Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Automat - wymieniać czy ratować?

VI Automat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 zovik

zovik
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:21, 27.03.2016

Witam.

    Potrzebuje porady czy inwestować w naprawę skrzyni. Po jeździe szybszej niż autostradowa,skrzynia oszalała wrzucała biegi wyrzucała, obroty skakały miedzy 2 a 5 tys, mega szarpała aż przeszła w tryb serwisowy jeden bieg. Komputer wywalił dwa błędy P0700 Układ sterowania skrzynią biegów, wadliwe działanie.   P0730 Przełożenie biegu, niewłaściwa wartość. Po nocy stania trochę się poprawiło wyrzuca te same błędy ale wszystkie biegi wchodzą z lekkim szarpnięciem. Wcześniej też miałem problem po jeździe autostradą przez jakiś czas 20-30 km skrzynia mocno szarpała. Olej był nie dawno wymieniony cały. 

Czy jest sens inwestować w tą skrzynie czy lepiej wymienić na inną, mam do kupienia od kolegi z forum.

Pozdrawiam

 

Olej śmierdzi. przebieg 280 000


Użytkownik zovik edytował ten post 08:34, 27.03.2016

  • 0

#2 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:35, 29.03.2016

Ja w poprzednim aucie zdecydowałem się na wymianę skrzyni (ale to było nienaprawialne w rozsądnych pieniądzach CVT). Udało mi się znaleźć skrzynie jeszcze w samochodzie z niskim przebiegiem. Przejeździłem jeszcze kilkadziesiat tysięcy kilometrów i sprzedałem auto. Kompleksowe naprawy automatów idą w tysiące złotych, jesli na używaną skrzynie masz jakiś cień gwarancji, że jest dobra to ja bym poszedł tą drogą.


  • 0

#3 marlow

marlow
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:honda sprzedana
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:25, 03.04.2016

Być może brudne lub uszkodzone są zawory na płycie sterującej.

W używkę niepewną bym się raczej nie pchał.

Zadzwoń do tego serwisu, gość specjalizuje się w płytach sterujących. Może coś ci podpowie jak mu powiesz, jakie są objawy w twojej skrzyni.

http://skrzynieautom....chelm.info.pl/


  • 0

#4 zovik

zovik
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 06.04.2016

Dylemat rozwiązał się sam, dostałem wycenę z warsztatu 4160 do wymiany/regeneracji tarczki, sprzęgło, konwerter, koszyk, olej, uszczelniacze itp. Generalnie się zużyła.

Znalazłem skrzynie jeszcze w aucie, pojeździłem jest ok. czekam aż wymontują

 

Dzięki za rady


  • 0

#5 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 06.04.2016

A ja się podłączę. Co trzeba ewentualnie szykować na swapa na manual? Skrzynie, półosie, komp(?), zegary i co jeszcze?


  • 0

#6 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:33, 19.04.2016

jedna półoś (lewa - razem z podporą i śrubami do niej)), skrzynia, komp, łapa skrzyni, sprzęgło komplet z dociskiem, koło zamachowe (ważne, abyś kupił razem ze śrubami bo są dość nietypowe), pedały, lewarek, linki zmiany biegów, wysprzęglik, pompa sprzęgła, przewód pompa-wysprzęglik (ja dorabiałem), osłona do skrzyni (co zasłania tarczę od spodu), komp (razem z magikiem, który Ci do immo wprogramuje twoje kluczyki bo inaczej nie odpalisz), VSS wraz z wtyczką, rozrusznik, olej do skrzyni, płyn hamulcowy. Zegary niekoniecznie, można zostawić stare jeśli nie przeszkadzają Ci wskaźniki od automatu (sama wymiana obrotomierza nic nie da - jest inaczej wyskalowany i będzie przekłamywać)


Użytkownik artek0903 edytował ten post 08:35, 19.04.2016

  • 0

#7 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 19.04.2016

O to ładnie. Ile za to wszystko dałeś? Wiem, że to zależy ale mniej więcej?


  • 0

#8 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:25, 19.04.2016

z robotą nieco poniżej 3 tys. o ile dobrze pamiętam, 2 lata mijają i zero problemów


  • 0

#9 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:52, 20.04.2016

Czyli w zasadzie warto. Lepiej tak niż używany automat czy regeneracja za 7k. W zasadzie przy tych cenach to nic jak tylko kupić anglika i przekładać z niego xd. Chyba tylko półoś nie podejdzie?

A do immo nie starczy ten kluczyk czerwony?


  • 0

#10 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:11, 20.04.2016

wszystko podejdzie oprócz przewodu pompa sprzęgła-wysprzęglik. No i zegary anglik ma w milach wyskalowane.

Nie, kluczyk czerwony to tzw serwisowy na podstawie którego ASO dorabia kluczyki, żeby wprogramować do ECU kluczyk musisz się HDSem do kompa dostać. Jest jeszcze opcja taka, że przekładasz stacyjkę i wkładki w drzwiach z samochodu, z którego ECU pochodzi i używasz tamtych kluczyków. Można też kombinowac z przelutowaniem modułu IMMO.


Użytkownik artek0903 edytował ten post 07:15, 20.04.2016

  • 0

#11 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 20.04.2016

Dziena za info. U mnie na razie wsio okej, ale wolę już wszystko wiedzieć jakby co. Czyli zabawa warta, bo jednak manual to manual.


  • 0

#12 Frehley

Frehley
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 28.09.2016

Witam jestem po wymianie skrzyni w moim accordzie 2.0   skrzynia MDJA  przejechałem na niej ok. 3000 km  i wystąpił problem.

Skrzynia przełączyła się w tryb serwisowy mam tylko 1 i 2 bieg  przełączają się bez szarpnięć płynnie w czasie jazdy. 

Jednak mam problem przy wrzucaniu D4  lub R  wtedy jest mocniejsze szarpnięcie autem czego wcześniej nie było.

Obdzwoniłem wszystkie warsztaty we Wrocławiu są 3 warte uwagi które podejmą się diagnostyki:

 

ABS Długołęka

SYLTOM ul. grobla kozanowska 1A

ul Rakowa 40a 

 

moje pytanie gdzie się wybrać na taką diagnostykę gdzie ocenią co się zepsuło i jakie będą koszta naprawy.

Słyszałem że serwis Hondy odsyła skrzynie do jakiegoś magika pod wrocławiem w okolicach Jagodna czy to czasem nie jest ŁOBODA ?

 

Dziękuję za pomoc 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Automat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq