Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
297 odpowiedzi w tym temacie

#286 piotr2012

piotr2012
  • Klubowicz
  • 231 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 04:26, 17.02.2018

Ja mam dokładnie coś takiego, tylko wersję rok starszą - ale poszukaj na alliexpress, do kupienia za połowę tej ceny, tylko poczekasz trochę dłużej.
  • 0

#287 Copretti

Copretti
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:R
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:10, 18.02.2018

A czy słyszał ktoś o tym ze po odłączeniu elektronicznym DPF występuje gorsze odpalanie samochodu i ze turbina dostaje po du...?


  • 0

#288 Lissek

Lissek
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Limaowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 18.02.2018

Moim zdaniem czyszczenie filtra przez wymontowanie go i dokładne wyczyszczenie ma sens, bo przez wymuszone wypalanie, dopalone zostaną  sadze itp ale popiołu nie usunie. Trzeba go mechanicznie usunąć pod ciśnieniem wody, chemicznie, lub w inny sposób. U mnie też się skubany zatkał i dałem do gościa do regeneracji. Miał 80g. Polecam taka regenerację, zrobiłem już ponad 6tyś km po czyszczeniu, wypala się automatycznie  około co 1,6tyś km i jest ok. Mam wgląd przez podpięcie urządzenia.  Gość dał mi 2 lata gwarancji na piśmie, płaciłem coś ponad 400zł. Mogę dać namiary, dpf-a się wysyła  parę dni i jest z powrotem.


  • 0

#289 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:10, 19.02.2018

Moim zdaniem czyszczenie filtra przez wymontowanie go i dokładne wyczyszczenie ma sens, bo przez wymuszone wypalanie, dopalone zostaną  sadze itp ale popiołu nie usunie. Trzeba go mechanicznie usunąć pod ciśnieniem wody, chemicznie, lub w inny sposób. U mnie też się skubany zatkał i dałem do gościa do regeneracji. Miał 80g. Polecam taka regenerację, zrobiłem już ponad 6tyś km po czyszczeniu, wypala się automatycznie  około co 1,6tyś km i jest ok. Mam wgląd przez podpięcie urządzenia.  Gość dał mi 2 lata gwarancji na piśmie, płaciłem coś ponad 400zł. Mogę dać namiary, dpf-a się wysyła  parę dni i jest z powrotem.

Robiłeś adaptacje po zamontowaniu wyczyszczonego DPF'a?


  • 0

#290 Lissek

Lissek
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Limaowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 19.02.2018

Podpinał mi po regeneracji pod kompa,bo napewno trzeba ten błąd wykazywać,żeby autko wróciło z trybu awaryjnego.
  • 0

#291 piotr2012

piotr2012
  • Klubowicz
  • 231 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:32, 19.02.2018

Błąd się sam kasuje po rozpoczęciu wypalania przez komputer. Nawet jak przerwiesz kilka sekund po rozpoczęciu procedury - błąd znika.

A co do adaptacji - można ją zrobić tylko nowemu filtrowi (po wymianie/wyjęciu do czyszczenia?). Może da się samochód jakoś oszukać, ale na tyle to już nie dłubałem.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 10:36, 19.02.2018

  • 0

#292 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:13, 19.02.2018

Po czyszczeniu (płukaniu itp) też trzeba przeprowadzić adaptacje. Inaczej komputer będzie traktował filtr po czyszczeniu tak jakby tej czynności nie było, czyli będzie chciał wypalać to czego już nie ma. Mniej więcej takie wyjaśnienie usłyszałem w firmie eurovat. W menu serwisowym programu do diagnostyki delphi widziałem taką opcję, cos ala zerowanie poziomu sadzy lub popiołu.


  • 0

#293 piotr2012

piotr2012
  • Klubowicz
  • 231 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:29, 19.02.2018

"W menu serwisowym programu do diagnostyki delphi widziałem taką opcję, cos ala zerowanie poziomu sadzy lub popiołu."

Jest, ale po próbie adapracji wyskakuje monit, że można to zrobić tylko nowemu filtrowi. Nie wiem, czy da się jakoś samochód oszukać - jeśli tak, to sam chciałbym wiedzieć jak (oczywiście pomijając mechaniczne wyjmowanie filtra, czy odłączanie czujników)

Kiedy jeszcze jeździłem do ASO na wypalanie, mechanicy na pewno nie robili żadnej adaptacji po zakończonym wypalaniu (jeden raz mi zrobił wręcz pokazową lekcję). Jakby to byłby standart to myślę, że komputer sam by to robił automatycznie na koniec regeneracji - zresztą podejrzewam, że na podstawie odczytów z czujników ocenia, czy regeneracja zakończyła się pozytywnie?

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 11:42, 19.02.2018

  • 0

#294 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 19.02.2018

Pewnie się da bo to robią, ale jak to nie wiem. Dobrze by było jakby ktoś wyjaśnił. A może ta pojawiająca się informacja to tylko prośba o potwierdzenie, że filtr jest nowy i wystarczy potwierdzić? Przecież auto samo tego nie "wyczuje", gdyby tak było nie potrzebna byłaby adaptacja... Nie wiem czy dobrze kombinuje:)


Użytkownik Wojto edytował ten post 11:37, 19.02.2018

  • 0

#295 piotr2012

piotr2012
  • Klubowicz
  • 231 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:41, 19.02.2018

Próbowałem - samochód wie, że go chcemy oszukać :)
  • 0

#296 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:44, 19.02.2018

Cwana bestia...


  • 0

#297 Szymooo

Szymooo
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:42, 20.02.2018

Moim zdaniem czyszczenie filtra przez wymontowanie go i dokładne wyczyszczenie ma sens, bo przez wymuszone wypalanie, dopalone zostaną sadze itp ale popiołu nie usunie. Trzeba go mechanicznie usunąć pod ciśnieniem wody, chemicznie, lub w inny sposób. U mnie też się skubany zatkał i dałem do gościa do regeneracji. Miał 80g. Polecam taka regenerację, zrobiłem już ponad 6tyś km po czyszczeniu, wypala się automatycznie około co 1,6tyś km i jest ok. Mam wgląd przez podpięcie urządzenia. Gość dał mi 2 lata gwarancji na piśmie, płaciłem coś ponad 400zł. Mogę dać namiary, dpf-a się wysyła parę dni i jest z powrotem.


A jakim sposobem Ci czyścili ten filtr? Mozesz dac namiary zadzwonie.

Ktory sposob czyszczenia jest najlepszy? Najpopularniejszy jest chyba ten woda, w automatach do DPF'ow?

Użytkownik Szymooo edytował ten post 00:47, 20.02.2018

  • 0

#298 Lissek

Lissek
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Limaowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:44, 20.02.2018

Czyszczenie z tego co mówił odbywa się woda pod cisnieniem i chyba małej ilości chemi. "Profesjonalna regeneracja DPF FAP SCR 518 062 502 " Tam robiłem i narazie jestem zadowolony. A z tym czyszczeniem to mi się wydaje ze mocne środki chemiczne mogą uszkadzac powłokę w DPFe
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq