Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przegrzewający się silnik ,nietypowy problem?

VI przegrzewanie temperatura

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 klamcaklamca

klamcaklamca
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kwidzyn/Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 21.03.2016

Witam,

 

mam problem z przegrzewającym się(prawdopodobnie) silnikiem. Może miał ktoś z was podobny problem.

 

Podczas ostatniej wizytu u mechanika wymieniałem sprzęgło w mojej Hondzie. Mechanicy jak zdejmowali skrzynie, urwali przez przypadek czujniki od temperatury, dwa, te przy silniku. (zostawmy urawnie bez komentarza.)

 

Oprócz sprzęgla, wymieniłem jeszcze wysprzęglik, pompkę sprzęgła, olej silnikowy, kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu. 

 

Jeśli chodzi o czujniki, ten którego pomiar wędruje na tablicę to ERA 330095. (Montował ktoś może taki kiedyś?)

 

Gdy urwali czujniki, przez jeden dzień jezdziłem bez około 1,5L płynu chlodzęcego, który wyciekł i nie dolali (n/c 2), aż w pewnym momencie zauwazyłem, że wskazówka temperatury wędruje powyżej połowy, gdzie od 3 lat było to niespotykane. 

 

Od tamtego czasu, regularnie podczas dluższej jazdy, po około 30 minutach, silnik się przegrzewa, przynajmniej tak wskazuje na blacie. Obserwacje:

 

- Ogrzewanie chodzi tak jak należy.

- Silnik bardzo szybko się nagrzewa, szybciej niż przed wizytą - przynajmniej wskazówka bardzo szybko idzie do góry - z 1,0-1,5km przejechane i już nagrzany.

- Przez około 30 minut jazdy wskazówka jest idealnie, pod połową

- Po 30 minutach się zaczyna, nawet przy stałej jezdzie okolo 90-100 km/h wędruje ponad połowę,

- Po zjechaniu, i nie gaszeniu silnika, w kilka minut na biegu jałowym wskazówka idzie drastyczniej do góry, ale włącza się wentylator( od razu dwa - to dobrze czy źle?)

- Układ jest odpowietrzony, termostat wymieniony na nowy, płyn jest, wycieków nie ma.

 

Sprawdzaliśmy wszystko, wydaje się być ok.

Czy myślicie, że to może być wadliwy czujnik temperatury? po prostu na blat źle pokazuje? Czy może coś innego rzuca się wam w oczy w tej sytuacji? Czy zdarzyło się komuś montując tani zamiennik czujnika temperatury mieć takie objawy? Czy to raczej coś innego?

 

 

 

 

 


  • 0

#2 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:38, 21.03.2016

Jak uzylezs zamiennika to moga sie takie cyrki dziac. Najlepiej ori uzywke lub nowke.


  • 0

#3 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:27, 22.03.2016

Sprawdz kolego czy podczas przegrzewania silnika jak właczysz nawiew gorącego powietrza na maxa to temperatura maleje czy dalej rośnie.

Jaki kolega zakupił termostat? Ja na przykład wymieniłem termostat na nowy który również okazał się wadliwy (!!!!) i po 20 min jazdy silnik mi się przegrzewał identycznie jak u Ciebie. Dłuuugo szukałem problemu i dopiero wymiana termostatu na OEM pomogła. To nie musi być to samo u Ciebie ale nie można ufać nowym częściom w tych czasach :P


Użytkownik h1tman edytował ten post 08:27, 22.03.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#4 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:04, 22.03.2016

Jeśli ten czujnik jest termistorowy, to jak najbardziej może mieć inną charakterystykę i jego rezystancja jest za duża (lub za mała) w wyższym zakresie temperatur, co powoduje błędne wskazanie mimo dobrej temperatury.

Co do termostatu, to miałem 3 różne auta, na każdym forum czytałem, że ktoś miał przypadek wadliwego dwukrotnie(!) nowego termostatu. Dochodziło do tego, że ludzie sami je sprawdzali w garnku z gotującą się wodą. Jak nie chcesz rozbierać układu, to sprawdź podczas tego przegrzewania temperaturę zewnętrznym termometrem (najwygodniejszy byłby najtańszy pirometr).


  • 0

#5 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:08, 22.03.2016

Najśmieszniejsze jest to, że swój nowy wadliwy termostat sprawdzałem we wrządku i niby dobrze działał...... ;/


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#6 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:36, 22.03.2016

Ja kupiłem termostat OEM używkę za 30zł i śmiga 10tyś km. Jeśli ktoś nie lubi się bawić w używki to kupi nową.

Jak widać niepewność, że się popsuje jest tu i tu...


  • 0

#7 klamcaklamca

klamcaklamca
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kwidzyn/Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:12, 22.03.2016

Generalnie termostat wymieniłem w ciemno , na pewno jest firmy Gates. Ale wcześniej, przed w/w naprawą wszystko działało jak należy na dotychczas działającym termostacie. Po naprawie w ciemno dopiero wymieniłem termostat aby sprawdzić czy to może to z racji na nie duży koszt, byłby niemały przypadek jakby wcześniej działający termostat nagle padł i świeżo włożony ma takie same objawy.  Jeśli chodzi o pirometr, strzelając w wąż jaka temperatura powinna być? a jaka temperatura powinna być strzelająć bezpośrednio w silnik? 


Sprawdz kolego czy podczas przegrzewania silnika jak właczysz nawiew gorącego powietrza na maxa to temperatura maleje czy dalej rośnie.

Jaki kolega zakupił termostat? Ja na przykład wymieniłem termostat na nowy który również okazał się wadliwy (!!!!) i po 20 min jazdy silnik mi się przegrzewał identycznie jak u Ciebie. Dłuuugo szukałem problemu i dopiero wymiana termostatu na OEM pomogła. To nie musi być to samo u Ciebie ale nie można ufać nowym częściom w tych czasach :P

 

Jak włącze gorące to spada i nie rośnie. Co to oznacza?


  • 0

#8 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:18, 22.03.2016

Sprawdz jeszcze jak silnik się przegrzewa czy dolny wąż jest gorący czy zimny.

Jak zimny to obstawiam wadliwy nowy termostat.

 

O płynie nie wspominałeś, że wywala więc zakładam, że nie. 


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#9 klamcaklamca

klamcaklamca
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kwidzyn/Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 22.03.2016

dolny wąż jest cieply, nie tak gorący jak górny , ale gorący. Termostat działa tzn otwiera się.


  • 0

#10 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:08, 23.03.2016

W takim wypadku może faktycznie coś z tym czujnikiem jest nie tak.

Powinno się dać jeszcze sprawdzić temperature silnika po OBD przez kabel aby mieć pewność.

Dziwne jest tylko to, że jak właczysz nawiew to temperatura na wskaźniku spada :P


Użytkownik h1tman edytował ten post 08:08, 23.03.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#11 klamcaklamca

klamcaklamca
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kwidzyn/Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 25.03.2016

To był czujnik. Wstawiłem używke oryginalny  i wszystko wróciło do normy. Nie polecam czujnika ERA 330095. 

Dziękuje wszystkim za pomoc.


  • 0

#12 pzh1

pzh1
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:PRZEMYŚL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 01.04.2016

ten czujnik co pokazuje na blat? pytam z ciekawości, bo w poprzednim acco tak miałem, też 0 wycieków wywalania płynu itp., a wiatraki załączał na prawie 3/4..pzdr


  • 0

#13 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 29.06.2016

Podbijam. Dzisiaj dojechałem do sklepu i nic się nie działo. Zmienilem wycieraczki, dolałem płynu do sprysków i jadę. A tutaj nagle wskazówka do góry po jakiś 20m przejechanych. Na miejsce parkingowe, otwieram maskę nic się nie dzieje. Odpalam sam zapłon, wskazówka rośnie, skoczyła dół góra i nagle stanęła pod koniec. Odkręcam zbiornik wyrównawczy płyn jest, nic nie kipi. Węże oba gorące i miękkie (tak być powinno chyba nie?). Czekam na zapłonie, a wskazówka stoi i nagle opadła do 1/4. Odpalam i czekam. Temp podrosła, ale wskazówka stoi, wentylator działa. Dojechałem do domu jakieś 2km bez ekscesów. Czujnik? Z tego co widzę to tylko ori? W sumie dobrze, że dzisiaj mi się to przytrafiło, bo w pon jadę w daleką trasę xd.


  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:19, 29.06.2016

Sprawdź też czy przewód do czujnika nie jest przetarty. Jedna osoba w aucie a druga rusza przewodem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:06, 30.06.2016

Poruszanie kablem nic nie zmieniło. Chyba, że gdzieś przy samych zegarach coś się z nim stało. Tak czy inaczej teraz wszystko działa jak powinno. Wczoraj normalnie podnosiła się i opada jak się samochód wystudzi. Może Hanka za dużo stała na słońcu i jej odbiło.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, przegrzewanie, temperatura

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq