Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

2.2 i-CTDi na zimnym silniku pali za drugim razem

VII diesel odpala drugim zimny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 slavkowsky

slavkowsky
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:28, 12.02.2016

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Accorda 2.2 i-CTDi z 2004 roku. Niepokoi mnie sposób w jaki odpala silnik gdy nie jest rozgrzany - nawet gdy jest 7 stopni na zewnątrz. 

Wygląda to tak - kręcę jakieś dwie sekundy, słyszę że zapalił więc puszczam kluczyk i wtedy silnik momentalnie gaśnie. Gdy zakręcę drugi raz zapala ładnie. Teraz gdy już wiem że się tak dzieje kręcę sekundę dłużej i wtedy odpala.

 

Wspomniałem o tym mechanikowi przed wymianą oleju, wymienił dodatkowo filtr paliwa i sprawdził świece żarowe - ponoć są sprawne. "Problem" jednak nadal występuje.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czego to może być wina?

 

Tak to wygląda na filmie : https://www.youtube....h?v=vC9BqcGpbaI


  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:49, 12.02.2016

Niech mechanik sprawdzi wtryski na przelewach (będzie widać na menzurkach różne w ilości paliwa jeżeli któryś przelewa- musi to zinterpretować mechanik wizualnie) A wcześniej parametr ciśnienia w szynie w trakcie rozruchu i po odpaleniu.Od tego zacznij


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:51, 12.02.2016

  • 0

#3 slavkowsky

slavkowsky
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 13.02.2016

Test przelewowy mogę zrobić chyba sam bez specjalnych narzędzi? Znalazłem tu na forum instrukcję jak to zrobić, napisane jest tam że każdy wtrysk z osobna sprawdzać. Nie lepiej wszystkie na raz z wężykami i czterema pojemniczkami? Są jakieś przeciwskazania?

 

 

skopiowane od innego kolegi  ;-)

Każdy wtryskiwacz musisz sprawdzić osobno dlatego potrzebna jest druga osoba.I postaram się wytłumaczyć to bardziej łopatologicznie:
-zdejmujemy plastikowy dekiel
-Zdejmujemy wężyk powrotu pierwszego wtrysku od rozrządu(tam gdzie w każdej grzechocze  :r  ;) ) zdejmujemy go w miejscu gdzie wchodzi na drugi wtryskiwacz ( bardzo ciężko schodzi! ), i wkładamy wężyk do kieliszka z podziałką a druga osoba pali silnik i na wolnych obrotach! odlicza dokładnie 1min następnie gasi auto. Powinno nalecieć nam do kieliszka przez ten czas około 8ml.
I kontynuujemy z następnym wtryskiwaczem w analogiczny sposób.....z tym że powrót z pierwszego darujmy sobie nic sie nie stanie jak poleci trochę paliwa na dekiel.
Przy następnych wtryskiwaczach jest jeszcze dodatkowa trudność bo nad wtryskiem jest trójnik do nadmiaru i trzeba trzymać kieliszek, wężyk i palcem zatykać trójnik...co by paliwo do kieliszka leciało  ;)
Jak ktoś nie lubi improwizacji to musi sobie przygotować wężyk o średnicy nadmiaru i wypinać z listwy powrotu po jednym wtrysku i testować.
Po wszystkim porównać wyniki testu z poszczególnego wtrysku.


  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:37, 13.02.2016

http://allegro.pl/te...5699153352.html tak wygląda bardziej profesjonalnie
  • 0

#5 slavkowsky

slavkowsky
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 13.02.2016

Profesjonalnie na pewno ale wężyki i pojemniki jakieś znajdę, ewentualnie adaptery też a więc chyba mam wszystko.

Pozostaje więc pytanie o samo sprawdzenie, czy ktoś miał rację pisząc że każdy wtrysk sprawdzać osobno? Nie wydaje mi się by to było miarodajne bo nie da się uzyskać tych samych warunków pomiarowych na każdym wtrysku


  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:35, 13.02.2016

My sprawdzamy wszystkie na raz.Wtedy widzę w trakcie pracy który przelewa za dużo. W warsztacie nie bawimy się w kieliszki tylko używamy odpowiednich narzędzi.Tutaj na forum nikt nie używa profesjonalnych narzędzi bo mało kto tutaj naprawia samochody zarobkowo i inwestuje w sprzęt .Tym bardziej jak się jeszcze nie specjalizuje w silnikach Diesla

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 14:39, 13.02.2016

  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:04, 13.02.2016

Żelazną zasadą producenta firmy Bosch jest to że wadliwy wtryskiwacz jest wtedy gdy jego wydatek przelewu trzykrotnie przekracza najmniejszy wydatek zaobserwowany dla pozostałych wtryskiwaczy w danym silniku. Odchyłki na poziomie 20 - 30 % DLA PRAWIDŁOWO DZIAŁAJĄCYCH wtryskiwaczy są zjawiskiem normalnym.Pomiaru dokonujesz podczas rozruchu silnika lub na biegu jałowym.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:05, 13.02.2016

  • 0

#8 Krzyhonda 26

Krzyhonda 26
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Malczyce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Kombi(tourer)
  • KM:144
  • Paliwo:ON
  • Rok:2203
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 21.02.2016

Witam Moja Honda mimo ze spedziła w warsztacie kilka dni..przeszła regeneracje wtrysków czyszczenie przewodów paliwowych wymiane filtra paliwa..wszystko na krótką mete..problem wraca szybko auto ciezko odpala po paru dniacvh wgl.


  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:27, 21.02.2016

A na czym polegała regeneracja wtryskiwaczy?Dostałeś ,,raport,, z kalibracji,,w postaci wydruku ze wszystkimi parametrami w czasie pracy wtryskiwaczy na stole?


  • 0

#10 Krzyhonda 26

Krzyhonda 26
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Malczyce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Kombi(tourer)
  • KM:144
  • Paliwo:ON
  • Rok:2203
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 21.02.2016

Tak mam ale i tak z niej nic nie rozumiem..


oto fragment

Załączone pliki


  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:28, 21.02.2016

Ile zapłaciłeś za regenerację i co było robione?Powiedzieli ci? Szczerze powiedziawszy pierwszy raz takie coś widzę do nas jak przychodzą wtryski po regeneracji to są zapakowane w hermetyczne pojemniki zalane olejem z zabezpieczonymi końcówkami i gwintami.Dodatkowo załączone wymienione części.Protokoły (format A4) ze stanowiska BOSCH w kilku egzemplarzach z rodzajem stołu na jakim był robiony test i parametry.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:32, 21.02.2016

  • 0

#12 dawidek106

dawidek106
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 21.02.2016

Ile zapłaciłeś za regenerację i co było robione?Powiedzieli ci? Szczerze powiedziawszy pierwszy raz takie coś widzę do nas jak przychodzą wtryski po regeneracji to są zapakowane w hermetyczne pojemniki zalane olejem z zabezpieczonymi końcówkami i gwintami.Dodatkowo załączone wymienione części.Protokoły (format A4) ze stanowiska BOSCH w kilku egzemplarzach z rodzajem stołu na jakim był robiony test i parametry.

a ile kosztuje u Ciebie regeneracja jednego wtrysku Bosch ?


  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:56, 22.02.2016

My nie regenerujemy oddajemy do regeneracji (sprzęt do tego typu napraw kosztuje parę milinów  i to nie jest żart) oddajemy do centrum BOSCH akurat do Lublina do Woliński Centrum (żeby to zrobić trzeba mieć sprzęt i dużą wiedzę) nie można robić wszystkiego :)

 

https://www.facebook...Diesel.Wolinski

https://www.google.p...S2GBA4QoioIaDAK

po odbiorze tylko montujemy i nie ma problemu :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:00, 22.02.2016

  • 0

#14 Krzyhonda 26

Krzyhonda 26
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Malczyce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Kombi(tourer)
  • KM:144
  • Paliwo:ON
  • Rok:2203
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:12, 22.02.2016

No moje akurat były regenerowane w Lubiniu wszystkie 4..wszystkim zajeli sie mechanicy którym oddałem auto także nie wiem w czym przyjechały zapłaciłem 250zł/szt.Najgorsze ze mechanicy sami do końca nie wiedza co jest grane,sugeruja ze paliwo gdzies nie dochodzi.Czemu Honda odpala tylko z plaka lub na popych zamiast normalnie z kluczyka????


  • 0

#15 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:38, 22.02.2016

Skoro z plaka to coś z układem paliwowym.Jakie ciśnienie w trakcie rozruchu? Masz jakieś parametry rzeczywiste?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, diesel, odpala, drugim, zimny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq