem sie opakowaniami gdzie napisane bylo tylko HONDA MTF,ATF czy PSF.

- Nie snuje tu zadnych teorii (i prosze nie wmawiaj mi tego), tylko grzecznie pytam, czy ktos stosowal produkt Ravenol i niestety odpowiedzi nie moge uzyskac bo sie bez podstawnie oburzasz.

- Oczywiscie ze zaleje olej jaki bede chcial, na podstawie zgromadzonych informacji a nie czyjejs sugestii ze tylko oryginal jest najlepszy, koniec i kropka bo ktos tam kiedys wlal jakis olej X i mu sie skrzynia posypala. Chodzi mi o konkrety a nie zaslyszane opowiesci ludowe.

- Oczekuje odpowiedzi od kolegow ktorzy zalewali inny olej niz oryginalny (jaki?) i nie mieli problemow oraz tych co uzywali takich olejow ktore spowodowaly pogorszenie pracy skrzyni (jakich?) a nie od kogos kto twierdzi ze oryginal jest najlepszy (to juz zdazylem sam znalezc przed zalozeniem tematu) i nie wnosi to nic nowego do sprawy.

- Temat otworzylem ponownie, gdzy informacja na zadane pytanie nie zostala znaleziona (udowodnij prosze ze sie myle). Wyszukaj Ravenol to sam zobaczysz ile wynikow otrzymasz i zaden nie wiaze sie z olejem do skrzyni automatycznej. Probowalem tez wielu innych slow lecz bez zamierzonego efektu.

Rozumiesz o co mi chodzi?

Jezeli uzyskanie informacji na postawione pytanie lamie w jakis sposob regulamin, lub sklad ATF DW-1 jest unikalny (dowody?), prosze zamknac watek i wiecej pytan w tym temacie z mojej strony nie bedzie.


Pozdrawiam

Użytkownik fuegos edytował ten post 14:15, 06.04.2016

  • 0

#8 fuegos

fuegos
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 06.04.2016

Znalazlem szczegolowe informacje na temat roznic miedzy ATF DW-1 a Ravenol ATF Type Z-1:

http://accord-russia...p/t-101875.html

http://www.oil-club....id-atf-svezhee/

http://www.oil-club....f-dw-1-svezhee/

Wyglada na to ze ATF DW-1 jest swego rodzaju wyjatkowym produktem, ktory zawiera unikalny zestaw dodatkow, nie dostepny w ATF innych producentow (nawet tych co twierdza ze ich olej spelnia norme Hondy).

Z uwagi na informacje znalezione na innych forach, mysle ze nie ma sensu drazyc tematu w dalszym ciagu i odpowiedz udzielona w drugim poscie jest jak najbardziej uzasadniona :)

Watek do zamkniecia, aczkolwiek dobrze byloby stworzyc temat przyklejony ktory w jasny sposob traktowalby o powodzie stosowania oleju oryginalnego, zeby uniknac takich sytuacji w przyszlosci.

Pozdrawiam.

Użytkownik fuegos edytował ten post 15:22, 06.04.2016

  • 0

#9 nastul89

nastul89
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:55, 10.07.2017

kolego nie jesteś świeżakiem a masz 2 posty
 
Zalecenia Hondy co do stosowania oryginalnego oleju ATF  nie biorą się z kosmosu. Kilku-kilkudziesięcu kolegów mających automaty zauważało dziwną pracę na oleju "alternatywnym". Skrzynie na początku pracowały poprawnie po czym zaczynały szarpać, przeciągać biegi czy je tracić. Nie wiem czy jest znana całkowita specyfikacja oleju hondy ale różnica w cenie jest na tyle nie wielka, że absolutnie bym nie ryzykował zalewać automatu czym innym zwłaszcza, że na ATF takie objawy nie występują i skrzynie pracują wręcz lepiej niż przed zmianą. Zapytaj kolegę WEST- miał automata 430 tys przebiegu i zmieniał oliwe na oryginał. 
 
Czy teraz jest to już bardziej wyjaśnione ?

Wobec tego mam takie pytanie. Zalalem juz (wtedy nieswiadomie) "alternatywnym olejem" swoj automat i po drugiej wymianie oleju pojawily sie problemy (szarpanie, przeciaganie).

Czy jesli zrobie wymiane statyczna badz lepiej dynamiczna to bedzie poprawa? Czy raczej to juz jest kaput i skrzynia do wymiany? Moze mial ktos taki klopot i doswiadczenie z tym badz poprostu sie zna na tym?0
  • 0

#10 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:20, 10.07.2017

Ja nie miałem doświadczenia, ale myślę że zabieranie się od razu za naprawę skrzyni bez sprawdzenia czy powrót do oryginalnego oleju pomoże to byłaby pochopność by nie powiedzieć głupota ;) Zalej oryginałem i zobaczysz - bo i tak wątpię, że ktoś zgadnie czy to przez olej czy eksploatację - skoro były już dwie wymiany oleju (nie pamiętam jaki interwał mają automaty)
  • 0

#11 msrx

msrx
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Danzig
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX AT
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 11.07.2017

Wyjasnijmy kilka spraw:

- Oczekuje odpowiedzi od kolegow ktorzy zalewali inny olej niz oryginalny (jaki?) i nie mieli problemow oraz tych co uzywali takich olejow ktore spowodowaly pogorszenie pracy skrzyni (jakich?) a nie od kogos kto twierdzi ze oryginal jest najlepszy (to juz zdazylem sam znalezc przed zalozeniem tematu) i nie wnosi to nic nowego do sprawy.


Pozdrawiam

Ja zalałem 85 tys km temu Amsoil Signature Series - wymiana dynamiczna. Po około 40 tys km wymieniłem statycznie 3L zalewając ten sam Amsoil. Skrzynia pracuje cały czas bez zarzutu! Nic nie szarpie, nie rwie nie muli. Osobiście polecam - zawsze to mniejszy wydatek niż oryginał ATF.


  • 0
Ignis, mare, mulier - Tria mala

#12 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 16:08, 12.07.2017

Ja kolejny raz napiszę: jakie oszczędności można poczynić na nieoryginalnym oleju?

Pytanie jest o tyle istotne, że OEM ATF ma unikalną formułę i Honda wyraźnie wszędzie zaznacza, aby używać WYŁĄCZNIE oryginalnego oleju (dopuszczalne jest chwilowe zalanie innego).

Mając samochód za ponad 20k zł, wg. mnie nie jest rozsądne żałowanie max 100zł co 2-3 lata (3 litry org. ATF kosztują ok. 200zł) i używanie zamienników.

Ja tego nie rozumiem, ale każdy może dowolnie dysponować swoją własnością...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, auto

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq