Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wymiana płynu do układu wspomagania - częstotliwość

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
289 odpowiedzi w tym temacie

#46 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:13, 15.02.2011

chłopie, wszystko jest w tym temacie, układ jest pewnie podobny, więc i procedura podobna
jaki płyn też masz w tym temacie, PSF-S z ASO
kup 1l, na pewno starczy
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#47 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:38, 16.02.2011

Pompa po wymianie płynu powinna chodzić troszkę ciszej przy dobiciu na skręcie, u mnie chodzi o wiele ciszej.

Ja proponuje 2 butelki aby to przelać dokładnie i wyrównac pozniej stan po załaczniu silnika
  • 0

#48 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 22.02.2011

niestety u mnie po wymianie pompa nie ucichła nic, za jakiś czas zregeneruje ją sobie
  • 0

#49 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:33, 22.02.2011

dymek, na pewno dobrze odpowietrzyłeś układ?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#50 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:49, 22.02.2011

a da się źle odpowietrzyć? zalałem płyn kumpel odpalił silnik pokręcił kierownicą ja dolałem do stanu max pochodził trochę jeszcze silnik na jałowym biegu bańki już nie szły zgasiłem silnik i koniec roboty ... szczerze to wydaje mi się że zaczeła pompa nawet głośniej chodzić , płyn wlałem oryginalny hondowski
  • 0

#51 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:40, 22.02.2011

a da się źle odpowietrzyć?


Można przytrzec pompę jak...

kumpel odpalił silnik pokręcił kierownicą ja dolałem do stanu max pochodził trochę jeszcze silnik na jałowym biegu bańki już nie szły zgasiłem silnik i koniec roboty


Wystarczy chwiloy brak cisnienia i smarowania, ja to robie pomału i spokojnie :)
  • 0

#52 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:12, 22.02.2011

kiera oczywiście do max skrętu, bo o tym nie piszesz

można unieść przód auta, wtedy pompa ma lżej
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#53 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 27.04.2011

Witajcie
Czy jest ktos z Lublina,kto ma odsprzedac ok 200 ml plynu do wspomagania! Bardzo prosze o kontakt.
  • 0

#54 LucaToni

LucaToni
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:BRAC NA GAZ?/Brzesko
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:F18b2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:58, 30.10.2011

Czyli jeżeli mam wlany jakiś tam płyn, to mogę dolać PSF-S? bez całkowitego wymieniania oleju, odpowietrzania itp?
  • 0

Stag300plus, Hana 2000, AC R01

Sander van Doorn & Adrian Lux - Eagles


#55 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:47, 30.10.2011

Czyli jeżeli mam wlany jakiś tam płyn, to mogę dolać PSF-S? bez całkowitego wymieniania oleju, odpowietrzania itp?


mozesz dolac jezeli masz wlany Honda PSF, a nie "jakis",
  • 0

#56 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:39, 07.07.2014

hi,

zmiana oleju = płynu do wspomagania jest zawsze Ok = zalecana.
nowy olej ma zawsze lepsze właściwości jak stary płyn do wspomagania i po zmianie nie zawiera tyle zanieczyszczen.

 

Ostrzeżenie: Używaj wyłącznie oryginalnego płynu Honda Power Steering Fluid (PSF) albo adekwatny tzn. taki który odpowiada specyfikacjom honda PSF jak np. RAVENOL Fluid PSF.
Użycie innego płynu np. do przekładni automatycznych ATF lub płynów innych producentów może uszkodzić układ wspomagania.

 

 

POJEMNOÂĆ UKŁADU: 1,0 litr

 

...Jak wymienić płyn do wspomagania:

 

1. Podnieś zbiornik i odłącz przewód powrotny do zbiornika wspomagania.
Uważaj aby nie rozlać płynu do wspomagania (Honda Power Steering Fluid) na nadwozie i inne części.
W przypadku rozlania należy natychmiast wytrzeć płyn.

 

2. Podłącz rukę o odpowiedniej średnicy do odłączonego przewodu powrotnego i umieścić końcówkę rurki w odpowiednim pojemniku.

Zablokuj = zakorkuj połączenie zbiornika.

 

3. Uruchom silnik na biegu jałowym i skręć kierownicę na lewo i prawo tzn. od blokady do blokady kilka razy aby usunąć płyn z układu.
Kiedy płyn przestanie wypływać przewodem powrotnym, wyłącz silnik.

 

4. Zamontuj przewód powrotny do zbiornika.

 

5. Napełnij zbiornik płynem do górnego poziomu (MAX).

 

6. Uruchom silnik na biegu jałowym a następnie skręć kierownicę na lewo i prawo tzn. od blokady do blokady kilka razy aby odpowietrzyć układ.

 

7. Sprawdź poziom płynu i uzupełnij w razie potrzeby.

 

Ostrzeżenie: Nie wolno napełniać zbiornika poza linię górnego poziomu (MAX)

 

 

pojemnik-na-servo-cm1.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:55, 26.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#57 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:25, 27.11.2014

Trochę odgrzeje kotleta :) 

Czy ktoś lał może ten zamiennik PSF http://www.ravenol.p...-fluid-psf.html ?

Niby w specyfikacji jest że odpowiada Hondowskiej PSF-S a jest połowe tańszy.

za litr w InterCarsie jest troche ponad 40zł.

Dodam, że troche mi maglownica się poci i musze troszke dolać - nie chciałbym sobie pogorszyc i spowodować większych wycieków.

Czytałem gdzieś, że te nowe obecne płyny PSF mogą właśnie zwiększyć wycieki bo są bardziej agresywne.


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#58 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:47, 27.11.2014

Jeżeli PSF-olej jest robiony według pewnej = określonej specyfikacji (jak przepis do gotowania), to co ktoś mógł tak dolać żeby ten olej był bardziej agresywny? c065.gif

Chyba ze jakiś producent chce siebie sam uziemić i robi swoja zupkę.

Jeszcze o tym = o takim przypadku nie słyszałem.

 

Prędzej jest właściciel Accorda agresywny!  d025.gif

 

Układ wspomagania z czasem = po latach robi się sam nieszczelny.

To już miałem. Problem to zaciski i że guma się starzeje.

Podciągnąłem wtedy lekko zaciski węży wspomagania i potem był znowu lata spokój.

Takie jest moje doświadczenie, i na pewno nie opowiadam bajek.  e025.gif

 

ps.: ale jak tylko na dolewke, to najlepiej PSF hondy, moim zdaniem.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:53, 27.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#59 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:55, 28.11.2014

tutaj się zgadzam z kardynalem. jak dolewać to tylko PSF'a hondy... są takie fajne buteleczki w hapartsie po 350 ml po 29 zł i spokojnie nawet na wymianę pompy wspomagania starcza.. miałem parę przypadków że ludzie dolewali np jakiś czerwony czy inny i po miesiącu czy dwóch jak nie magiel to pompa się skończyła.

 

big_IMG_4859.jpg?lm=1372674514


  • 0

#60 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 16:23, 28.11.2014


tutaj się zgadzam z kardynalem. jak dolewać to tylko PSF'a hondy... są takie fajne buteleczki w hapartsie po 350 ml po 29 zł i spokojnie nawet na wymianę pompy wspomagania starcza.. miałem parę przypadków że ludzie dolewali np jakiś czerwony czy inny i po miesiącu czy dwóch jak nie magiel to pompa się skończyła.

 

 

Też kupiłem w Haparts taką buteleczkę i uzupełniłemm po wymianie chłodnicy płynu wspomagania i mam z głowy myślenie, padnie czy nie padnie.


Użytkownik Czarnota edytował ten post 16:24, 28.11.2014

  • 1

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq