Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dlaczego taki rozmiar opon?

VII Rozmiar opon 2.4 Executive

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#46 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 548 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:55, 28.02.2018

Ja mam XL ale na zimę rozmiar ORI  205/55/16. Kupiłem celowo, żeby bok opony był twardszy i samochód prowadził się stabilniej. A czy tak jest... trzeba by się przejechać na identycznym rozmiarze tego samego modelu, ale bez XL.  Jak zmieniam na lato 225/45/17, to nie czuję większej twardości, więc chyba te XL w moim przypadku "utwardza"  :cyklop:


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#47 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1049 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:46, 28.02.2018

żeby bok opony był twardszy i samochód prowadził się stabilniej

XL nie ma wpływu na bok opony.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0
Pozdrawiam
- Artur

#48 Madoy

Madoy
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:03, 01.03.2018

Kupiłem na spróbowanie Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 225/45 ZR17 94Y XL, kolega ma takie w acco VII, mówi że cichutkie i trzymają bardzo dobrze na suchym i na mokrym. Pożyjemy zobaczymy

 

To nie jest tak, że te wzmacniane mają też wzmocnioną konstrukcje boków ?


Użytkownik Madoy edytował ten post 08:04, 01.03.2018

  • 0

#49 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 9184 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 35
Super

Napisano 08:05, 01.03.2018

XL nie ma wpływu na bok opony.

Pozdrawiam
- Artur

 

tego nie wie nikt oprócz producenta :)


  • 0

#50 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4527 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:12, 01.03.2018

Mam teraz letnie falken Ze914 91W w rozmiarze 215/50/17 Kiedyś kolega tu z forum kupił te same tylko z XL
Pisał do mnie czy też tak mam dość twrdo i odczuwalnie zmulony samochód .Zważył je i wyszło ,że są prawie 1,5 kg cięższe Nie muszę przypominać ,że na masie wirującej to dużo.Doszło do tego ,że te sprzedał i kupił bez XL i te mu już odpowiadały.
Oczywiście teraz przy innych modelach opon może być inaczej i nie będzie takich różnic.Nowe inne technologie itp.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:13, 01.03.2018

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#51 halina 2.0 V-tec

halina 2.0 V-tec
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wrocław-Swidnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 27.10.2018

Cześć Panowie, jestem przed zakupem opon na zimę... jednak opony chciałbym wrzucić na felgi które mam, 17". Myślałem o rozmiarze 215/50, jednak chyba nie jest to zgodne z homologacją, lato mam 225/45.
Pytanie, czy wyższy profil rzeczywiście przekłada się na dłuższy żywot zawieszenia? Zimą jednak drogi mogą być w gorszej kondycji...
  • 0

#52 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 356 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:53, 27.10.2018

Przy seryjnym zawiasie nie będzie to miało znaczenia. Przy zimówkach nie szukaj naciągu, więcej bieżnika to więcej przyczepności ;)
  • 0
Pozdrawiam
Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula"  http://www.accordklu...rnula-kulawego/

#53 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1049 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:59, 27.10.2018

Jeżeli znajdę jakieś fajne siedemnastki, to gumy będą 205/50 - wzorcowy zamiennik fabrycznego rozmiaru 205/55/16.
  • 0
Pozdrawiam
- Artur

#54 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1049 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:46, 09.11.2018

Słowo się rzekło, opony odebrane ;)

auq04yM.jpg
  • 0
Pozdrawiam
- Artur

#55 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 303 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:33, 09.11.2018

No ale czy znalazłeś cyt."jakieś fajne siedemnastki"?

P.S. Dawno, dawno temu poleciłem koledze 205/50R17 do Civ-a VIII i był bardzo zadowolony. Na zimę chyba optymalny zamiennik.
  • 0

#56 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1049 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:54, 09.11.2018

Znalazłem, ale nie wiem jak wyjdzie, bo szerokie na 7.5" i ET38 ;)

vzp7pAx.jpg
  • 0
Pozdrawiam
- Artur

#57 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 303 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:22, 09.11.2018

Uuu, panie... Szukał, szukał i wyszukał.
Eleganckie. Trochę JDM, no więcej niż trochę ;)
Choć rant szeroki, co może optycznie pomniejszać felgę.
Ale zima rządzi się swoimi prawami.

Poza tym, co ja tam wiem, na zimę mam fabryczne 16', nie patrzę na nie, gapię się w chmury :)
Może je odmaluję ale i tak będzie słabo...
Koniecznie daj foty jak je założysz!
  • 0

#58 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1049 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:51, 10.11.2018

Jak JDM, a made in Australia ;)

Rant, a dokładnie jego bok faktycznie jest dosyć wysoki i masywny..., więc zobaczymy jak to wszystko przypasuje.
Nawet jeśli będą wyglądać na mniejsze, to cieszę się wzorem :)
Wymagają regeneracji - myślę że w ciekawym kolorze będą wyglądać jeszcze lepiej, marzy mi się czarny chrom - ale to na przyszły sezon, w tym myślę o jakimś szybkim i tanim plastidipie.

Gdybym nie wymieniał opon, dalej jeździłbym na 16, ale że musiałem, to miałem pretekst żeby wziąć siedemnastki ;)
Myślę, że na 205/50 będzie dużo lepiej - sztywniej, ale nie szerzej - ale najbardziej obawiam się: jak 205 ułoży się na 7.5", i czy bez problemu zmieszczą się w tylnych nadkolach?

Założę, zrobię zdjęcia, to się pochwalę ;)
  • 0
Pozdrawiam
- Artur

#59 wisnia007

wisnia007
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:nie wiem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:37, 16.11.2018

XL nie ma wpływu na bok opony.

Pozdrawiam
- Artur

Różnice w tłumieniu nierówności/sztywności boku opony, między oponą XL, a taką z podstawową nośnością (porównując ten sam model, w tym samym rozmiarze) faktycznie nie są do wychwycenia. Zatem, mozna uprościć, że dla przeciętnych użytkowników to bez znaczenia.


Jednak "jakieś tam" różnice istnieją.
Opona wzmacniana (XL) ma więcej "drutu" w mieszance gumowej, a konkretniej w stopce (miejsce gdzie opona styka się z felgą)
Jednak często producenci, zwłaszcza z klasy premium dodają też dodatkową warstwę drutu na boku opony co niweluje ryzyko przebicia/uszkodzenia np. Przy podjeżdżaniu na krawężnik.
Na marginesie na odporność na przebicia wpływa przede wszystkim twardość i grubość mieszanki gumowej zastosowanej przez producenta opon.
Opona wzmacniana ma przede wszystkim za zadanie utrzymania większej ilości powietrza w oponie. Do dynamicznej jazdy i mocnych aut stosuje się wyłącznie opony XL (z kilkoma wyjątkami)
.


Gdybym ja miał wybierać oponę XL a nie XL w tej samej cenie to oczywiście wybrałbym XL.

Żeby było kolorowo, każdy model opony ma inną charakterystykę, porównując dla przykładu opony w rozmiarze 225/45R17:
Bridgestone Potenza S001 z indeksami 91 Y
I Pirelli P7 Cinturato z indeksami 94 Y Xl
Przekonamy się, że Potenza od Bridgestone sprawdzi się wyśmienicie na zakrętach i szybkiej jeździe, na mieście nie popisze się tłumieniem nierówności.

Odwrotnie wypadnie model Pirelli P7 z balonowatym bokiem.
Także takie gadaniem typu "miałem kiedyś Dunlopa 17' bez XL i był twardszy niż 16' od Bridgestone'a nic nie wniesie do tego tematu.

Wracając do tematu.
Ja nie rozumiem kompletnie ideii zmiany rozmiarów podanych przez producenta na węższe laczki.

Tym bardziej o tak małe wartości np.
Z 225/45R17 (najlepsze ceny w 17')
Na 215 czy 205/50 bok opony wcale nie urośnie o parę cm.
Co więcej, szersza opona to krótsza droga hamowania, trudniej stracić przyczepność na zakręcie itd...zawsze jest bezpieczniej...
Kolejna sprawa rozmiarze z profilem 45 i niższym w każdej oponie (nawet chińskiej) znajdziemy rant ochronny na alufelgę.
W rozmiarze 215/50 czy 205/50 rant będzie rzadkością z pośród wielu ciekawych opon.
Byłbym w stanie założyć się,że nikt z nas nie wyczułby różnicy w codziennej jeździe do pracy tym samym modelem opony o różnych rozmiarach (225/45 i 215/50).

Jeśli chodzi o mnie (ponad 2 lata w branży oponiarskiej) , jeśli chcemy zamiennik to tylko szerszy - nawet na zimę.
Pozdrawiam Tomek.

Użytkownik wisnia007 edytował ten post 00:39, 16.11.2018

  • 0

#60 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Moderator
  • 356 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:43, 16.11.2018

Ciekawy wykład wisnia007, dzięki. Dowiedziałem czegoś o XL :)

Co do dobierania szerokości opony...
Ludzie często jako składową priorytetową traktują estetykę naciągu i obliczenia, by zmieścić się w nadkolu, gdy autko na glebie i z dużą felgą.
  • 0
Pozdrawiam
Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula"  http://www.accordklu...rnula-kulawego/





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Rozmiar opon 2.4 Executive

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq