XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#16
Napisano 12:34, 29.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#17
Napisano 12:36, 29.01.2010
Skoro wystepuje sytuacja, ze wskazowka jest w optimum a plyn ma mniej to musi byc dodatkowy czujnik.
dzieki za stronke.
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#18 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:47, 29.01.2010
- temperatura zewnetrzna ponizej 5 stopni, ale nie mniej niz -30 stopni
w i-DTEC'u (jeśli wierzyć instrukcji od VIII) nawet do -35.
wychodzi na to, że system ten działa na zasadzie pracy klimatyzacji w drugą stronę Prawdopodobnie odwraca obieg i pompuje ciepło do wewnątrz auta oddając je przez chłodnicę (tą wewnętrzną przy nagrzewnicy) klimatyzacji.
Oczywiście w wyniku tego chłodzi chłodnicę klimy (tą na pasie przednim) co jednak nie stanowi w tym przypadku żadnego problemu (teoretycznie mógłby też schładzać znajdującą się blisko chłodnicę silnika, ale ona przy takiej temperaturze i tak jest prawie odcięta przez termostat).
Ciekaw jestem jak rozwiązali smarowanie sprężarki - jakiś patent tam musi być bo normalnie przy tak niskiej temperaturze by się zatarła (brak smarowania). Dlatego tak jak pisał cmsydney, w benzynie która ma tradycyjną klimatyzację nie da się jej włączyć (nie załącza się sprzęgło które jest w sprężarce) jeśli temperatura jest niższa niż zdaje się 6 stopni (domyślam się, że chodzi o temperaturę w komorze silnika).
#19
Napisano 13:01, 29.01.2010
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#20 Guest_Anonymous_*
Napisano 13:13, 29.01.2010
Jest tylko jedno ale. By to tak dzialalo potrzebne jest cieplo. Skad? Z silnika chyba nie bardzo bo przy ostatnich srogich mrozach cieplo zaczynalo leciec juz po przejechaniu kilometra.
Nie do końca, ciepło tak jak to rozumiemy. Klima to jest pompa cieplna. Jeśli tak to działa to dla przykładu mamy -10 stopni. System pracuje, tzn. podgrzewa wewnętrzną chłodnicę do np. -5 stopni, a zewnętrzną schładza do -15. Oczywiście jest jeszcze wydatek ciepła na skutek pracy sprężarki, ale to pomijam w tej chwili. Oczywiście liczby abstrakcyjne. Podsumowując - nie ma zera absolutnego, to jest ciepło
#21
Napisano 13:30, 29.01.2010
Musi byc cos co szybko podnosi temperature. Pytanie co to jest ten goracy gaz. Zle tlumaczenie czy faktycznie jest jakis gaz? I o co chodzi z halasami gdy to dziala? Gdyby to byla tylko sprezarka to by przy klimie rowniez byla notka. Czyzby faktycznie byl gaz, ktory powoduje jakis dodatkowy halas?
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#22 Guest_Anonymous_*
Napisano 13:42, 29.01.2010
Zwróć też uwagę, że system może podwyższać temperaturę do choćby plus 5 stopni i już przy mrozie odbierzemy to jako komfortowe ciepło, może łącznie (po dodaniu ciepła z pracy sprężarki) aż tak chłodnicy schładzać nie musi.
W każdym razie musi to być coś wydajnego, bo inaczej by dali zwykły podgrzewacz na przewodzie płynu do nagrzewnicy i by wystarczyło, a tak jest coś ... innego. Pewnie gdyby się zagłębić w tematy sprężania gazów wyszło by że coś tam jeszcze się dzieje, ale to już dla mnie czysta abstrakcja.
#23
Napisano 14:01, 29.01.2010
Byc moze cieplo idzie ze sprezarki a dodatkowo wykorzystuje sie ja do podniesienia temparatury czynnika chlodzacego.
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#24 Guest_Anonymous_*
Napisano 15:04, 29.01.2010
Nagrzewnica na plyn chlodniczy to jest i tak
Tak, wiem. Chodziło mi o to, że nie tylko zwykła nagrzewnica, a taki dogrzewacz elektryczny co się go montuje na przewodzie dostarczającym płyn do nagrzewnicy (podgrzewa płyn kiedy silnik jest zbyt zimy by go ogrzać) - w niektórych dieslach taki patent jest. Zdaje się, że fiat to montował do swoich JTD.
[ Dodano: 2010-01-29, 15:12 ]
zobacz co znalazłem - to jednak nie tylko w hondzie (choć pewnie jeśli chodzi o samochody, to mogą być pionierem) znajdziemy:
W małych urządzeniach chłodniczych, w których pracuje jeden parownik w instalacji,
popularnym rozwiązaniem jest odszranianie gorącym gazem przez odwrócenie obiegu,
pokazano to na rysunku 6.1. Skraplacz pracuje wówczas jako parownik, odbierając ciepło od
medium ziębniczego. W tym systemie należy upewnić się, czy skraplacz może pracować jak
parownik i czyjego wydajność będzie wystarczająca w całym okresie pracy.
źródło:
"POLITECHNIKA GDAŃSKA AUTOMATYKA CHŁODNICZA I KIMATYZACYJNA SEMINARIUM"
google zawsze się przyda
[ Dodano: 2010-01-29, 15:14 ]
A jednak i w samochodach to występuje - jeszcze jedno co znalazłem:
"W opcji agregatu występuje: grzanie gorącym gazem (Xarios 500 standard), możliwość zasilania z sieci elektrycznej,montaż na dachu pojazdu (za wyjątkiem Xarios 400/500),czujnik otwarcia zabudowy chłodniczej."
#25
Napisano 15:36, 16.05.2010
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#26
Napisano 16:48, 18.05.2010
Co do temperatury to nie wiem z jakiego czujnika bierze pomiar. U mnie przy 6C sprezarka nadal sie zalacza.
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#27
Napisano 15:53, 28.11.2010
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#28
Napisano 17:58, 14.02.2011
edit:
Teraz przy mrozach w accordzie zaobserwowalem jeszcze jedna zaleznosc. Sprezarka nie zalacza sie zawsze gdy zmienimy polozenie z Lo na inne gdy temperatura zewnetrzna mniejsza niz 5/6C a silnik nie nagrzany.
Jesli poczekam az wskazanie temperatury sie ustabilizuje to jak przekrece na np. 20 to sprezarka sie zalaczy. Ale jak na 16 to juz nie. Czyli tak naprawde zalaczenie sprezarki zalezy od relacji nastawa - temperatura plynu chlodzacego.
Wykorzystuje to w ten sposob, ze jade na Lo do momentu az wskazowkazacznie sie ruszac i zlapie kilka kresek. Wtedy na 16, leci cieple powietrze ale sprezarka sie nie wlacza. Pozniej i tak juz bardziej nie nagrzewam bo jest to niekorzystne jak sie zostawia auto na powietrzu. Cieplo w srodku wiec powietrze moze zgromadzic wiecej pary wodnej. Ze spadkiem temperatury ta pojemnosc sie zmniejsza wiec nadmiar pary wodnej musi sie skroplic. Objawia sie to parowaniem a pozniej nawet oszronieniem szyb od wewnetrznej strony. Lepiej wiec jechac na 16 a jesli sie nagrzewa mocniej to przed opuszczeniem warto przewietrzyc.
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#29
Napisano 13:02, 16.02.2011
Dzis test.
-2 C
Dmuchawa Auto ,nawiew na nogi i szybe ,temp 16C klima zalacza sie wiec CMsydney jakim cudem u ciebie sie nie zalacza?
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#30
Napisano 09:43, 23.02.2011
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych