XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#61
Napisano 18:35, 22.10.2020
#62
Napisano 19:26, 22.10.2020
Po powyższych linkach widać że ten problem tyczy się także seryjnego zawieszenia. Jest to zawieszenie wielowahaczowe, do tego stosunkowo miękkie, w porównaniu np do Civica ufo. Taka charakterystyka pracy tego typu zawieszenia, że przy obciążeniu/pracy zawieszenia w zakręcie itp zmieniają się kąty.
Włóż chodź 60kg do bagażnika i zobaczysz co się zrobi z kołami z tyłu
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#63
Napisano 19:49, 22.10.2020
Ostatnio robiłem przekładke opon z tyłu na przód po jakichś mniej więcej 8 tys kilometrów i opony są ok, zużycie w miarę równomierne, które nie ma negatywnego wpływu na bicie tych opon z przodu, na który je teraz założyłem.
Niestety, to jest zawieszenie wielowahaczowe więc, najpierw wszelkie jego luzy muszą być wyeliminowane plus sprawne amortyzatory, większa ilość powietrza przy dużym obciążeniu i problem powinien być rozwiązany, przynajmniej tak jest u mnie na obecną chwilę a auto ma już 290 tys kilometrów zrobione i jest lpg odkąd je kupiłem.
Ostatnio pojawiły się luzy na tylnych sworzniach wahaczy więc, zostały wymienione żeby zjawisko ewentualnego zdzierania opon wyeliminować do minimum.
W sedanie zjawisko to też występuje, ale raczej na mniejszą skalę, o czym też się przekonalem. Ale całkowicie sprawne zawieszenie plus trochę więcej powietrza też problem ten wyeliminowalo.
#64
Napisano 07:27, 23.10.2020
#65
Napisano 10:39, 23.10.2020
Z czasem jak tylne gumy zawieszenia się skończyły i latał w 4 osoby zaczęło ciąć błyskiewicznie.
#66
Napisano 11:09, 23.10.2020
Nie musi być regułą i w jakimś stopniu zależy od stanu technicznego auta ale mała ilość powietrza w naszych kombi (niektórych innych zresztą też) powoduje oprócz nie do końca dobrego stanu technicznego zawieszenia, że od środka opony szybciej się zużywają względem strony zewnętrznej. Tak miałem właśnie gdy z tyłu w kombi ciśnienie było 2.3-2.4 bara, jeżdżąc tak i pod pełnym obciążeniem, po paru tys kilometrów miałem dodatkowo ząbki na stronie wewnątrz opony trasa Niemcy Hiszpania i powrót, razem ponad 4 tys kilometrów, ciśnienie poniżej 2.4 bara i spore obciążenie auta. Opony to Continentale. Większa ilość powierza sprawę załatwiła bo następnie dwie opony mają siesię dobrze po przejechaniu paru tys km na tylnej osi.Dzień dobry , nie zgodzę się z tobą Admin czyli rozumiem że zabierając rodzinę na wakacje i trochę bagażu dla typowej rodziny 2+2 posiadając hondę Accord trzeba liczyć się z tym że po powrocie z wakacji należy wymienić tylne opony . Mam Hondę parę dobrych lat i ma zrobione 240 tysięcy mil . Jest zagazowana sam zrobiłem na gazie 130 tys mil . Problem się pojawił . I pisząc że problemem jest 60 kg w bagażniku to chyba przesada. Należy wymienić górny drążek z końcówką drążka i sprawdzić stan techniczny tylnych amortyzatorów ewentualnie wymienić . Dziękuję pozdrawiam.
Wiadomo, że opona nie zedrze się od razu po wyjeździe kilkaset kilometrów nana wakacje ale przy paru tysiącach bez spełnionych warunków powyżej już tak.
Zresztą, auto wychodzące z fabryki ma wszystko sztywne, nowe więc w jakimś stopniu też jest mniej podatne na ścinanie opon, stare ma co by nie mówić już inny rozkład pracy części, stare amortyzatory bujające autem mocniej, przez co tworzy się ząbkowanie opon szczególnie na nierównych drogach i pod obciążeniem, itp.
Nie bez przyczyny też producenci aut zalecają co około 10 tys km rotacyjne przekładanie opon przód tył. Mowa o autach z fabrycznym zawieszeniem, bo modyfikacje zawieszenia, większe koła, et felg, itp. to jest oddzielna sprawa.
I fakt, że jedne opony są bardziej, drugie mniej podatne na takie zjawiska też ma częściowo na to jakiś wpływ.
#67
Napisano 13:00, 23.10.2020
Ujmę to inaczej. Jeżeli przy zatankowanym zbiorniku LPG i paliwa i np 60 kg w bagażniku tył znacząco "siada" to winy bym szukał w zużytych sprężynach / amortyzatorach.
Nie rozumiem po co ta dyskusja skoro nawet nie wiadomo jak wygląda zbieżność jak i kąty. Inaczej możemy i wszystko wymienić a i tak poprawy nie będzie. Zamiast trącić czas na dyskusję to bym już dawno był na geometri z powrotem lub postarał się załatwić wcześniejszy wydruk.
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#68
Napisano 13:50, 23.10.2020
Dokladnie.Nie napisałem że problemem jest 60kg tylko żeby zobaczyć jak będą wtedy koła ustawione, a to jednak różnica.
Ujmę to inaczej. Jeżeli przy zatankowanym zbiorniku LPG i paliwa i np 60 kg w bagażniku tył znacząco "siada" to winy bym szukał w zużytych sprężynach / amortyzatorach.
Nie rozumiem po co ta dyskusja skoro nawet nie wiadomo jak wygląda zbieżność jak i kąty. Inaczej możemy i wszystko wymienić a i tak poprawy nie będzie. Zamiast trącić czas na dyskusję to bym już dawno był na geometri z powrotem lub postarał się załatwić wcześniejszy wydruk.
Stare auto to zawiecha do roboty i już
#69
Napisano 14:00, 23.10.2020
Stare nie stare... Najpierw wydruk z pomiarow geometrii, bez tego kazdy bedzie stawial bezpodstawne diagnozy
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#70
Napisano 14:13, 23.10.2020
Stare w sensie zużycia.Stare nie stare... Najpierw wydruk z pomiarow geometrii, bez tego kazdy bedzie stawial bezpodstawne diagnozy
#71
Napisano 17:23, 23.10.2020
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Listwy przyszybowe boczne - Accord VII.Napisany przez sky83 , 10 kwi 2024 VII, listwa, przyszybowa, vii |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych