Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Drganie silnika na wolnych obrotach

VI drgania silnika accord VI gaz drgania na wolnych obrotach

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 vanhelsing

vanhelsing
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 06.03.2016

Witam

 

Jest to mój chyba pierwszy większy problem z Hondą. Mianowicie, silnik po nagrzaniu zaczyna wpadać w drgania na biegu jałowym, obroty są stałe, nie falują, trzymają się poziomie 750 obr/min. Drgania przenoszą się, powodując bardzo nieprzyjemne odczucia w środku, zwłaszcza na kierownicy. 

 

Zrobiłem:

 

Oględziny poduszek silnika i wymiana przedniej ( była pęknięta, ale odpowiadała tylko za szarpanie silnikiem przód-tył podczas wyłączania )

Regulacja zaworów - tylko jeden był delikatnie do regulacji

Podciągnąłem linkę gazu - od razu zrobiło się lepiej, bo samochód pracował na około 900-1000 obr/min, ale a) nie wiem czy takie obroty mogą być, b) po kilkunastu kilometrach obroty wróciły do swojej stałej wartości 750 - rozumiem, że komputer i tak je dopasował z powrotem? )

Świece ok

Filtr powietrza czysty

Kompresja idealna

 

Czasami mam problemy z sondą lambdą, dwa razy włączył się check. Honda jest na instalacji gazowej, zauważyłem jeszcze jedną przypadłość - po uruchomieniu zimnego silnika, czuć trochę inne drgania, gdy jest ustawiona opcja na gaz ( auto chodzi na benzynie na początku, lecz drga lekko ). Po wyłączeniu przyciskiem od gazu, gdy także chodzi na benzynie, lecz nie przełączy się na gaz, drgania ustają.

 

Po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach drga zarówno na gazie jak i benzynie. Auto na biegach podczas jazdy zachowuje się idealnie, nic nie szarpie i nie drga. Silnik F20B6

 

Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów, bo czasem drgania są naprawdę poważne. Dzięki!


Użytkownik vanhelsing edytował ten post 20:12, 06.03.2016

  • 0

#2 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 06.03.2016

Miałem tak to ustało po regulacji zaworów. Bałem się, że nie pali na jeden cylinder, ale checka mi nie wywalało. Ja bym zaczął od sprawdzenia gazu. Coś może źle wystrojone, albo któryś zawór coś przepuszcza. 


  • 0

#3 vanhelsing

vanhelsing
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 06.03.2016

Byłem w serwisie gazu, mechanik powiedział, że była dobrana zła mieszanka gazu i porozwiercał otwory, ale nie dało to w ogóle poprawy.

 

Kolejną rzeczą będzie czyszczenie przepustnicy i IAC, tylko nie mogą odnaleźć jakiegoś dobrego tutoriala jak to zrobić w VI gen.


  • 0

#4 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 06.03.2016

Ja bym i tak zobaczył jeszcze raz zawory na wszelki wypadek. Co do czyszczenia to gdzieś na forum jest tutorial.


  • 0

#5 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:27, 07.03.2016

Mam ten sam objaw. Opis samochodu i sytuacja blizniacza. Mapa gazu idealna . Zawory regulowane i rozgrzany lekko drży. Podejrzewalem ze może walek balansowy jest zle ustawiony? Albo po prostu po 260 tys i 16 latach zawieszenie silnika nie tlumi tak idealnie? Ponoc vII gen ma tak w standardzie.
  • 0

#6 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 06:05, 07.03.2016

Kable WN . Jaki mają przebieg?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 vanhelsing

vanhelsing
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 07.03.2016

Kable WN . Jaki mają przebieg?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Kabli i świec nie wymieniałem, opierałem się tylko na fizycznych oględzinach świec. Nie jestem pewien, czy poprzedni właściciel wymieniał kable, a zrobił autem 60kkm plus moje 16kkm . Jeżeli nie, to powinienem rozważyć wymianę i świec i kabli. Na razie jednak chcę zebrać listę po kolei rzeczy, które mogę zrobić bez wymiany części - wyczyścić przepustnicę, egr, silniczek krokowy. Jeżeli to nic nie da, to dopiero zacznę inwestować w dalsze części.


  • 0

#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:08, 07.03.2016

Koniecznie. Nie będę uzasadniał. Świece mogą być Denso TT, jak nie masz budżetu kable Tesli są dobrym wyborem, ja na takich jeżdżę i jest dobrze.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Srebrny edytował ten post 15:41, 07.03.2016

  • 0

#9 vanhelsing

vanhelsing
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:33, 07.03.2016

Koniecznie. Nie będę uzasadniał. Świece mogą być Denso TT, jak nie masz budżetu kable Tesli są dobrym wyborem, ja na takich jeżdżę i jest dobrze.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Świece zatem i kable wymienię profilaktycznie, dzięki! 

 

Dziś znalazłem kolejny problem, sonda lambda, ta pierwsza przy silniku, według OBD pracuje w zakresie 0,80-0,82 a z tego co mi wiadomo powinna się robić sinusoida 0,1-0,9. To chyba także może być objawem?


  • 0

#10 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:03, 07.03.2016

W moim f18b2 też odczuwam mrowienie na kierownicy i fotelach na jałowym. Poduszka przednia wymieniona po była naderwana (febest), swiece nowe denso iridium, regulacja zaworów i nastawy rozrządu (blokada balansu "przyrządem") przez mechasa który robi w ASO Honda i żadnej zmiany.

Przewody NGK nowe, Kopułka i palec YEC nowe. Bez zmian. Żadnych błędów w ecu,

chyba TTTM

pozdr


  • 0

#11 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:07, 07.03.2016

Polecam jeszcze spojrzeć do kopułki i palca rozdzielacza ;) 


  • 0

#12 wiesiek.żurek

wiesiek.żurek
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Kobyle Kąty
  • Silnik:2
  • Wersja:kabriolet
  • KM:dwa kunie
  • Paliwo:PB
  • Rok:1980
  • Nadwozie:zardzewiałe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 07.03.2016

Kwestia paska wałków balansowych. Na niektórych paskach nie idzie zgrać wałka balansowego. Przesunięcie o szerokość zęba i drży.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, drgania silnika, accord VI, gaz, drgania na wolnych obrotach

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq