Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Gasnie silnik podczas hamowania z wiekszej predkosci

VII silnik

Najlepsza odpowiedź rekebukus , 10:48, 24.03.2016

Slabo ze 250km zrobilem, nie gasnie niby ale cos nadal jest nie tak. Obroty nie zachowuja sie jak normalnie. Opadaja za nisko, z 4 tys. jak odpuszcze szybko dam na luz to spadaja moze do 300 i wstaja. Da sie z tym jezdzic ale cos jest nie ten teges. Czasem sa momety ze jest dobrze i tak sie nie dzieje. Podjade jeszcze na regulacje zaworow bo to i tak trzeba zrobic.

Wreszcie problem rozwiazany. Pomoglo czyszczenie zaworu EGR. Silnik dostal mocy i wszystko cyka jak trzeba. Oczywiscie zawory wyregulowane. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 04:49, 19.03.2016

Witam od jakiegos czasu pojawil mi sie problem. Podczas hamowania z wiekszej predkosci tak powyzej 60km/h w zwyz obroty spadaja do zera i silnik gasnie, lub do bardzo niskiego poziomu 300-200 i nagle sie podnosza do 800-900. Czesto dzieje sie tak przy dojezdzaniu do ronda lub swiatel. Filtr powietrza wymienilem, swiece tez. Dzieje sie tak podczas jazdy na Lpg i to samo na benzynie. Dwa razy zapalila mi sie kontrolka check engine lecz po kilku godzinach przestala sie swiecic. Za drugim razem zdarzylem podpiac OBD2 i zczytalem blad PO172. Po krotkim czasie znowu przestala sie swiecic. Tak pytam bo jak pojade do mechcesa to zaraz mi pol silnika wymieni. Juz mam takie doswiadczenie..
  • 0

#2 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 05:40, 19.03.2016

Kiedy były zawory regulowane ? To podstawa. Zrób reset ustawień silnika i pojeździć na samej benzynie tez
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#3 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:04, 19.03.2016

Dawno 2 lata temu. Podjade w srode na zawory.
Jak zrobic ten reset odlaczyc aku? Jezeli tak to robilem wczesniej i nie pomaga.

Użytkownik rekebukus edytował ten post 08:10, 19.03.2016

  • 0

#4 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 09:08, 19.03.2016

jesteś pewny, że dzieje się to na PB tak samo?

coś przelewa Ci silnik - coś czyli wtryskiwacz zapewne - do przejrzenia.


  • 0

#5 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:32, 19.03.2016

Tak na benzynie tez, wczoraj celowo przelaczylem na PB i po minucie jazdy specjalnie szybko przyhamowalem i silnik zgasl. Znowu jak rano wracalem z pracy kilka razy probowalem celowo tak zrobic i nie chcial. Troche go mulilo ale wracal na obroty. Dzieje sie tak czesto ale nie caly czas co mnie wkurza bo jak sie ma zepsuc niech sie zepsuje i naprawie a nie bawi sie ze mna w podchody. Ktos mi podpowiedzial ze moze cos mu opor stawiac alternator lub pompa. Ale alternator nowy ma nie caly rok a pompe to by bylo slychac i wspoma by siadala.
  • 0

#6 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:44, 19.03.2016

Ale no nie tak... po minucie to wiesz ..16 latkowie kończą :) reset ustawień silnika + jazda na samej Pb przez 2 -3 dni a najlepiej lekka trasa
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#7 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:02, 19.03.2016

Zrobie tak i dam znac.
  • 0

#8 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:41, 19.03.2016

Pojezdzilem dzis na samej benzynie i zauwazylem ze jak na 2 biegu rozkrecam do 4tys wrzucam luz to obroty spadaja do bardzo niskich malo co nie gasnie i podnosza sie, ale silnik nie zgasl. Ale jak pojezdzilem dluzej rozgrzalem silnik do 90 stopni to jest o wiele lepiej juz nie spadaja tak nisko. Czy moze to byc cos z temperatura? Obserwowalem tym Obd2 Obroty na biegu jalowym wachaja sie od 590 do 640 a gdy lekko daje opor kierownicy to wzrastaja 800-850
  • 0

#9 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:39, 19.03.2016

Silnik musi się zaadaptować żeby dobrze jeździł dlatego pewnie wariuje teraz. Ale widzisz juz nie gaśnie
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#10 Corairn

Corairn
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Northampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:138
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:40, 20.03.2016

Wyglada mi to na czujnik halla polozenia walka... ale nie jestem w 100% pewny

Użytkownik Corairn edytował ten post 07:31, 20.03.2016

  • 0

#11 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:25, 20.03.2016

Po resecie ECU trzeba na PB pojeździć ze 100 - 150km na wszystkich biegach, w pełnym zakresie obrotów, żeby silnik zaczął chodzić prawidłowo.


  • 0

#12 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:12, 20.03.2016

No to mozliwe ze to jest od tego ten problemem. Bo jak padl mi wczesniej aku to podlaczylem do ladowania i odpialem kleme. Polatalem z pol godzki na Pb i przelaczylem na gaz. Polatam jeszcze ze dwa dzionki i odpale gaz. Dam znac. Dzieki za pomoc
  • 0

#13 tom-ash1

tom-ash1
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 23.03.2016

I jak ? 


  • 0

#14 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:48, 24.03.2016   Najlepsza odpowiedź

Slabo ze 250km zrobilem, nie gasnie niby ale cos nadal jest nie tak. Obroty nie zachowuja sie jak normalnie. Opadaja za nisko, z 4 tys. jak odpuszcze szybko dam na luz to spadaja moze do 300 i wstaja. Da sie z tym jezdzic ale cos jest nie ten teges. Czasem sa momety ze jest dobrze i tak sie nie dzieje. Podjade jeszcze na regulacje zaworow bo to i tak trzeba zrobic.

Wreszcie problem rozwiazany. Pomoglo czyszczenie zaworu EGR. Silnik dostal mocy i wszystko cyka jak trzeba. Oczywiscie zawory wyregulowane.

Użytkownik rekebukus edytował ten post 00:10, 02.04.2016

  • 0

#15 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:00, 21.03.2017

Podbijam temat, sprawdzałem czy dzieje sie tak na benzynie i na gazie i w obu przypadkach jest to samo, mianowicie auto podczas przyhamowywania przy dojeżdżaniu do świateł/skrzyżowania/progów czegokolwiek gdzie trzeba prawie stanąć przygasa tj. spadają obroty do 400-600 obrotów(to w dużym przybliżeniu gdyż nie wiem do ilu dokładnie) po czym nagle podbijają do ok. 1200 i stabilizują się. Nie mniej jednak zdarza się również tak że potrafi czasami zgasnąć przy mocniejszym hamowaniu... Uprzedzę że było tak również po regulacji zaworów. Na ciepłym silniku jest lepiej gdyż szybciej te obroty sie stabilizują i nie spadają tak nisko. Od czego zacząć? świece maja ze 20tyś przejechane, wymieniony świeżo filtr powietrza i wyczyszczona przepustnica, przed i po czyszczeniu objawy są te same, wcześniej była kalibrowania teraz również nic to nie zmieniło.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, silnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq