Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

P0325 czujnik spalania stukowego ?

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#16 TTU

TTU
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:22, 20.12.2019

A gdzie szukać tych korekt - ja uzywam V-Link BT3.0 z programem SDPROG ?

Jakie parametry mam obserwować i jakie ich wartości powinny niepokoić ?

 

Czy może od razu po prostu poszukać Hondowskiego interface'u do podłączenia, zamiast bawić się z tym komórkowym interfacem ?


  • 0

#17 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:37, 20.12.2019

Niebpotrzebujesz hondowskiego. Szukaj ltft i stft ma byc w miarę stabilnie najlepiej około 0-10% na plusie podczas jazdy

Użytkownik lukasrz edytował ten post 19:04, 20.12.2019

  • 0

#18 Mczagor23

Mczagor23
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Rumia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 20.12.2019

Witam,

Odświeżę trochę temat bo i mnie dopadł problem z czujnikiem spalania stukowego w mojej Hani. Mam podobne objawy co koledzy powyżej a mianowicie: szarpanie podczas przyspieszania, zamulenie w dolnych zakresach prędkości obrotowych, świecący i gasnący check engine. Po sprawdzeniu na kompie wyszedł błąd PO325- czyli standardowo niesprawny czujnik spalania stukowego.

Dzisiaj wymieniłem czujnik na zamiennik firmy ERA, skasowałem błąd i po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów ponownie wyskoczył mi check engine.

I tutaj potrzebujÄ™ waszej porady. Zastanawiam siÄ™ czy faktycznie może to być niesprawny czujnik czy może sÄ… jakieÅ› problemy zwiÄ…zane z kablami lub bezpoÅ›rednio z wtyczkÄ…. Czy jest  jakaÅ› możliwość sprawdzenia sprawnoÅ›ci czujnika spalania stukowego, który mam wykrÄ™cony tzn. "wierzchu" ?? Np. poprzez zmierzenie rezystancji czujnika albo coÅ› podobnego ?? Czy może diagnostyka tego czujnika polega tylko i wyÅ‚Ä…cznie na wÅ‚aÅ›ciwym wkrÄ™ceniu, podpiÄ™ciu wtyczki, skaowaniu bÅ‚Ä™du i obserwacji kontroli "check engine" oraz wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jednych Hanki ?

Macie jakieÅ› doÅ›wiadczenia w tym zakresie ?? Jak tak to proszÄ™ podzielcie siÄ™, chÄ™tnie poczytam bo za bardzo teraz nie wiem jak siÄ™ za to zabrać. 

 

Pozdrawiam.


  • 0

#19 TTU

TTU
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:47, 20.12.2019

1. Z lektury tego wątku i drugiego poświęconego wymianie tego czujnika, wynika, że zamienniki to loteria - działają ale krótko lub bardzo krótko - mój zamiennik (za 158 zł) działał niecałe 9 miesięcy

2. Pomiar rezystancji niewiele daje - Honda nie podaje tych rezystancji, dzisiaj u elektryka mierzyliśmy jego opór i był płynny, zmienny i przekraczał 20 MegaOhmów osiągając nawet 40 MegaOhmów - mierzyłem go moim multimetrem, który ma zakres 20 MegaOhmów i przez to wszystkie czujniki pokazywał jako rozwarte - m.in. przez co odesłałem oryginalną używkę i kupiłem nowy OEM Hondy dokładając 250 zł, żeby mieć pewność

3. Pomiar czy kabel łączący czujnik z kompem : a) nie ma zwarcia i b) nie przewodzi powinien być wykonany jako pierwszy, bo może się okazać, że wymiana nie jest konieczna tylko naprawa kabelka lub wtyczki

4. Test można zobaczyć tu : ale jak z niego wynika pewność zyskuje się porównując badany czujnik z dobrym czujnikiem, bo i zły czujnik generuje jakieś napięcie


  • 0

#20 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:52, 21.12.2019

1. Z lektury tego wątku i drugiego poświęconego wymianie tego czujnika, wynika, że zamienniki to loteria - działają ale krótko lub bardzo krótko - mój zamiennik (za 158 zł) działał niecałe 9 miesięcy

2. Pomiar rezystancji niewiele daje - Honda nie podaje tych rezystancji, dzisiaj u elektryka mierzyliśmy jego opór i był płynny, zmienny i przekraczał 20 MegaOhmów osiągając nawet 40 MegaOhmów - mierzyłem go moim multimetrem, który ma zakres 20 MegaOhmów i przez to wszystkie czujniki pokazywał jako rozwarte - m.in. przez co odesłałem oryginalną używkę i kupiłem nowy OEM Hondy dokładając 250 zł, żeby mieć pewność

3. Pomiar czy kabel łączący czujnik z kompem : a) nie ma zwarcia i b) nie przewodzi powinien być wykonany jako pierwszy, bo może się okazać, że wymiana nie jest konieczna tylko naprawa kabelka lub wtyczki

4. Test można zobaczyć tu : ale jak z niego wynika pewność zyskuje się porównując badany czujnik z dobrym czujnikiem, bo i zły czujnik generuje jakieś napięcie

jak dla mnie to zacznij od dokrecenia czujnika odpowiednim momentem a nie na czuja.


  • 0

#21 TTU

TTU
  • Nowy
  • 16 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:14, 21.12.2019

Kto we Wrocławiu mógłby mi to zrobić, bez ponownego ściągania kolektora dolotowego ? Tydzień temu dzwoniłem do Wonrza, ale zaproponował mi termin na "po świętach",poprzednie próby umawiania się z nim też kończyły się niepowodzeniem.

 

Btw. Jak wÅ‚aÅ›ciwie komputer stwierdza , że ten czujnik jest wadliwy ? Robi jakiÅ› test przy rozruchu silnika ? Kontroluje napiÄ™cie wytwarzane przez ten czujnik w trakcie normalnej pracy silnika ? To drugie tÅ‚umaczyÅ‚oby, że niedokrÄ™cenie czujnika skutkuje niższym poziomem napiÄ™cia i bÅ‚Ä™dem. Na tym wideo powyżej "niebieski" czujnik jakoÅ› tam dziaÅ‚a,bo generuje napiÄ™cie, tylko że o poÅ‚owÄ™ niższe od dobrego "czerwonego" - i dla kompa to najwyraźniej jest to powód do wyrzucania bÅ‚Ä™du. Z zamiennikami może być podobna historia  - niby pracujÄ…, ale sÅ‚abiej i szybko tracÄ… wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci.


Użytkownik TTU edytował ten post 12:16, 21.12.2019

  • 0

#22 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:26, 21.12.2019

Niech siÄ™ ktoÅ› wypowie ale chyba nie da siÄ™ bez zdejmowania kolektora. 

We Wrocku niestety ale nie znam żadnego mechanika.


  • 0

#23 z2maciek

z2maciek
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:32, 03.04.2020

Dzisiaj wykręciłem ten czujnik wystarczyło wyjąć zbiorniczek wyrównawczy wentylator cała robota zajęła mi 20 minut spokojnie do wykonania w warunkach garażowych.
  • 0

#24 z2maciek

z2maciek
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 08.04.2020

Dodaję ważną informację na temat czujników. Po awarii mojego, oryginalnego, spróbowałem zamontować czujnik firmy ERA - porażka, nie działał ani przez chwilę (sprawdzone oscyloskopem) a check wyskoczył bo 500 m jazdy autem. W drugim podejściu zamontowałem czujnik firmy SKV - no i pełen sukces. Zarówno sprawdzenie na oscyloskopem jak i brak check-a wskazują że pełni on swoją funkcję tak samo dobrze jak oryginał. Cena poniżej 100 zł za nówkę. Polecam.


  • 0

#25 z2maciek

z2maciek
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 08.04.2020

Kto we Wrocławiu mógłby mi to zrobić, bez ponownego ściągania kolektora dolotowego ? Tydzień temu dzwoniłem do Wonrza, ale zaproponował mi termin na "po świętach",poprzednie próby umawiania się z nim też kończyły się niepowodzeniem.

 

Btw. Jak wÅ‚aÅ›ciwie komputer stwierdza , że ten czujnik jest wadliwy ? Robi jakiÅ› test przy rozruchu silnika ? Kontroluje napiÄ™cie wytwarzane przez ten czujnik w trakcie normalnej pracy silnika ? To drugie tÅ‚umaczyÅ‚oby, że niedokrÄ™cenie czujnika skutkuje niższym poziomem napiÄ™cia i bÅ‚Ä™dem. Na tym wideo powyżej "niebieski" czujnik jakoÅ› tam dziaÅ‚a,bo generuje napiÄ™cie, tylko że o poÅ‚owÄ™ niższe od dobrego "czerwonego" - i dla kompa to najwyraźniej jest to powód do wyrzucania bÅ‚Ä™du. Z zamiennikami może być podobna historia  - niby pracujÄ…, ale sÅ‚abiej i szybko tracÄ… wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci.

ECU kontroluje sygnał z czujnika podczas normalnej pracy silnika. Czujnik ten przetwarza wibracje na napięcie o amplitudzie proporcjonalnej do chwilowego przyspieszenia w ruchach drgających. Podczas normalnej pracy zatem czujnik także daje pewien sygnał, co jest doskonale widoczne na oscyloskopie. ECU "nie widząc" tego sygnału stwierdza wadliwość czujnika nawet w warunkach w których nie było szans na wystąpienie spalania stukowego.


  • 0

#26 disclaimer

disclaimer
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:Tarnów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 08.04.2020

Mam podobny problem jak opisano powyżej, zapalający się/znikający co kilka-kilkanaście km check 0325, auto jeździ tak samo jak wcześniej. Skanerem obd dopatrzyłem się tylko korekt krótkoterminowych 10-15% i kąta wyprzedzenia zapłonu w okolicach 30-40 stopni przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Objawy takie same przy lpg i benzynie. Sam fakt pojawiania się i znikania checka może wskazywać na to że padło okablowanie, czy lepiej od razu zmieniać czujnik?


  • 0

#27 z2maciek

z2maciek
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 08.04.2020

Mam podobny problem jak opisano powyżej, zapalający się/znikający co kilka-kilkanaście km check 0325, auto jeździ tak samo jak wcześniej. Skanerem obd dopatrzyłem się tylko korekt krótkoterminowych 10-15% i kąta wyprzedzenia zapłonu w okolicach 30-40 stopni przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Objawy takie same przy lpg i benzynie. Sam fakt pojawiania się i znikania checka może wskazywać na to że padło okablowanie, czy lepiej od razu zmieniać czujnik?

Sprawdź okablowanie chociaż moim zdaniem 90 % szans że czujnik pada.


  • 0

#28 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:24, 08.04.2020

Wina czujnika.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#29 Paskud

Paskud
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer (CM, CN)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:30, 08.09.2020

Mam jednocześnie 2 błędy P0325 i P0420 i nie wiem od czego by zacząć, może ktoś w swoim Accordzie VII miał podobny problem i go usuwał ?

 

Każdy z tych bÅ‚Ä™dów pojawiaÅ‚ siÄ™ juz w moim Accordzie 2.0 K20A6 z 2003/04 r.,  ale dawniej wystÄ™powaÅ‚ sam :

- P0420 - bÅ‚Ä…d katalizatora zaczÄ…Å‚ pojawiać siÄ™ jakieÅ› 2 lata temu w warunkach zimowych w podobnych okolicznośćiach - po skasowaniu znikaÅ‚   aż do pojawienia siÄ™ tych okolicznoÅ›ci (najpierw szybka jazda autostradowa, a potem jazda b. wolna - w korku lub podczas przejazdu przez stacje benzynowÄ…). W lecie przestaÅ‚ siÄ™ pojawiać. W miÄ™dzy czasie byÅ‚a jeszcze wymiana lekko "wygryzionego" waÅ‚ka rozrzÄ…du od wydechu, być może to byÅ‚ powód.

- P0325 - błąd czujnika spalania stukowego - pojawił się w marcu 2019 i nie dawał się skasować - kupiłem zamiennik czujnika w Intercarsie wymieniłem i problem zniknął, niestety tylko na niecałe 9 miesięcy.

 

Parę dni temu znów śmigałem autostradą, potem wjazd w pelzający ruch miejski i kontrolka silnika znów sie zapaliła. NIestety tym razem mam dwa powyższe błedy jednocześnie i próba kasowania niczego nie zmienia - kiedyś błąd katalizatora przynajmnie dawał się skasować, tym razem już nie. Oprócz zapalonej kontrolki nie obserwuję innych objawów - silnik pracuje normalnie, auto przyspiesza, przed zapaleniem lampki nic nie sygnalizowało problemów, ani teraz ani poprzednio.

 

Zaczne chyba od wymiany czujnika stukowego, tylko tym razem na oryginaÅ‚ - mój kolega mechanik wbrew moim sugestiom nie robiÅ‚ tego w sposób "ginekologiczny" w ciÄ…gu 15 minut  bez Å›ciÄ…gania kolektora, tylko rozebraÅ‚ wszystko co mu utrudniaÅ‚o dostÄ™p - trwaÅ‚o to dlugo i odpowiednio do czasu kosztowaÅ‚o, dlatego nie chciaÅ‚bym tego przerabiać wiÄ™cej niż raz i ryzykowac kolejny zamiennik.

 

Nie wiem czy jest sens odczyt błędów komputerem dedykowanym dla Hondy, czy powie mi coś więcej niż mój VGate iCar-Pro złączący się przez Bluetootha ?

Ewentualnie czy ma sens kontrola składu spalin, by stwierdzić, czy to katalizator rzeczywiście definitywnie umarł (moja Hondeczka jeździ już prawie 16 lat, więc tonie byłoby nic niezwykłego) ? Btw. to jaka jest średnia żywotnośc katalizatorów w Accordach ?

 

Inne pytanie to czy przysÅ‚uguje mi jakaÅ› gwarancja od  Intercars, jeżeli ich czujnik za 158 zÅ‚ padÅ‚ po niecaÅ‚ych 9 miesiÄ…cach od wymiany (mam paragon)  ? Macie jakieÅ› praktyczne doÅ›wiadczenia z nimi ?

 

 

Jak tam kolego, poradziłeś sobie z tym? Ja teraz przerabiam ten sam temat (chociaż jeśli o sam błąd chodzi, to mam nadzieję, że już temat zamknąłem).

 

Ogólnie Hondę kupiłem 2 tyg. temu. Po zakupie przejechałem dystans ok. 100 km i po za tym, że trochę muliła i szarpała przy ok. 2500 rpm na 2 biegu, nic się nie działo.

 

NastÄ™pnego dnia wracaÅ‚em do domu i do przejechania miaÅ‚em ok. 250 km. Zaraz po wyjeździe zapaliÅ‚ siÄ™ Check Engine i objawy byÅ‚y wciąż te same. Ok. 50 km od domu, na ekspresówce Honda przeszÅ‚a w tryb awaryjny. Po 20 km zjechaÅ‚em z ekspresówki i odÅ‚Ä…czyÅ‚em aku na jakieÅ› 10 min. Po podÅ‚Ä…czeniu Check zniknÄ…Å‚, a auto byÅ‚o dużo żwawsze niż nawet dzieÅ„ wczeÅ›niej. Po kilku kilometrach znowu zmuÅ‚a i to szarpanie na 2 biegu i prawie od razu Check Engine, jednak dowiozÅ‚a mnie do domu bez trybu awaryjnego. 

 

Po paru dniach wziÄ…Å‚em od kolegi ELMa i po zeskanowaniu wyszÅ‚o P0325. BÅ‚Ä…d skasowaÅ‚em przez apkÄ™ i zrobiÅ‚em jazdÄ™ próbnÄ…. Znowu auto odżyÅ‚o by po kilku minutach wróciÅ‚y objawy oraz Check. Znowu diagnoza przez ELM i P0325 oraz P0420. Na dniach wymieniÅ‚em Å›wiece i jednÄ… z cewek, która wyglÄ…daÅ‚a najgorzej i miaÅ‚a podwiniÄ™tÄ… uszczelkÄ™, bÅ‚Ä™dy skasowaÅ‚em lecz historia siÄ™ powtórzyÅ‚a po raz kolejny. 

 

Zamówiłem oryginalny używany czujnik spalania stukowego i wymieniłem go w zeszły weekend. Błędy skasowałem i w drogę. Po raz kolejny, na początku wszystko wydawało się być jak należy, lecz po ok. 7 km, znowu powróciło szarpanie i zmuła, jednak tym razem bez Checka i bez błędów. Taki stan rzeczy jest po dziś dzień. Następne co planuję wymienić to filtr paliwa OEM, który już zamówiłem i jeśli to nie pomoże, to umówię się na regulację zaworów. W międzyczasie wymienię jeszcze wąż przepływomierza, ponieważ jest poklejony.

 

Podsumowując: w moim przypadku zdaje się, że błędy były wynikiem uwalonego czujnika, ten P0420 pojawił się tylko jednorazowo. Pomimo tego auto wciąż nie jeździ tak jak powinno, ale odnosząc się do tematu posta, sprawa wydaje się wyjaśniona.

 

Ciekaw jestem jak to jest u Ciebie?


Użytkownik Paskud edytował ten post 09:32, 08.09.2020

  • 0

#30 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:26, 08.09.2020

A co to w Accordzie w benzynie waz przeplywomierza? :/

Regulacje luzu zaworowego to podstawa a o sprawdzeniu stanu katalizatora nie wspomne a jesli silnik bierze olej to juz w ogóle...

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 19:27, 08.09.2020

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq