Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

System ogrzewania goracym gazem

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#46 MaxOP

MaxOP
  • Forumowicz
  • 1172 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:3.0
  • Wersja:535D
  • KM:402KM/733Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:17, 26.12.2011

Brodziu, Tobie też przymula ?
  • 0

#47 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:21, 26.12.2011

W chwili kiedy sie wlaczy kompresor po raz pierwszy jest odczuwalny niewielki spadek mocy, ale jest to tylko raz jak sie wlaczy klime pozniej wszystko jest ok
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#48 MaxOP

MaxOP
  • Forumowicz
  • 1172 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:3.0
  • Wersja:535D
  • KM:402KM/733Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:25, 26.12.2011

to dzieki za kolejną pomoc ;-)
  • 0

#49 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:45, 26.12.2011

Nie ma sprawy ;-)
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#50 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:20, 02.01.2014

Pytanie za 10 punktow. Czy da sie jakos wylaczyc to ustrojstwo? Jezdze ostatnio CRV bez tego wynalazku i jest duzo lepiej niz w accordzie. Cieple powietrze zaczyna leciec dosc wczesnie a silnik nagrzewa sie normalnie.


sorry za odgrzanie kotleta, ale chciałem zdementować stwierdzenie że w crv nie ma tego wynalazku, a mianowicie mam przed sobą instrukcję obsługi od crv 2007-2009 i jest tam dokładnie opisane działanie tego układu ogrzewania gorącym gazem, więc w dieslu crv jak najbardziej ten układ również występuje. :-)
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#51 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 02:19, 11.09.2016

To ja tez odgrzeje kotleta (po 2,5 roku) bedzie smierdzial ! ! !

"Grzanie goracym gazem" moze to kwestia tlumaczenia na polski. W Accordzie dieslu jest wymiennik ciepla spaliny z rury wydechowej ogrzewaja plyn chlodzacy. W innych markach aut sa w ukladzie "swiece zarowe" 3 lub 4 szt. grzejace plyn chlodzacy.

A kwestia szybkiego grzania kabiny to w dieslu jest nagrzewnica elektryczna.

 

http://allegro.pl/ho...4634368546.html


Użytkownik iwan edytował ten post 02:29, 11.09.2016

  • 0

#52 archi152

archi152
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:06, 28.09.2016

Grzanie gorącym gazem to nie kwestia tłumaczenia tylko wykorzystanie czynnika R134 z klimatyzacji do ogrzewania kabiny. Podczas pracy klimy, po stronie HP czynnik osiąga nawet ponad 100*C i to wykorzystuje się do ogrzania powietrza.


  • 0

#53 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:55, 29.09.2016

Archi152 napisz cos wiecej o takim grzaniu.


  • 0

#54 archi152

archi152
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 29.09.2016

Zawór rozprężny w klimie jest elektronicznie sterowany i jeśli klima nie jest aktualnie używana (a gdy jest zimno to z reguły nie jest) to system AC przechodzi w funkcję dogrzewania wnętrza. Prosta sprawa,-czynnik sprężany w sprężarce rozgrzewa się, wiatraki na skraplaczu nie pracują(wiec go nie schłodzą jak podczas chłodzenia klimy), gorący czynnik trafia przez otwarty zawór rozprężny do parownika, parownik zostaje ogrzany i jest ciepełko. System wyłącza się po przekroczeniu przez płyn chłodzący podajże temp 50*C(nie pamiętam dokładnie).


  • 0

#55 Darog

Darog
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:30, 16.02.2018

Odgrzeje kotleta 

 

 



Nie do końca, ciepło tak jak to rozumiemy. Klima to jest pompa cieplna. Jeśli tak to działa to dla przykładu mamy -10 stopni. System pracuje, tzn. podgrzewa wewnętrzną chłodnicę do np. -5 stopni, a zewnętrzną schładza do -15. Oczywiście jest jeszcze wydatek ciepła na skutek pracy sprężarki, ale to pomijam w tej chwili. Oczywiście liczby abstrakcyjne. Podsumowując - nie ma zera absolutnego, to jest ciepło :mrgreen:

 

Dokładnie tak. W powietrzu o temp. większej niż -273 C (zero bezwzgl.) jest ciepło które można  z niego odzyskać 

 



Grzanie gorącym gazem to nie kwestia tłumaczenia tylko wykorzystanie czynnika R134 z klimatyzacji do ogrzewania kabiny. Podczas pracy klimy, po stronie HP czynnik osiąga nawet ponad 100*C i to wykorzystuje się do ogrzania powietrza.

 

R134a ma temper.wrzenia -26,3 C

R1234yf  -30 C

R410a -48,5 C

 

W uproszczeniu od tej temperatury zależy w jak niskiej temp. układ klimatyzacji będzie mógł działać

 



Zawór rozprężny w klimie jest elektronicznie sterowany i jeśli klima nie jest aktualnie używana (a gdy jest zimno to z reguły nie jest) to system AC przechodzi w funkcję dogrzewania wnętrza. Prosta sprawa,-czynnik sprężany w sprężarce rozgrzewa się, wiatraki na skraplaczu nie pracują(wiec go nie schłodzą jak podczas chłodzenia klimy), gorący czynnik trafia przez otwarty zawór rozprężny do parownika, parownik zostaje ogrzany i jest ciepełko. System wyłącza się po przekroczeniu przez płyn chłodzący podajże temp 50*C(nie pamiętam dokładnie).

 

Klimatyzacja w zimie działa na zasadzie odwróconego obiegu czynnika (r134a itp.) jest sprężany (do chłodzenia w lecie rozprężany)

 

Przykładowy schemat działania  powietrznej pompy ciepła

 

c5eece4552fce83cmed.jpg

 

Jak ktoś chce się dowiedzieć więcej  wystarczy wpisać w google Powietrzna pompa ciepła (klimatyzacja w samochodzie działa na tej samej zasadzie)


Użytkownik Darog edytował ten post 06:31, 16.02.2018

  • 1

#56 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:30, 16.02.2018

Podziekowania dla ,,Darog,, za wykład prawie naukowy.


Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq