Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wymiana płynu do układu wspomagania - częstotliwość

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
276 odpowiedzi w tym temacie

#271 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:49, 13.11.2019

Ja spróbuję oblecieć literka psf-a zobaczymy czy się uda.

 

I jak udało się? Jakim sposobem robiłeś?

 

 

Litr do grawitacyjnej wymiany.
Lepiej zrobić dynamiczna, 2L wystarczy spokojnie.

 

Grawitacyjna tzn? Wyciągam do dna stary płyn ze zbiorniczka, odczepiam przewód powrotny od zbiorniczka i wkładam do naczynia, zalewam nowy płyn w zbiorniczku i kręcę kierownicą bez odpalania? O to chodziło, czy inny jest sposób grawitacyjny?


Użytkownik rudi0018 edytował ten post 12:50, 13.11.2019

  • 0

#272 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 320 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:52, 13.11.2019

Jeszcze nie robiłem, dopiero przyszedł mi płyn a robił będę dokładnie tak jak napisałeś bez odpalania.
  • 0

#273 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2437 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 98
Super

Napisano 15:03, 13.11.2019

I jak udało się? Jakim sposobem robiłeś?

 

 

 

Grawitacyjna tzn? Wyciągam do dna stary płyn ze zbiorniczka, odczepiam przewód powrotny od zbiorniczka i wkładam do naczynia, zalewam nowy płyn w zbiorniczku i kręcę kierownicą bez odpalania? O to chodziło, czy inny jest sposób grawitacyjny?

 

 

Proszę :)

 

https://h-tune.co.uk...luid-flush.369/


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#274 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:03, 22.11.2019

Jeszcze nie robiłem, dopiero przyszedł mi płyn a robił będę dokładnie tak jak napisałeś bez odpalania.

 

Dziś wziąłem się za wymianę płynu u siebie (OEM Honda PSF-S), na początku podniosłem przednie koła, aby było lżej kręcić kierownicą, miałem dokładnie 1,7l płynu (1l +2x354ml) i chciałem wymienić go początkowo bez odpalania samochodu, niestety taka operacja bardzo długo trwa i wydaje mi się, że trudniej w tej sposób pozbyć się starego płynu i zdecydowałem się jednak na przelewanie tego płynu przy odpalonym silniku, taka ilość jest na styk jeśli chodzi o dokładne przepłukanie układu płynem, gdyby przepłukać układ 3 litrami płynu byłoby jeszcze lepiej.Wydaje mi się,  że wymiana tego płynu z 1 litrem nowego płynu nawet grawitacyjnie nie ma sensu, bo zostaną jeszcze znaczne ilości starego płynu. 

Na pewno po wyciągnięciu starego płynu warto odczepić dwa węże i wyjąc zbiorniczek, bo na dnie jest pełno syfu i warto go wypłukać i wydmuchać sprężonym powietrzem. ;)


Użytkownik rudi0018 edytował ten post 18:04, 22.11.2019

  • 0

#275 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2437 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 98
Super

Napisano 18:20, 22.11.2019

Dokładnie też tak jest w linku który podałem wyżej co do wymiany psf.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#276 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:55, 22.11.2019

To jest trochę jak wymiana oleju w ASB.
Producent nie zaleca.
Jeżeli nie masz pewności, wymień litr.
Pojeździj rok. Wymień znowu i będzie OK.
Co mi przyszło do głowy "pojeździj"

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#277 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:51, 23.11.2019


Co mi przyszło do głowy "pojeździj"

 

Uważasz, że mam się spodziewać wycieków z maglownicy lub pompy do regeneracji? Nigdy nie będzie wiadomo czy pompa lub maglownica padła od tego czy nie, być może nieszczęśliwy zbieg okoliczności, a być może rzeczywiście wymiana płynu wspomagania źle wpływa na ten układ. A jak za 5-8 lat zacznie mi się lać z maglownicy to mam się zastanawiać czy wymianą płynu przedłużyłem jej żywot, bo na starym byłaby szczelna jeszcze rok, czy być może jednak skróciłem, bo chodziła by może bez wycieków 12 lat. Przeczytałem tutaj na forum i na grupie na FB chyba wszystkie tematy związane z wymianą płynu i niestety nie ma żadnej ZŁOTEJ reguły, maglownice padają tak czy siak po każdym sposobie użytkowania układu, a niestety nikt nie podaje tutaj przebiegów przy jakim pada maglownica czy pompa i na jakich płynach i ile razy zmienianych przez poprzednich właścicieli, niestety zbyt wiele zmiennych, a każdy zrobi jak uważa. A jak zwykle są dwie szkoły, póki coś działa to nie ma co tego ruszać, a druga lepiej zapobiegać niż leczyć. ;) Trochę inna bajka, ale są i tacy co uważają, że póki silnik działa, to zaworów nie ma co ruszać, skoro jest dobrze. :D 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq