Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana klocków i tarcz tył - problem


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
45 odpowiedzi w tym temacie

#31 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:32, 25.11.2008

No to ja wiem. Mechanik mi nawet radził pojeździć czasem na lekko zaciągniętym ręcznym - szczególnie zimą gdy raczej lekko się hamuje.

Niemniej klocek powinien się stykać z tarczą na całej powierzchni.

Wszystko było by OK gdyby tarcze było w takim stanie jak na zdjęciu (i tak było przez rok).
Niestety w ostatnim czasie niepracujący obszar na brzegu posunął się znacznie w kierunku środka. Możliwe, że wskutek zużycia okładziny klocek już nie dociska albo coś się zapiekło.

Tak, że zaciski do rozbiórki i czyszczenia a klocki i tak już są na granicy limitu.

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#32 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:38, 25.11.2008

U mnie tylne tarcze wygladaja podobnie jak na tym zdjeciu, z tym, ze ta rdza jest tylko na zewnatrz. No i zastanawiam sie czy na kolejnym przegladzie czeka mnie wymiana klockow i tarcz. Pewnie bedzie troche kosztowac (ASO).

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#33 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:48, 25.11.2008

A czy wymiana tarcz i klocków poza ASO będzie miała znaczący wpływ nie wiem na gwarancję czy jeszcze inną ewentualność,bo cenę za części i usługę będziesz miał sporą.Wymiana tych części poza ASO nie powinna przysporzyć kłopotów dobremu warsztatowi,a bezpieczeństwo to samo?

#34 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:57, 26.11.2008

Wczoraj gadalem z czlowiekiem z ASO, na temat gwarancji i powiedzial, ze jezeli zrobie cos poza ASO i ta czynnosc/czesc bedzie miala wplyw na jakas inna czesc pojazdu, a ona z kolei ulegnie uszkodzeniu/awarii to nie bedzie ona podlegala gwarancji.
Pytalem o to w zwiazku z tematem obnizenia samochodu. Tzn jezli dotkne cos w zawieszeniu i tam cos sie potem zepsuje, to gwarancja na zawieszenie znika, ale reszta samochodu dalej jest na gwarancji.
A tak w ogole, to "fabryczne" obnizenie 30-40mm(zestaw "zawieszenie sportowe") do VII gen kosztuje u nich okolo 2700 (amortyzatory, sprezyny, robocizna), tylko z dostepnoscia slabo podobno.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#35 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:13, 26.11.2008

Mikolaj, to może zagadaj czy tak można np. kupujesz części polecone przez pracownika ASO na własną rękę a wymiana w ASO ?? Czy wtedy też tracisz gwarancję ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#36 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:19, 26.11.2008

Z pewnoscia zrobie tak, jak sie okaze, ze tarcze i klocki do wymiany.
W ogole to sie zastanawiam, czy oni sami tez zamiennikow nie moga wstawic. Wydawalo mi sie, jak u nich bylem, ze ktorys z tych doradcow serwisowych pytal sie przez telefon jakich czesci uzyc, oryginalow czy zamiennikow. Nic, okaze sie przy jakies robocie.

#37 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:37, 26.11.2008

W Autowitolin na 100% maja zamienniki, ale nie wszystkich części. Do VI mają zamiennik, sprzęgła, tarcz przednich i tylnych, więc może i do VII maja zamienniki tarcz. Zapytaj

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#38 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:58, 05.12.2008

Wracając jeszcze do mojego przypadku. Wspomniane klocki Ferodo FDB1506 pasują jak ulał na tył ale tematu tarcz nie należy lekceważyć.

Korozja zjadająca brzeg tarczy wzięła się zapewne z tego, że auto, zanim je kupiłem, stało pół roku nie jeżdżone. Ponieważ porobiły się wżery to normalne ścieranie się tarczy nie oczyszcza tej rdzy i tarcza koroduje dalej.

Niestety, po zdjęciu tarcz okazało się, że to samo zjawisko od wewnętrznej (niewidocznej) strony było dużo dalej posunięte. Jedynie ok. połowa szerokości roboczej tarczy miała kontakt z klockiem :(

Jedyne wyjście to przetoczenie. Tarcze miały 10mm (a więc praktycznie chyba nie zużyte), po przetoczeniu zdjęliśmy 0,5mm. Od zewnętrznej krawędzi nic to nie pomogło, nadal jest centymetrowa strefa rdzy na brzegu która będzie nadal korodować - tak głęboko weszła rdza ! Od wewnętrznej strony tarcz się trochę polepszyło dzięki przetoczeniu - strefa bez rdzy znacznie się poszerzyła chodź od zewnętrznej krawędzi nadal jest szeroki pas rdzy.

Skutek pewnie będzie taki, że przy następnej zmianie klocków tarcze będą do wymiany, ale nie z powodu zużycia lecz korozji. Na dobrą sprawę już teraz gdyby chcieć się pozbyć korozji należało by zdjąć tak grubą warstwę, że tarcze miały by graniczną grubość :(

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#39 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:57, 05.12.2008

to rdzewienie kranców tarczy jest normalne bo klocek tam nie pracuje,
a co do czesci gdzie pracuje klocek to tez jest ona taka przyczarniała,u mnie też,to chyba tak maja te sprzety.

#40 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:49, 18.09.2009

a teraz ja mam pytanko do tematu:
zabieram sie na dniach za wymiane tylnych tarcz i klockow:
a) sciagniecie zacisku spoko
b) wcisniecie tloczka spoko mam klucz
c) a jak wyglada odkrecanie jarzma? jak ma sie do tego budowa hamulca- tarczo beben?? czy pozniej jest niezbedna regulacja recznego?

bede wdzieczny za wskazowki

#41 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:23, 18.09.2009

c) a jak wyglada odkrecanie jarzma? jak ma sie do tego budowa hamulca- tarczo beben?? czy pozniej jest niezbedna regulacja recznego?


Ręczny jest w zacisku, jarzmo odkręcasz tak samo jak przednie.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#42 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:45, 19.09.2009

mam nadzieje ze nie zarzuce po raz kolejny OT ale nie moge sobie z tymi tarczami poradzic! sruby sie pozapiekały a w dodatku musze razem z tarczami wymienic lozyska kupic nowe sruby do tarcz i szpilki do felgi :/ czy ktos mi pomoze jak i gdzie najtaniej i dobrze to ogarnac? i jakim sposobem? pozdrawiam :mrgreen:

#43 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:30, 06.10.2009

a jescze szybkie pytanko choc nie w temacie czy przednie tloczki tez sa wkrecane? czy tylko wciskane?

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#44 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:05, 06.10.2009

a jescze szybkie pytanko choc nie w temacie czy przednie tloczki tez sa wkrecane? czy tylko wciskane?


Przednie są tylko wciskane

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#45 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:09, 09.10.2009

Wkręcane są tylko z tyłu, bo tam jest ręczny, który działa na zasadzie wkręcania/wykręcania gwintu. (wiem bo doświadczyłem na własnej skórze) :>

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.





IPB Skin By Virteq