Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

poluzowanie rozrządu

all_gen

Najlepsza odpowiedź backdraft998 , 15:09, 08.02.2016

Jeżeli wszystko zostało dobrze ustawione to nie nie możesz sam sobie poluzować rolki napinacza paska rozrządu.Po pierwsze w tym silniku do ustawienia rozrządu są potrzebne dwie blokady .Jedna blokada na wałek rozrządu z tyłu i kołek do blokowania pompy wtryskowej.KOŁO ROZRZĄDU NIE MA KLINA - JEST NA STOŻKU !!!!. Dlatego stosuje się blokadę wałka.Odpowiednie ustawienie wału korbowego sprawdzasz na wieńcu przez okienko pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem. Aby wszystko było jak należy naciąga paska rozrządu regulujesz na poluzowanym kręcącym się kole wałka rozrządu.Pasek napinasz rolką (rolka na w środku dwa otworki to są miejsca gdzie musi wejść specjalny klucz którym napinasz rolkę ,zamiast niego możesz użyć szczypiec do pierścieni segera kąt szczypiec 90 stopni) O prawidłowym napięciu paska informuje cie znak na rolce ,,nacięcie ma się znaleźć po środku ,, wtedy jest odpowiedni napięty pasek.Po tej czynności dokręcasz rolkę nakrętką(ostrożnie nie na siłę bo to jest na szpilce -zalecam klucz dynamometryczny) ja osobiście zalecam wymianę tej szpilki na nową .Po dokręceniu rolki sprawdzasz  ustawienie wału korbowego z tyłu od skrzyni -  jak jest ,,ok,, dokręcasz koło rozrządu wyjmujesz blokady i kręcisz silnikiem dwa obroty .Po wykonanych dwóch obrotach ponownie ustawiasz wał korbowy na znak i patrzysz czy blokada wałka rozrządu i pompy wtryskowej pasują sprawdzając równocześnie czy znak na rolce napinającej jest po środku. Jeśli wszystko pasuje dokręcasz koło rozrządu odpowiednim momentem(ponownie odpowiednia siła bo nie ma klina) blokując je odpowiednim kluczem.To cała procedura którą wykona każdy szanujący się mechanik .Inny mechanik jeśli chce iść na skróty nie zastosuje blokad tylko zrobi to na ,,farbkę,, i wtedy pasek nie pracuje tak jak należy - jeśli chodzi o naciąg .Po tej operacji powinno się sprawdzić  początek wtrysku pompy. Pasek Micro-V jest napinany AUTOMATYCZNIE więc jeżeli napinacz jest sprawny to nie ma prawa się nic dziać . ZA KAŻDYM RAZEM WYMIANY ROZRZĄDU WYMIENIA SIĘ POMPĘ WODY !!!!!!!! To jest cała operacja którą starałem ci się przedstawić jak najbardziej zrozumiale.To co możesz teraz sam zweryfikować to rozebrać osłonę rozrządu i ustawiając wał na znak i pompę sprawdzić czy w rolce napinającej pasek znak jest po środku pomiędzy ogranicznikami. Nie wiem jaki to dzwięk ale jeszcze może być wina osłon rozrządu i dlatego możesz zdemontować osłony i odpalić silnik bez nich będziesz wtedy słyszał różnicę lub nie 

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:49, 08.02.2016

Cześć,

Trochę nie to forum ale nie chce mi się dodatkowo rejestrować na forum Skody a mam problem.

Samochód:

Skoda Fabia 1.9 SDI z 2001r. ~64KM.

 

Samochód taty, ostatnio oddał na wymianę rozrządu, gdy odebrał coś mu nie pasowało, w trakcie jazdy samochód trochę piszczy, z okolicy silnika, przed wymianą wszystko chodziło jak należy.

Pojechał do mechanika i ten stwierdził, że widocznie za silno naciągnął pasek i z czasem sam się poluzuje. Jednak minął ponad miesiąc i nic.

Mam pytanie czy ktoś się orientuje czy można go popuścić samemu bez obawy o jakieś przestawienie czegoś? jeśli tak to jak? czy popuścić na napinaczu czy gdzie?

Na razie nie chce jechać do tego mechanika bo można powiedzieć, że się sparzył i woli to zrobić sam jeśli się da. Dodam że rolki wymieniane więc to raczej nie łożysko piszczy.


  • 0

#2 scobe

scobe
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:21, 08.02.2016

rozrząd nie może piszczeć :D pasek klinowy wymienialiście? napinacz w SDI jest chyba automatyczny więc nie ma tam możliwości regulacji napięcia, także nie ma opcji za mocnego napięcia. Jeśli nie wymienialiście paska to proponuję od tego zacząć.


  • 0

#3 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:26, 08.02.2016

był wymieniany cały komplet razem z pompą wody i paskiem klinowym. No chyba że to wina paska klinowego- czy możliwe aby on był naciągnięty za mocno?

W sumie to nie do końca takie piszczenie, może bardziej taki gwizd przy przyspieszaniu na 1 i 2, później już tego tak nie słychać.


Użytkownik jankes87 edytował ten post 08:26, 08.02.2016

  • 0

#4 scobe

scobe
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:36, 08.02.2016

Określę się dokładniej, czy OPRÓCZ rozrządu (pompa wody, pasek rozrządu, rolka, napinacz) wymieniałeś jeszcze pasek wielorowkowy? Ten napędzający alternator, wspomaganie, klime itd. Jeżeli coś piszczy to tylko on ma szanse, a jeżeli coś gwiżdże, to szukałbym czegoś innego. Jeżeli był wymieniany ten pasek oraz jego napinacz wówczas nie ma mowy o za mocnym / za słabym jego napięciu. Gwizd wzmaga się z obrotami lub z prędkością?


  • 0

#5 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:59, 08.02.2016

tak, pasek wielokrokowy też był wymieniany. ten gwizd czy też piszczenie- bo ciężko to jednoznacznie określić występuje przy przyspieszaniu na 1 i 2- delikatnie wzmaga się przy przyspieszaniu, później już go tak wyraźnie nie słychać, coś w ten deseń jakby turbina świszczała, tylko że sdi nie ma turbo... Przed wymianą rozrządu silnik chodził cicho i czysto- jak na diesla :)


  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:09, 08.02.2016   Najlepsza odpowiedź

Jeżeli wszystko zostało dobrze ustawione to nie nie możesz sam sobie poluzować rolki napinacza paska rozrządu.Po pierwsze w tym silniku do ustawienia rozrządu są potrzebne dwie blokady .Jedna blokada na wałek rozrządu z tyłu i kołek do blokowania pompy wtryskowej.KOŁO ROZRZĄDU NIE MA KLINA - JEST NA STOŻKU !!!!. Dlatego stosuje się blokadę wałka.Odpowiednie ustawienie wału korbowego sprawdzasz na wieńcu przez okienko pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem. Aby wszystko było jak należy naciąga paska rozrządu regulujesz na poluzowanym kręcącym się kole wałka rozrządu.Pasek napinasz rolką (rolka na w środku dwa otworki to są miejsca gdzie musi wejść specjalny klucz którym napinasz rolkę ,zamiast niego możesz użyć szczypiec do pierścieni segera kąt szczypiec 90 stopni) O prawidłowym napięciu paska informuje cie znak na rolce ,,nacięcie ma się znaleźć po środku ,, wtedy jest odpowiedni napięty pasek.Po tej czynności dokręcasz rolkę nakrętką(ostrożnie nie na siłę bo to jest na szpilce -zalecam klucz dynamometryczny) ja osobiście zalecam wymianę tej szpilki na nową .Po dokręceniu rolki sprawdzasz  ustawienie wału korbowego z tyłu od skrzyni -  jak jest ,,ok,, dokręcasz koło rozrządu wyjmujesz blokady i kręcisz silnikiem dwa obroty .Po wykonanych dwóch obrotach ponownie ustawiasz wał korbowy na znak i patrzysz czy blokada wałka rozrządu i pompy wtryskowej pasują sprawdzając równocześnie czy znak na rolce napinającej jest po środku. Jeśli wszystko pasuje dokręcasz koło rozrządu odpowiednim momentem(ponownie odpowiednia siła bo nie ma klina) blokując je odpowiednim kluczem.To cała procedura którą wykona każdy szanujący się mechanik .Inny mechanik jeśli chce iść na skróty nie zastosuje blokad tylko zrobi to na ,,farbkę,, i wtedy pasek nie pracuje tak jak należy - jeśli chodzi o naciąg .Po tej operacji powinno się sprawdzić  początek wtrysku pompy. Pasek Micro-V jest napinany AUTOMATYCZNIE więc jeżeli napinacz jest sprawny to nie ma prawa się nic dziać . ZA KAŻDYM RAZEM WYMIANY ROZRZĄDU WYMIENIA SIĘ POMPĘ WODY !!!!!!!! To jest cała operacja którą starałem ci się przedstawić jak najbardziej zrozumiale.To co możesz teraz sam zweryfikować to rozebrać osłonę rozrządu i ustawiając wał na znak i pompę sprawdzić czy w rolce napinającej pasek znak jest po środku pomiędzy ogranicznikami. Nie wiem jaki to dzwięk ale jeszcze może być wina osłon rozrządu i dlatego możesz zdemontować osłony i odpalić silnik bez nich będziesz wtedy słyszał różnicę lub nie 


  • 0

#7 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:17, 08.02.2016

wielkie dzięki za tak obszerne wyjaśnienie, sprawdzę te ustawienia a gdyby coś było nie tak to wracam do mechanika i niech to zrobi jak ma być bo wcale tak mało nie wziął za robotę.


  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:53, 08.02.2016

Mam nadzieję że się uporasz z tym problemem .Jak coś to pisz.To prosty silnik więc myślę że sobie poradzisz z tym sprawdzeniem.Jeśli zauważysz na kołach ,,farbkę,, lub ,,znaki,, samoróbki to już wiesz że poszedł na skróty.Znak do ustawienia wału korbowego na wieńcu może się różnic pomiędzy silnikami z grupy VAG (kształt).Aby go dokładnie ustawić potrzeba dwóch osób jedna kręci wałem bardzo ostrożnie i powoli a druga sprawdza znak na wieńcu.I tutaj jest ,,myk ,, o którym ci nie powiedziałem (ten znak różnie widać w zależności jak głęboko wsadzisz tam głowę i pod jakim kątem będziesz patrzył .Dlatego  najlepiej jest zastosować lusterko inspekcyjne na teleskopie wtedy wszystko idealnie widać :) i dobrą lampę do oświetlenia )


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:46, 08.02.2016

  • 0

#9 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:39, 09.02.2016

fajnie i jasno to wszystko opisałeś, jeszcze raz dzięki za pomoc. jak wrócę na weekend to będę sprawdzał.

Przy okazji dobrze znać procedurę wymiany, przynajmniej później wiadomo czy mechanik zrobił to jak należy a nie na odpieprz jak niektórzy.


  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:07, 09.02.2016

To jest praktyczna procedura pod silniki VAG jeżeli  będę miał kod twojego silnika mogę podać więcej szczegółów konkretnie pod twój silnik. Różnice pomiędzy silnikami będą wynikały z zastosowanych rolek .Jeżeli będzie cię to interesowało to daj znać 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq