Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpanie po odjęciu gazu na pierwszym i drugim biegu

VII szarpanie żabki kangurki szarpanie na pierwszym szarpanie na jedynce

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#1 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:55, 10.03.2016

Cześć

Mam kilka pytań odnośnie zachowania mojego silnika K24a3.

Pierwsza denerwująca sprawa to ruszanie i toczenie się na pierwszym i drugim biegu. Po odjęciu, zmniejszeniu gazu samochód zwalnia i zaraz potem przyspiesza, szarpie po prostu. Pomaga wciśnięcie sprzęgła, ale po co jeździć z wciśniętym co rusz sprzęgłem gdy w innych autach nie trzeba tego robić? Wydaje mi się, że tak być nie powinno i zaczynam szukać przyczyny tego zachowania.

Druga sprawa, to ospałe schodzenie z obrotów podczas zmiany biegu na wyższy. Widać to na obrotomierzu no i oczywiście na słuch słychać, że po odjęciu gazu i przełączeniu biegu jeszcze przez ułamek sekundy obroty nie spadają albo za wolno. Mimo zmiany biegu jak w każdym innym aucie, brak synchronizacji: wciskam sprzęło, w tym samym momencie odejmuję gaz, zmieniam bieg i w tym momencie słyszę, że dopiero zaczynają spadać obroty. W żadnym innym aucie takiego zjawiska również nie widziałem.

Jak to naprawić, co sprawdzić? Dodam, że auto mam od półtora miesiąca i dopiero je poznaję.


  • 0

#2 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:21, 10.03.2016

Tylko nie napisałeś jak sie zachowuje przy zmianie na wyszy lub niszy bieg. Pozatym na twoim miejscu zaczoł bym od sprawdzenia mieszanki i wszystkich przewodów podciśniniowych. Poza tym zobacz jak się zachowuje przy x2wysprzęglaniu(może poprostu brzk pełnego odłączenia układu napędowego z silnikiem). Ponad to w skrzyni biegów powinien być czujnik położenia który odpowiada za podtrzymywanie rpm pomiędzy zmianą bigów. Bynajmniej miałem taki identyczny przypadek w Nissanie. Wymiana w.w. czujnika i przemapowanie mieszanki i jak ręką odioł.
  • 0

#3 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:50, 10.03.2016

Tylko nie napisałeś jak sie zachowuje przy zmianie na wyszy lub niszy bieg. Pozatym na twoim miejscu zaczoł bym od sprawdzenia mieszanki i wszystkich przewodów podciśniniowych. Poza tym zobacz jak się zachowuje przy x2wysprzęglaniu(może poprostu brzk pełnego odłączenia układu napędowego z silnikiem). Ponad to w skrzyni biegów powinien być czujnik położenia który odpowiada za podtrzymywanie rpm pomiędzy zmianą bigów. Bynajmniej miałem taki identyczny przypadek w Nissanie. Wymiana w.w. czujnika i przemapowanie mieszanki i jak ręką odioł.

Napisałem przecież, że podczas wrzucania wyższego biegu niż ten na którym jadę. Podczas przyspieszania. Sprzęgło, układ rozłączony, jednocześnie zdejmuję nogę z gazu, zmieniam bieg (i wtedy obroty spadają, ale jest chwila kiedy jeszcze obroty nie lecą całkowicie w dół) koniec wysprzęglania. Na pewno sprzęgło dobrze wysprzęgla i nie ciągnie.


  • 0

#4 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:19, 10.03.2016

mamy podobnie nicki;D ale problem tez podobny, jak jade tzn dojezdzam do skrzyzowania np na 2 biegu i obroty dochodzą powoltku do 1tyś gdzie juz trzeba wysprzęglać auto robi kandura i wtedy musze wysprzęglić;) na jedynce jak jade na luzie tez ma kangura, na reszcie troszkę mniej..;)


  • 0

#5 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:52, 10.03.2016

mamy podobnie nicki;D ale problem tez podobny, jak jade tzn dojezdzam do skrzyzowania np na 2 biegu i obroty dochodzą powoltku do 1tyś gdzie juz trzeba wysprzęglać auto robi kandura i wtedy musze wysprzęglić ;) na jedynce jak jade na luzie tez ma kangura, na reszcie troszkę mniej.. ;)

Ja to czuję także w przedziale 1000-1500 obrotów.


  • 0

#6 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:30, 10.03.2016

no ja tez;) i to w pracy jezdze puntem i jest to samo, czy cieply czy zimny wiec to musi byc jakas wspolna sprawa;)
  • 0

#7 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:12, 10.03.2016

micky fakt ominoł mi się wyraz( na wyższy) .
Co do ułamkowym "postoju" rpm. Bym sie nie czepiał, porównał z innym. U mnie trzyma na tyle że przy pełnej normalnej zmianie biegu! Rpm nie traci więcej jak 500max.Natomiast co do kangura/żabki to tak jak pisałem w.w. poście od czego bym zaczoł szukać. Dodatkowo wyczyścił bym przepustnice, dalej kolektor i egr ustawił mieszanke . Sprawdzałeś świece jaki mają kolor(wymieniałeś wogóle?). Sprubuj podnieść obroty na wolnych i zobacz czy dalej będzie szarpał. Luzy zaworowe pokasowane?
  • 0

#8 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:44, 11.03.2016

u mnie np swiece wymienione 8tys temu, przepustnica wyczyszczona, zawory bede regulowal na dniach;) najlepsze jest to ze odpialem wtyczke od egr i poranne szarpanie sie zmniejszylo, a zagladalem tam bylo czysciutko;)
  • 0

#9 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:57, 11.03.2016

W moim starym civicu było podobnie, to wyszło że to sprzęgło. A dokładnie tłumiki drgań skrętnych + zużyta tarcza


Użytkownik yotomeczek86 edytował ten post 11:57, 11.03.2016

  • 0

#10 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:21, 11.03.2016

tak ale co ma np sprzeglo do plynnej jazdy na np 3 biegu i predkosci ok 40-50, wtedy tez mi szarpal;)
  • 0

#11 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 11.03.2016

No właśnie mi to wygląda na jakieś luzy w układzie przeniesienia napędu. Bardzo możliwe, że będą to te sprężyny.
  • 0

#12 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 13:29, 11.03.2016

Z tego co kojaze to k24a3 nie ma egr wiec nie wiem co wy tam czyscicie;-)
  • 0

No Red Line no Fun :)


#13 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:01, 11.03.2016

SPRĘŻYNY (tłumiki drgań) NA TARCZY SPRZĘGŁA sie zużyły. Wczoraj wymieniłem sprzęgło i szarpanie prawie ustało. Przeniesienie napędu stało się miękkie i przyjemne. Oczywiście to nie musi być jedyna przyczyna ale u mnie różnica jest kolosalna.


  • 0

#14 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:04, 11.03.2016

A jeśli miałbym kupić komplet sprzęgła to Aisin czy Exedy?

Użytkownik micky edytował ten post 17:06, 11.03.2016

  • 0

#15 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:27, 12.03.2016

Obydwa myślę że będą okej. Jeszcze możesz mieć luzy na mechanizmie różnicowym lub przegubach.... Ale obstawiam sprzęgło :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szarpanie, żabki, kangurki, szarpanie na pierwszym, szarpanie na jedynce

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq