Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wymiana płynu do układu wspomagania - częstotliwość

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
289 odpowiedzi w tym temacie

#76 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:24, 02.12.2014

No to SUPER @CiviT!  b025.gif

 

W końcu jakaś pozytywna wiadomość od Ciebie! g052.gif

 

 

Dziwne tylko ze tak długo trwało odpowietrzanie, no ale wygląda na to ze różnie to bywa. a010.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:26, 02.12.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#77 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:00, 02.12.2014

Po przeczytaniu Waszych postów oto moje przemyślenia:

Po dolaniu do PSF innego płynu nawet w ilości 100ml nastąpiło zagęszczenie całego płynu w układzie i problem z przepływem zwłaszcza w niskich temperaturach na zewnątrz oraz dodatkowo brudnym doprowadzeniem (zbiornik wyrównawczy jak piszecie ma jakieś sitko-filtr)do pompy i powstaje spieniony płyn.Pompa nie dostaje na czas odpowiedniej ilości płynu i zaciąga powietrze które miesza z płynem i mamy pivko w zbiorniku wyr.Co zamierzam zrobić:

1.Zlać obecny płyn

2.Wyczyścić dokładnie zbiorniczek wyrównawczy 

3.Zalać PSF-a

4.Odpowietrzyć układ

 

Jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić.


  • 0
maniek

#78 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:34, 17.12.2014

Zostało zrobione :
1.zlany stary płyn
2.wyczyszczony zbiornik wyrównawczy płynu
3.zalany płyn psf Honda
4. Odpowietrzony układ wsp.
Problem nadal występuje ale nierównomiernie , tzn. Na zimnym silniku(płynie) mocno zpieniony płyn , na ciepłym dużo mniej bąbelków . Kierownica trochę ciężej sie kręci . Wycieku brak, płyn jest poza max.
Co mogę jeszcze sprawdzić ? Czy zalanie pompy od góry może pomoc?
  • 0
maniek

#79 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 05:40, 08.01.2015

Ja nie kumam o co Ci chodzi, nie widzę nigdzie linku do forum corolli, to skąd mamy wiedzieć jak
to tam jest pokazane. A Ty się na to powołujesz. Jest na forum taki temat o wymianie i może spróbuj tym sposobem.

http://www.accordklu...der=asc&start=0

cos niebardzo pasuje ten link do instrukcji wymiany plynu w sponaganiu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#80 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:38, 08.01.2015

cos niebardzo pasuje ten link do instrukcji wymiany plynu w sponaganiu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Ponieważ płyn dalej sie pieni,postanowiłem odkręcić wąż zbiornik-pompa przy pompie aby dolać płynu bezpośrednio do pompy.plyn był aż sie trochę wylało z pompy.odkrecilem tez drugi wąż przy pompie(sroby 2x10)i tam tez było pełno płynu. Moje pytanie :czy przy wężu od zbiorniczka do pompy powinna być jakaś uszczelka przy pompie?
Po tych zabiegach wspomagania prawie brak,wyglada na to ze jeszcze bardziej zapowietrzylem układ . Jak go prawidłowo odpowietrzyc?
  • 0
maniek

#81 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:50, 09.01.2015

Jak go prawidłowo odpowietrzyc? (CM1)

link: http://www.accordklu...gania/?p=542231
5......

6. Uruchom silnik na przyśpieszonym biegu jałowym a następnie skręć kierownicę na lewo i prawo tzn. od blokady do blokady kilka razy aby odpowietrzyć układ.

7. Sprawdź poziom płynu i uzupełnij w razie potrzeby...itd. (link).

 

Wąż dopływowy i odpływowy na pompie jest uszczelniony o-ringiem (okrągła uszczelka gumowa)
 

servo-cm1.jpg?lgfp=3000

 

Sprawdź z powodu bąbelków w plynie:
- czy pojemnik na olej jest szczelny
- czy wąż dopływowy od strony zbiornika na olej jest szczelnie założony i dobrze np. klamrą = obejmą zaciśnięty tzn. nie wpuszcza powietrza do obwodu wspomagania
- czy simmering = uszczelniacz wałka pompy jest szczelny tzn. nie wpuszcza powietrza


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:39, 10.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#82 Gilotyn@

Gilotyn@
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Łochów
  • Silnik:K20
  • Wersja:Custom-R
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:09, 09.01.2015

Warto dodać, że po odpowietrzaniu warto odczekac parę minut tak aby plyn wyklarował się i nabrał jednakową barwe/konsystencję. Po świeżym nalaniu i odpowietrzaniu płyn jest trochę "zbuzowany", warto parę minut odczekać sprawdzić stan pokręcić kierownicą i gotowe ;)


  • 0

#83 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:16, 09.01.2015

Jak kto lubi. ;-)

 

Ale odczekanie NIE jest konieczne.

 

Jak poszlo wszystko przy wymianie jak trzeba to plyn NIE jest "zbuzowany", tzn. czas na odpowietrzenie jest wystarczajacy.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:21, 09.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#84 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:03, 10.01.2015

Jak kto lubi. ;-)

 

Ale odczekanie NIE jest konieczne.

 

Jak poszlo wszystko przy wymianie jak trzeba to plyn NIE jest "zbuzowany", tzn. czas na odpowietrzenie jest wystarczajacy.

Zalałem pompe jeszcze od góry przy dopływie od zbiorniczka.

Jak silnik jest rozgrzany to płyn sie pieni niewiele albo wcale (zależy od ilości obrotów kierownicą),Jak po nocy odpale i kręce fajerką to piana jak nic.

Symering przy dopływie do pompy wymieniony na nowy,zbiorniczek sprawdzony ciśnieniowo-nie cieknie.

Czy bombelki w płynie mogą powstać za pompą?

Jeżeli nie ma nieszczelności w zbiorniczku,na wężu doprowadzającym płyn,wejściu do pompy i na wyjściu to wina leży w nieszczelnej pompie?


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 11:10, 10.01.2015

  • 0
maniek

#85 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:01, 10.01.2015

Na odległość jest ciężko powiedzieć co jest przyczyną bąblowania twojego płynu servo.
 

Ale: nie wolno odkręcać przewodów olejowych (np. śruba 2x10) żeby np. sprawdzić czy jest tam powietrze albo żeby tam zalać od góry olejem itp.
To jest całkowicie zbyteczne, bo powietrze jest usuwanie automatycznie z obwodu.
Po takim odkręceniu i usunięciu węża = podłączenia powinno sie wymienić o-ring na nowy, żeby wykluczyć w tym miejscu nieszczelności.

 

przewody-servo-cm1.jpg?lgfp=3000

 

Pompa servo z jednej strony zasysa olej ze zbiornika oleju (dopływ) a z drugiej strony = za pompą wysyła olej pod ciśnieniem (odpływ) do maglownicy.
Tam gdzie olej jest wyciskany = wysyłany pod ciśnieniem NIE może dostać sie do obwodu powietrze, co najwyżej może przewód gdzieś cieknąć = puszczać olej.
 

pojemnik-na-servo-cm1.jpg?lgfp=3000

 

Z tego wynika ze powietrze może być tylko zasysane przewodem miedzy zbiornikiem oleju a pompą = dopływ do pompy = przed pompą.
Nieszczelności może spowodować sam przewód (dziurka), miejsca polaczenia węża przy zbiorniku albo pompie (słaba klamra = obejma), o-ring = uszczelka przy pompie (śruba 1x10), sama pompa albo piane jeszcze zły olej.
 

Na twoim miejscu wymieniłbym płyn servo jeszcze raz na nowy bo nie jest to duzy wydatek, zrobił trochę km a potem sprawdził czy to coś pomogło.
Może pozostałości starego płynu powodują bąbelki?

Czy dobrze odpowietrzyles?

Takie jest moje zdanie.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 16:59, 10.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#86 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:42, 10.01.2015

Dzięki ci bardzo za szczegółowe objaśnienie.
Wymienię węża zbiornik-pompa,nowe opaski, oring. X2, i zobaczę czy pomoże .
Jak nie to płyn nowy, a na koncu regeneracja pompy.
To wszystko musi pomoc.
Odpowietrzam poprzez kręcenie kier w L i P.
Takze wydaje mi sie ze dobrze...
  • 0
maniek

#87 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:44, 10.01.2015

Sorry ale moim zdaniem za nerwowo podchodzisz do sprawy wymiany oleju servo.

To prosta sprawa.

Przedtem juz odkręcałeś  co nie trzeba.
Weź sie wyluzuj.
 

Uruchom silnik na przyśpieszonym biegu jałowym a następnie skręć kierownicę na lewo i prawo tzn. od blokady do blokady kilka razy aby odpowietrzyć układ.

Powoli na lewo i prawo.
 

Nie może być ze, że trzeba wymienić wszystkie obejmy (opaski), zbiornik  i do tego waz.
Albo..albo tzn. jedna rzecz jest  nie ok ale nie wszystkie na raz.

 

Poza tym jak masz dobre wspomaganie to i tak powinno byc ok., zmierz jakie masz a nie zaraz regeneracja.

 

ps.: zobacz co CiviT napisal: " podjechalem pod gorke ..." itd strona przed.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:55, 10.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#88 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:02, 10.01.2015

Tak łatwo mowić .
Bombelki przyszły nagle wiec nie wiem jaka jest przyczyna.
Będę wymieniał po kolei i zobaczę co była nie tak.
Najpierw wężyk i opaski potem płyn i na końcu pompa. Chyba ze wiesz co mam wymienić żeby było ok. Nie nerwowo?
  • 0
maniek

#89 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:12, 10.01.2015

dodam że jak się całkowicie odpowietrzyło to do tej pory już się problem nie pojawił, ważne dobrze odpowietrzyć bo inaczej ciągle pieni i buczy pompa


  • 0

#90 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:49, 15.01.2015

dodam że jak się całkowicie odpowietrzyło to do tej pory już się problem nie pojawił, ważne dobrze odpowietrzyć bo inaczej ciągle pieni i buczy pompa

Wymienione zostało:wąż zasilający pompę,2x obejma wężą,o-ring.

układ odpowietrzony.

Zostaje tylko pompa.Przy szybkim kręceniu kierownicą pompa pieni płyn,przy wolnym olej czysty.

Ile kosztuje zestaw do regeneracji pompy i gdzie mogę go dostać?


  • 0
maniek





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq