Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Radio anglik a EU

VII radio anglik eu radio

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablito0689

pablito0689
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 15.02.2016

Witam,

 

Mam Sporta 2.0 pb 2003 i problem z zanikającym podświetleniem radia (1cd)- raz jest a po pewnym czasie zanika, dotyczy to tylko podświetlenia radia reszta jest w porządku.. Na forum wyczytałem, że problem ten był rozwiązany w wersjach po 2004 roku. I tu nasuwa się pytanie: czy samo radio bez panelu z wersji angielskiej jest takie samo jak wersji EU?

 

Chodzi o to, że chce zakupić radio z panelem od Anglika a przełożyć samo radio z czytnikiem płyt CD do panelu Eu. Chce zachować pokrętła od nagrzewu po prawidłowej stronie  :cwaniak:

 

Kolejne pytanie - czy zanikające podświetlenie samego radia wynika z panelu sterującego klimą i radiem czy samego radia z czytnikiem CD?

 

Z góry dziekuję za odpowiedź i proszę z wyrozumiałość :) (to mój pierwszy temat na tym forum)


  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:15, 15.02.2016

Hej :)
Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi - tak, radia różnią się tylko panelem sterującym klimatem (odwrotnie pokrętła)... kilka osób robiło taką operację - jak będziesz przekładał tylko radio, to wersja silnika nie ma znaczenia...
Ja osobiście nie spotkałem się (ani nie czytałem na naszym forum) o problenie jaki opisujesz...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#3 pablito0689

pablito0689
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 15.02.2016

Dzięki Statom :) 

Chodzi mi o ten temat:

 http://www.accordklu...problem radiem a dokładnie post nr 7.

 

Wszystko działa ok - podświetlenie przycisków od radia i nawiewu, natomiast sam ekran radia traci podświetlenie co jakiś czas. Demontowałem radio i myślałem, że uda mi się rozwiązać problem podświetlenia dzęki temu filmikowi:

Jednak tutrial dotyczy radia pss a w 1cd płyta główna jest "ciut" inna. Stąd moje pytanie czy układ sterujący podświetleniem ekranu jest w radiu czy w panelu klimy...

 

pozdrawiam


  • 0

#4 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:21, 10.11.2016

Pytanie - czy kupując radio zwykłe z anglika można w nim zamienić pokrętła tak, żeby po stronie kierowcy na lewej znalazło się to z małą, białą kreską i z ograniczeniem kręcenia (po stronie pasażera pokrętło się kręci na całej osi, bez końca)?

I czy podpinając takie radio do europejskiej wersji nie sprawi problemu ze sterowaniem klimy, że regulując po swojej stronie będzie z nawiewu leciało po drugiej stronie, odwrotnie?


  • 0

#5 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:47, 10.11.2016

Hej :)

Pytanie - czy kupując radio zwykłe z anglika można w nim zamienić pokrętła tak, żeby po stronie kierowcy na lewej znalazło się to z małą, białą kreską i z ograniczeniem kręcenia (po stronie pasażera pokrętło się kręci na całej osi, bez końca)?

I czy podpinając takie radio do europejskiej wersji nie sprawi problemu ze sterowaniem klimy, że regulując po swojej stronie będzie z nawiewu leciało po drugiej stronie, odwrotnie?

Bartek - odpowiedź jest dosyć oczywista... w całym radiu są 2 moduły: jeden odpowiedzialny za odtwarzanie muzyki, drugi za sterowanie klimatem...

Pierwszy jest identyczny, drugi ma pokrętła odwrotnie, więc zapewne elektronika jest inaczej rozłożona i żeby to zmienić to trzeba byłoby się pobawić w kabelkologię, tak by kręcenie jednym pokrętłem 'symulowało kręcenie' drugim i na odwrót. Ponadto zapewne wystąpiłby problem o jakim wspominasz - czyli odwrotne sterowanie, bo we wszystkich radiach działa ono: lewe pokrętło - lewa strona, prawe - prawa, więc zabawa w kabelkologię tylko wizualnie poprawiłoby wygląd. Najprostszym rozwiązaniem, w przypadku problemów z radiem, jest wymiana samego modułu radia/odtwarzacza... albo przełożenie działającego modułu sterowania klimatem do radia z UK, zależnie co łatwiejsze...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#6 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:22, 10.11.2016

Nie lepiej kupić radio - całe?


  • 0

#7 ufolek

ufolek
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:37, 10.11.2016

Założyłem sobie anglika PSS, więc powiem jak jest ;) 

Pokrętła są faktycznie odwrotnie, co nie jest bez znaczenia dla wygody... Ponieważ rozbierałem radio PSS, jednoczenie oglądałem schemat regulacji temp i jestem elektronikiem, to powiem, że zamiana pokręteł jest w zasadzie niemożliwa. Działają one na odmiennej zasadzie jeśli chodzi o kodowanie kąta obrotu, wiec wymagałoby to przeszczepu krzyżowego kawałków płytki PCB razem z pokrętłami.

 

Ja zmieniałem z 1CD na PSS i w tym układzie samego radia nie udało sie przełożyć, bo fizycznie nie pasuje (złącze w innym miejscu). Natomiast wydaje się, że przełożenie modułu radia z wersji angielskiej do europejskiego panelu sterowania nawiewami nie powinno sprawić problemu. Odkręca sie pare śrubek i moduł radia wyjeżdża z tyłu.


  • 0

#8 Stoliktomek

Stoliktomek
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Imielin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:17, 14.11.2016

Nie wiem jak to jest w radiu z pokrętłami, u mnie po włożeniu navi poliftowej z przyciskami do regulacji temperatury wystarczyło zamienić w większej kostce z nawiewów 6 pinów miejscami, wtedy lewa strona jest lewa, a prawa jest prawa. Zostaje tylko kwestia tego, ze jak wyłączysz tryb dual to sterowanie temperatura obu stron masz z prawej strony. W trybie dual problemu nie ma, bo sterujesz temperatura dla każdej strony osobno
  • 0

#9 ufolek

ufolek
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:36, 14.11.2016

Czyli Ty z prawej strony masz teraz wspólną regulację, a lewymi guzikami offsetujesz temp kierowcy, a nie pasażera, jak to jest w EU?


  • 0

#10 Stoliktomek

Stoliktomek
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Imielin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:19, 14.11.2016

Dokładnie, po przecięciu pinów w GB z prawej strony jest regulacja wspólna a poszczególne w trybie dual są po odpowiednich stronach. W eu wspólna masz z lewej strony, kierowcy masz z lewej strony a pasażera z prawej
  • 0

#11 ufolek

ufolek
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:33, 14.11.2016

Calkiem soprytnie, jakos o tym nie pomyslalem. Masz moze rozpiske, ktore piny zamienic? Moze przy okazji innego dlubania bym sie kiedys skusil.
  • 0

#12 Stoliktomek

Stoliktomek
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Imielin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 14.11.2016

Jasne w kostce tej większej (22 pionowej) Zamieniasz
1 pin z 2
8 pin z 10
9 pin z 22
Nie pamietam teraz czy numerach leciała od strony kabli czy wtyczki, chyba kabli. Kolorami nie koniecznie sie sugeruj, Popatrz tylko na wolne miejsca i będziesz wiedział od której strony liczyć piny.
Zapomniałem o rozpisce

704ccc776c968.jpg

Powinno byc czytelne, jeśli nie, to pisz, wytłumaczę ;)
  • 0

#13 ufolek

ufolek
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:51, 14.11.2016

Dzieki. Powinno wystarczyc, teraz tylko poczekac na pretekst do rozbebeszenia kokpitu i radia ☺
  • 0

#14 Locuta

Locuta
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:38, 22.01.2017

Witajcie.

 

Nie miałem podświetlenia w radio (zwykłe 1 cd) i cd nie czytał płyt. Kupiłem radio od anglika ze sterowaniem klimą na odwrót.

 

Wymieniłem tylko radio zostawiając swój oryginalny panel ze sterowaniem. Wszystko działa jak należy a nawet mam wrażenie że gra lepiej.

 

Całość zajęła mi około godziny.

 

Problem rozwiązany :)


  • 0

#15 Obiektyw

Obiektyw
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 20.02.2019

ktoś mógłby podać jakieś szczegóły tej operacji? Na czym polega ta wymiana? Kilka śrubek i po sprawie, czy zabawa w lutowanie itd? 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, radio anglik, eu, radio

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq