Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Siłowniki/teleskopy maski VI gen

VI teleskopy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
70 odpowiedzi w tym temacie

#1 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:14, 20.01.2016

Cześć,

kolega 93karol natchnął mnie pomysłem i postanowiłem założyć temat,gdyż do VI gena nie ma żadnych informacji, a mógły to być ciekawy mod i duża wygoda.

Wiem że koledzy coś modzili w VII genie,no ale tam raczej inaczej mocowania będą szły.

 

Co wiem:

Teleskopy maski montowane był fabrycznie w VI genie 3.0 coupe, tylko nie wiem czy tylko w amerykańskiej wersji czy też w europejskiej.

 

Dostępne są takie siłowniki w USA, to oczywiście zamienniki "tjuningowe" http://www.redlinetu...21-18011-01.htm

Dużo,niedużo,ja uważam że 80$ to dużo. Nie wiem czy acco USA różni się budową maski i komory i czy nie byłoby rzeźby z mocowaniami (a jak mam kupić teleskopy za 200zł i je rzeźbić to trochę bez sensu)

Teleskopów na rynku jest wybór bardzo duży, nie musi to być dedykowany teleskop do acco bo on się niczym nie różni od innych.

Kwestia jest tylko doboru długości i siły. Są dostępne również teleskopy z regulowaną siłą.

Wiem że np do preludy ktoś wsadził teleskopy z opla calibry,ale nie wiem jak wyglądał temat z mocowaniami.

 

Znalazłem informację jak obliczyć siłę jaka jest potrzebna żeby unieść i utrzymać maskę :

 

Załączony plik  sprezyna.jpg   152,32 KB   38 Ilość pobrań

 

Potrzebujemy na pewno dwóch sprężyn ze względu na budowę hanki,zawiasy itp. Jeden teleskop też spokojnie by utrzymał,ale jest ryzyko że mogłoby ją delikatnie na bok giąć no i trochę głupio by to wyglądało:-)

Dlaczego ważne jest odpowiednie dobranie mocy? Ponieważ jak będzie za mała jest ryzyko że spadnie nam na łeb:-) a jak będzie za duża może odginać i za mocno naprężać maskę.

 

Te teleskopy wyglądają prawie identycznie jak w szafkach kuchennych,także każdy może sobie w domu obejrzeć jak wyglądają mocowania i jak to działa:-)

 

Chciałbym zebrać od Was informacje i doświadczenie jak załatwić temat mocowań żeby dokonać jak najmniejszej ingerencji w blacharkę.

Nie mam żadnego takiego elementu/teleskopu żeby przymierzyć i zobaczyć jakby to wyglądało i działało,jakiej długości powinien być teleskop, jak zrobić mocowanie i jakie powinno mieć wymiary,ewentualnie czy robić to na śruby czy na nity.

Nie mam dostępu do warsztatu żeby to metodą prób i błędów zrobić i dopasować.

 

1.Prośba do kogoś kto ma coupe z teleskopami czy  mógłby zrobić zdjęcia jak to wygląda,jak wyglądają mocowania,jakie mają wymiary, jakiej długości jest siłownik. Czy maska i błotnik z coupe mocno różni się budową wewnętrzną ze zwykłą VI?

2. Ile waży maska w Acco? Obstawiam że gdzieś pomiędzy 15-20kg

3. Znalazłem firmę która zajmuje się teleskopami,ma też szeroki wybór mocowań,może coś się dostosuje,mają do civica V i VI gena,CRX ,może jest podobna budowa karoserii?Zanim coś do nich napiszę chciałbym mieć zebrane jakieś informacje przynajmniej co do długości i siły teleskopów. Może jakiś grupowy zakup się zrobi:-)?

Może z jakiegoś innego auta mocowania by idealnie pasowały? Np z rovera?

 

To tylko moje przemyślenia,jeżeli coś błędnie napisałem to poprawiajcie mnie, temat wyszedł tak naprawdę dzisiaj, gadaliśmy sobie z 93karol i pomyślałem że w szerszym gronie łatwiej się coś wymyśli:-).

 

Może ktoś ma u siebie zrobione już coś takiego i mógłby się pochwalić?

 

Pozdrawiam

Toki

 

 

 

 

 


  • 0

#2 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:53, 22.01.2016

No właśnie jak rozkminić mocowanie... Jutro może przyjże się masce i błotnikom, może na coś wpadnę, ewentualnie wyciągnę siłowniki z klapy i pomyślę, choć tam długość będzie nieodpowiednia, ale zawsze mocowanie można przymierzyć. Wielkość przegubu/kulki powinna być raczej uniwersalna i dostępna w jakiejś hurtowni meblowej. 

 

Jeśli chodzi o jeden siłownik to można byłoby go dać nie z brzegu, ale gdzieś 20 cm od krawędzi, ale każdy wie jak to paskudnie będzie wyglądać :-P

 

Swoją drogą, te z linku na foto chyba odwrotnie zamontowane :D


  • 0

#3 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:53, 23.01.2016

mocowanie z bagażnika nie będzie się nadawać. Siłowniki są uniwersalne ,tak jak piszesz, trzeba tylko dobrać odpowiednią siłę do wagi maski.Mocowanie też da się na pewno dorobić,ale nie mam pomysłu ani punktu wyjścia. Żeby mieć jakiś taki zawias i móc przymierzyć.

Zrobiłem fotki u siebie pod maską, obrobię je i porównamy z tym co na tej amerykansiej stronie jest. Ale na szybko co przejrzałem jest różnica w budowie błotnika.


  • 0

#4 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:17, 23.01.2016

Przerabiałem temat, według katalogu coupe 3.0 ma ten sam siłownik co hatch ma klapę jak pamiętam 720N, kupiłem takie siłowniki i zrobiłem mocowania, pierw miałem 2 ale dość mocno się zamykało maskę, więc został jeden i spisuje się elegancko, trzyma dobrze maskę i fajnie pracuje


Użytkownik CiviT edytował ten post 21:18, 23.01.2016

  • 0

#5 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:27, 24.01.2016

toki chodziło mi o siłowniki meblowe, bo takie mam w bagażniku...

Civit, mówisz o siłownikach w VIgenie liftbacku? No to pozostaje dać ciut słabsze po dwóch stronach i będzie git :-)

Dasz rade podrzucić foto jak u Ciebie to wygląda?

Wczoraj patrzyłem na maskę i jakiś tam otwór jest, błotnik ma też otwór, ale za blisko zawiasu, więc pewnie trzeba byłoby coś wiercić żeby dopasować miejsce.
  • 0

#6 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:54, 24.01.2016

meblowe spoko by mogły być:-),tylko mają za małą siłę.

Znalazłem firmę która zajmuje się siłownikami, i mają w ofercie również takie z regulowaną siłą. Kwestia tylko zostaje nam mocowań


  • 0

#7 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:31, 25.01.2016

może jutro uda mi się pstryknąć fotkę, jak mam ten siłownik, to teraz nie umiem sobie wyobrazić go nie mieć tak ułatwia życie :)


  • 0

#8 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:12, 26.01.2016

Civit, mocowania dorabiałeś sam?


  • 0

#9 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 00:21, 26.01.2016

Jeśli 2 po 720 były za mocne to trzeba dać po 500N na stronę i będzie elegancko a mocowanie do kwestia wyobraźni... No i przez was teraz chce do V to zrobić

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#10 Radish

Radish
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Ostrowiec Świętokrzyski / Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 02:44, 26.01.2016

Kwestia czasu jak i u mnoe w vgenie zagoszczą na wiosnę ;D
  • 0

#11 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:14, 26.01.2016

Fotki mocowań i może też sobie ogarnę. Lubię takie pierdoły ułatwiające życie :)


  • 0

#12 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 10:53, 26.01.2016

Będę obserwował temat , chętnie u siebie bym to rozwiązanie widział  :okularki:


  • 0

#13 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:17, 26.01.2016

brakuje mi wyobraźni jak zrobić mocowanie żeby nie ingerować bardzo w błotnik.

Załączony plik  honda 1.jpg   244,27 KB   28 Ilość pobrań

Załączony plik  honda 1a.jpg   65,32 KB   25 Ilość pobrań

 

na zdjęciach porównanie jak to wygląda u nas i jak w tym linku z początku posta. Widać że różni się budową błotnik (tak myślałem że będzie różnica ,pewnie przez to że to wersja US)


Użytkownik toki edytował ten post 23:18, 26.01.2016

  • 0

#14 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 01:04, 27.01.2016

jeszcze dokładnie jak to wygląda na błotniku w tej wersji US:

Załączony plik  honda3.jpg   189,98 KB   19 Ilość pobrań


  • 0

#15 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:04, 27.01.2016

To może wykorzystać już istniejące otwory poprzez dłuższy płaskownik do którego będzie przymocowany uchwyt? Też mi się nie uśmiecha wiercenie w błotniku...

 

eb3263565ba31561.jpg

 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, teleskopy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq