Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd grzałki sondy Lambda - P0135/ KOD 41

VII Lambda sonda błąd grzałka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
105 odpowiedzi w tym temacie

#1 2rok

2rok
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:W-wa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:19, 23.03.2012

Witam serdecznie,
Chcialbym zrozumiec pewne sprawy, bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.

Honda Accord 2006r 2.0. Rano, przy duzych mrozach, zapalila sie kontrolka check engine. Pojechalem do jednego z polecanych tu serwisow w Warszawie, serwisant powiedzial, ze sprawdzil blad na komputerze i moze to byly niedrozne styki - blad wykasowal, kazal sprawdzic samochod (koszt sprawdzenia). Oczywiscie chwile pozniej znowu sie kontrolka zapalila, wiec wrocilem do serwisu (samochod gorzej sie zbiera, "zacina" przy dodawaniu gazu). Serwisant stwierdzil, ze trzeba wymienic sonde lambda ("tę drugą"), jakies 400-500zl. Wymienil, samochod odebralem, kolejny dzien i znowu sie zapala kontrolka.

1 pytanie - czy to mozliwe, ze sonda nigdy nie byla w takim przypadku wymieniona ?

Wrocilem do serwisu i podobno po podlaczeniu do komputera serwisant stwierdzil, ze padla grzalka przy sondzie lambda ("tej pierwszej").

2 pytanie - czy istnieje mozliwosc wymiany samej grzalki czy to kwestia wymiany calej sondy ? Przykladowy koszt grzalki albo calej sondy ?

3 pytanie - czy takiego sprawdzenia nie mozna zrobic "od razu" tj jednoznacznie stwierdzic, co padlo jesli zapala sie zolta kontrolka check engine ? A jak juz sie wymieni sonde lambda, to nie mozna sprawdzic reszty, zeby klient po jednym dniu nie musial wracac do serwisu ?

4 pytanie - czy to mozliwe, ze druga sonda lambda byla caly czas sprawna, grzalka na jedynce od poczatku walnieta a ja niepotrzebnie wymienilem druga sonde ?

Z gory dziekuje za pomoc, pozdrawiam serdecznie,
Tomek
  • 0
Pozdrawiam,
Tomek

#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:34, 23.03.2012

1 pytanie - czy to mozliwe, ze sonda nigdy nie byla w takim przypadku wymieniona ?

Może wymieniają w ciemno a serwisant nie ma doświadczenia.

2 pytanie - czy istnieje mozliwosc wymiany samej grzalki czy to kwestia wymiany calej sondy ? Przykladowy koszt grzalki albo calej sondy ?

jak już to całą sondę bo grzałka jest zespolona i koszt sondy coś około 900zł

3 pytanie - czy takiego sprawdzenia nie mozna zrobic "od razu" tj jednoznacznie stwierdzic, co padlo jesli zapala sie zolta kontrolka check engine ? A jak juz sie wymieni sonde lambda, to nie mozna sprawdzic reszty, zeby klient po jednym dniu nie musial wracac do serwisu ?

Kontrolka CE zapala się z około 2000 powodów i wszystkie zapisywane są w ECU samochodu. Szkoda że nie masz numerów błędów bo było b bardziej wiadomo co jest.

4 pytanie - czy to mozliwe, ze druga sonda lambda byla caly czas sprawna, grzalka na jedynce od poczatku walnieta a ja niepotrzebnie wymienilem druga sonde ?

mogło tak być że wymienili niepotrzebnie dobrą sondę
W moim podpisie masz linka jak zrobić samodiagnostykę spinaczem jest to nie tak precyzyjne jak komputer ale zawsze więcej powie niż to co napisałeś w poście.
  • 0

#3 2rok

2rok
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:W-wa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 23.03.2012

Dziekuje za pomoc.

Okazalo sie, ze trzeba wymienic pierwsza sonde. Wycena 450zl za uzywana. Polecacie cos ? Widze, ze za te kase moge miec nowy zamiennik albo polowe taniej uzywke. NA cos zwrocic uwage ?
T
  • 0
Pozdrawiam,
Tomek

#4 niqs7

niqs7
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Wejherowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 26.03.2012

Witam,

Też mam problem z sondą lambda ale tylko dlatego że tak już kupiłem (byłem w serwisie i po podłączeniu do kompa wywaliło że to sonda).
Z tego co zdążyłem się zorientować to do Accorda VII 2.0 jest tylko jeden rodzaj sond (cały czas piszę o pierwszej sondzie). Oryginalna i ta właściwa jest firmy DENSO (o nr kat. 36531-RBB-003) i niestety ale tylko po instalacji tej sondy problem (błąd check engine) powinien zniknąć.

Owszem są dostępne innych firm (tzw. zamienniki) jak NGK czy BOSCH ale podobno problem nie znika.

Pytałem o koszt takiej sondy w serwisie Hondy w Gdyni = 940zł + montaż
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Podepnę się też pod ten problem i zapytam czy jest możliwe żeby auto o przebiegu 86tyś km mogło już mieć problem z sondą lambda? nie za szybko? :-/ :shock:

Miał już może ktoś taki problem?
  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:08, 26.03.2012

zapytam czy jest możliwe żeby auto o przebiegu 86tyś km mogło już mieć problem z sondą lambda?


Prawo Murphy'ego: Jeżeli coś się może popsuć, to się na pewno popsuje :roll:
  • 0

#6 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:31, 26.03.2012

Z tego co zdążyłem się zorientować to do Accorda VII 2.0 jest tylko jeden rodzaj sond (cały czas piszę o pierwszej sondzie). Oryginalna i ta właściwa jest firmy DENSO (o nr kat. 36531-RBB-003) i niestety ale tylko po instalacji tej sondy problem (błąd check engine) powinien zniknąć.

Owszem są dostępne innych firm (tzw. zamienniki) jak NGK czy BOSCH ale podobno problem nie znika.

Pytałem o koszt takiej sondy w serwisie Hondy w Gdyni = 940zł + montaż


Swego czasu interesowałem się tematem - niestety nie ma żadnych zamienników pierwszej sondy do 2.0/2.4. To jest jakiś specjalny typ sondy (ani standardowa czteroprzewodowa ani szerokozakresowa pięcioprzewodowa tylko szerokozakresowa ale za to czteroprzewodowa), robi je tylko DENSO. DENSO nie sprzedaje ich aftermarketowo w Europie, są dostępne w USA (ten sam P/N Hondy jest używany w amerykańskich bliźniaczych Acurach TSX) ale za cenę porównywalną do naszej ceny z ASO...
Zamienniki są tylko do (standardowej czteroprzewodowej) drugiej sondy (za katalizatorem).

Tak, że jeżeli szwankuje pierwsza sonda to albo używka albo nówka z ASO. Na Allegro widziałem oprócz tego tylko raz, za połowę ceny z ASO, sondę do amerykańskich Accordów 2.4 (Accordów a nie do Acury TSX). Też jest taka "specjalna" by DENSO ale ma znacznie krótszy kabel - trzeba by się bawić w sztukowanie.

[ Dodano: 2012-03-27, 00:37 ]

Podepnę się też pod ten problem i zapytam czy jest możliwe żeby auto o przebiegu 86tyś km mogło już mieć problem z sondą lambda? nie za szybko?


Grzałki wysiadają właśnie.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 ZbyszekS

ZbyszekS
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Kraków / Proszowice
  • Silnik:1,8
  • Wersja:Sport
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:32, 27.03.2012

A co sądzicie o tej aukcji: http://allegro.pl/so...2205712328.html ??
Brał ktoś coś z tego źródła? Bo widzę, że sprzedaży brak, a na aukcje regularnie wraca.
  • 0

Pozdrawiam, Zbyszek

był: Accord CL7 Comfort 2004 Royal Ruby Red , jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue


#8 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:04, 27.03.2012

Tak wygląda oryginał - ma dwie gumowe przelotki na uchwyty trzymające przewód.

Najpewniej jest oryginalna ale nie wiem czy np. ja konkretnie chciałbym zaryzykować 600zł gdyby miało się okazać, że jest niesprawna lub popsuła się za tydzień. Co innego 200 zł za używkę. Wolał bym raczej kupić oryginalną w ASO z montażem - jeżeli się okaże że coś jest nie tak to jest podstawa do reklamacji (biorąc bez montażu już nie za bardzo - zwrotów nie ma, części elektryczne nie podlegają reklamacji).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 ZbyszekS

ZbyszekS
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Kraków / Proszowice
  • Silnik:1,8
  • Wersja:Sport
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:17, 27.03.2012

Masz rację, ja na razie (odpukać) nie potrzebuję, ale widzę, że gość ma różne graty do accorda wyglądające na oryginały i stąd moje pytanie.
:B
  • 0

Pozdrawiam, Zbyszek

był: Accord CL7 Comfort 2004 Royal Ruby Red , jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue


#10 niqs7

niqs7
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Wejherowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 28.03.2012

Też właśnie oglądałem te aukcje i właśnie jestem zainteresowany...i zgadzam się że najlepiej z ASO. hmm...
Widziałem w innych tematach że można spróbować przeczyścić sondę i podłączyć - podobno może zadziałać..bawił się już tak ktoś?
  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:13, 28.03.2012

Nie za bardzo - niestety "główna" część sondy jest w środku, pod zewnętrzną osłoną z otworkami przez które przechodzą spaliny. Zresztą to miało by sens przy jej zakopceniu itp. Jeżeli to jest typowa usterka tj. grzejnik to nic się z tym nie da zrobić :-(
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 niqs7

niqs7
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Wejherowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 29.03.2012

Dzięki wielkie... będę kombinował dalej w tym temacie, o postępach będę informował tutaj. Jeżeli ktoś w między czasie znajdzie tajne źródło :] i pewne, z którego będzie można kupić sondę za połowę ceny to poproszę o kontakt. :]

[ Dodano: 2012-06-11, 14:26 ]
Witam,

Drążąc dalej temat...kupiłem dzisiaj używkę sondę do Accord 2.0 i patrzę a to NTK (zadzwoniłem do gościa i powiedział że taka była wkręcona i wszystko było ok - powiedział że mam sprawdzić a jak nie będzie działała to odesłać i dostanę kasę)...tak się zastanawiam czy wogóle jest sens jej montowanie skoro wcześniej na forum zostało już powiedziane że pasuje tylko oryginał DENSO... dzisiaj z kolei znalazłem na forum rozmowę że NTK to jedyna podróbka która działa i lampka silnika się przy niej nie pali...może to ktoś potwierdzić?


wdzięczny będę za szybką odp.
  • 0

#13 DeviL

DeviL
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:OLSZTYN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:F20B6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 23.11.2012

siema,czy błąd ecu 41 w accordzie VI F20B6 ma coś wspólnego ze zlą regulacją gazu?Czy dotyczy pierwszej sondy(od kolektora wydechowego)czy drugiej?


  • 0

#14 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 23.11.2012

Na pewno dotyczy pierwszej sondy a dokładniej grzałki. Co było robione zanim się zapalił Check Engine?
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#15 DeviL

DeviL
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:OLSZTYN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:F20B6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:23, 23.11.2012

właśnie oprócz wymiany wtryskiwaczów gazu nic więcej.Raz zalałem ruskie paliwo na sprawdzenie...może to być przyczyną?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Lambda, sonda, błąd, grzałka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq