Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

System ogrzewania goracym gazem

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#16 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:34, 29.01.2010

cmsydney, wskazowka jest orientacyjna i niezbyt dokladna. Jak to sprawdzalem to plyn mial 69C. Rozpiska jest w ESM, np w tym online http://www.creatox.r...0000BBAT00.HTML (w IE, Chrome)
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#17 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:36, 29.01.2010

Nie rozumiem. Bawilem sie czujnikiem temperatury i jest bardzo dokladny. Tzn, ze jesli plyn ma 70C i 80C to jest roznica we wskazaniu. Nie wiem jaka jest optymalna temperatura w dieslu. Domyslam sie, ze ~90C wiec roznica 15C musi byc widoczna na wskazniku.
Skoro wystepuje sytuacja, ze wskazowka jest w optimum a plyn ma mniej to musi byc dodatkowy czujnik.

dzieki za stronke.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:47, 29.01.2010

- temperatura zewnetrzna ponizej 5 stopni, ale nie mniej niz -30 stopni


w i-DTEC'u (jeśli wierzyć instrukcji od VIII) nawet do -35.

wychodzi na to, że system ten działa na zasadzie pracy klimatyzacji w drugą stronę :shock: Prawdopodobnie odwraca obieg i pompuje ciepło do wewnątrz auta oddając je przez chłodnicę (tą wewnętrzną przy nagrzewnicy) klimatyzacji.
Oczywiście w wyniku tego chłodzi chłodnicę klimy (tą na pasie przednim) co jednak nie stanowi w tym przypadku żadnego problemu (teoretycznie mógłby też schładzać znajdującą się blisko chłodnicę silnika, ale ona przy takiej temperaturze i tak jest prawie odcięta przez termostat).

Ciekaw jestem jak rozwiązali smarowanie sprężarki - jakiś patent tam musi być bo normalnie przy tak niskiej temperaturze by się zatarła (brak smarowania). Dlatego tak jak pisał cmsydney, w benzynie która ma tradycyjną klimatyzację nie da się jej włączyć (nie załącza się sprzęgło które jest w sprężarce) jeśli temperatura jest niższa niż zdaje się 6 stopni (domyślam się, że chodzi o temperaturę w komorze silnika).
  • 0

#19 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:01, 29.01.2010

Jest tylko jedno ale. By to tak dzialalo potrzebne jest cieplo. Skad? Z silnika chyba nie bardzo bo przy ostatnich srogich mrozach cieplo zaczynalo leciec juz po przejechaniu kilometra.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:13, 29.01.2010

Jest tylko jedno ale. By to tak dzialalo potrzebne jest cieplo. Skad? Z silnika chyba nie bardzo bo przy ostatnich srogich mrozach cieplo zaczynalo leciec juz po przejechaniu kilometra.


Nie do końca, ciepło tak jak to rozumiemy. Klima to jest pompa cieplna. Jeśli tak to działa to dla przykładu mamy -10 stopni. System pracuje, tzn. podgrzewa wewnętrzną chłodnicę do np. -5 stopni, a zewnętrzną schładza do -15. Oczywiście jest jeszcze wydatek ciepła na skutek pracy sprężarki, ale to pomijam w tej chwili. Oczywiście liczby abstrakcyjne. Podsumowując - nie ma zera absolutnego, to jest ciepło :mrgreen:
  • 0

#21 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:30, 29.01.2010

Tak wiem, cieplo pojecie wzgledne. Mi chodzi raczej jak to jest, ze przy np. -20 na zewnatrz po minucie z nawiewow leci powietrze o temperaturze cos kolo 15C-20C (strzelam). W tym momencie przy -20C masz roznice 35C co daje -55C na chlodnicy :)
Musi byc cos co szybko podnosi temperature. Pytanie co to jest ten goracy gaz. Zle tlumaczenie czy faktycznie jest jakis gaz? I o co chodzi z halasami gdy to dziala? Gdyby to byla tylko sprezarka to by przy klimie rowniez byla notka. Czyzby faktycznie byl gaz, ktory powoduje jakis dodatkowy halas?
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:42, 29.01.2010

Ja to widzę tak, że gorący gaz to podgrzany czynnik klimatyzacji. Dodatkowe ciepło to pewnie się bierze z pracy sprężarki, a hałas? Kto wie, może się jakoś w tym systemie wyrównuje ciśnienie i dlatego?
Zwróć też uwagę, że system może podwyższać temperaturę do choćby plus 5 stopni i już przy mrozie odbierzemy to jako komfortowe ciepło, może łącznie (po dodaniu ciepła z pracy sprężarki) aż tak chłodnicy schładzać nie musi.
W każdym razie musi to być coś wydajnego, bo inaczej by dali zwykły podgrzewacz na przewodzie płynu do nagrzewnicy i by wystarczyło, a tak jest coś ... innego. Pewnie gdyby się zagłębić w tematy sprężania gazów wyszło by że coś tam jeszcze się dzieje, ale to już dla mnie czysta abstrakcja.
  • 0

#23 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:01, 29.01.2010

Nagrzewnica na plyn chlodniczy to jest i tak. System dziala dopoki plyn nie osiagnie 75C. Pozniej to juz cieplo jest brane z plynu chlodzocego.
Byc moze cieplo idzie ze sprezarki a dodatkowo wykorzystuje sie ja do podniesienia temparatury czynnika chlodzacego.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:04, 29.01.2010

Nagrzewnica na plyn chlodniczy to jest i tak


Tak, wiem. Chodziło mi o to, że nie tylko zwykła nagrzewnica, a taki dogrzewacz elektryczny co się go montuje na przewodzie dostarczającym płyn do nagrzewnicy (podgrzewa płyn kiedy silnik jest zbyt zimy by go ogrzać) - w niektórych dieslach taki patent jest. Zdaje się, że fiat to montował do swoich JTD.

[ Dodano: 2010-01-29, 15:12 ]
zobacz co znalazłem - to jednak nie tylko w hondzie (choć pewnie jeśli chodzi o samochody, to mogą być pionierem) znajdziemy:

W małych urządzeniach chłodniczych, w których pracuje jeden parownik w instalacji,
popularnym rozwiązaniem jest odszranianie gorącym gazem przez odwrócenie obiegu,
pokazano to na rysunku 6.1. Skraplacz pracuje wówczas jako parownik, odbierając ciepło od
medium ziębniczego. W tym systemie należy upewnić się, czy skraplacz może pracować jak
parownik i czyjego wydajność będzie wystarczająca w całym okresie pracy.


źródło:

"POLITECHNIKA GDAŃSKA 
AUTOMATYKA CHŁODNICZA I KIMATYZACYJNA 
SEMINARIUM"

google zawsze się przyda :mrgreen:

[ Dodano: 2010-01-29, 15:14 ]
A jednak i w samochodach to występuje - jeszcze jedno co znalazłem:

"W opcji agregatu występuje: grzanie gorącym gazem (Xarios 500 standard), możliwość zasilania z sieci elektrycznej,montaż na dachu pojazdu (za wyjątkiem Xarios 400/500),czujnik otwarcia zabudowy chłodniczej."
  • 0

#25 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:36, 16.05.2010

W chwili kiedy mamy niska temp. na zewnatrz (mimo ze AC mamy na OFF) automatycznie zalacza sie klima az silnik zlapie pow. 75C tak? W chwili kiedy ma juz optymalna temp. klima automatycznie sie wylacza czy ciagle pracuje?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#26 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:48, 18.05.2010

Klimatyzacja bedzie pracowala dopoki jeden z warunkow (wymienionych kilka postow wyzej) nie bedzie spelniony. Czyli jak plyn osiagnie 75C lub temp. zewnetrzna osiagnie 5C to klimatyzacja sie wylaczy. Analogicznie z pokretlem jak przestawimy z powrotem na Lo. Moze byc natomiast pewne opoznienie.
Co do temperatury to nie wiem z jakiego czujnika bierze pomiar. U mnie przy 6C sprezarka nadal sie zalacza.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#27 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 28.11.2010

Ta klimka to sie wylacza wkoncu? Bo wskaznik temp jest w miejscu temp docelowej a czasem slysze "odglosy z komory silnika"
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#28 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:58, 14.02.2011

Pytanie za 10 punktow. Czy da sie jakos wylaczyc to ustrojstwo? Jezdze ostatnio CRV bez tego wynalazku i jest duzo lepiej niz w accordzie. Cieple powietrze zaczyna leciec dosc wczesnie a silnik nagrzewa sie normalnie.

edit:
Teraz przy mrozach w accordzie zaobserwowalem jeszcze jedna zaleznosc. Sprezarka nie zalacza sie zawsze gdy zmienimy polozenie z Lo na inne gdy temperatura zewnetrzna mniejsza niz 5/6C a silnik nie nagrzany.
Jesli poczekam az wskazanie temperatury sie ustabilizuje to jak przekrece na np. 20 to sprezarka sie zalaczy. Ale jak na 16 to juz nie. Czyli tak naprawde zalaczenie sprezarki zalezy od relacji nastawa - temperatura plynu chlodzacego.

Wykorzystuje to w ten sposob, ze jade na Lo do momentu az wskazowkazacznie sie ruszac i zlapie kilka kresek. Wtedy na 16, leci cieple powietrze ale sprezarka sie nie wlacza. Pozniej i tak juz bardziej nie nagrzewam bo jest to niekorzystne jak sie zostawia auto na powietrzu. Cieplo w srodku wiec powietrze moze zgromadzic wiecej pary wodnej. Ze spadkiem temperatury ta pojemnosc sie zmniejsza wiec nadmiar pary wodnej musi sie skroplic. Objawia sie to parowaniem a pozniej nawet oszronieniem szyb od wewnetrznej strony. Lepiej wiec jechac na 16 a jesli sie nagrzewa mocniej to przed opuszczeniem warto przewietrzyc.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#29 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 16.02.2011

Jezdzisz na AUTO czy nawiew w trybie manulanym? Bo ja cala zime jezdze na manualu +22C ,1 poziom nawiewu ,kierunek szyba+nogi.

Dzis test.
-2 C
Dmuchawa Auto ,nawiew na nogi i szybe ,temp 16C klima zalacza sie wiec CMsydney jakim cudem u ciebie sie nie zalacza?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#30 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:43, 23.02.2011

Przeczytaj jeszcze raz co napisalem. Ja wlasnie NIE CHCE by sie sprezarka WLACZALA a chce by lecialo cieple powietrze z nagrzewnicy bez pomocy sprezarki.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq