Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zestaw świateł mijania HID H1

VII HID

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#31 krychu34692

krychu34692
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:508 RXH
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:RHC8D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 15.03.2016

U mnie nie ma żadnych zaklucen na radiu ani na cb-radiu. Swiwcic świeci dobrze.
  • 0

#32 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:54, 28.03.2016

Witam i wszystkiego dobrego na te święta przy okazji :)

 

Małe info co do tematu.

Ponieważ po reklamacji i wymianie żarników nie wiele się zmieniło i światło nadal pływało, do tego było słabe i dość mocno niebieskie, postanowiłem zakupić na własną rękę inne przetwornice. Dalszą reklamację zostawię sobie na później.

 

Zdecydowałem się na przetwornice Slim AC 55W (4,5A). I co ? Już po wymianie jednej po prawej stronie auta różnica była ogromna, mimo, że prawy klosz mam zdecydowanie bardziej sfatygowany (do polerki) a soczewkę mocniej zabrudzoną.

Ogólne wrażenia do zestawu. Całe pole światła mimo zastosowania dość zimnej barwy żarników 6000K (35W) jest naprawdę mocno białe i co ciekawe o raczej ciepłej barwie. To na plus bo nie rzuca się w oczy, czyli mniejsze ryzyko ewentualnej kontroli przez policję, przy okazji wioski nie robi i więcej widoczności w deszczu będzie. Niebieska poświata jest jedynie widoczna na samym odcięciu światła, ale jest mało dostrzegalna. Z kolei patrząc na lampy z przodu, sama czysta mocna biel. Sytuacja jest dokładnie taka jak na filmie z BMW, który zapodałem wcześniej w tym temacie.

Same przetwornice są też bardzo kompaktowe. Pojedyncza jest nie wiele większa od dwóch pudełek zapałek :)

Wszystko bez większych problemów zamknąłem w puszce lampy więc nic nie widać pod maską. Montaż jest dziecinnie prosty i zajmuje jakieś 20min.

 

Żeby się nie rozpisywać, dla zainteresowanych.

Podstawa to przetwornica o prądzie zmiennym (AC) i z taką dodatkową puszeczką na kablu (to coś typu regulatora napięcia). TYLKO TAKICH TRZEBA SZUKAĆ !

W stosunku do zwykłych, popularnych przetwornic DC światło jest wtedy nieco cieplejsze, mocniejsze i nic nie mruga, pływa itd. Moc znamieniowa 35/55W to druga kwestia.

Z tymi założeniami, poniżej dam przykłady zestawów, które wg mnie będą się sprawdzać:

 

Slim 35W (AC !) 4300K (barwa ciepła, stosunkowo mocne światło)

Slim 35W (AC !) 5000K (barwa nadal dość ciepła, stosunkowo mocne światło)

Slim 35W (AC !) 6000K (barwa zimna z niebieskim odcieniem, światło trochę mniej efektywne)

 

Slim 55W (AC !) 5000K (barwa ciepła, bardzo mocne światło)

Slim 55W (AC !) 6000K (barwa nadal ciepła (granica), bardzo mocne światło)

 

Myślę, że przy 55W i założeniu nawet żarnika 8000K nadal nie byłoby to niebieskie światło, a jedynie wpadałoby w niebieskie, jeżeli ktoś by chciał takiego efektu.

Z kolei przy tej mocy darowałbym sobie 4300K, chyba, że ktoś chce mieć rzeczywiście jeszcze bardziej ciepłą barwę.

 

W moim odczuciu trafiłem idealnie i optymalnym rozwiązaniem jest zestaw 55W/6000K.

Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że światło jest mocno zbliżone do obecnych OEM instalacji LED w fabrycznych autach, ustępując może nieznacznie mocą.

 

Link do przykładowej oferty (taką nabyłem) http://sklep.kom-max...f32600b67af034c

Mam nadzieję, że komuś pomogłem w wyborze :)

 

 

Podziękowania dla Kolegów skubiszek i h1tman za przekazanie cennej wiedzy w temacie :B


Użytkownik SimRacer edytował ten post 15:22, 28.03.2016

  • 0

#33 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:07, 28.03.2016

A nie mówiłem ! :-) ciesze się, że mogłem pomóc i ze teraz wszystko widzisz na drodze. Podstawą w takiej przetwornice jest nie napis ac dc czy 35 albo 55 tylko ampery. W tych przetwornicach jest 4.5A i to powoduje że świecą zarniki tak a nie inaczej :)
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#34 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:38, 28.03.2016

czy pod wyżej wymieniona przetwornice można podłączyć oryginalny żarnik d2r/d2s ?

 

czyli w tych hidach główny powód problemów z dobrym swieceniem w porównaniu do ori xenona jest przetwornica?

ori zestaw jest z przetwornicy zapłonika i żarnika xenon, a tu nie potrzeba zapłonnika?


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#35 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:39, 29.03.2016

@Skubiszek, to czy przetwornica będzie miała na wyjściu prąd zmienny czy stały nie pozostaje  bez znaczenia w kwestii poprawnej emisji światła, jak i szybszego zużycia żarnika. Dotyczy to zwłaszcza słabszych 35W z 3,2A.

Inna sprawa, że chinole raczej nie robią przetwornic 55W 4,5A, które by dawały prąd stały i one (tak jak te które zakupiłem), mają wyraźne oznaczenie AC zarówno w specyfikacji jak i na tabliczce znamionowej. Jednak uwagę na to jak wspomniałem, należałoby zwracać szczególnie w przypadku właśnie tych słabszych przetwornic, których jest zdecydowanie więcej na rynku.

 

@slasz129, masz przetwornice i żarniki plus okablowanie na którym znajduje się zapłonnik. W zestawach bez osobnego zapłonnika nie działa to dobrze.


Użytkownik SimRacer edytował ten post 20:40, 29.03.2016

  • 0

#36 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 09:01, 30.03.2016

Czyli tak, mam lampy ori z accorda 7 kombi na h1,

do legalnych xenonów brakuje, spryskiwaczy, samo poziomowania, homologacji na lampie, odbłysnika przesłony i komplet xenon(przetwornica palnik)

Ktos pisał ze lampy z acco wszystkie maja homologacje na xenon, a na niektórych lampach jest d2s a na niektórych nie ma?

spryski moge załozyc takie? http://allegro.pl/ne...5740720011.html

odbłysnik, przesłona zakładam z lampy xenon czyli swaitło mam idealne jak w ori lampie, , oraz palnik i przetwornica hid- czy będzie to legalne?

samopoziomowanie to dalszy temat ale do zrobienia. 

moze ktoś napisac czy załozenie, do zwykłych lamp: lustra przesłony z xenon, palnika i przetwornicay hid na d2s, sprysków wyzej wymienionych i kiedys samopoziomowania, bedzie to legalne? co z ta homologacja której chyba nie ma na reflektorze z h1.


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#37 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:23, 30.03.2016

Reflektor musi mieć homologocje na źródło światła z lampy wyładowczej. Jeśli takiej nie ma to możesz zrobić odbłyśnik ze złota a i tak nie będzie to legalne.......  Reflektor z H1 ma homologacje na żarówkę H1 a reflektor Xenon tylko na Xenon.


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:24, 30.03.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#38 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 09:29, 30.03.2016

Hej :)
@slasz129, homologację na ksenon ma każda lampa w 7gen. - proszę sprawdź oznaczenia na swojej lampie i rozszyfruj je...
Przeróbka zrobiona tak jak planujesz (oczywiście z samopoziomowaniem) będzie legalna...
 
Pozdrawiam
Tomek

P.S. opisy masz np. Oznaczenia i symbole lamp samochodowych, czy Oznaczenia na szybach reflektorów i lamp samochodowych
  • 0

#39 peter85

peter85
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:45, 30.03.2016

Reflektor z H1 ma homologacje na żarówkę H1 a reflektor Xenon tylko na Xenon.

 

 

 

Nie zawsze tak jest, mój brat w Civicu Ufo ma na lampach homologację zarówno na Xenon D2S   jak i na żarówkę h7.


  • 0

#40 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:50, 30.03.2016

Czyli tak, mam lampy ori z accorda 7 kombi na h1,

do legalnych xenonów brakuje, spryskiwaczy, samo poziomowania, homologacji na lampie, odbłysnika przesłony i komplet xenon(przetwornica palnik)

Ktos pisał ze lampy z acco wszystkie maja homologacje na xenon, a na niektórych lampach jest d2s a na niektórych nie ma?

spryski moge załozyc takie? http://allegro.pl/ne...5740720011.html

odbłysnik, przesłona zakładam z lampy xenon czyli swaitło mam idealne jak w ori lampie, , oraz palnik i przetwornica hid- czy będzie to legalne?

samopoziomowanie to dalszy temat ale do zrobienia. 

moze ktoś napisac czy załozenie, do zwykłych lamp: lustra przesłony z xenon, palnika i przetwornicay hid na d2s, sprysków wyzej wymienionych i kiedys samopoziomowania, bedzie to legalne? co z ta homologacja której chyba nie ma na reflektorze z h1.

 

 

Winno być tak jak prawi Statom, więc lecisz z tematem :)

..reszta w odpowiedzi na PW


  • 0

#41 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:45, 21.04.2016

Z oznaczeń na lampie wynika że mój accord 2005 ma homologacje na mijania i drogowe tylko na zwykłe H1.


  • 0

**************************************************
 


#42 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:14, 21.04.2016

Hej :)
Domino.pl, rozumiem, że masz lampy OEM?
Jeśli możesz wrzuć fotkę oznaczeń na lampie.

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#43 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:14, 22.04.2016

Tak się złożyło ze mam akurat x3 komplety lamp, x2 na H1 i x1 na D2S (same pudła). I też robie xeno. Co do oznaczeń na "szkle" lampy to H1 i D2S mają identyczne oznakowania homologacyjne. Jedyna rużnica pomiędzy nimi to nadruk na pudle(ścianka komory św.mijania) gdzie ewidentnie jest wskazanie na zastosowane źródła światła. Tak więc w tym przypadku lamp z H1 spokojnie można albo usunąć całkowicie napis lub wykonać nowD2Se wskazaniem na D2S. Napewno trzeba wymienić odbłyśnik celem zastosowania palnika i tu głównie chodzi by palnik posiadał chomologacje. Co do zastosowania przetwornicy HID nie ma żadnych przeciwskazań, gro ludzi stosuje zamiennik bo mu ori padła i kosztuje troche. O ile oczywiście nie ma przetwornicy z modułem LED. Natomiast przesłona moim zdaniem jest identyczna(doświadczenie z innej marki)ale 100% pewności nie mam jak jest tu bo z H1 ma taki nazwijmy to słupek przed przesłoną. Geometria krawędzi przesłony jest 100% taka sama, w D2S inna jest geometria światła dlatego też inaczej zbudowany jest kształtowo oodbłyśnik. Inność moż być pewnie w tym "słupku". Co do samopoziomowania to przepisy uwzględniają regulacje nastawczą czyli ręczną regulacje. W poprzedniej marce tak miałem i nikt się nie czepiał na OSK. A też było przerabiane na xeno z angola z tym że musiałem w ty celu rozkleić całą lampe i przerobić całkowicie naklejkę homologacji na EU.
Pzd.
  • 0

#44 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:58, 22.04.2016

mylisz się co do jednego- przesłona w accordzie nie jest "regulowana" jak np w mazdzie czy audi. Tu jest po prostu uformowana w ten sposób, że robi się _/_/.

 

Przedwczoraj miałem przegląd, owszem mam tak ustawione światła _/_/ ale diagnosta zobaczył spryski, regulacja działa i powiedział, że jest ok mimo, że nie jest "moim znajomym" i mógł bym mi dowód zatrzymać. 

Co do przesłony, można ją przerobić - przesłone będe modyfikował tak aby świeciła lampa tak jak xenon fabryczny. Co prawda odbłyśnik jest ciut inny ale w odłyśniku h1 też uzyskujemy dość szeroki kąt świecenia co nie ograniczy widoczności szczególnie na pobocza


Użytkownik skubiszek edytował ten post 07:59, 22.04.2016

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#45 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:33, 25.04.2016

skubiszek nie wiem do kogo napisałeś cytuje;mylisz się co do jednego- przesłona w accordzie nie jest "regulowana"...
Ja nigdzie nie pisałem o rególacji przesłony T-D.
A ha H1 nie miałeś lini przostej pomiędzy "cieniami P i L reflektora.
Owszem nie ma tragedji przy odbłyśniku z H1, ale jest zupełnie inna geometria i koncentracja rozproszenia światła. I to widać gdy zamontuje się odbłyśnik do D2S.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 07:37, 25.04.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, HID

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq