Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Brak wspomagania, diagnoza DTC 1241 PA51

VIII Brak wspomagania DTC 1241 PA51 EPS

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Parel

Parel
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:00, 05.03.2016

Witam

Po uruchomieniu silnika po krótkim postoju - brak wspomagania i wyświetlona kierownica "check system"
Po podłączeniu wskazuje błąd P3301 lub 13057

W najbliższym serwisie błąd określili jako "przekaźnik zacisku" lub "dolny FET zablokowany w pozycji włączony"

Sprawdzony bezpiecznik,  odłączyłem na jakiś czas akumulator.

Diagnostyka spinaczem pokazuje błąd DTC 1241 PA51
Początkowo pojawił się B2375 PA74.

 

Czy usterka może mieć związek ze słabym akumulatorem?

Akumulator nie jest już zbyt mocny, ale w zimie nie miałem problemów z rozruchem.


Użytkownik Parel edytował ten post 01:01, 05.03.2016

  • 0

#2 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:40, 28.05.2016

Witam, sprawdź wtyczkę przy wspomaganiu. U mnie ostatnio też wyskoczył błąd. Wyłącznie silnika i włączenie pomogło. Ale tylko na chwilę. Oględziny, trochę poruszalem wtyczka i doszedłem sprawcy... Z rury od klimy skraplala się woda i idealnie kapala na Przewody wchodzące do wtyczki, były wilgotne. Po wytarciu i zaizolowaniu problem znikł.

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 damian2911

damian2911
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:50, 09.08.2016

Podłączę się do tematu.

 

Honda Accord Lifestyle 2011, 2,0 benzyna. Mam problem z układem wspomagania kierownicy, świeci się kontrolka, wspomaganie nie działa. Kontrolka zaświeciła się nie podczas jazdy, lecz rano przy uruchamianiu samochodu. W pierwszej kolejności sprawdziłem bezpiecznik - jest cały. Sprawdziłem także, czy może przyczyną nie jest słaby akumulator - po podpięciu się kablami do akumulatora chodzącego w dieslu problem nie ustąpił. Wykluczyłem więc akumulator.

 

Pojechałem wreszcie do ASO, tam:

 

Zatwierdzone kody DTC (Trwałe)

32-09  Korelacja natężenia prądu silnika

 

Powiedziano mi, że być uszkodzeniu mogła ulec przekładnia kierownicza, komputer od wspomagania (czy jakoś tak) lub ewentualnie jakieś przewody, styki, piny, wtyczki (coś może nie łączyć). Niestety nie było diagnosty specjalizującego się w tym i zaproponowali termin dopiero w kolejny czwartek.

 

Czy ktoś miał podobny błąd? Co dodatkowo można byłoby sprawdzić przed kolejną wizytą w ASO? Czy jest gdzieś jakiś zbiorniczek z płynem wspomagania, czy ten układ jest połączony z jakimś innym?

 

Dodam jeszcze tylko, że jadąc w niedzielę wieczorem coś strzeliło, miałem wrażenie że po lewej stronie z tyłu. Nie wiem czy to w ogóle może mieć jakikolwiek wpływ na zaistniałą usterkę. Było to 50 km przed metą, lampka się nie zapaliła, wspomaganie było. Później na chwilę gasiłem silnik i za chwilę odpalałem i jechałem z 5 km - żadnych objawów. Problem wystąpił dopiero w poniedziałek rano, jeszcze w garażu.

 

Będę wdzięczny za sugestie.

 

Pozdrawiam,

D


Użytkownik damian2911 edytował ten post 11:52, 09.08.2016

  • 0

#4 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:10, 09.08.2016

w acco jest wspomaganie elktryczne wiec zapomnij o zbiorniczkach z plynem :)

zacznij od skasowania bledu. "wymiana" akumulatora bez kasowania nie przywroci ci wspomagania. a blad wskazuje na bledne zasilanie (zakladam ze za niskie)
  • 0

#5 damian2911

damian2911
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:35, 09.08.2016

w acco jest wspomaganie elktryczne wiec zapomnij o zbiorniczkach z plynem :)

zacznij od skasowania bledu. "wymiana" akumulatora bez kasowania nie przywroci ci wspomagania. a blad wskazuje na bledne zasilanie (zakladam ze za niskie)

Dziękuję za odpowiedź.

W ASO powiedzieli mi, że nie mogą mi tego błędu skasować (albo się nie da albo i nie chcą...). Na wydruku mam napisane: Zatwierdzone kody DTC (Trwałe) i dalej wymieniony ten 32-09. Czy w związku z tym, że są to "trwałe" błędy może oznaczać, że nie nawet w przypadku jego skasowania błąd się pojawi?

 

Jeśli zbyt niskie zasilanie, czy przyczyna może leżeć tutaj też np. w niepoprawnym działaniu alternatora? Na anglojęzycznej stronie znalazłem ktoś miał podobny problem z Civikiem w dieslu, przerywana praca alternatora czy coś podobnego.


  • 0

#6 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:16, 10.08.2016

zobacz czy nie usuniesz sobie sam błedu np. w torque.

jeśli błąd faktycznie jest trwały to prawdopodobnie cały czas dostaje błędne zasilanie. jeśli tak to jednak alternator - bo wspomaganie przeważnie potrzebuje więcej niż 12V (chodź nie mam pewności jak jest w acordeonie) - sprawdź miernikiem ile V daje Ci alternator

proponuje zaopatrzyć się w skaner kodów po BT (obd + np. torque lub piston na telefonie), przepiąć akumulator i sprawdzić czy błąd nadal występuje i czy dalej jest trwały. jeśli tak to dopiero zacząć myśleć o alternatorze. 


  • 0

#7 damian2911

damian2911
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:18, 11.08.2016

zobacz czy nie usuniesz sobie sam błedu np. w torque.

jeśli błąd faktycznie jest trwały to prawdopodobnie cały czas dostaje błędne zasilanie. jeśli tak to jednak alternator - bo wspomaganie przeważnie potrzebuje więcej niż 12V (chodź nie mam pewności jak jest w acordeonie) - sprawdź miernikiem ile V daje Ci alternator

proponuje zaopatrzyć się w skaner kodów po BT (obd + np. torque lub piston na telefonie), przepiąć akumulator i sprawdzić czy błąd nadal występuje i czy dalej jest trwały. jeśli tak to dopiero zacząć myśleć o alternatorze. 

 

Byłem wczoraj na kilku komputerach, niestety nie dało rady skasować błędu. Jest to błąd trwały. Na alternatorze napięcie około 14,1V, Na akumulatorze ok. 13,9V bez obciążenia, z obciążeniem około 13V. To chyba jest w normie? Wymieniłem też akumulator (i tak niedługo musiał zostać wymieniony). Tak w ogóle wtyczki przy maglownicy nie wyglądają na takie, jakby miało je coś zalać, są czyste, dobrze wpięte. Rozumiem, że kolejnym krokiem byłoby sprawdzenie wszystkich połączeń, każdego pinu, czy przechodzi prąd? Czy koledzy być może dysponują jakimś schematem, gdzie rozrysowane byłyby prądy i opory w tym układzie?

 

Pozdrawiam,

Damian


  • 0

#8 damian2911

damian2911
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:27, 24.08.2016

Odświeżam trochę temat...

 

Dotychczas użytkowałem Hondę bez wspomagania, jest to pewien dyskomfort, ale ostatnio nie miałem kiedy się tym zająć. Wczoraj odpalając samochód po wyjściu z pracy ku mojemu zdziwieniu błąd nagle zniknął i wspomaganie działało jak należy. Samochód stał przez około 8 godzin na parkingu, wcześniej wspomagania nie było. Cieszyłem się jak głupi, jednak po przejechaniu około 4-5 kilometrów włączyła się kontrolka EPS i znów nie mam wspomagania. Czy taki przebieg zdarzeń nasuwa/wyklucza jakieś przyczyny?

 

Pozdrawiam,

DS


  • 0

#9 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:10, 24.08.2016

Ciężka sprawa takie usterki. Z tych objawów to tyle, że to nie jest coś typu że "się rozłączyło i nie działa" tylko błąd który pojawia się w określonych warunkach (np. jak silnik przekładni musi mocniej zapracować).

Sytuacji nie poprawia fakt, że nie wiadomo dokładnie co ten błąd oznacza a błędy nie są opisane w EPC (przynajmniej nie znalazłem). Wiadomo jednak, że dotyczy to obwodu silnika przekładni tj. prąd silnika nie jest taki jakby się spodziewał sterownik.

Popatrzyłem na schemat EPS i faktycznie w dwóch z trzech gałęzi mostka wyjściowego na MOSFETach są jakieś czujniki natężenia prądu i zapewne po stronie stopnia wyjściowego i silnika leży problem. Być może pojawia się nadmierna asymetria prądu pomiędzy fazami.

 

Oczywiście może to być wina sterownika EPS albo silnika przekładni ale na początek bardziej podejrzewał bym jakiś słaby styk na złączu silnika przekładni. Tak jak napisali przedmówcy sprawdził bym też jakie masz napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Jeśli to nie to to chyba tylko ktoś znający się na elektrycznym wspomaganiu może pomóc. W ASO to wiadomo - wymieniać po kolei do skutku a za wszystko płaci klient. A nie są to tanie rzeczy.

 

Kiedyś siostra w Punto II miała taki problem, że czasem zapalała się kontrolka elektrycznego wspomagania, pojechała do jakiegoś elektryka/magika od Fiatów i od razu znalazł złącze które nie stykało.

 

Tak swoją drogą przeglądałem ostatnio na amerykańskim forum użytkowników Accorda wątek o TSB dotyczących 8-ej generacji (wiadomo, inna buda ale technicznie jednak podobne auto, odpowiednik naszego Accorda VIII to tamtejsza Acura TSX drugiej generacji) i było TSB o tym, że "przejściowe" lub niekrytyczne błędy od razu wyłączają wspomaganie utrudniając prowadzenie pojazdu podczas gdy mogło by dalej działać aż do dojechania do serwisu i permanentnego usunięcia usterki. Rozwiązaniem jest aktualizacja oprogramowania sterownika EPS. Ale to tak na marginesie.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 20:13, 24.08.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 Copretti

Copretti
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:R
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 27.08.2016

U mnie pomoglo oczyszczenie tej duzej kostki od wspomagania i potem oklejenie szara taśmą żeby wilgoć sie nie dostawała 


  • 0

#11 tomolsz

tomolsz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Dusseldorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 28.07.2019

Podłączę się do tematu.

 

Honda Accord Lifestyle 2011, 2,0 benzyna. Mam problem z układem wspomagania kierownicy, świeci się kontrolka, wspomaganie nie działa. Kontrolka zaświeciła się nie podczas jazdy, lecz rano przy uruchamianiu samochodu. W pierwszej kolejności sprawdziłem bezpiecznik - jest cały. Sprawdziłem także, czy może przyczyną nie jest słaby akumulator - po podpięciu się kablami do akumulatora chodzącego w dieslu problem nie ustąpił. Wykluczyłem więc akumulator.

 

Pojechałem wreszcie do ASO, tam:

 

Zatwierdzone kody DTC (Trwałe)

32-09  Korelacja natężenia prądu silnika

 

Powiedziano mi, że być uszkodzeniu mogła ulec przekładnia kierownicza, komputer od wspomagania (czy jakoś tak) lub ewentualnie jakieś przewody, styki, piny, wtyczki (coś może nie łączyć). Niestety nie było diagnosty specjalizującego się w tym i zaproponowali termin dopiero w kolejny czwartek.

 

Czy ktoś miał podobny błąd? Co dodatkowo można byłoby sprawdzić przed kolejną wizytą w ASO? Czy jest gdzieś jakiś zbiorniczek z płynem wspomagania, czy ten układ jest połączony z jakimś innym?

 

Dodam jeszcze tylko, że jadąc w niedzielę wieczorem coś strzeliło, miałem wrażenie że po lewej stronie z tyłu. Nie wiem czy to w ogóle może mieć jakikolwiek wpływ na zaistniałą usterkę. Było to 50 km przed metą, lampka się nie zapaliła, wspomaganie było. Później na chwilę gasiłem silnik i za chwilę odpalałem i jechałem z 5 km - żadnych objawów. Problem wystąpił dopiero w poniedziałek rano, jeszcze w garażu.

 

Będę wdzięczny za sugestie.

 

Pozdrawiam,

D

 

Witam,

 

 

@damian2911  : jak się skonczyła twoja historia z brakiem wspomagania?

 

mam dokladnie taki sam model  Accord VIII 2011 2.0 Benzyna i przedwczoraj padło mi wspomaganie, - kod błędu 32-09 

Mechanik powiedzial zeby wymienic maglowanicę, ale jakos do końca nie ufam tej ekspertyzie, jest tez problem z dostępnością części .

 

 

 

 

Pozdrawiam 

Tomek


  • 0

#12 grzego

grzego
  • Klubowicz
  • 205 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 10:12, 28.07.2019

Może to pomoże w diagnozie z ESM:

 

PIqNR4Z.jpg


Użytkownik grzego edytował ten post 18:22, 02.01.2024

  • 0

#13 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:50, 28.07.2019

Tam ktoś wcześniej pisał - napięcie na altku 14 V jest za niskie. Ma być conajmniej 14,4. Jeszcze sprawdźcie do ilu spada po obciązeniu - tzn włączenie świateł i dmuchawy - wtedy może zejść do 14 ale nie jestem pewien czy też nie będzie mało.


  • 0

#14 damian2911

damian2911
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:58, 29.07.2019

Witam,

 

 

@damian2911  : jak się skonczyła twoja historia z brakiem wspomagania?

 

mam dokladnie taki sam model  Accord VIII 2011 2.0 Benzyna i przedwczoraj padło mi wspomaganie, - kod błędu 32-09 

Mechanik powiedzial zeby wymienic maglowanicę, ale jakos do końca nie ufam tej ekspertyzie, jest tez problem z dostępnością części .

 

 

 

 

Pozdrawiam 

Tomek

@tomolsz

 

Ja wymieniłem komputer od EPS, przyznam że nie miałem zbyt czasu żeby wszystko dokładnie sprawdzać poza tym co opisałem we wcześniejszych postach i miałem już dość jazdy bez wspomagania. Wymiana w ASO to koszt około 4 tys. PLN (3Q'2016), udało się wyszarpać 50% zniżki na naprawę (po zniżce kosztowało mnie to około 2 tys. PLN) ze względu na fakt, że w podobny problem występował w Acurach w USA, ten sam kod błędu. Jako że w kraju bardziej cywilizowanym Honda załatwiła to poprzez bezpłatną akcję serwisową, która dotyczyła samochodów niestarszych niż 5 lat i 80 tys. mil przebiegu (ok. 240 tys. km). Jak widać klient amerykański jest bardziej istotny dla Honda Motor Company. Jeśli zdecydujesz się na ASO to spróbuj poszukać informacji o tej akcji serwisowej i spróbuj powołać się na nią.

 

Pozdrawiam,
DS


  • 0

#15 tomolsz

tomolsz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Dusseldorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 02.08.2019

Witam ponownie
 
Udało mi się rozwiązać problem. :cwaniak: jak już pisałem : kod błędu 32-09
 
Mechanik powiedział że trzeba wymienić maglownicę  ale mu nie uwierzyłem ! :)
 
Po przeczytaniu postow na tym forum, i paru innych:
Czegolnie ten filmik był przydatny:
 
Doszedłem do wniosku ze zaryzykuje i zamówię używany moduł EPS na ebay.  (używany - 160 euro, 30 dni gwarancji, i możliwość darmowego zwrotu)
Nie znalazłem podobnego do mojego (39980 TL1 G04) z ale podobny 39980-TL3-G05   
Koncowa czesc nazwy (G05 to tyle co generacja  - jest nieważna G01 to dla hondy z 2008 G03 z 2010 itp)
Srodek (TL1 - silnik 2.0 benzyna  TL3 - 2.4 benzyna itp) 
 
Na tej stronie można znaleźć wszystkie części do hondy po numerach seryjnych:
 
 
Zainstalowałem wiec moduł EPS z modelu Accord 2.4 2012 do mojego (2.0 2011),  odpaliłem silnik i Hurra zadziałało !!
 
 
Sama wymiana modułu była dosyc trudna przez to ze ciezko sie do niego bylo dostac - mało miejsca
Jestem dumny z siebie ze zaoszczedzilem kupe kasy, wiedzialem lepiej od mechanika, i zrobilem samemu (chociaz jestem zwyklym informatykiem, na samochodach się nie znam)

Użytkownik tomolsz edytował ten post 09:29, 02.08.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Brak wspomagania, DTC 1241 PA51, EPS

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq