Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wymiana płynu do układu wspomagania - częstotliwość

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
289 odpowiedzi w tym temacie

#61 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:26, 28.11.2014

Generalnie czy to płyn do chłodnicy, czy olej silnikowy, czy inne płyny to nie zaleca się mieszania produktów rożnych producentów.
Niektórzy dolewają do PSF np. ATF, co mi tu tylko szkoda komentować. a025.gif

 

RAVENOL Fluid PSF syntetyczny spełnia specyfikacje Honda PSF-S.
PSF-S to chyba najnowsza zupka do wspomagania do Accordow.
Ravenol to niemiecka firma wiec nie produkują badziewia.
Sam używam płynu do chłodnicy i olej do automatycznej skrzyni biegów produkty Ravenola. a040.gif

 

O dolewkach już napisaliśmy ale jak ktoś chce zmienić cały płyn to moim zdaniem inna sprawa.
Płyn do wspomagania jak układ jest szczelny chodzi latami i nic nie trzeba dolewać.
 

RAVENOL Fluid PSF nie używałem bo kiedyś na eBay kupiłem tanio inny psf-II Hondy.
Ale moim zdaniem nic nie przeszkadza w używaniu RAVENOL Fluid PSF jak ktoś zmieni cały płyn. 
Dużo przecież nie wchodzi, bo około 1 litr.
Można kupić dwa litry 1 litr na zmianę, 1 litr na dolewki jak cos jest nieszczelne i ma się spokój do końca życia.  a075.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 17:07, 28.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#62 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:43, 28.11.2014

ja leje taki Olej Hipospec ATF II D po 15zl litr i wszystko śmiga latami, są ludzie co leją płyn hamulcowy i też jeżdżą i nie narzekają, ale moim zdaniem to już trochę przegięcie.


  • -1

#63 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:46, 28.11.2014

już kupiłem rano oryginał właśnie z Haparts  : )


  • 1

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#64 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:03, 28.11.2014

@arkus, i tak powinno byc!  a040.gif

 

 

@CiviT, każdy robi jak uważa ale musisz sie liczyć też z konsekwencjami swojego postępowania.
Twoje wspomaganie nie musi paść po miesiącu, może nawet nie po roku.

 

Szczerze mówiąc to nie wiem po co robisz takie kombinacje.  c065.gif

ATF II D jest olejem mineralnym, PSF jest olejem syntetycznym!
 
Lej sobie co chcesz ale nie pisz ze tak jest dobrze.
Wiele lat nikt nie mógł podrobić PSF hondy, nie bez powodu.

 

PS.: ATF II D (Ravenol) ja leje do automatycznej skrzyni biegów, bo do tego jest ten olej zrobiony.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 17:23, 28.11.2014

  • -1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#65 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:02, 28.11.2014

jest to moja 6sta honda, leje i nie ma problemów przez lata, ten olej co podałem też jest przeznaczony do wspomagania, no jak nie jest dobrze jak jest dobrze nic się nie dzieje latami, widzę że masz niezłego hopla na punkcie ori płynów.


  • -1

#66 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:54, 28.11.2014

Nie ma co dyskutować bo żadne argumenty do ciebie nie docierają (ATF zamiast PSF, mineralny olej lepszy od syntetyka).  a030.gif

Rob jak sobie chcesz, i mi nie mów o oryginałach, bo jak dobrze czytałeś to używam oleju do skrzyni firmy Ravenola do silnika Castrol, oprocz tego do spryskiwaczy i akumulator z supermarketu, filtr oleju i powietrza made in Japan ale nie Hondy itp..itd.  c070.gif

 

Jak zmieniałeś tyle razy hondy to pewnie nie wiesz nawet czy kupcy nie mieli potem problemów.
 

To juz znam z forum, wiesz lepiej od Hondy co jest dla twojego wózka lepsze, szkoda to komentować.  a030.gif

 

 

 

...pozdro i z powrotem do tematu i na temat!  

 a010.gif

Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:13, 28.11.2014

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#67 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:16, 28.11.2014

Panowie, na tym forum zostało napisane juz chyba wszystko w temacie - jaki płyn do wspomagania układu kierowniczego Hondy.

Dalsze udawadnianie sobie co kto leje i do czego nie ma sensu.

Jezeli ktos chce dostac lufe to mozecie jeszcze podyskutowac, ale osobiscie proponuje odpuscic

Mam nadzieje ze się rozumiemy :)


  • 0

#68 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:32, 01.12.2014

tutaj się zgadzam z kardynalem. jak dolewać to tylko PSF'a hondy... są takie fajne buteleczki w hapartsie po 350 ml po 29 zł i spokojnie nawet na wymianę pompy wspomagania starcza.. miałem parę przypadków że ludzie dolewali np jakiś czerwony czy inny i po miesiącu czy dwóch jak nie magiel to pompa się skończyła.

 

big_IMG_4859.jpg?lm=1372674514

Witam.

Mam pewien problem,dwa dni temu zobaczyłem plamy w okolicy zbiorniczka płynu do wspomagania.Wczoraj podczas jazdy wspomaganie na cwile podczas skrętu przestało działać,otworzyłem maskę a tu płyn buzuje z pod korka od zbiornika wsp. . Po odczekaniu bąbelki zniknęły a poziom płynu 1 mm ponad max.Wspomaganie wróciło ale pompa głośniej pracuje przy skręcaniu.Czy w tym wypadku pomoże wymiana płynu na ten powyżej,czy pompa jest zapowietrzona, czy już się kończy? Regenerować czy używka?

Proszę o pomoc.

 

Fotka

Załączone pliki


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 09:40, 01.12.2014

  • 0
maniek

#69 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:13, 01.12.2014

Jeżeli w twoim płynie do wspomagania sa bąbelki = jakby się zagotował, to oznacza to dla mnie że płyn jest stary i mocno zanieczyszczony.
Według mnie powinieneś jak najszybciej zmienić płyn do wspomagania.
 

Ze twój psf-płyn reaguje ekstremalnie radziłbym tobie kupić dwa litry płynu PSF.

Pierwszym litrem przepłukać cały system i ten płyn zlać.

Drugim litrem dopiero zalać na stale wspomaganie i na tym jeździć.
 

Po wymianie powinno być wszystko ok ale gwarancji nie mogę dać. g030.gif
 


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:15, 01.12.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#70 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:34, 01.12.2014

Witam.

Mam pewien problem,dwa dni temu zobaczyłem plamy w okolicy zbiorniczka płynu do wspomagania.Wczoraj podczas jazdy wspomaganie na cwile podczas skrętu przestało działać,otworzyłem maskę a tu płyn buzuje z pod korka od zbiornika wsp. . Po odczekaniu bąbelki zniknęły a poziom płynu 1 mm ponad max.Wspomaganie wróciło ale pompa głośniej pracuje przy skręcaniu.Czy w tym wypadku pomoże wymiana płynu na ten powyżej,czy pompa jest zapowietrzona, czy już się kończy? Regenerować czy używka?

Proszę o pomoc.

 

Fotka

płyn zamówiony w HAPARTS 2 butelki.Zaleje,jak sie poprawi to dokupie jeszcze dwie i zmienie jeszcze raz.

A może być pompa zapowietrzona?


  • 0
maniek

#71 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 13:49, 01.12.2014

sama z siebie pompa nie moze się zapowietrzyć.


  • 0

#72 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:57, 01.12.2014

@korbol2007 - Co do np. bąbelków w płynie i hałasowania pompy serwo jeszcze coś.
W innym niemieckim forum znalazłem przypadek gdzie pompa hałasowała i się potem pieniła.
 

Właściciel Accora CG8 wymontował pojemnik na psf i go porządnie wyczyścił w środku.
 

user13897_pic16793_1401427817.jpg?lgfp=3

 

Przy czyszczeniu wyszły z niego jakieś brudne osady a przy płukaniu nawet niezidentyfikowane zanieczyszczenie przypuszczalnie wodne.
 

Pojemnik jest podobno zbudowany z dwóch części i do tego jest tam jakiś filierek = sitko w środku.
 

user13897_pic16794_1401427817.jpg?lgfp=3

 

Właściciel przepłukał cały system płynem nieoryginalnym ale odpowiadającym specyfikacji jak na obrazku i po tej robocie chodzi wspomaganie jak nowe.
 

user13897_pic16903_1405328769.jpg?lgfp=3

 

Wszystkie zdjęcia skopiowałem tzn.. są oryginalne.

 

 

@CiviT - Nic sie nie dzieje bez powodu.

Płyn psf nie musi być oryginalny.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 18:59, 01.12.2014

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#73 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:32, 01.12.2014

Byc moze problem u mnie powstał gdy 3tyg. Temu pierwszy raz zastrajkowalo wspomaganie. Podjechalem do mech. Płynu było mało ale nie poza min, dolał mi jakieś 100 ml innego i może teraz dlatego buzuje. Jutro mam mieć paczkę z płynem to wymienię . Powiedzcie mi proszę jak to zrobić aby pompy nie zajechać. Za 3 tyg mam wyjazd 1600 km i nie chce aby mi na trasie HA nie odmówiła jazdy co bym nie zamarzł. A w Czwartek byłem w ASO Rzeszów mech jeździł i nic nie stwierdził mimo ze mówiłem o wsp kier. ...
  • 0
maniek

#74 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:43, 01.12.2014

@korbol2007 - Co do np. bąbelków w płynie i hałasowania pompy serwo jeszcze coś.
W innym niemieckim forum znalazłem przypadek gdzie pompa hałasowała i się potem pieniła.
 

Właściciel Accora CG8 wymontował pojemnik na psf i go porządnie wyczyścił w środku.
 

 

 

Przy czyszczeniu wyszły z niego jakieś brudne osady a przy płukaniu nawet niezidentyfikowane zanieczyszczenie przypuszczalnie wodne.
 

Pojemnik jest podobno zbudowany z dwóch części i do tego jest tam jakiś filierek = sitko w środku.
 

 

 

Właściciel przepłukał cały system płynem nieoryginalnym ale odpowiadającym specyfikacji jak na obrazku i po tej robocie chodzi wspomaganie jak nowe.
 

 

 

Wszystkie zdjęcia skopiowałem tzn.. są oryginalne.

 

 

@CiviT - Nic sie nie dzieje bez powodu.

Płyn psf nie musi być oryginalny.

 

Potwierdzam. Jeśli pompa wspomagania nagle zacznie wyć i płyn się pieni,  to najpierw wyjmijcie zbiorniczek i go przeczyśćcie.  Przerabiałem to u siebie, nawet kupiłem i zamontowałem drugą pompę i dalej było to samo.  
 
Wyjołem zbiorniczek, dmuchnołem powietrzem w króćce co wchodzą przewody i jak ręką odjoł. Stara pompa chodzi do tej pory.  

  • 0

#75 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:21, 02.12.2014

To ja opowiem sytuacje z wczoraj, po namowach forumowych że psf jest lepszy itd mówię no to zmienię, miałem zalany nowy atf, zlałem go przeczyściłem układ wyleciało 0.7 litra, nalałem psf i odpaliłem, dolałem to co brakowało aż będzie max, kręciłem do skrajnych obrotów kierownicy, przestało się pienić itd płyn ładnie się przelewał ale pompa od zalania huczała a najbardziej przy pełnym skręcie, kręcenia kierownicą nic nie dawały tak samo po przejechaniu paru km dalej to samo pompę słychać w aucie, myśląc że to nie ma sensu przecież żeby na niby lepszym oleju było 10 razy gorzej mówię sobie może jeszcze gdzieś powietrze siedzi czy coś i podjechałem przodem pod większą górkę i pokręciłem kierą i po chwili huczenie ustało. Więc to taka rada jak komuś zacznie huczeć pompa po zmianie oleju to zrobić tak jak ja. Co do różnicy między atf a psf to w głośności nie słyszę różnicy, ale podczas rannego odpalenia tym bardziej jak jest zimno to kiera od razu chodzi lżej po chwili, a na atfie trzeba było przejechać z 10km więc psf jest bardziej odporny na krzepnięcie i szybciej smaruje.


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq