Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z układem świec żarowych P1384

VII Świece żarowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bumber

Bumber
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 22.01.2016

Witam, oto mój problem: 
Blad 1384 obwód świec zarowych, świece sprawdzone jedna uszkodzona, zmieniona na świece firmy iskra i bląd dalej jest gdy sie samochód odpali na zimnym silniku i ustępuje dopiero po rozgrzaniu i podpięciu auta pod komputer. 

Mechanik mówi ze przyczyną może być inna opornosc jak sie zsumuje ale nie umie sprawdzić tego, świeca żarowa musi być oryginalna czy co ? 
Zmieniona jest tylko jedna. 
Co z tym zrobić ? 
Jaki zamiennik kupić? 
Ktoś miał może podobny albo taki sam problem 
Z góry dziękuję za wypowiedzi i pomoc. 

  • 0

#2 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:02, 22.01.2016

Świece mają być NGK jak się nie mylę ;-) Wymiana jednej jest bez sensu bo za chwilę reszta poleci.

Błąd ten jest generowany gdy uszkodzona jest świeca żarowa lub moduł sterujący świecami.

Aby sprawdzić świece należy odpiąć wtyczkę od swiecy i zmierzyć oporność. Każdą osobno między nią a jej wtyczką. Wartość musi być ok 1 Ohm. Jeśli jest inna to świeca do wymiany.

Jak wszystkie są ok to podmienić moduł sterowania świecami (najlepiej uzywkę bo taniej)
  • 0

#3 Bumber

Bumber
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:48, 23.01.2016

Jest może ktoś z Suwałk lub okolic, żeby podmienić ten moduł ? Oczywiście za opłatą. 


  • 0

#4 Bumber

Bumber
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:17, 23.01.2016

Dodam że po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec zapali się na 2-3 sec, nie powinna się dłużej świecić ? 

Przekaźnik od świec słychać po każdym przekręceniu kluczyka. 

Samochód bardzo dobrze uruchamia się na zimnym silniku po zmianie uszkodzonej świecy na  firmę "ISKRA", ale nadal sinik przechodzi w ten tryb awaryjny i jest błąd P1384. 

 Problem może tkwić w tkwić tej nowej świecy ? (chodzi mi o to że jest nieoryginalna tylko jakaś podróba) 


  • 0

#5 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:44, 23.01.2016

Może tak być. Kontrolka jest tylko od informowania że został wykonany test systemu a świece grzeją się nawet krócej. Kody OBD wyraźnie mówią gdzie jest problem więc zrób to co napisałem a jeśli to nie pomoże będziemy myśleć dalej
  • 0

#6 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:41, 23.01.2016

Dodam że po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec zapali się na 2-3 sec, nie powinna się dłużej świecić ?
Przekaźnik od świec słychać po każdym przekręceniu kluczyka.
Samochód bardzo dobrze uruchamia się na zimnym silniku po zmianie uszkodzonej świecy na firmę "ISKRA", ale nadal sinik przechodzi w ten tryb awaryjny i jest błąd P1384.
Problem może tkwić w tkwić tej nowej świecy ? (chodzi mi o to że jest nieoryginalna tylko jakaś podróba)

z tego co zauwazylem jak jest cieplo to kontrolka tylko mrugnie a jak jest zimno to troche dluzej sie zaswieci


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#7 Bumber

Bumber
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:36, 25.01.2016

Co powiecie na świece żarowe firmy DENSO ?? 

 

NGK nie mogę znaleźć


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:32, 27.01.2016

Bez problemu znajdziesz Boscha, ostatnio świece żarowe Denso mają średnie opinie.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:18, 12.06.2016

Panowie P1384 to błąd czujnika położenia gazu czy świece żarowe? 

Autem byłem na urlopie, zrobiłem 3 tyś km i dzisiaj wsiadam w samochód, 300 metrów i zapala się CHECK, i żadna kontrolka więcej jak ABS czy VSA.

Zresetowałem błąd ELM i zrobiłem trochę km różnym stylem jazdy żeby wywołać może jakoś błąd, ale bez skutecznie. Dodam że na dniach był tylko demontowany rury od dolotu i przepustnica w celu wydobycia trochę sadzy :P

Był to jednorazowy incydent? Czy skupiać się na świecach żarowych czy przekaźniku ich? No i gdzie znajduję się przekaźnik od świec? bo może  kostka coś nie kontaktuje.


Użytkownik ślepak edytował ten post 22:20, 12.06.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:38, 12.06.2016

Na początek sprawdź czy dobrze siedzą wtyczki na świecach a przekaźnik też może się już kończyć.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:17, 13.06.2016

Także temat wygląda następująco:

 

Rano dzisiaj, 14 stopni, odpalam samochód silnik zimny po całej nocy postoju i po 300 metrów ta sama sytuacja, check i maksymalnie 2 tyś obrotów.

Wczoraj po resecie elmem gdy jeździłem samochodem błąd ani razu nie wyskoczył, ale silnik był wtedy nagrzany i w żaden sposób nie mogłem wymusić pojawienia się błędu, jeszcze specjalnie przed pójściem spać wsiadłem w samochód i zrobiłem 10 kilometrów.

 

Dzisiaj po pracy i 9H postoju, na termometrze 22 stopnie i odpalam samochód, check dalej się świeci a samochód jeździ w pełnym zakresie obrotów.

Także reasumując na pewno ma znaczenie temperatura na zewnątrz oraz temperatura silnika. Także to ewidentnie świece?  Tylko dlaczego błąd się pojawia po 300 metrach a nie od razu po zapaleniu gdyby było to świece????

 

Jakie wartości na mierniku powinna wskazywać dobra świeca i jak najprościej sprawdzić czy są dobre? muszę wykręcić świece i wtedy mierzyć wartości? Czy patent z jednym przewodem podpiętym pod +  w  aku w tym aucie się sprawdzi w celu weryfikacji świec? czy musi być miernik ?Dodam że w elektryce jestem całkiem zielony:)


Użytkownik ślepak edytował ten post 14:38, 13.06.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 16:19, 13.06.2016

Zerknij na masę przy pompie abs i przeczyść pozostałe masy jakie znajdziesz..
  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:33, 13.06.2016

Jakie wartości podaje w tym momencie czujnik temperatury
  • 0

#14 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:42, 13.06.2016

Podałem wyżej jak sprawdzić świece.
Świece nie biorą udziału tylko w zapalaniu ale też podczas pracy by wspomóc spalanie mieszanki pdczas sprężania w zimnym silniku a także kiedy ECU uzna że słabo spala sie mieszanka podczas jazdy ;)
  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:52, 13.06.2016

Zerknij na masę przy pompie abs i przeczyść pozostałe masy jakie znajdziesz..

 

Tak jak napisałeś zrobiłem, do tego jeszcze klemy na przewodach, aku nie czyściłem bo ma dokładnie 5 miesięcy, oraz przeczyściłem styki w przekaźniku świeć żarowych.

 

Jakie wartości podaje w tym momencie czujnik temperatury

 

A jak to sprawdzić?:> Wartości temp. jakie podałem wyżej dotyczą czujnika temp. na zewnątrz. A tak jak napisałem problemy zaczynają się generalnie poniżej 15 stopni.

 

 

Podałem wyżej jak sprawdzić świece.
Świece nie biorą udziału tylko w zapalaniu ale też podczas pracy by wspomóc spalanie mieszanki pdczas sprężania w zimnym silniku a także kiedy ECU uzna że słabo spala sie mieszanka podczas jazdy ;)

 

Dziękuje za wyjaśnienie, także miało by to sens wszystko.

 

 

Jako że nie mam jeszcze miernika, sprawdziłem świece najprostszym sposobem, czyli przewód  + na aku, a drugi koniec do świecy,  dało się ewidentnie zauważyć że czwarta świeca najmniej "iskrzyła", także jak jutro kupię miernik i sprawdzę oporność okaże się czy moje przypuszczenia będą słuszne, tym bardziej że wzrokowo wyglądała ona najgorzej"najstarzej". Jak już jesteśmy przy świecach żarowych to jak wygląda stopień trudności ich wykręcenia?? Oraz jak sprawdzić ich oporność?? Bo tak jak pisałem wyżej kontakt z miernikiem będę miał po raz pierwszy :D  :diabelgrin:

 

Trzeba "specjalnej" troski żeby je wykręcić i przypadkiem nie  ukręcić jak to np. bywa w mercach CDI? 

 

Dodam że po powrocie z pracy i kolejnym zresetowaniu ECU oraz zrobieniu 50 km błąd nie powrócił, okaże się wszystko rano jak temp. spadnie w okolice 14 stopni i silnik porządnie ostygnie przez całą noc.


Użytkownik ślepak edytował ten post 21:10, 13.06.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Świece żarowe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq