Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
371 odpowiedzi w tym temacie

#361 lebron13

lebron13
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Redditch
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 25.06.2019

Pytanie jest takie jaka macie temperaturę silnika jak podpinacie kompa u mnie pokazuje 79 78 stopni . Byłem u mechanika i sprawdził  mi filtr i mówi że wartości na wolnych obrotach od 1.5 kgPa do 2 kgPA oznacza że on nie jest zapchany tylko możliwe że coś go blokuje przed wypalaniem podczas jazdy.Wypalil mi go na postoju żeby sprawdzić czy wypali do końca. Normalnie wypalil i później znowu sprawdził wartości około 0 kgPA. Macie jakieś pomysły może być to wadliwe oprogramowanie że blokuje wypalania podczas jazdy albo temperatura nie puszcza za niska ?


  • 0

#362 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 459 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:37, 27.06.2019

Pytanie jest takie jaka macie temperaturę silnika jak podpinacie kompa u mnie pokazuje 79 78 stopni . Byłem u mechanika i sprawdził  mi filtr i mówi że wartości na wolnych obrotach od 1.5 kgPa do 2 kgPA oznacza że on nie jest zapchany tylko możliwe że coś go blokuje przed wypalaniem podczas jazdy.Wypalil mi go na postoju żeby sprawdzić czy wypali do końca. Normalnie wypalil i później znowu sprawdził wartości około 0 kgPA. Macie jakieś pomysły może być to wadliwe oprogramowanie że blokuje wypalania podczas jazdy albo temperatura nie puszcza za niska ?

Wczoraj sprawdziłem u siebie. Przy temp. zewnętrznej 32C, temp. silnika waha się od 80-84C.


  • 0

#363 jendrek.pzl

jendrek.pzl
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Chełm Piaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:42, 07.07.2019

Kolega ma VIII generację nie VII.Nowoczesne silniki wysokoprężne są nie dogrzane.Zawór EGR w VIII można wyłączyć to kompem.Każdy silnik  żeby dopalał mieszankę musi dobrze oddychać,a zawór EGR w tym nie pomaga przy niższych obrotach silnika.Potem są problemy też z DPF.


  • 0

#364 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 459 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:26, 15.08.2019

Kolega ma VIII generację nie VII.Nowoczesne silniki wysokoprężne są nie dogrzane.Zawór EGR w VIII można wyłączyć to kompem.Każdy silnik  żeby dopalał mieszankę musi dobrze oddychać,a zawór EGR w tym nie pomaga przy niższych obrotach silnika.Potem są problemy też z DPF.

Ja mam VII i VIII, temat jest o VIII, więc temp. podałem z VIII ;]


  • 0

#365 Hallenser1976

Hallenser1976
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Halle
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 29.10.2019

Cześć Hondafreunde, Pozdrowienia z Niemiec i przeprosiny za Google Polish. 01.04.2017 po raz pierwszy miałem awaryjne DPF, a wkrótce potem P0087. Od tego czasu niestety ciągle pojawia się problem, że podczas normalnej jazdy pojawia się komunikat o błędzie normalnego filtra DPF. Czasami przekraczam 700 km lub więcej bez błędów, a czasem nawet 200 km. Sytuacja jest prawie zawsze taka sama, że ​​czasami nie ma 3min lub już 15min w drodze, a jeśli masz trochę więcej gazu do przyspieszenia, przychodzi awaryjne działanie filtra cząstek stałych. Obecnie wartość PM skacze do 25,4 g po moim HDS z przykładu 3.6g i ustawia ten błąd DPF, który można naprawić tylko przez wymuszoną regenerację za pośrednictwem Hondy HDS lub innych testerów. Jeśli wyczyszczę wartość PM, operacja awaryjna DPF zniknie, ale gdy tylko jeżdżę szybciej, błąd DPF powraca i nigdy nie można znaleźć danych błędu w testerze.
 
Odnowiony lub wymieniony od tego czasu, we współpracy z moim mistrzem pojazdu silnikowego w jego warsztacie:
 
• 05.2017 OEM-DPF został zastąpiony nowym Blueprint-DPF
• 10.2017 wszystkie cztery wtryskiwacze Bosch ze względu na niewielkie problemy z prędkością biegu jałowego podczas uruchamiania silnika i nieznaczną nieokrągłą pracą podczas postoju. Prędkość początkowo wynosiła 500 obrotów, a następnie wzrosła w ciągu 1 do 2 sekund do normalnej wartości min. 820 obrotów. Diagnoza w serwisie Bosch: Za wysoka ilość powrotna cylindra wtryskiwacza 1.
• 11.2017 rura AGR odnowiona w Hondzie, ponieważ nie jest już szczelna.
• 01.2018 Dwa węże i sam czujnik różnicy ciśnień zostały zastąpione nowymi częściami.
• 03.2018 Termostat i płyn chłodzący (OEM Honda) odnowione.
• 05.2018 Filtr oleju napędowego został wymieniony, ale jeszcze nie w terminie • Sonda Lamda zastąpiona przez OEM.
• 08.2018 Wymiana Blueprint DPF na DPF24 wyczyściła i przetestowała OEM DPF, dzięki czemu mieliśmy 6200 km bez problemów • Jednostka sterująca silnika ECM / PCM została również dwukrotnie zresetowana za pomocą HDS
• 06.2019 Czujnik temperatury spalin został wymieniony, ponieważ Honda uszkodziła nakrętkę podczas instalacji oczyszczonego filtra DPF OEM. Odnowiliśmy wątek przed instalacją nowego czujnika temperatury spalin, który teraz jest szczelnie osadzony w filtrze DPF. • Wszystkie możliwe testy diagnostyczne z HDS są przeprowadzane bez błędów.
• 06.2019 Jednostka dozująca pompy wysokociśnieniowej wymieniona z powodu odnowienia P0087.
 
Ale to wszystko długo nie pomogło naprawić tego błędu. Podczas regeneracji mojej Hondy HDS temperatura spalin w filtrze DPF pod koniec wymuszonej regeneracji wynosi 596 stopni i trwa 22 minuty, w tym rozgrzanie i ochłodzenie. Na przykład na 100–120 km temperatura spalin wynosi od 300 do 340 stopni.
W drodze do pracy osiąga 280 stopni lub więcej, w zależności od prędkości i pogody, a silnik bez problemu osiąga temperaturę, a zimą stosuje się dodatkowe ogrzewanie.
Silnik to 2,2 DTEC N22B1 o masie 176 tkm.
 
Codzienna najkrótsza trasa wynika ze zmiany pracy teraz 12 km w 15-20 minut, a dłuższy dystans oczywiście mógłby również sprzyjać, na przykład, regeneracji podczas jazdy, co niestety obecnie nie ma miejsca. Przez długi czas tankowano tylko Aral Ultimate Diesel. Jako olej silnikowy stosuje się tylko zalecany przez Hondę CASTROL EDGE PROFESSIONAL FST ™ OLEJ SILNIKOWY HONDA H C2 0W-30. Niestety, mój poprzedni warsztat Hondy zużywał głównie 10W40. Może dostanę tutaj właściwe informacje, ponieważ Honda Niemcy najwyraźniej nie może pomóc lub nie chce, a mój poprzedni dealer Hondy nie jest już notowany po niewypłacalnym roku 2018 w Honda Germany i ma oddział, w którym do tej pory byłem zamknięty. Od Hondy i mojego dawnego warsztatu Hondy nie dowiedziałem się nawet, jakie warunki należy spełnić, aby regeneracja mogła zostać przeprowadzona podczas jazdy. Tester musi mieć temperaturę wody chłodzącej co najmniej 78 stopni. Ale jak to jest podczas jazdy, jakiej prędkości i prędkości przynajmniej w jakim okresie czasu nie ma pojęcia. Na Testera jeździ z prędkością 1500 obrotów w Regenracji. Oprogramowanie to OEM Honda, a silnik działa idealnie normalnie i mogę go również przedłużyć na autostradzie. Mam dostępny tablet z systemem Windows 10 z HDS V3.103.023 i HIM. Ponadto nadal mam ELM327 V2.1 i tutaj, ale najwyraźniej wcześniej nie używałem aplikacji danych PID dla obszaru DPF. Dzięki HDS mogłem kilkakrotnie nagrać migawkę w momencie wystąpienia błędu, ponieważ jestem w trasie z aktywnym HDS prawie na każdym dysku, aby zapisać dane na żywo przez 90 sekund przed i po zdarzeniu Ręczne nagrywanie wyzwalacza. I zawsze jest tak, że wartość PM wykonuje duży skok i aktywuje się przy około 25 g nagłego wypadku.
 
Jakie było rozwiązanie u Ciebie? Nowy DPF OEM od Honda?

  • 0

#366 BartekZ

BartekZ
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 28.12.2019

Witam,

czy ma ktoś dane lub może sprawdzić jakie jest ciśnienie różnicowe na postoju, oraz pod obciążeniem w czasie jazdy? Dodatkowo przy jakiej zawartości cząstek stałych.


  • 0

#367 Hallenser1976

Hallenser1976
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Halle
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 28.12.2019

Witam,

czy ma ktoś dane lub może sprawdzić jakie jest ciśnienie różnicowe na postoju, oraz pod obciążeniem w czasie jazdy? Dodatkowo przy jakiej zawartości cząstek stałych.

Dla mnie jest to stoisko 0.9 i tym bardziej rośnie DPF. Ale zdarza się również, że w zależności od obciążenia silnika w stanie wzrasta do 2 lub nieco więcej.
 
Nawiasem mówiąc, firmware dla mnie to 37805-RL0-G29. Mój tester pokazał mi, że istnieje aktualizacja 37805-RL0-F22. Czy ktoś może to potwierdzić lub jaką wersję oprogramowania aktualnie posiadasz?
 
 
Wpisz 37805-RL0-G29 w wyszukiwaniu.

  • 0

#368 bin

bin
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:H
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:11, 28.02.2020

Zawsze można też zakupić używany filtr DPF. Zaleta takiego rozwiązania jest taka, że cenowo wychodzi to podbnie, a jeżeli mamy dostęp do jakiegoś sprawdzonego źródła to jeszcze lepiej.

Często jest tak, że jakieś auto, względnie nowe jest kasowane, po jakimś dużym wypadku, i sporo części ma sprawnych w tym właśnie filtry DPF.

Tutaj jeszcze doczytaj: https://mamauto.pl/f...ontowac-uzywki/


Użytkownik bin edytował ten post 09:06, 29.02.2020

  • 0

#369 JanB

JanB
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:21, 28.02.2020

U mnie problemem z wypalaniem DPF-a w trakcie jazdy był wadliwy czujnik temperatury. Filtr nie miał jak się wypalić, bo komp nie dopuszczał do procedury wypalania przy niskiej temperaturze. W naszych dieslach, jak widać w innym temacie, jest problem z dogrzaniem całego układu. Jak ktoś nie da w palnik na eSce czy autobanie, to nawet 80 stopni C silnik nie osiągnie. Ponoć ten typ tak ma. Zostaje wypalanie serwisowe lub "naprawa ostateczna" filtra.


  • 0

#370 Hallenser1976

Hallenser1976
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Halle
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 28.02.2020

Wydaje mi się, że problem w końcu został rozwiązany po tak długim czasie. Przepływomierz został zastąpiony nowym w ostatnim kwartale 2019 r. Kiedy błąd został ostatnio wyzwolony, ECM / PCM został zresetowany po wymuszonej regeneracji za pomocą HDS. I od tego czasu byłem w stanie przyspieszyć w każdej sytuacji bez wywoływania błędu. W ubiegłym tygodniu przeprowadzono pełną regenerację podczas jazdy z wartością PM 12,6 g po 1308 km. Temperatura wody chłodzącej wynosiła 84 stopnie przy 53 km / hi 1540 obrotach, gdy rozpoczęto regenerację. Według zapisu danych za pomocą HDS, trwało to 10 minut przy temperaturze spalin do 644 stopni przy 50-90 km / h. Można to rozpoznać po statusie 00110002 $, EGR jest otwarty i ISV działa.


  • 0

#371 denis8222

denis8222
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:stavanger
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 01.04.2020

A wiec tak.. jak zapali się kontrolka z wykrzyknikiem to różnie bywa . Jak wypalanie nie pomaga bo obstawiam że te 200 zł w aso to za samo wypalanie  podczas , którego filtr się sam regeneruje ... bla ,bla....  Jeśli został wypalony filtr  i po 200 km zapala się kontrolka to nie ma co już go wypalać . Wykręcamy filtr dpf Myjka ciśnieniowa płyny do sady i jazda .. myjemy go porządnie , wsadzamy później do wanienki albo zalewamy i powtórka .... Pisałem już o tym sposobie niedawno na forum ... Jak już wymyjemy filtr  i zacznie przez niego lecieć porządnie woda , bo jak się zapali  kontrolka DPF! to nic prawie z niego nie leci ..  Zakładamy dpf-a i dopiero robimy wypalanie ...
Pomaga i jedyny najtańszy i najlepszy sposób naprawy .... 
I uwaga : Przeganianie auta , pałowanie na autostradzie i nic nie daje  a możecie zaszkodzić dla auta - to jest tak jakbyście zakleili sobie usta i przebiegli się 1 km ...

Witam czy ciezko jest wykreciic ten filtr samemu w garazu piszemy o accord 8 z 2009. Zapaliła mi sie wczoraj kontrolka chce jechac na wypalanie ale moze bym sie skusił najpierw spróbowac go umyc tak jak pisałes i pozniej go wypalić. Mozesz mi podac linka do opisu mycia filtra ???

 

 

 

Panowie weście jedną rzecz pod uwagę.

 

nikt nie dba o dpf dopóki mu się kontrolka nie zapali - więc o całej sprawie dowiadujemy się jak coś nam się na desce zapali i wtedy kombinujemy.

 

 

z tego co widzę to chyba jestem pierwszy który wymył dpf - na razie jest ok i sam jestem ciekaw na ile to wystarczy.

 

ale jeżeli u mnie pdf zapchał się po 150 tyś to naprawdę był mocno zawalony i sądzę że na jednym myciu się nie skończy.

Mozna bezosrednio myjka walic do srodka nic sie nie stanie  ???


  • 0

#372 tolak

tolak
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 17.06.2020

Pytanie do speców z forum, bo sam jestem laikiem a wydaje mi się, że jakiś związek jedno z drugim ma... a mianowicie, czy zaślepienie-wyłączenie EGR ma jakikolwiek negatywny wpływ na filtr DPF? Czy przez to, że spaliny nie będą ponownie przepalane (bo tak chyba działa EGR), będzie wpływało na krótsze życie DPFa? Częściej będzie się zapychał/wypalał?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq