Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

System ogrzewania goracym gazem

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:18, 26.01.2010

W innym watku nt ogrzewania pojawila sie kwestia, kiedy dziala klima.
Postanowilem stworzyc nowy watek, zeby tam nie smiecic, a tak bedzie bardziej widoczne.
W i-CTDi (zakladam ze w i-DTEC tez) mamy (chociaz moze czesc osob nie wie) system ogrzewania goracym gazem, ktory uzywa klimy.
Pojawila sie watpliwosc kiedy ten system dziala. Nie czytalem dokladnie instrukcji, ale z obserwacji wywnioskowalem, ze system odpala klime, nawet gdy mam wcisniete A/C off.
"Przestudiowalem" wiec instrukcje w tym temacie. I moje przypuszczenia byly sluszne.
Uklad grzania gazem zalacza sie kompletnie automatycznie. Uzytkownik prawie nie ma wplywu na to. Jednoczesnie moze to byc poszlaka dlaczego diesle pala relatywnie duzo, jezdzac teraz na krotkich odcinkach (zakladam, ze w VIII gen ten system tez istnieje).
Warunki zalaczenia ukladu:
- temperatura cieczy chlodzacej silnik ponizej 75 stopni
- temperatura zewnetrzna ponizej 5 stopni, ale nie mniej niz -30 stopni
- pokretlo temperatury ustawione na dowolnej pozycji z wyjatkiem "Lo"
- wlaczona dmuchawa
"mozna uslyszec niewielkie halasy z przedzialu silnikowego[...]"

Jak widac klima dziala zawsze przy tych warunkach i uzywana jest do ogrzewania wnetrza, nie mozna jej wylaczyc. Wciskanie A/C off nic nie daje. "System" uznaje ze ma dzialac i koniec kropka. Tylko guzik OFF wylaczy ten "bajer", lub jak silnik zlapie normalna temp pracy.
A co daje ten system? Ano daje to, ze do czasu kiedy silnik nie ma swojej optymalnej temperatury pracy, nie jest zabierane od niego cieplo, jak to jest w "tradycyjnych" ukladach. Dlatego w ictdi we wnetrzu robi sie cieplo zanim jeszcze wskaznik temperatury drgnie, no i pozwala to na szybsze nagrzanie silnika.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#2 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:13, 26.01.2010

Przy takich mrozach przydaje się bardzo ten system, bo mi silnik przy -20 nagrzewa się po około 20-30 minutach do odpowiedniego poziomu, a ciepło leci już dużo wcześniej, jeżeli się włączy dmuchawę np. ustawiając Hi lub odpowiednią prędkość na dmuchawie. Bo jak jest zimno to od razu po włączeniu auta dmuchawa jest automatycznie wyłączona, aż do rozgrzania silnika do odpowiedniej temperatury wtedy prędkości dmuchawy się stopniowo podnoszą w trybie AUTO.
  • 0

andref


#3 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 26.01.2010

W innym watku nt ogrzewania pojawila sie kwestia, kiedy dziala klima.
Postanowilem stworzyc nowy watek, zeby tam nie smiecic, a tak bedzie bardziej widoczne.
W i-CTDi (zakladam ze w i-DTEC tez) mamy (chociaz moze czesc osob nie wie) system ogrzewania goracym gazem, ktory uzywa klimy.
Pojawila sie watpliwosc kiedy ten system dziala. Nie czytalem dokladnie instrukcji, ale z obserwacji wywnioskowalem, ze system odpala klime, nawet gdy mam wcisniete A/C off.
"Przestudiowalem" wiec instrukcje w tym temacie. I moje przypuszczenia byly sluszne.
Uklad grzania gazem zalacza sie kompletnie automatycznie. Uzytkownik prawie nie ma wplywu na to. Jednoczesnie moze to byc poszlaka dlaczego diesle pala relatywnie duzo, jezdzac teraz na krotkich odcinkach (zakladam, ze w VIII gen ten system tez istnieje).
Warunki zalaczenia ukladu:
- temperatura cieczy chlodzacej silnik ponizej 75 stopni
- temperatura zewnetrzna ponizej 5 stopni, ale nie mniej niz -30 stopni
- pokretlo temperatury ustawione na dowolnej pozycji z wyjatkiem "Lo"
- wlaczona dmuchawa
"mozna uslyszec niewielkie halasy z przedzialu silnikowego[...]"

Jak widac klima dziala zawsze przy tych warunkach i uzywana jest do ogrzewania wnetrza, nie mozna jej wylaczyc. Wciskanie A/C off nic nie daje. "System" uznaje ze ma dzialac i koniec kropka. Tylko guzik OFF wylaczy ten "bajer", lub jak silnik zlapie normalna temp pracy.


Czyli wychodzi na to, że zastosowali to w dieslu coś na wzór palnika dopalającego benzynę do ogrzewania jak w benzyniakach. Dla oszczędnych nie pozostaje nic innego jak rozgrzewanie samochodu przed jazdą i stara dobra tektura przed chłodnicą.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:58, 26.01.2010

Mikolaj,
to znaczy, że od razu działa system??? bo ostatnio pisałeś, że jak jest na Hi i Auto???

andref24,
przecinki, kropki i inne znaki - bo mało co rozumiem z Twojej wypowiedzi!
  • 0

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:03, 26.01.2010

chris, najszybciej czuc efekt. AUTO, jak sie okazalo jest nie potrzebne, a jak napisalem wyzej, klima nawet nie musi byc wlaczona, sam sobie odpala. Musza byc tylko spelnione w/w warunki.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-cdti
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 26.01.2010

Dobrze że ten temat się pojawił bo miałem zapytać o Wasze doświadczenia z tym systemem. Zauważyłem, że auto grzeje się dość szybko, niestety potwierdzam obserwacje o większym spalaniu :-/
Czy ten gaz się jakoś zużywa i trzeba ten system dodatkowo serwisować?
  • 0

#7 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:15, 26.01.2010

mihail, nie wiem czy dobrze zrozumiales, ten system nie ogrzewa silnika, a wnetrze pojazdu. W sumie powoduje to tez szybsze ogrzanie silnika, bo nie zabiera od niego ciepla do grzania kabiny.
Ten system to czesc klimatronika, czyli standardowy serwis klimy.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#8 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-cdti
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:10, 27.01.2010

mihail, nie wiem czy dobrze zrozumiales, ten system nie ogrzewa silnika, a wnetrze pojazdu. W sumie powoduje to tez szybsze ogrzanie silnika, bo nie zabiera od niego ciepla do grzania kabiny.
Ten system to czesc klimatronika, czyli standardowy serwis klimy.

Też myślałem o wnętrzu ;)
  • 0

#9 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:54, 27.01.2010

To ja sie zapytam jak to dokladnie dziala bo wyraznie w serwisie klimy mi powiedzieli, ze uklad klimatyzacji ma zabezpieczenie, ze sprezarka sie nie wlacza przy temperaturze nizszej niz 3C. Aby zachowac odpowiednie smarowanie przy mrozach powinno sie jezdzic caly czas na wlaczonej klimie i gdy auto zlapie temperature to klima powinna zalapac. Albo mozna tez odpalic w garazu.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:57, 27.01.2010

cmsydney, tu widac inaczej to dziala. Info wzialem z instrukcji obslugi auta.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-cdti
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 28.01.2010

Z tą jazdą z klimą w zimie to zalecenia są takie żeby przynajmniej raz w tygodniu przez 10 min z klimą jeździć ale w praktyce lepiej jeździć z klimą non stop z racji osuszania powietrza (mniej parują szyby). Może ten układ gazowy dogrzewa też sprężarkę klimy? Lub jest tak że mimo AC ON klima włącza się dopiero jak osiągnie te 3 stopnie o których pisze cmsydney.
  • 0

#12 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:54, 28.01.2010

wg mnie jest tak jak napisalem i tak jak rozumiem instrukcje, w dieslu klima chodzi sama w warunkach opisanych w pierwszym poscie. Nie zauwazyliscie, ze nic sie nie zmienia w dzwieku silnika jak wciskacie A/C OFF, dopoki silnik sie nie nagrzeje? Wcisniecie OFF, go zmienia. Natomiast na wiosne/lato, w kazdym razie jak jest cieplo, wcisniecie a/c off powoduje taka zmiane.
Albo inny test, dmuchawa na jakas predkosc, powiedzmy 3, A/C OFF, temperatura Lo. wtedy zgodnie z tym co w instrukcji klima nie dziala, teraz wystaczy przekrecic gale od temp. na 16 stopni. Pykniecie, skok obrotow, dzwiek jak zalaczajaca sie sprezarka.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#13 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:25, 29.01.2010

Instrukcje czytalem i rowniez zauwazylem, ze przy postoju wyraznie slychac odglos sprzegla od klimy a jezdze non stop z wylaczona. Teraz jak dalem temp na Lo to faktycznie juz tego nie slychac. Byc moze klimy z funckja dogrzewania gazem maja inna konstrukcje i moga pracowac przy mrozach albo jest inna sprezarka?.

EDIT. Dzis sprawdzilem na pozycji low. Faktycznie sprezarka sie nie wlacza natomiast pozniej przejechalem ok. 10km z predkoscia 80kmph (Po 5km temperatura byla juz maksymalna). Przestawilem pokretlo temperatury. Wlaczyla sie sprezarka, charakterystyczny odglos i zapach klimy. Jak to w koncu jest z ta temperatura? Czy jesli wskazowka jest prawie na srodku to plyn chlodniczy nie ma jeszcze 75C?

I jeszcze jedno. Napisales, ze warunkiem jest wlaczona dmuchawa . W instrukcji jest napisane: dmuchawa jest ustawiona na wymaganej predkosci. Czyli jaka? Bo to nie oznacza, ze musi byc tylko wlaczona.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#14 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:32, 29.01.2010

cmsydney, mysle, ze odpowiedniej znaczy tu, zadanej.

gdy wskazowka temp jest w swoim docelowym polozeniu plyn nie ma jeszcze 75 stopni, sprawdzalem.
Procedura jest taka:
-wylaczony silnik
-przyciskasz AUTO i DUAL jednoczesnie i trzymasz
-przekrecasz kluczyc w pozycje zaplon.

Na wyswietlaczu, w lewym dolnym rogu, na przemiennie zacznie mrygac, numer czujnika i wartosc. Na kolejny czujnik przelaczasz sie naciskajac przycisk ogrzewania tylnej szyby. Nr 4 to temp plynnu chlodzacego, z tego co pamietam.
Tam sa jeszcze temp zew. wew. cisnienie w klimie i inne.

Mozna tez odpalic silnik i jechac, to ktorys pokazuje predkosc
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#15 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:22, 29.01.2010

Dobrze wiedziec o takich fukcjach dodatkowych. Czy jest gdzies dokladnie rozpiska tych dodatkowych funkcji?

To teraz pytanie. Wskazowka jest w docelowym miejscu. Plyn chlodzacy nie ma 75C. To co to jest za temperatura na desce? Bo z tego co wiem to jest to czujnik plynu chlodzacego znajdujacego sie przy termostacie.
Czy wiec wskaznik pokazuje np. temperature plynu w obiegu malym a klima korzysta z jakiegos dodatkowego czyjnika w obiegu duzym?
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq