Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z wolnymi obrotami

VII obroty luz wolne obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robjunior

Robjunior
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:36, 08.01.2016

Cześć,
Mam pewien problem z wolnym obrotami i nie mam pojęcia jak sobie z nim poradzić, a mianowicie:

Podczas odpalania na dobrze rozgrzanym silniku obroty wskakują pod 2 k rpm i powoli opadają(na filmiku widać)


Podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła, czy też wrzuceniu biegu jałowego obroty wskakują na 1500-1700 rpm i trzymają się tak, aż do całkowitego zatrzymania samochodu i dopiero wtedy opadają(filmik, od 0;06 luz)


Często przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, skrętów po wciśnięciu sprzęgła obroty własnie mocno wzrastają i nie powiem jest to bardzo denerwujące :( 
Objaw występuje i na LPG i na PB.

Wyczyściłem przepustnice z nadzieją, że może to coś pomoże ale niestety nic się nie zmieniło, jedynie obroty podczas postoju troszkę wzrosły(~900rpm)

Ktoś ma jakiś pomysł co może być tego przyczyną?

Pozdrawiam


  • 0

#2 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:26, 09.01.2016

Spróbuj odpiąć prawą skrajną wtyczkę od ECU na minutę i potem nauka obrotów do uruchomienia wiatraków.

Jak to nie pomoże to tylko reset ECU przez HDS i nauka wolnych.

Jak coś pisz na PW bo zaraz cię zestrzelą z tym postem :zoltek:


  • 0

#3 HueR

HueR
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:L-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 09.01.2016

Hmmm od kiedy Ci się to zaczęło dziać ?


  • 0

#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:43, 09.01.2016

Jak silnik trzyma 2 tys obrotów to ktoś to auto już naprawiał i ruszył TPS-a :). Posiadasz może elm327 ?? bo na woltomierz tego dobrze nie ustawisz :)


  • 0

#5 Robjunior

Robjunior
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:58, 09.01.2016

Generalnie fakt autko było robione, a dokładniej zmieniany słupek na k20z2 :p ale po zmianie przejeździłem już jakieś 13 tyś km, a takie objawy występują dopiero od około 2 tyś km, w międzyczasie nic już nikt nie grzebał :)


Tak mam elm, jedynie co narazie sprawdziłem to to, że przepustnica na zamknięciu jest na -0,4% a na pełnym otwarciu na 91% wg manuala powinno być 0% i 89%, nie mam pojęcia czy takie różnice mają jakieś znaczenie :)


Użytkownik Robjunior edytował ten post 23:00, 09.01.2016

  • 0

#6 HueR

HueR
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:L-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:23, 10.01.2016

Nieee,  nie ma to żadnego znaczenia,  musiałby by wtedy wtryski podawać nieznaxznie mniejsza wartość paliwa ale to raczej nie mozliwe :)


  • 0

#7 Kryss

Kryss
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:46, 10.01.2016

Mam identycznie i nie wiem co robić z tym ?????


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:54, 10.01.2016

Mam identycznie i nie wiem co robić z tym ??? ??

 

Czyszczenie przepustnicy i "krokowca" + reset kompa + odczekać na postoju na wolnych (z wyłączonymi światłami i innymi urządzeniami) aż dwa razy włączą się wiatraki chłodnicy czyli klasyka ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 daniel88

daniel88
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 23.01.2016

u mnie jest tak samo jak dojeżdżam do swiatel to obroty trzyma na 1200 1300 :depresja:  po zatrzymaniu spadaja do 700  . zaczelo sie to po czyszczeniu przepustnicy


  • 0

#10 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:22, 24.01.2016

u mnie jest tak samo jak dojeżdżam do swiatel to obroty trzyma na 1200 1300 :depresja:  po zatrzymaniu spadaja do 700  . zaczelo sie to po czyszczeniu przepustnicy

Kolego posiadasz auto z elektroniczną przepustnicą niż pozostali koledzy i proponuję odłączyć białą skrajną kostkę z komputera silnika na 10 sekund.. Po zbiegu odpalić auto na 10 minut.


  • 0

#11 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:39, 29.01.2016

u mnie jest tak samo jak dojeżdżam do swiatel to obroty trzyma na 1200 1300 :depresja:  po zatrzymaniu spadaja do 700  . zaczelo sie to po czyszczeniu przepustnicy

Identycznie u mnie.

Wszystko zaczęło sie po czyszczeniu przepustnicy,

był reset przez HDS w ASO x3, zmiana przepustnicy X 2, kręcenie TPS-em,biała wtyczka kompa,klasyczna nauka obrotów itp...jak narazie nic nie pomogło,bujam się z tym już 2 lata  :grrr


  • 0
maniek

#12 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:52, 29.01.2016

Identycznie u mnie.

Wszystko zaczęło sie po czyszczeniu przepustnicy,

był reset przez HDS w ASO x3, zmiana przepustnicy X 2, kręcenie TPS-em,biała wtyczka kompa,klasyczna nauka obrotów itp...jak na razie nic nie pomogło,bujam się z tym już 2 lata  :grrr

3x w ASO .. tacy specjaliści :) 


  • 0

#13 Robjunior

Robjunior
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:16, 29.01.2016

U mnie problem rozwiązany, generalnie próbowałem wszystko co tutaj na forum opisane i nic z tego :p (być może coś źle robiłem)
Więc w końcu w akcie desperacji umówiłem się na wizytę w ASO Rzeszów, Panowie stwierdzili, że zawiesza się zawór IAC no i trzeba rozebrać, wyczyścić, a następnie naukę biegu jałowego.
Zrobili, trwało to chyba z 2 h, generalnie było lepiej, obroty spadały ale zatrzymywały się na 800rpm, czasem podskakiwały do 1000rpm, no ale stwierdziłem, że pojeżdżę chwile i zobaczymy jak się nie poprawi to pojadę na reklamacje.
Po paru dniach, auto odpalone na wolnych, lekko zafalowało i obroty spadły do ~650rpm no i od tego czasu wszystko w porządku, zrobiłem już około 2tyś km i jest ok :)

Pozdrawiam


Użytkownik Robjunior edytował ten post 19:16, 29.01.2016

  • 0

#14 okonek

okonek
  • Klubowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Trębaczew
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:29, 29.01.2016

Robjunior, ile kosztowała taka usługa w ASO ??


  • 0

#15 Robjunior

Robjunior
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:11, 29.01.2016

150 zł czyszczenie przepustnicy i zaworu IAC + 150 zł komputer i to ustawianie biegu jałowego.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, obroty, luz, wolne obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq