Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wymiana klocków tył

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:44, 19.01.2016

Witam,

Czy w Accordzie viii 2,2i-dtec tourer jest jakiś większy problem aby samemu wymienić tylne klocki hamulcowe? Wymieniałem wcześniej w starszych samochodach: fabii z 2002 i xsarze z 2000 roku i nie było większych problemów. Czy są tu jakieś czujniki lub linki, które trzeba wcześniej odpiąć i czy da się wkręcić tloczki domowym sposobem? zakupiłem już komplet od kolegi z forum i teraz zastanawiam się czy zrobić samemu czy oddać autko do mechanika.


  • 0

#2 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:58, 19.01.2016

Mozna wymienic bezproblemu samemu. Wymienialem nawet kilka miesiecy temu. Co prawda bylo to w 2.4 ale wszystkie kombi maja z tylu to samo z tego co kojarze.

 

Nic nie trzeba dodatkowo odczepiac. Jedyne co doradzam to zaopatrzyc sie w jakis przyrzad do wciskania tloczka (nie sa wkrecane z racji iz reczny jest oddzielnie).

Nie zapomnij tez kontrolowac poziom plynu hamulcowego :)


  • 0

#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 07:40, 20.01.2016   Najlepsza odpowiedź

no i tu się kolego mylisz..

2.0 i zwykłe diesle 150 konne mają tylny zacisk zintegrowany z ręcznym ;) czyli tłoczki są wkręcane i na dodatek trzeba je odpowiednio ustawić.

2,4 i 2,2 TypeS 180 KM ma wciskane tłoczki  bo ma ręczny na tarczo bębnach


  • 0

#4 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:46, 20.01.2016

czyli rozumiem że nie będzie tak wesoło jak myślałem bez odpowiednich narzędzi do ustawiania i wkręcania?


  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:56, 20.01.2016

powiedz jaki model klocka kupiłeś to ci powiem czy potrzeba zestaw do wkręcania tłoczków czy nie


  • 0

#6 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:00, 20.01.2016

klocki Zimmermann, modelu nie znam bo zdałem się na sprzedawce


  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:06, 20.01.2016

to jak możesz sprawdź na pudełku co jest napisane.. i zapodaj tutaj.. ewentualne czy w BrakeParts brałeś klocki ??


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:17, 20.01.2016

czyli rozumiem że nie będzie tak wesoło jak myślałem bez odpowiednich narzędzi do ustawiania i wkręcania?

 

Najlepiej mieć zestaw do wkręcania/wciskania tłoczków (ja dałem na Allegro bodajże 35 zł) bo jak użyjesz jakiejś żabki itp. to zmasakrujesz tłoczek i do tego rozerwiesz uszczelnienie.

 

A tłoczek ustawisz sobie tak samo jak był żeby wypustek na klocki trafił w wycięcie na tłoczku.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:31, 20.01.2016

Klocki jeszcze nie doszły. Ale brałem z breakparts


Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:31, 20.01.2016

Najlepiej mieć zestaw do wkręcania/wciskania tłoczków (ja dałem na Allegro bodajże 35 zł) bo jak użyjesz jakiejś żabki itp. to zmasakrujesz tłoczek i do tego rozerwiesz uszczelnienie.

 

A tłoczek ustawisz sobie tak samo jak był żeby wypustek na klocki trafił w wycięcie na tłoczku.

 

x2

 

sam mam taki zestawik i wielokrotnie używałem i działa jak złoto, przyda ci się napewno i jaka frajda ,że zrobisz sam i napewno będzie lepiej niż jak to do mechanika oddasz


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:48, 20.01.2016

no i tu się kolego mylisz..

2.0 i zwykłe diesle 150 konne mają tylny zacisk zintegrowany z ręcznym ;) czyli tłoczki są wkręcane i na dodatek trzeba je odpowiednio ustawić.

2,4 i 2,2 TypeS 180 KM ma wciskane tłoczki  bo ma ręczny na tarczo bębnach

 

Hmm jestes pewien ?

 

Wydawalo mi sie ze kombi wszystkie maja tarczobebny na tyle.

W kazdym razie:

-beben - wciskac

-zwykla tarcza - krecic 

 

Oczywiscie musisz tez miec odpowiednie klocki.


  • 0

#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:51, 20.01.2016

na 101% ;)

 

poniżej foto zacisku w 2.0 kombi

 

WKdihd.jpg b8YSwH.jpg


  • 0

#13 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:54, 20.01.2016

dzięki wszystkim za info


  • 0

#14 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:03, 31.01.2016

klocki wymienione, nie było żadnych problemów, u mnie w 2,2 idtec 150 tourer były wciskane tłoczki, a zestaw do wkręcania/wciskania to super sprawa, zwłaszcza za takie pieniądze. jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc


  • 0

#15 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:42, 05.04.2016

Numer klocków OEM na tył do 2.4 to 43022-tl0-g51.

Sprzedawca sprzedał mi 43022-tl0-g52 i teraz zastanawiam się czy będą pasować czy czegoś nie pomylił ?

 

EDIT:

 

Poszperałem i wygląda że do mojego nie pasuje :(
43022-TL0-G51

43022-TL0-G52

 

Potwierdzi ktoś ? od 2012 roku były inne klocki ?

 

EDIT 2:

Sam sobie potwierdzę :)  Klocki pasują.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 10:48, 06.04.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq