Witam
Jest to mój chyba pierwszy większy problem z Hondą. Mianowicie, silnik po nagrzaniu zaczyna wpadać w drgania na biegu jałowym, obroty są stałe, nie falują, trzymają się poziomie 750 obr/min. Drgania przenoszą się, powodując bardzo nieprzyjemne odczucia w środku, zwłaszcza na kierownicy.
Zrobiłem:
Oględziny poduszek silnika i wymiana przedniej ( była pęknięta, ale odpowiadała tylko za szarpanie silnikiem przód-tył podczas wyłączania )
Regulacja zaworów - tylko jeden był delikatnie do regulacji
Podciągnąłem linkę gazu - od razu zrobiło się lepiej, bo samochód pracował na około 900-1000 obr/min, ale a) nie wiem czy takie obroty mogą być, b) po kilkunastu kilometrach obroty wróciły do swojej stałej wartości 750 - rozumiem, że komputer i tak je dopasował z powrotem? )
Świece ok
Filtr powietrza czysty
Kompresja idealna
Czasami mam problemy z sondą lambdą, dwa razy włączył się check. Honda jest na instalacji gazowej, zauważyłem jeszcze jedną przypadłość - po uruchomieniu zimnego silnika, czuć trochę inne drgania, gdy jest ustawiona opcja na gaz ( auto chodzi na benzynie na początku, lecz drga lekko ). Po wyłączeniu przyciskiem od gazu, gdy także chodzi na benzynie, lecz nie przełączy się na gaz, drgania ustają.
Po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach drga zarówno na gazie jak i benzynie. Auto na biegach podczas jazdy zachowuje się idealnie, nic nie szarpie i nie drga. Silnik F20B6
Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów, bo czasem drgania są naprawdę poważne. Dzięki!
Użytkownik vanhelsing edytował ten post 20:12, 06.03.2016