Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
416 odpowiedzi w tym temacie

#316 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 17:56, 25.03.2018

Po co sie katowac tym durnym wadliwym DPFem jak mozna go wyciac za 1000 zl i miec problem z glowy ??


  • -1

#317 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:57, 25.03.2018

Tylko problem z przeglądami i ewentualną kontrolą na drodze...
  • 0

#318 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 21:06, 25.03.2018

Tylko problem z przeglądami i ewentualną kontrolą na drodze...

 

Bylem na stacji diagnostycznej PZM-otu. Chcialem zeby sprawdzili mi spaliny (bo tez mam wyciety DPF).

Stwierdzili ze spalin samochodow z dieslami nie badaja na stacjach diagnostycznych bo musza rozgrzewac jakas swoja maszyne przynajmniej godzine przed badaniem.

Takze jakbys zauwazyl to na przegladach badaja sporadycznie tylko i to same benzyny.

Po za tym gosc powiedzial ze i tak na kontroli nic nie wykarze bo jesli nie wyciales katalizatora to spaliny bedziesz mial ok. A jak powszechnie wiadomo 2.2 DTEC nie dymi wiec nie bedzie widac ze cos kombinowales z autem.

Dziekuje dobranoc.

 

A te osoby ktore tutaj sie wypowiadaja zeby nie wycinac DPFow to zwyczajni masochisci, a przede wszystkim osoby NIEODPOWIEDZIALNE. Jak mozna jezdzic z wadliwym elementem i zastanawiac sie co chwile czy wyskoczy mi blad i wejde w tryb serwisowy czy nie.

A jak bys akurat wyprzedzal ciezarowke i wywalilo ci blad z wykrzyknikiem i tryb serwisowy ? Myslales o tym ze osoby jezdzace z wadliwymi DPFami stwarzaja smiertelne zagrozenie (bynajmniej realne a nie jakies BZDURY o tym ze nie wiadomo jak zanieczyszczasz powietrze).


Użytkownik Uniek edytował ten post 21:07, 25.03.2018

  • -1

#319 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:25, 25.03.2018

No dobra, a kontrol Policji? Ze względu na smog robią podobno jakieś łapanki i sprawdzają spaliny. Dziwne to, że skp nie może, a policja może? Poza tym ciekawe jaką normę spiełni sprawny idtec bez dpf ale z katem i egerem...?

Użytkownik Wojto edytował ten post 21:29, 25.03.2018

  • 0

#320 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 06:57, 26.03.2018

robiłem przegląd techniczny diesla w styczniu i badał mi spaliny, niemiłosiernie przy tym auto gazował aż na czerwone pole, mówił że już jednej osobie nie podbił przeglądu choć to badanie nie jest jeszcze wymagane.


  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#321 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:15, 26.03.2018

robiłem przegląd techniczny diesla w styczniu i badał mi spaliny, niemiłosiernie przy tym auto gazował aż na czerwone pole, mówił że już jednej osobie nie podbił przeglądu choć to badanie nie jest jeszcze wymagane.

Czyli to samo co w DE od stycznia 2018...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#322 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:26, 26.03.2018

Po co sie katowac tym durnym wadliwym DPFem jak mozna go wyciac za 1000 zl i miec problem z glowy ??

 

Ano po to aby inni nie musieli wdychać cząstek stałych, które samochód z wyciętym dpf-em produkuje.


  • -2

#323 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 10:39, 26.03.2018

No dobra, a kontrol Policji? Ze względu na smog robią podobno jakieś łapanki i sprawdzają spaliny. Dziwne to, że skp nie może, a policja może? Poza tym ciekawe jaką normę spiełni sprawny idtec bez dpf ale z katem i egerem...?

 

Policja to moze sobie badac ... nie wiem czy czytaliscie w jakich warunkach powinny byc badane auta. Te badania to pic na wode. Mozesz w kazdym momencie zakwestionowac pomiar. Po powinien sie odbywac praktycznie w laboratoryjnych warunkach zeby byl miarodajny.

 

Ano po to aby inni nie musieli wdychać cząstek stałych, które samochód z wyciętym dpf-em produkuje.

 

Wolalbys "powdychac" z auta bez DPF (zdaje sie ze taka sadza przez filtr kabinowy raczej nie przejdzie) czy jechac na czolowke z goscie ktory wyprzedza tira i wlaczyl mu sie tryb serwisowy ???


Użytkownik Uniek edytował ten post 10:56, 26.03.2018

  • -1

#324 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:09, 26.03.2018

 

Wolalbys "powdychac" z auta bez DPF czy jechac na czolowke z goscie ktory wyprzedza tira i wlaczyl mu sie tryb serwisowy ???

 

To pytanie jest bez sensu, więc nie będę na nie odpowiadał. Każdy właściciel auta ma obowiązek dbać o jego prawidłowy stan techniczny.

 

Wybierając auto każdy wie co bierze (jak nie wie, to tylko współczuć). Jeżeli kogoś nie stać na serwis dpf-a albo generalnie ma to gdzieś "bo to zła EU narzuciła", to nie kupuje się diesla, tylko mały samochód miejski z ekonomicznym silnikiem benzynowym. Jak stać na konia, to powinno stać i na siano dla konia. I naprawdę nie chcę słuchać wywodu, że dpf to bzdura, że nic nie daje, itp. Mimo, że nie jest to idealne urządzenie, to zostało pomyślane w konkretnym celu jakim jest odfiltrowywanie szkodliwych cząstek stałych, nie dlatego że "zła EU to narzuciła", ale po to aby nie zatruwać środowiska naturalnego, a w szczególności po to aby ludzie żyjący w tym środowisku nie musieli wdychać rakotwórczych pyłów. Jesteśmy członkiem EU i do pewnych standardów unijnych Polska musi się dostosować. Między innymi do odpowiedniego poziomu ochrony środowiska naturalnego i zdrowia publicznego. Poza oczywistymi korzyściami z tego członkostwa są też obowiązki, z których nie wszyscy chyba zdają sobie sprawę.

 

Co byś wolał: wydać parę tysięcy na serwis dpf-a, czy hulać bez dpf-a ale Twoje dziecko miałoby zachorować na raka płuc? Nie musisz odpowiadać bo i tak Cię nie przekonam, ale jeśli choć jedna osoba czytająca to zastanowi się i wyciagnie jedyny słuszny wniosek to będzie sukces.

 

Ogólnie uważam, że takich tematów nie powinno tutaj być i dla każdego powinno być naturalne, że dpf się nie wycina tylko serwisuje. Z tych względów, że to:

  • nielegalne (choć obecnie z niewiadomych mi powodów niekaralne - mam nadzieję, że szybko to się zmieni i kary po kilka-naście tysięcy złotych za ten proceder szybko by go wyrugowały)
  • nieetyczne (trujemy nie tylko siebie ale przede wszystkim innych)

I dobrze by się stało, gdyby administracja wkraczała przy takich poradach jak "wytnij dpf".


Użytkownik rhaegar edytował ten post 11:10, 26.03.2018

  • -2

#325 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 11:15, 26.03.2018

OMG

 

Dyskusja w tym wypadku nie ma sensu.


Użytkownik Uniek edytował ten post 11:19, 26.03.2018

  • 0

#326 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:09, 26.03.2018

OMG

 

Dyskusja w tym wypadku nie ma sensu.

Jak widać nie ma argumentów , kolega Rhaegar - 100% prawdy. Kupują diesle do miasta bo mają "dużo momentu" i później lament. 


  • 0

#327 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:05, 26.03.2018

Nie lamentuje, pytam jak w przypadku innych problemów. Robię rozeznanie odnośnie cen filtra. Mój prawdopodobnie już jest wykończony. Szukuję się do czyszczenia ale w razie jak się nie uda to chcę wiedzieć ile kosztuje nowy.
  • 0

#328 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:03, 26.03.2018

O jejku jaki hejt na tych co wycieli chwasta.w porzednim aucie mialem wyciety dpf.i tylko dlatego go wycialem bo aso nie dalo rady postawic auta na "kola".a samochod byl mi potrzebny do pracy.po wycieciu spelnial norme euro4.4 lata jezdzilem(trasy rzeszow paryz) z wycietym i jakos krzyku i lamentu nie bylo.
Jestem pewien ze ci krzykacze zeby nie wycinac dpf,pierwsi go wytna jak zobacza ile to przyspaza problemow.sorry za ot. A z tego co widze to temat najbardziej drazni benzynowcow.ciekawe dlaczego?

Użytkownik fatek edytował ten post 19:17, 26.03.2018

  • 1

#329 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 19:42, 26.03.2018

Niestety jak to czesto bywa, najwiecej do powiedzenia maja osoby ktore w danym temacie wiedza najmniej. Temat dpf zawsze bedzie dzielil  na zwolennikow jego posiadania i jak i zwolennikow jego wycinania. Wedlug mnie obie strony maja troche racji, ale argumenty w stylu "stac na konia to powinno stac na siano" czy kolejny genialny tekst "kupuja diesle do miasta bo maja duzo momentu a potem lament" sa to wypowiedzi w stylu, ze w Smolensku rosna pancerne brzozy. Co innego jest wycinac filtry w starych dieslach, ktore spelniaja normy euro4 a a co innego w euro5. Norma euro5 jest 5-krotnie bardziej rygorystyczna od normy Euro4 i po wycieciu filtra spaliny nadal sa na bezpiecznym poziomie. Sam poprosilem o przebadanie spalin w moim dieslu, gdzie zbadano zawartosc tlenu, weglowodorow, tlenku wegla i dwutlenku wegla. Wszystkie normy byly z duzym zapasem a zadymienie mialem prawie 6 krotnie nizsze o dopuszczalnego! Nie jestem ani zwolennikiem wycinania filtra ani trzymania go za wszelka cene. Ale przestanmy pisac bzdury, ze jadac za sprawnym dieslem bez filtra grozi rak pluc...


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#330 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:52, 26.03.2018

Jacob;)

Użytkownik fatek edytował ten post 19:54, 26.03.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq